Skocz do zawartości

Felgi do F10


SJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Potrzebuje pomocy w doborze 21" felg do F10. Znam jedną opcje w których felgi pasują idealnie. Mają takie parametry:

21"x8.5" ET25 przód

21"x10" ET41 tył

Teraz jaki mam problem. Podobają mi się inne felgi, jednak te mają takie parametry:

21"x10" ET40 przód

21"x11.5" ET35 tył

Szerokość różni się fest. ET również. Jednak napisali że pasują też do F10. Więc zastanawiam się czy może jednak pasują. Czy może trzeba użyć dystansów lub czegokolwiek o czym nie wiem zbyt wiele i jednak będą pasować. Proszę o wypowiedzi tych bardziej obeznanych co mieli z takimi rozmiarami doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Powoli. Zobaczmy co ma seria:

8,5x20 ET 33 245/35

9x20 ET 44 275/30

Przód offset nie pozwala, musimy robić dystans 20 lub 25. Zakładając taki dystans zew. felgi idzie na zew. pojazdu 3,2 lub 3,5 cm - te felgi tam nie wejdą.

Tył wystaje 5,5 cm a musimy jeszcze dystans mu dać 5 mm - 6 cm wyjdzie. Nierealne.

Trzecia sprawa opony. M5 miała przy 9x20 calach na przodzie 265/35 oraz tył 10x20 295/30.

Nawet przy tej gumie miałbyś naciągi jak stąd do bawarii, to raz. Trakcja - zapomnij. Nie wiadomo jak taka opona się zachowa przy 150 km/h z takimi naciągami. Nie wspominam o innych offsetach M5, ze tam się to mieści wszystko.

Ale pomysły macie.

Ode mnie rada, żeby nie było, że krzyczę.

Szukaj felg 9-9,5x21 oraz na tył 10-10,5x21. I tak w tych wypadach TYLKO opony z M5. Te z serii to jakieś nieporozumienie by było.

I na koniec - chyba nie rozmawiam z entuzjastą hondy civic z felgą 10x16 i oponą 165?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za rozjaśnienie sytuacji. Przynajmniej wiem że nawet nie będzie co mierzyć.

Pozostaje brać te których jestem pewny że wejdą jak należy czyli:

21"x8.5" ET25 przód

21"x10" ET41 tył


Wyjaśnij mi temat jeszcze dlaczego byłby brak trakcji w takim wypadku? I czym różniły się opony z M5 od tych seryjnych, że seria to bylo nieporozumienie? Masz tu na myśli rozmiar czy jakość gumy?


Z hondą chyba chodziło Ci czy podobają mi się mega naciągnięte gumy na szerokich felgach :D to Ci powiem ze moze sie to nawet podoba, ale to by musiało być auto którym bym nie jeździł w ogóle - stalo by i wyglądało :D z łepkiem nie rozmawiasz :cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba musiałbyś zmierzyć ile miejsca jest w nadkolu. Przód wyjedzie ci na zewnątrz 4,5 mm ale też wjedzie do wnętrza o 8,5 mm.

Tył wyjedzie ci na zewnątrz 21mm a do wnętrza ci wjedzie aż 17 mm - może coś obcierać.

Masz tutaj pierwszy lepszy kalkulator i możesz sam wpisywać.

https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg

A czy nic ci nie będzie kolidować w nadkolu to albo musisz sam pomierzyć u siebie na podstawie założonego akurat zestawu albo liczyć na szczęcie że ktoś akurat ma u siebie założone takie felgi o których piszesz i ci potwierdzi że jest ok. Ale sądzę, że prędzej sam jakoś to rozmierzysz (szerokość nadkola itp.) Możesz nawet sobie jakiś szablon prosty z kartonu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie musi mierzyć, kalkulator wszystko powie jak się wie mniej więcej na ile sobie można pozwolić na zew. czy wew. nadkola

Kolego powoli. Myślałeś o oponach?

Seria miała:

8,5x20 ET 33 245/35

9x20 ET 44 275/30

Zobacz jakie opony do siebie dasz - te z M5? M5 już na tyle przy 20" miała profil 30 - miała 295/30 czyli już większa średnica i może takie opony by tarły w nadkolu w cywilnej 5.

Nie felgi tu problemem są tylko rozmiar opon.

