Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wygląda tragicznie. Zależy ile przejeżdżasz w sezonie ;-)

Do ogranicznika jeszcze kawałek jest wg zdjęć. Niech sprzedający zmierzy wysokość konkretnie to można coś więcej powiedzieć.

I ważna rzecz czy nie były naprawiane, a w zasadzie czy nie przejechały w karierze za długo bez ciśnienia.

Głowix
Opublikowano
No i pytanie czy będziesz wozić ze sobą jakiś zestaw naprawczy lub dojazdówkę, bo teraz niestety to już prawie wszędzie seryjnie opona run flat.
Opublikowano
Ja myślę, że na jeden sezon starczą. Moje są w podobnej kondycji, może ciut lepszej, i właśnie je zakładam z powrotem na auto.
Opublikowano

No pewnie będę musiał zestaw naprawczy wozić :) albo dojazdówkę kupię.

 

Mam na aucie 17 seryjne, a nie wyrobię finansowo na felgi i nowe opony jakiejś dobrej marki. A nie chce kupować opon po 400zł za sztukę :)

Opublikowano

Skoro cię nie stać na opony to nie kupuj tak dużych felg, przy zjechanych oponach na 19-calowych felgach nie życzę ci ulewnego deszczu i kolein, bo może się to tragicznie skończyć.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Witam panowie,

 

za dwa tygodnie zmieniam kola na letnie i jeszcze raz zapytam, bo mam juz konkretne felgi do wyboru. Pierwszy zestaw to czarne 19" z m-paka (jak kolega powyzej), a drugi to rowniez czarne 20" z nowego modelu 6er - link ponizej przedstawia dokladnie ten komplet:

 

http://zapodaj.net/431b2ae94c6a3.jpg.html

 

Dla przypomnienia jeszcze raz model auta: F11 520d z m-pakietem i shadow line, kolor Sofisto grey i obnizony zawias.

Opublikowano

Ucz się na moim błędzie i bierz 20"... Rozważ też czarny kolor.

 

17"

http://www.mojalbum.com.pl/GroteFoto-BLEHBYE3.jpg

 

19"

http://www.mojalbum.com.pl/GroteFoto-AGHPVZCJ.jpg

 

Zawias na fotach jeszcze nie obniżony, będzie na dniach to mam nadzieję, że coś będzie lepiej.

Moim zdaniem lepiej by pasowały srebrne felgi, ale na ten sezon już tego malować nie będę.

Opublikowano
Oba komplety mam w kolorze czarnym na polysk. Chyba te 20" wezme, musze tylko sprawdzic o ile mi sie komfort obnizy (teraz mam 18" na zime)...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, napiszę tutaj - nurtuje mnie tzw. homologacja do BMW F10/11 zarówno felg jak i opon. :roll2:

 

OPONY

Jak wiadomo, na BMW F10 powinniśmy zakładać opony z tzw. gwiazdką - homologacja BMW/Mini - która jak mi się wydaje występuje tylko z oponami Run on Flat. Czytam często, że nie każdy z Was takie zakłada - czy nie jest to zbyt duże ryzyko?

 

FELGI

Oczywiście najlepiej OEM, ale czym kierujecie się w wyborze felg np. BBS, Ronal, Brock, AEZ czy Borbet itp. - niby jest w czym wybierać, fajne wzory, niby pasują, ale jak szukam, to albo dana felga nie ma tzw. TUV (niby jest wszystko OK, pasuje wszystko, jest jakiś papier np. włoski w przypadku włoskich producentów), albo jest fajny model ale nie nadaje się do opon z RoF itp. W ASO za bardzo nie umieją odpowiedzieć na pytanie, czym się kierować przy zakupie nieoryginalnych felg.

 

Może jestem przewrażliwiony, ale nie chcę problemów z gwarancją ani z ewentualnym ubezpieczeniem - znam przypadek niewypłacenia kasy przez ubezpieczalnię z powodu zastosowania opony bez homologacji producenta (BMW).

 

Prawie każdy z Was wymieniał/kupował gumy do auta - możecie na ten temat coś więcej napisać?

Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego tematu, napiszę tutaj - nurtuje mnie tzw. homologacja do BMW F10/11 zarówno felg jak i opon. :roll2:

 

OPONY

Jak wiadomo, na BMW F10 powinniśmy zakładać opony z tzw. gwiazdką - homologacja BMW/Mini - która jak mi się wydaje występuje tylko z oponami Run on Flat. Czytam często, że nie każdy z Was takie zakłada - czy nie jest to zbyt duże ryzyko?

