Odniosę się do tego, gdyż trochę podzwoniłem po ASO. W jednym powiedzieli mi, że nie liczy się homologacja a fakt, by był dobrany prawidłowy rozmiar i nośność opony. I spoko. Ale... w drugim ASO pracownik od razu zapytał mnie czy mam xdrive. Po odpowiedzi twierdzącej dodał, że tylko opony z homologacją wchodzą w grę. I że owszem, mają przypadki aut z rozwalonym napędem na zimówkach bez homologacji ale z prawidłowym rozmiarem i gwarancja nie jest honorowana, naprawy pokrywane są z kieszeni właściciela. Przyznał, że zna kilka takich przypadków. Tak więc... Xdrive i auto na gwarancji - lepiej kupić z homologacją. Co do bmw 4 xdrive - należy pamiętać, że indeks nośności powinien być 95, a z homologacją bmw jest zatem Pirelli Sottozero serie II, 225/45/R18 95V. 95H nie ma homologacji BMW, zaś 91H takową ma, ale do serii 4 się nie nadaje (producent wymaga 95). Drugą oponą z homologacją jest continental ts830p. I to wszystko. Tylko te dwie...