Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam Pirelli P Zero Nero GT w Z4 E89 - opona ta ma niekończące się pokłady przyczepności, natomiast jest dość głośna.
Opublikowano
z doświadczenia opony Pirelli szybko się zużywają tj . dwa sezony lub ok 25.000 km, ale są ok i cena najniższa z firmowych.
Opublikowano
W ogóle to zastanawiam się czy jako przeciętny kierowca, który trochę częściej niż inni lubi nacisnąć pedał gazu, odczuję takie różnice między oponami ?

 

Póki nie jest to totalna chińska szmata lub póki nie jedziesz faktycznie na krawędzi przyczepności - zdecydowanie nie. Ale dyskusja jest fajna, co post to nowa subiektywna opinia ;-)

 

Pirelli trzyma, ale się zużywa, Bridgestone trzyma, ale wymaga rozgrzania więc tylko dookoła komina będzie twarda i głośna. Itd... Producent przewidział run-flat to pewne i należy takie kupować, bo pewnie nikt z nas nie ma wystarczającej wiedzy, zeby poprawiać fabrykę, nie wiadomo czy miękka opona w skrajnych warunkach nie spadnie z felgi skonstrowanej inaczej (wyższy rant), albo nie zgłupieje ABS/ESP. Jak komuś brakuje komfortu to trzeba było kupić Peugeota :duh: Jak komuś robi różnicę 2K przy furze za 100+ najmarniej, a nowe 200+ to trzeba było kupić Avensisa i mieć spokój. I żeby nie było szanuję kasę, jak można coś rozsądnie zrobić taniej to czemu nie, ale akurat każdy kto choć trochę ogarnia to na czymś co trzyma auto na drodze nie oszczędza.

Głowix
Opublikowano

Przed momentem zmierzyłem bieżnik w swoich oponach.

Tył średnio 4,3, przód 4,5. Jak zejdę poniżej 4 mm , myślę że na lato, to kupię sobie jednak zestaw bez Rof, Micheliny PSS, na 19".

Zimowe mam 18" z RoF, i jest dobrze.

Opublikowano
Słuchaj, a jakie opony bez RoF miałeś u siebie?

Akurat kończę vredestein, też były dobre, w między czasie miałem pirelli, bridgestone, nokian, kiedyś też micheliny, conti. Był czas, że co sezon miałem inne felgi, w rodzinie same beemki więc trochę tych kół i opon jest w garażu :) I mogę powiedzieć, że właściwości jezdne wszystkie miały bardzo zbliżone, jakby ktoś zmienił mi w nocy opony to nie zorientował bym się na której oponie jadę. Wg mnie dużo większe znaczenie ma wiek opony, dla mnie 4 lata to absolutnie maks. Dlatego wiele osób po zmianie opon mówi: ooo te to są bardzo dobre, a te poprzednie to straszna kicha :)

Natomiast to co jest mocno wyczuwalne to waga opony, dobitnie to sobie uświadomiłem jak kupiłem felgi m-performance które w 20" ważą 10,5kg/szt. Ciężkie koła szczególnie nieprzyjemnie tłuką w zakręcie na którym są nierówności. Natomiast rof zawsze gorzej tłumi małe nierówności, łączenia asfaltu, klapy studzienek etc.

Dlatego znalazłem tą stronę z wagą opon. Pirelii i michelin są najlżejsze praktycznie we wszystkich rozmiarach i wariantach.

Teraz zastanawiam się między silver 19" (10 kg/szt) a pzero 20", niedługo pewnie sprzedaje już f10 i może lepiej kupić letnie na 19", z drugiej strony jeździć w lato na takich małych kołach to nie przystoi f10 :lol:

@głowix

od paru ładnych lat wszystkie felgi mają homologację na rof i zwykłe. Rof w bmw są tylko z jednego powodu, żeby właściciel myślał, że nigdy jego podróż nie zostanie przerwana przez awarię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziękuję!

 

Masz rację z wagą kół - tu różnica jest naprawdę wyczuwalna, co sprawdziłem na swoim poprzednim struclu :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ogóle to zastanawiam się czy jako przeciętny kierowca, który trochę częściej niż inni lubi nacisnąć pedał gazu, odczuję takie różnice między oponami ?

