Skocz do zawartości

Felgi do F10


SJ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Modele X3, X5 i X6 wyjeżdżają z salonu na oponach mieszanych ale musi być zachowana zbliżona średnica opon, czyli jeśli masz na przód felgę 8,5 cala to opona powinna być 245/40 r19 na tyle felga 9,5 cala to opona powinna być 275/35 r19 i przy takim zestawie opon różnica między przodem a tyłem wynosi 3,5 mm a to daje 0,52% czyli mieścisz się w wytycznych od BMW przy napędzie X-drive. Pamiętaj że przy XD felgi mają inne ET.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oki.

To jeśli w przypadku który mam na oku.

8.5 cala et 35 a 9.5 cala ma et35.

I pod to opony na.8.5 cala 245 a na 9.5 cala 275.Bedzie ok?

A moze lepszy wariant to 8.5 cala na 19 z et30 ?

IMPORT CZĘŚCI DO KIA I HYUNDAI CZĘŚCI NOWE ORYGINALNE ORAZ ZAMIENNIKI


KONTAKT [email protected]

GG 22098562

kom 502100017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie.

Wszystkie bmw f10 mają czujniki ciśnienia w kołach? czy niektóre mierzą z ABS-u? no i jak to sprawdzić?

Jestem na etapie zakupu f10 ale posiadam już nowe felgi 19 bez czujników i zastanawiam się czy będą pasowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale przed 2014 także mogą mieć czujniki w kołach...

Wtedy po vinie jest:

2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige

 

Komplet czujników dokupisz za 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
wrzuciłem właśnie na lato felgi 20, do BMW 2WD i zwykle zawieszenie, opony 245/35 przód i 275/30 tył i słabo to wygląda, duza jest przerwa miedzy nadkolami, wiem ze najlepiej było by obniżyć ale nie bardzo chce, na rade wrzuci profil 40 i 35, albo chociaż 35 tylko na tył ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Modele X3, X5 i X6 wyjeżdżają z salonu na oponach mieszanych ale musi być zachowana zbliżona średnica opon, czyli jeśli masz na przód felgę 8,5 cala to opona powinna być 245/40 r19 na tyle felga 9,5 cala to opona powinna być 275/35 r19 i przy takim zestawie opon różnica między przodem a tyłem wynosi 3,5 mm a to daje 0,52% czyli mieścisz się w wytycznych od BMW przy napędzie X-drive. Pamiętaj że przy XD felgi mają inne ET.

To dlaczego BMW zaleca opony przy 20" na tył 275, a nie 285 które według kalkulatora są idealnym rozmiarem, dzwoniłem z tym pytaniem do ASO ale oczywiście nie potrafią odpowiedzieć.

Skoro x-drive oryginalnie wychodzi na 245/45/18 wszystkie 4 równe , to bardziej zbliżonym rozmiarem jest 245/35/20 przód i 285/30/20 tył.

Przy takiej konfiguracji opony sa prawie identyczne, a przy 275 opona jest jednak mniejsza, a mimo to BMW zaleca taki rozmiar.

Dlaczego? hmm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To dlaczego BMW zaleca opony przy 20" na tył 275, a nie 285 które według kalkulatora są idealnym rozmiarem, dzwoniłem z tym pytaniem do ASO ale oczywiście nie potrafią odpowiedzieć.

Skoro x-drive oryginalnie wychodzi na 245/45/18 wszystkie 4 równe , to bardziej zbliżonym rozmiarem jest 245/35/20 przód i 285/30/20 tył.

Przy takiej konfiguracji opony sa prawie identyczne, a przy 275 opona jest jednak mniejsza, a mimo to BMW zaleca taki rozmiar.

Dlaczego? hmm..

 

285 jest szerszą oponą przez co będzie wychodzić jeszcze bardziej poza obrys felgi i zrobi się trochę balon który może spowodować pogorszenie właściwości jezdnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieżność do 1% w średnicy jest dopuszczalne.

Wiem że jest dopuszczalne, ale 285 jest bardziej zbliżone do ideału, chyba 0.5mm na średnicy różnicy. Ale w ASO rzekli że jak przyjadę na takich oponach to tracę gwarancję, no i zrozum gości...

To dlaczego BMW zaleca opony przy 20" na tył 275, a nie 285 które według kalkulatora są idealnym rozmiarem, dzwoniłem z tym pytaniem do ASO ale oczywiście nie potrafią odpowiedzieć.

Skoro x-drive oryginalnie wychodzi na 245/45/18 wszystkie 4 równe , to bardziej zbliżonym rozmiarem jest 245/35/20 przód i 285/30/20 tył.

Przy takiej konfiguracji opony sa prawie identyczne, a przy 275 opona jest jednak mniejsza, a mimo to BMW zaleca taki rozmiar.

Dlaczego? hmm..

 

285 jest szerszą oponą przez co będzie wychodzić jeszcze bardziej poza obrys felgi i zrobi się trochę balon który może spowodować pogorszenie właściwości jezdnych.

Mam felgi 10J to 285 jest oponą w sam raz na taką felgę, zresztą przy jednym rozmiarze to jaki ci sie tam zrobi balon..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może napisz konkretnie jaki model felg posiadasz bo inaczej to nie dojdziemy jakie opony zaleca BMW, napisałeś że 285 a ja widzę że np. przy Styling 343 gdzie na tyle jest 10 cali BMW zaleca 295/30 R20, rozmiar opon zależny jest również od szerokości felgi i modelu BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może napisz konkretnie jaki model felg posiadasz bo inaczej to nie dojdziemy jakie opony zaleca BMW, napisałeś że 285 a ja widzę że np. przy Styling 343 gdzie na tyle jest 10 cali BMW zaleca 295/30 R20, rozmiar opon zależny jest również od szerokości felgi i modelu BMW.