 

Zadałem to samo pytanie w salonie, kiedy odbierałem swoje auto. Odpowiedź: ma to znaczenie przy usterkach zawieszenia, które zdarzą się w czasie gwarancji. Opony bez gwiazdki mogą być pretekstem do wyłączenia odpowiedzialności

 

 

FELGI

Oczywiście najlepiej OEM, ale czym kierujecie się w wyborze felg np. BBS, Ronal, Brock, AEZ czy Borbet itp.

 

Ja stosuję prostą zasadę: najlepsi producenci (czyli żadne DOTZE, RONALE, AEZ), tylko felgi z TUV, tylko felgi dostępne w normalnej sieci handlowej w Polsce (żadne wynalazki indywidualnie ściągane z zagranicy), tylko dedykowane do danego modelu samochodu. Jak masz produkt dobrej jakości, spełniający normy ogólne i pasujący do Twojego auta, to nie ma co się bać.

 

W zasadzie, biorę jeszcze pod uwagę wagę felgi (w stosunku do ceny - tj. szukam najlżejszej w moim budżecie, przy założeniu spełnienia pozostałych kryteriów). Na samym końcu jest wzór.

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Czyli rozumiem, że wybrałeś model z BBSa (jak dobrze pamiętam) mający TUV do F10 oraz przystosowane do RoF - bo takie powinny być wg BMW - czy tak?

Z tego co wiem, większość BBSów nie ma dostosowania do ROF, co je wyklucza do BMW F10 nawet jaka jest TUV do tego modelu.

Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego tematu, napiszę tutaj - nurtuje mnie tzw. homologacja do BMW F10/11 zarówno felg jak i opon. :roll2:

 

OPONY

Jak wiadomo, na BMW F10 powinniśmy zakładać opony z tzw. gwiazdką - homologacja BMW/Mini - która jak mi się wydaje występuje tylko z oponami Run on Flat. Czytam często, że nie każdy z Was takie zakłada - czy nie jest to zbyt duże ryzyko?

 

Zadałem to samo pytanie w salonie, kiedy odbierałem swoje auto. Odpowiedź: ma to znaczenie przy usterkach zawieszenia, które zdarzą się w czasie gwarancji. Opony bez gwiazdki mogą być pretekstem do wyłączenia odpowiedzialności

 

 

 

m.

 

W ostatnich latach firmy ubezpieczeniowe przy likwidacji szkody często bacznie przyglądają się rozmiarom opon . Sytuacja z życia wzięta : X6 znajomego z pełnym pakietem OC/AC/NW , auto wpadło do rowu , uszkodzenia niestraszne ( ok. 25 kpln ) , likwidator dopatrzył się niehomologowanego rozmiaru opon do tego modelu w następstwie czego towarzystwo odmówiło wypłacenia odszkodowania z polisy AC .

Opublikowano

Nie dostał wypłaty bo rozmiar nie był w świadectwie homologacji (dostajesz kopię przy zakupie nowego samochodu, przynajmniej powinieneś dostać). W tym świadectwie nie ma rozgraniczenia na gwiazdki, ROF itp. Ważny jest rozmiar, nośność i dopuszczalna prędkość, jeśli to się zgadza zawsze dostaniesz ubezpieczenie i z gwarancją też nie będzie problemu. Jeśli aso robiłoby problemy jedno konkretne pismo powinno załatwić sprawę. Odkąd jest ta nowa dyrektywa UE to możesz nawet używać tarcz, filtrów itp z oferty zamienników.

Nigdy nie słyszałem o problemach z oponami bez gwiazdki. Natomiast w DE można stracić dowód nawet przy zwykłej kontroli jeśli masz inny rozmiar niż homologowany, u nas też tak będzie powoli.

Opublikowano
Czyli rozumiem, że wybrałeś model z BBSa (jak dobrze pamiętam) mający TUV do F10 oraz przystosowane do RoF - bo takie powinny być wg BMW - czy tak?

Z tego co wiem, większość BBSów nie ma dostosowania do ROF, co je wyklucza do BMW F10 nawet jaka jest TUV do tego modelu.

 

Tak, czekam na BBSy (wymiary zgodnie z zaleceniami BMW), mają mieć TUV i będą obute w opony z gwiazdką. Doedukowałem się w międzyczasie i wygląda na to, że są wersje opon z gwiazdką, które nie są RoF. Zatem może będę miał właśnie takie, jeśli BBS nie nadaje się do RoF.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Doedukowałem się w międzyczasie i wygląda na to, że są wersje opon z gwiazdką, które nie są RoF. Zatem może będę miał właśnie takie, jeśli BBS nie nadaje się do RoF.