 

(...) Jak komuś robi różnicę 2K przy furze za 100+ najmarniej, a nowe 200+ to trzeba było kupić Avensisa i mieć spokój. I żeby nie było szanuję kasę, jak można coś rozsądnie zrobić taniej to czemu nie, ale akurat każdy kto choć trochę ogarnia to na czymś co trzyma auto na drodze nie oszczędza.

 

Hej,

 

Myślę, że niejasno wyraziłem myśl: tu nie chodzi o wybór pod kątem taniości opon, tylko o dokonanie najlepszego wyboru spośród dramatycznie wąskiego wachlarza dostępnych opcji. Tak jakoś dziwnie się składa, że opon w dopuszczonych przez BMW rozmiarach na felgę 20" jest, co kot napłakał. Dosłownie kilka modeli. I na to jest narzekanie, a nie na cenę opon.

 

W każdym innym rozmiarze (18", 19", a nawet w 20" tylko dla innych szerokości bieżnika) można przebierać wedle uznania. Ale w 245/35 i 275/30 R20 jest :mad2:

 

Mam nadzieję, że to wyjaśnia sprawę

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Hehe, nie do końca. Pocieszę Cię, że w 18" też szału nie ma.

 

Najgorsze jest to, że Conti SC3, a SC5, Potenza RE050, a nie S001. Zatrzymali się 5 lat temu najmarniej z technologią.

Głowix
Opublikowano

od paru ładnych lat wszystkie felgi mają homologację na rof i zwykłe. Rof w bmw są tylko z jednego powodu, żeby właściciel myślał, że nigdy jego podróż nie zostanie przerwana przez awarię.

Panowie, a jakaż to jest różnica między skutkami uszkodzenia opony z ROF i bez takiego systemu? (tylko proszę nie wszczynać dyskusji o pękającej oponie przy 250 km/h na autostradzie itd.).

Jesteśmy w drodze np. pod Ełkiem i uszkadzamy oponę, która to nie nadaje się do naprawy (i z ROF i bez).

W przypadku zwykłej opony wzywamy pomoc, przewozimy lawetą samochód do wulkanizacji, tam się dowiadujemy, że w promieniu iluś tam kilometrów nikt nie zdejmie opony z naszych 20" czy 21" kół.

No może zdejmą ale opony się nie da naprawić, a nową możemy sobie zamówić a magazynu z Niemiec i będzie za 3-12 dni (bo może jest np. 23 grudnia).

W przypadku opony z ROF różnica jest taka, że sami dojedziemy do wulkanizacji, ale jest jeszcze mniejsze prawdopodobieństwo, że warsztat obsłuży demontaż takiej opony no i oponę pozyskamy nie z Niemiec, a z jakiejś ASO w Polsce.

Opon z ROF nie używam, oponę uszkodziłem właśnie 23 grudnia na szczęście w okolicy domu tj. dużej aglomeracji miejskiej, w wulkanizacji (wcześniej wiadomo laweta ale to żaden problem) zakupiłem tymczasowo oponę używaną, letnią (bo innej nie było, a i tak byłem bardzo szczęśliwy) i tak jeździłem do 5 stycznia następnego roku aż się święta skończyły i dostarczono upragnioną oponę z za zachodniej granicy :D

No gdybym miał typowe opony z ROF to w tym przypadku być może od ręki zakupiłbym taką od dealera, tego nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pełna zgoda.

 

(A na marginesie dodam, że rok temu w wakacje, mojemu bratu w jego e91 330d wybuchła opona na autostradzie przy jakiejś przelotowej prędkości. Miał 19" Pirelli P Zero z RoF)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jeszcze jedna rada dla narzekających na mały wybór, na tył możecie spokojnie założyć 245mm, także na felgę 9" (245 można zakładać na 8"-9,5"). Mam taki zestaw zimowy.

Wtedy będzie większy wybór.

A 275mm wcale nie poprawia trakcji. Dodatkowo można zamieniać przód-tył.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za to 275 po prostu ładniej wygląda :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trudno nie zgodzić się z powyższym ;). Zapraszam do mojej galerii - nowe koła widać na zdjęciach.

 

Dodam tylko, że całkowicie bez stresu mozna na tak dużych kołach jeździć w tym aucie. Różnicę w komforcie można wyczuć, choć jest nieznaczna i ujawnia się tak naprawdę dopiero na naprawdę fatalnej nawierzchni (typu: połamane płyty, kocie łby, ryflowane fałdy w asfalcie). Na szczęście takich nieprzyjemności nie ma za wiele.