Felgi wejdą spokojnie na tył, wtedy opony 295/25 lub 305/25.

Przód spokojnie z oponą 265/30.

Te opony tył to dramat :D Celuj w 305 to będą trochę wyższe o jakiś procent od tych 295.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to od początku. Przeglądając internet odnośnie 21 cali trafiłem tu: https://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=672905

Gość ma tam na fabrycznym aucie 21 cali, 8.5 szerokości przód, 10 tył, opony przód 245/35 21, tył 285/30 21. Wygląda to normalnie, nie ma żadnych naciągów. I takie coś wchodzi bez najmniejszego problemu z tego co on pisze.

Felgi które mogę nabyć są o 0.5 szersze z przodu i z tylu od tych co na zdjęciu. W opony celowałem dokładnie takie jak on żeby minimalny naciąg mieć (bo nie wydaje mi się żeby te 0.5 szersze felgi coś mocno zmieniały. I druga kwestia właśnie po to żeby weszły. Poniżej profilu 30 nie schodzę. Czyli przód 35 a tyl 30. Jeśli wejda szersze na przód niz 245 i tyl 285 to chętnie wsadzę większe kapcie. Kwestia tego czy by się zmieściły. Dlaczego opony 295/25 tyl to dramat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pozostaje bardzo mało gumy, zero wybierania studzienek itp. amortyzacja bardzo ucierpi, zawieszenie się szybciej zużywa itp itd. można wymieniać.

Powtarzam, zwiększasz średnicę kół i przód najpewniej będzie tarł oponą na zakrętach, pewnie ten gość z forum sobie założył do zdjęcia i powiedział że jest super. Chciałbym zobaczyć jego nadkola po 5k km polskich dróg. Dołki doły itp itd.

Nie oczekuj, ze wróci do tematu i napisze o tym :D Wszystko z głową, ponieważ takie opony kosztują przemyśl to dobrze.

Wóz stoi wyżej 1,3 cm. speedo error 3,6%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mam założyć tylko 20 cali?

Wiadomo że nie chce żeby nic tarło. Nastawiłem się na te 21 cali bo ładnie wypełnia nadkole (wielu powie ze są za duże ale mi się mega podoba taki rozmiar) ale nie chce mieć niefunkcjonalnego auta bo dużo jeżdżę. Koło 40k km rocznie. Jeśli 20 cali to rozmiary takie jak fabryka od M5 żeby nie było żadnych naciągów a jeśli chce żeby były minimalne to o 10 sobie podejmować od szerokości? Zresztą pewnie znajdę szersze niz fabryka dała M5 i wtedy takie opony jak w M5 żeby mały naciąg byl. Boję się że te 20 cali nie będzie satysfakcjonujące...ale jak ma mi coś trzeć to nie chce 21...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mam założyć tylko 20 cali?

Wiadomo że nie chce żeby nic tarło. Nastawiłem się na te 21 cali bo ładnie wypełnia nadkole (wielu powie ze są za duże ale mi się mega podoba taki rozmiar) ale nie chce mieć niefunkcjonalnego auta bo dużo jeżdżę. Koło 40k km rocznie. Jeśli 20 cali to rozmiary takie jak fabryka od M5 żeby nie było żadnych naciągów a jeśli chce żeby były minimalne to o 10 sobie podejmować od szerokości? Zresztą pewnie znajdę szersze niz fabryka dała M5 i wtedy takie opony jak w M5 żeby mały naciąg byl. Boję się że te 20 cali nie będzie satysfakcjonujące...ale jak ma mi coś trzeć to nie chce 21...


Witaj,


Moze spróbuj 22" :))) sorry , ja nie mogę :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zdecydowanie rozważ 20 cali. Zobacz, że nawet te 20 cali to nie jest mały rozmiar - bardzo pasuje do budy. 21 cali wg mojej skromnej opinii to koło zbyt duże do serii 5, dobrze wygląda w serii 7.

Znajdź jakieś fajne 20", mogą być szersze od fabrycznych 8,5 i 9 wtedy dobierzemy opony np od modelu M, które spokojnie wejdą jak et będzie w granicach.