 

Właśnie ja nie znalazłem wersji z gwiazdką ale bez RoF - może za słabo szukałem, ale też w serwisie oponiarskim potwierdzili (fakt, na szybko) że nie mają z gwiazdką bez RoF w ofercie. Chodziło o 18" i 19". Masz jakiś przykład z tych rozmiarów, bo wiem, że zamówiłeś chyba 20"?

 

A'propoz BBSów - z tego co mi mówili, to większość nie nadaję się do RoF, ale są modele (wyjątki wśród BBSów), które mają "homologację" na RoF. Sprawdź sobie, jeśli Cię to interesuje oczywiście.

Opublikowano

Dzięki, dzięki Twojej uwadze zacząłem mocno sprawdzać!

 

Zatem: do BBS poszedł mail z pytaniem o to, czy CI-R będzie odpowiedni dla opon RoF. A Magicy od Tuningu szukają opon.

 

Mam nadzieję nie popełnić głupoty. ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)

Właśnie ja nie znalazłem wersji z gwiazdką ale bez RoF - może za słabo szukałem, ale też w serwisie oponiarskim potwierdzili (fakt, na szybko) że nie mają z gwiazdką bez RoF w ofercie. Chodziło o 18" i 19"

 

O ile prawdą jest, że M-ki jeżdżą na zwykłych gumach (nie RoF), to chyba muszą być opony z gwiazdką bez RoF? Tak, w każdym razie, powiedzieli mi u jednego z lokalnych dilerów BMW.

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

OK, może tak jest, tyle... że ja nie spotkałem takowych na rynku :shock:

Ale jeszcze poszukam, podzwonię...

Opublikowano

A czemu m5 wychodzi na zwykłych oponach a nie rof? :) Poza tym do m5 idą na serie opony Michelin PSS (podobno te lepsze) oraz Pirelli P Zero (podobno te gorsze). Na oponeo można wyszukać te z gwiazdka tzn. homologacja bmw.

Jeśli na samochód jest gwarancja, to nie polecałbym kombinowania z zamiennikami...

Opublikowano (edytowane)
Jakich nie mozesz znaleźć? Tych Michelinow?

 

Zamówiłem Micheliny PSS 245/35/20 na przód i 285/30/20 na tył. Mają być z gwiazdką, nie muszą z RoF.

 

EDIT [10.04]: zamówienie wstrzymane póki co (patrz: post poniżej). Michelin nie robi w tych rozmiarach opon z gwiazdką. Mają być dostępne dopiero pod koniec wakacji albo na jesieni (perfekcyjny moment na wypuszczenie opon letnich, tak na marginesie...)

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Nie dostał wypłaty bo rozmiar nie był w świadectwie homologacji (dostajesz kopię przy zakupie nowego samochodu, przynajmniej powinieneś dostać). W tym świadectwie nie ma rozgraniczenia na gwiazdki, ROF itp. Ważny jest rozmiar, nośność i dopuszczalna prędkość, jeśli to się zgadza zawsze dostaniesz ubezpieczenie i z gwarancją też nie będzie problemu. Jeśli aso robiłoby problemy jedno konkretne pismo powinno załatwić sprawę. Odkąd jest ta nowa dyrektywa UE to możesz nawet używać tarcz, filtrów itp z oferty zamienników.

Nigdy nie słyszałem o problemach z oponami bez gwiazdki. Natomiast w DE można stracić dowód nawet przy zwykłej kontroli jeśli masz inny rozmiar niż homologowany, u nas też tak będzie powoli.

 

Kurczę, drążę temat, drążę i coraz mniej ciekawe informacje "wydrążam"... Po n rozmów z ASO BMW mam jedno przeświadczenie: muszę mieć do auta opony z homologacją BMW. W rozmiarach 245/35/20 i 275/30/20 są tylko DWA modele opon z "OK" od BMW Polska: Bridgestone Potenza RE 050 oraz Dunlop SP Sport Maxx GT. Te pierwsze to szajs, jakich mało. Miałem w jednym aucie i nienawidziłem ich szczerze. Twarde, głośne, paliwożerne. O tych Dunlopach nie wiem nic.

 

I teraz pytanie: przejmować się tym, co mówi ASO? Czy z czystym sumieniem i bez zawracania sobie głowy gwiazdkami i "homologacjami BMW" kupić Micheliny Super Sporty w rozmiarach zgodnych z wytycznymi producenta oraz właściwym indeksem prędkości i nośności? Ceny są mniej więcej podobne (1000 zł za sztukę opony trzeba liczyć)

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.