 

Natomiast niesamowicie zmieniła się - IN PLUS! - charakterystyka prowadzenia. Samochód mniej buja, bardziej precyzyjnie można "umieścić go na drodze", daje dużo większą pewność w zakrętach i lepiej trzyma się drogi. Z pewnością pomagają tutaj dodatkowo sprężyny obniżające (wybrałem H&R), które znacząco zmniejszyły efekt "tankowca na falach", który odczuwałem w seryjnej konfiguracji.

 

Mój wniosek dla każdego: jeśli tylko kasa pozwala i wygląd samochodu ma znaczenie, to bez najmniejszych obaw mozna wrzucić na auto felgi w rozmiarze przynajmniej 19". W zasadzie ze spokojem można decydować się i na 20", choć rozumiem, że można mieć w tej kwestii spore wątpliwości (sam czułem, że przełamuję jakąś barierę, decydując się na taki "radykalny" ruch ;) )

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Panowie mam dylemat-19' czy 20' do 520d...

Niezależnie od średnicy komplet będzie mieszany 245 i 275. Oczywiście, na pewno na 20' samochód prezentuje się dużo lepiej ale nie wiem czy jest sens zakładać 20' do tylko 184KM. Poza obawą o zbytnie zamulenie mam jeszcze zgryz odnośnie m-pakietowego zawieszenia i pytanie czy połączenie takiego zawiasu + 20' + nasze wspaniałe PL drogi będzie w ogóle akceptowalną opcją?

 

Kolejną kwestą są opony-czy testował ktoś Kumho Ecsta Le Sport KU39 albo Falken FK453? Nigdy nie użytkowałem tych marek ale słyszałem ostatnio kilka dość pochlebnych opinii zarówno o jednych, jak i drugich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koła na 20" wcale nie muszą być cięższe - pamiętaj, że opona też swoje waży, zwłaszcza w wersji RoF. Pirelli i Michelin są zwykle wśród najlżejszych wśród porównywalnych opon

 

Odnośnie zawieszenia m-pakietowego nie pomogę, bo go nie mam u siebie i nie wiem, jak się zachowuje

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Oczywiście, że 20' nie muszą być cięższe od 19' ale zazwyczaj są bo biorę raczej pod uwagę normalne, a nie kute felgi. Natomiast co do opon, to będą bez RoF.

 

P.S.

maciek_w poza tym z tego co widzę u Ciebie w temacie masz chyba 535d więc raczej niedostatku mocy nie odczuwasz, natomiast ja przesiadłem się do 520d z e91 325d, która po mocnym sofcie i kilku innych drobnych modach wypluwała cyferki rzędu 278KM/603Nm, a więc niestety nawet po sofcie 520d będzie trochę mulić... Wybór był niestety trudny-albo relatywnie nowy samochód-2013/2014 ze słabszym silnikiem albo egzemplarz z początku produkcji z mocniejszym silnikiem ale też większym przelotem :mad2: i padło na opcję nr 1, a czy dobrze to się okaże... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet przy odlewanych felgach możesz skompensować wagę i to co "stracisz na wadze felgi" (cięższe 20" vs 19") odbić na lżejszych oponach (mniej gumy w 20").

 

Rozumiem dylemat i wybór. Postąpiłbym podobnie (młodsze auto). Na pewno sprawi się super :)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Chyba z racji i tak nie dużej mocy nawet po sofcie zdecyduję się na 19'...

 

Czy ktoś ma jakieś info na temat opon, o które pytałem(Kumho Ecsta Le Sport KU39 albo Falken FK453)? Dość sceptycznie podchodzę do tych marek bo do tej pory jeździłem tylko na Michelin, Pirelli, Bridgestone, Nokian albo ewentualnie na zimę Kleber ale zasłyszane opinie sprawiły, że postanowiłem zapytać bo może akurat ktoś użytkuje któreś z nich?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

A czy do F10 będą pasować felgi

Przód: 8,5Jx19 ET35

Tył: 9,5x19 ET30

 

Chciałbym założyć na nie opony 245/40/19 najlepiej na obie osie

 

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Znalazłem dwa kąplety i zastanawiam się czy się zmieści do F11

 

pierwszy 20'' --tył 2x10j et35 295/25/20 -- przód 2x 8,5j et35 255

 

drugi 20'' --tył 2x10j et35 285/25/r20 -- przód 2x 8,5j et35 245/25/r20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.