Mam Breytony 8,5 i 10x20, ale to nie ważne, bo BMW w F10 x-drive dopuszcza tylko 4x245/35/20 lub mieszane 245/35 i 275/30/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chce kupić felgi do f11 xdrive, podoba mi się bardzo model 193, i znalazłem takie tylko teraz sprawy ET i xdrive by to wyglądało i pasowało. Felgi 2x8J, 18 cali ET 34. Druga para 8,5J 18 cali i ET 37. Czy nie bedzie to zbyt wystawiać lub zbyt chować sie w nadkolach? Nie bedzie o nic ocierać przy Max skręcie itd? Jakie mogę na to oponki zarzucić by pasowały średnice kół na xdrive?

Na co jeszcze zwrócić ewentualnie uwagę

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie,

Mam felgi Dezent niestety zimowe w F11.


ALe mam też jakieś 18" z F30.

Tam jest chyba ET38 ?

A w F11 jest ET30.


8 cali szerokie obie.


Jak to bedzie lezalo na F11 ?


Opony dopasuje rozmiarem zeby bylo ok, chodzi tylko o ET felgi i o inne mozliwe dziwne rzeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktory wzor bardziej pasuje do szarej f10 331 czy 332. Wg vin moja miala 331 zalozone. Niestety jak kupilem miala zalozone zimowe 18 a 19 nie dostalem. Takze zastanawiam sie czy wybrac tak by zgadzalo sie z vin czy olac to i zalozyc inny wzor.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,


I ja podłącze się pod temat,a mianowicie chciałbym kupić felgi 20" do 520d F10, na moje nieszczęście mam XDRIVE.


Obecnie mam 18 calowe


opona przód 245/45/18

opona tył 275/40/18



http://dawmac.eu/epages/950018285.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/950018285/Products/%22VEEMANN%20V-FS8%2020%22%22%209J%20ET35%20%2B%2010J%20ET38%205x120%22


Czy zakładając tył 10j będzie miał duży wpływ na XD


Pod tym linkiem rekomendowane na tył do XD są nawet 10,5j

https://www.ebay.de/itm/20-Zoll-KV1-Concave-Alu-Felgen-fur-BMW-3er-e92-e93-M-Performance-X3-E83-F25-F10/182033459000?hash=item2a620a2738:g:r40AAOSwzgRWzFKG


na przód 9 cali


ciężko znaleźć mądrego do podpowiedzi a ASO nie zabardzo chce cokolwiek powiedzieć


Z góry dzięki za podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany,

Moja F10 bardzo chce, żebym wysłał ją na żyletki, ale może jeszcze powalczę.

Zaczęła szarpać podczas jazdy i myślałem, że to skrzynia, ale serwis ustalił, że to xdrive.

Po głębszej analizie wydaje mi się, że wina leży:

- w wyższym profilu opon zimowych niż zaleca tabliczka (mój błąd bo sugerowałem się gwiazdką, ale teraz to możemy sobie tylko pogadać) zima zrobiłem może 20k km

- latem zamiast zmienić przebity tył + zdrowy przód to ja zaćmiony, zmieniłem tył i dopiero po jakimś czasie przód, bo też dziura i na dzisiaj mamy efekt w postaci większego zużycia tyłu

Opcje są dwie:

- po wymianie oleju i zakupie nowego kompletu opon zgodnie z tym co do 20'' styling 312 zaleca bmw problem ustanie, bo opony będą nowe

- mimo różnych zabiegów z kołami xdrive padnie i trzeba naprawiać


Pytanie moje co robić z kołami. Serwis sugeruje ten sam rozmiar kół na wszystkie 4 buty. Ja trochę sceptycznie podchodzę mając na uwadze zaniechania jak wyżej i raczej skłaniałbym się do wydatku na 4 nowe opony niż kombinowanie i zakładanie zestawu, którego nie zaleca producent. Jedyny fabryczny zestaw w tym samym rozmiarze 4 kół to 18 cali. Nie przeszkadza jeśli to gwarant żywotności xdrive, ale po pierwsze nie wiadomo czy to gwarant, a po drugie 20 cali z mieszanym ogumieniem to fabryka. Wiem, że producent zaleca również wymianę oleju co 30k km, ale żeby to do kół przyrównać?


Zdaję sobie sprawę, że w xdrive kluczowe są rozmiary i obwody stad moje pytanie w jakim kierunku iść. Nowe opony i zobaczymy? czy nowe felgi w jednym rozmiarze na wszystkie osie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ważny jest rozmiar opon czy kół, tylko obwód koła. Dlatego ja teraz zamówiłem 245/35/20 i 285/30/20 nie patrząc na to co mówią w aso. Bo to są naprawdę ideale obwody opon. Bo 275 jest 7 mm niższa od 245. Po co zakładać inne obwody i wymuszać poślizg, skoro mogą być idealne tak jak 4 jednakowe.

Aso gada różne pierdoły jak np. że w skrzyni nie wymienia się oleju, a potem zdziwo że skrzynia padła. Tak samo z oponami.

Edytowane przez trakerr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.