Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W związku z tym że muszę wymienić metalową wężownicę od wspomagania, muszę również zrobić coś z płytnem i tutaj moje pytania.

1) Jaki płyn jest defaultowo w e36 318i z 1992? (na korku pisze ATF oil)

2) Czy spuścić stary 'do naczynka' i wlać go spowrotem i dolać nowego w razie potrzeby.

3) Czy wlać nowy i jeżeli tak to jaka jest tego cena oraz ile L mam kupić.

Opublikowano
kup nowy - np Hipol ATF dextronII - potrzebujesz ok litra a cena to jakies 12 pln. za butelke litrowa.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

za SCHELA płaciłem 26zł za litr i kup nawet 2 litry bo jak spuścisz stary płyn to sie zdziwisz!!!!!!!!!!

lepiej przepłukać ze dwa razy cały układ zanim zalejesz na koniec!

Opublikowano
Właśnie wróciłem z shella, kupiłem litr jakiegoś szelowego (wyszedłem zanim przeczytałem post gracusa, tak może bym kupił dwa), czerwony. Mam nadzieję że mi litr wystarczy... Ile w ogóle tam ma wchodzić tego? Jak się to odpowietrza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej zalej świeżym, pokęć kółkiem, spuść go i zalej jeszcze raz świeżym i napewno przez następne dwa lata nie będziesz musiał zaglądać do pompy ani każdego innego urządzenia od wspomagania. Tylko kontroluj poziom!!
Opublikowano

do pustego układu wchodzi nie cały litr ale jak zechcesz wypłukać układ tak jak ja to zrobiłem to z 2 litrów coś ci może zostać ale nie musi!!!!

ja też kupiłem jeden litr ale jak zacząłem płukać układ to potem pędziłem po drugi!!!

odpowietrzanie układu polega na kręceniu kierownicą maxymalnie z jednej strony na drugą ale bez włączania silnika bo pompa spieni ci strasznie płyn i bedzie wyła!!! najlepiej podnieś auto na lewarku to lżej będzie ci się kręciło kierownicą!!!!

Opublikowano

Na korku wlewu płynu zbiorniczka wspomagania jest naklejka ATF ONLY !!!!!!!!!!!! jesli jest ona czerwona to lej tylko czerwony ATF Mobila a jesli masz zielony to tylko zielony Mobila ATF, nic innego sie nie nadaje bo zniszczysz wszystkie usczlenienia układu hydraulicznego. Akurat oszczednośc w BMW mści sie na włascicielu jak w zadnym innym aucie więc nie ma co kombinowac skoro producent wskazuje własnie takie a nie inny.

Tak samo jest z płynem chłodniczym na polskim bardzo szybko zatrzesz pompę wody, o oleju juz było o filtrach równiez .Kto szczedza ten płaci dwa razy............

Opublikowano

Podłączę sie do tematu.

Czy ten plyn w zbiorniczku powinien być taki spieniony i mieć szary kolor?

Jak rano odpalam auto to przez ok.30 sek wyje pompa.Można coś na to poradzić czy mam szukać drugiej pompy? :(

Opublikowano
jak masz szary płyn i wyjacą pompę to juz ją wymień bo szary płyn to duża zawartość metalu z pompy a spieniony jest dlatego że układ jest zapowietrzony!!!! płyn powinien być czerwony lub zielony w zależności od tego co wlali...
Opublikowano
Podłączę sie do tematu.

Czy ten plyn w zbiorniczku powinien być taki spieniony i mieć szary kolor?

Jak rano odpalam auto to przez ok.30 sek wyje pompa.Można coś na to poradzić czy mam szukać drugiej pompy? :(

 

Mhm, szukać innej pompy... Jazda bez wspomagania to tragedia (miałem tak w poprzedniej M20B20).

Kai
Opublikowano
Tak samo jest z płynem chłodniczym na polskim bardzo szybko zatrzesz pompę wody, o oleju juz było o filtrach równiez .Kto szczedza ten płaci dwa razy............

 

POTWIERDZAM !! Jeszcze w E30 wlałem do układu chłodzenia "Petrygo" i to był początek kłopotów z chłodziwem. Skończyło się na wymianie cłodnicy, pompy i uszczelki pod głowicą :duh:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Tak samo jest z płynem chłodniczym na polskim bardzo szybko zatrzesz pompę wody, o oleju juz było o filtrach równiez .Kto szczedza ten płaci dwa razy............

 

POTWIERDZAM !! Jeszcze w E30 wlałem do układu chłodzenia "Petrygo" i to był początek kłopotów z chłodziwem. Skończyło się na wymianie cłodnicy, pompy i uszczelki pod głowicą :duh:

 

Eno, Elvis, wtedy jeszcze petrygo nie było dozwolone do chłodnic alu... teraz już jest :)

Kai
Opublikowano
Tak samo jest z płynem chłodniczym na polskim bardzo szybko zatrzesz pompę wody, o oleju juz było o filtrach równiez .Kto szczedza ten płaci dwa razy............

 

POTWIERDZAM !! Jeszcze w E30 wlałem do układu chłodzenia "Petrygo" i to był początek kłopotów z chłodziwem. Skończyło się na wymianie cłodnicy, pompy i uszczelki pod głowicą :duh:

 

Eno, Elvis, wtedy jeszcze petrygo nie było dozwolone do chłodnic alu... teraz już jest :)

 

Było, było - czytać umim :)

2 lata temu już można było lać do aluminiowych chłodnic.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
ejj !! czegos tu nie rozumiem mam bmw 520 12v z 89r i wlasnie wlalem petrygo aby mi nie rozwalilo w zimie wszystkiego to znaczy ze zle zrobilem ? to co mam zalac ?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja znowu z pytaniem; tylko nie strzelajcie do mnie :modlitwa: bo wiem że temat był poruszany na tym forum milion razy i zapoznałem się ze wszystkimi postami. Problem polega na tym że brakło mi płynu do wspomagania w mojej E32 i jak zajżałem to jest już sucho i nic nie widać co było. Na obudowie jest naklejka na której pisze CHF only i ok, nie było by problemu tylko CHF może być 7.1 zielony albo 11S żółty a tego nie pisze nigdzie; na korku nie mam żadnych oznaczeń a ten napis na zbiorniczku jest koloru zielonego ale na żółtej naklejce. W aucie mam hydrauliczne wspomaganie kierownicy , hamulców i nivomat. Co radzicie zrobić z tym fantem?
Opublikowano
A ja znowu z pytaniem; tylko nie strzelajcie do mnie :modlitwa: bo wiem że temat był poruszany na tym forum milion razy i zapoznałem się ze wszystkimi postami. Problem polega na tym że brakło mi płynu do wspomagania w mojej E32 i jak zajżałem to jest już sucho i nic nie widać co było. Na obudowie jest naklejka na której pisze CHF only i ok, nie było by problemu tylko CHF może być 7.1 zielony albo 11S żółty a tego nie pisze nigdzie; na korku nie mam żadnych oznaczeń a ten napis na zbiorniczku jest koloru zielonego ale na żółtej naklejce. W aucie mam hydrauliczne wspomaganie kierownicy , hamulców i nivomat. Co radzicie zrobić z tym fantem?

 

Zadzwoń do najbliższego ASO - podaj VIN samochodu i powiedzą Ci jaki płyn ma być w układzie.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.