Bardzo porządnie i rzeczowo opisane Twoje działanie względem deski w e87. Na pewno przydatna rzecz. Ze swojej strony mogę dodać dla innych użytkowników BMW e87, że w przypadku gdy mają problem z trzeszczącą / hałasującą deską rozdzielczą (to często opisywany problem BMW e87 w innych wątkach i forach) to to, że trzaski i hałas zlokalizowane często są w osłonach słupków A (najczęściej prawa osłona). Wystarczy je wypiąć tak jak to Kubik pokazał na fotografiach i przesmarować punkty styku listwy (osłony) z plastikowymi okrągłymi zatrzaskami przytwierdzonymi do słupka. Warto użyć smaru do plastików aby nie obawiać się, że jakiś tawot będzie nam zmiękczał i rozpuszczał plastik. Uwaga na końcu listwy w miejscu gdzie wpasowujemy ją do deski rozdzielczej wystają dwa (jeden dłuższy drugi krótszy) płaskie zaczepy - je również smarujemy z dwóch stron. Najprawdopodobniej to właśnie te dwa zaczepy pracują i ocierają o ściany otworów w, których są osadzone. Cała opisana praca jest prosta nie wymaga wielkiej filozofii, a ulga natychmiastowa i jak na razie trwała. Problem dotyczył w moim przypadku tylko tych osłon. Warto się przejechać po ich zdjęciu i sami się przekonacie czy coś jeszcze trzeszczy, zgrzyta i hałasuję w waszych BMW e87. Powyżej opisana metoda u mnie okazała się skuteczna - bez klejenia, sznurków żeglarskich, kabli, kołków czy innych wynalazków. Pozdrawiam użytkowników:)