Zobacz, że kompromis jest ważny. Tutaj i masz trochę gumy i felgi. Najlepsze proporcje. Jak coś to sobie obniżysz auto i tyle.

vorsteiner_v-ff_107_flow_forged_wheels_bmw_f10_m5_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie rozważ 20 cali. Zobacz, że nawet te 20 cali to nie jest mały rozmiar - bardzo pasuje do budy. 21 cali wg mojej skromnej opinii to koło zbyt duże do serii 5, dobrze wygląda w serii 7.

Znajdź jakieś fajne 20", mogą być szersze od fabrycznych 8,5 i 9 wtedy dobierzemy opony np od modelu M, które spokojnie wejdą jak et będzie w granicach.

Zobacz, że kompromis jest ważny. Tutaj i masz trochę gumy i felgi. Najlepsze proporcje. Jak coś to sobie obniżysz auto i tyle.

vorsteiner_v-ff_107_flow_forged_wheels_bmw_f10_m5_2.jpg

 


Prawda, kompromis jest ważny, szczególnie że auto jest w pewnym stopniu moim narzędziem pracy. A na obrazku zakladam ze 20 cali jest a znamy jakie profile tych opon? 35 przód i 30 tył? Jakie szerokości opony? Zawieszenie fabryczne M5 czyli nizsze od cywilnej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Abstrahując od tematu, to M zazwyczaj siedzą do 1 cm wyżej od swoich cywilnych odpowiedników z zawieszenie sportowym - właśnie za sprawą rozmiarów opon.

Tak to 20 z fabrycznym kapciem.

Tak byś to miał u siebie. Michały pomijając, że to najlepsza guma, to bieżnik nie wchodzi na profil opony i to fajnie wygląda. Miałem goodyeary eagle f1 asymmetric 3 i są zaokrąglone między bieżnikiem a profilem i bieżnik wchodzi na profil słabo to wygląda, jakby mniej gumy było.

9x20 265/35

10x20 295/30

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578876&d=1315927964

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578880&d=1315928044

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od tematu, to M zazwyczaj siedzą do 1 cm wyżej od swoich cywilnych odpowiedników z zawieszenie sportowym - właśnie za sprawą rozmiarów opon.

Tak to 20 z fabrycznym kapciem.

Tak byś to miał u siebie. Michały pomijając, że to najlepsza guma, to bieżnik nie wchodzi na profil opony i to fajnie wygląda. Miałem goodyeary eagle f1 asymmetric 3 i są zaokrąglone między bieżnikiem a profilem i bieżnik wchodzi na profil słabo to wygląda, jakby mniej gumy było.

9x20 265/35

10x20 295/30

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578876&d=1315927964

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578880&d=1315928044

 

No i banan na twarzy ! Kurde pare miesięcy temu kupiłem sobie nowe BBS SX 19" , od 3 tygodni mam na aucie i troche żałuje ze nie wziąłem 20" :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od tematu, to M zazwyczaj siedzą do 1 cm wyżej od swoich cywilnych odpowiedników z zawieszenie sportowym - właśnie za sprawą rozmiarów opon.

Tak to 20 z fabrycznym kapciem.

Tak byś to miał u siebie. Michały pomijając, że to najlepsza guma, to bieżnik nie wchodzi na profil opony i to fajnie wygląda. Miałem goodyeary eagle f1 asymmetric 3 i są zaokrąglone między bieżnikiem a profilem i bieżnik wchodzi na profil słabo to wygląda, jakby mniej gumy było.

9x20 265/35

10x20 295/30

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578876&d=1315927964

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=578880&d=1315928044

 

Powiem Ci że żeby mi się podobały to muszą być naprawdę mega ladne i szerokie. No ale co zrobisz jak 21 cali będzie nie do życia. Taka duża przerwa między blotnikiem a oponą tez wygląda dla mnie slabo. Może profil 40 i 35 by załatwił sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy, ktoś ma u siebie felgi GMP Italia DEA Black w rozmiarze 19" i mógłby podrzucić kilka fotek? Bo w Google wpisanie 19" powoduje misz masz i wyświetla nawet 20" z opisem że to 19" - tam mi się przynajmniej wydaje, dlatego poszukuje realnych fotek ;)

 


Nie mam tej felgi ale mała rada od kolegi - zastanów sie nad 20" do f10 ,ja kupiłem nowe BBS 19" i jak dla mnie to jeszcze jest mało , poprostu gumy jest jeszcze za dużo ;)


20" tak jak wyżej na zdjęciach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.