Skocz do zawartości

zvip11

Zarejestrowani
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Bytom

Osiągnięcia zvip11

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam Po założeniu intercooler-a ciśnienie się nie zmniejsza ale powiększa się turbo dziura ze względu na większą zwłokę napełnienia układu odpowiednim ciśnieniem, dlatego powinno się podkręcic turbine i pompę (elektronikę) . Ale oczywiście można załozyć intercooler i podkręcić samą turbinę mechanicznie co da jakieś 10 może 15 koników o około 30 do 45Nm. Aleprzyszłościowo trzeba pamiętać o tym że mieszanka będzie uboga w paliow a więc przyda sie chip żeby podręcić pompę paliwa. Pozdrawiam
  2. jak odpala dopiero po mocniejszym i dluzszym kreceniu , rowniez byl broblrm jak bylo zimno i po odpaleniu pali nie na wszystkie gary to ja bym sprawdzil świece żarowe. Moze sa juz na wykonczeniu a moze juz jakas jest przepalona i tu jest powud awarii
  3. zvip11

    524td Słaby i wolny

    no to ciesze sie ze juz wszystko chodzi. Co do znaczka to nie ma problemu, jak bedziesz znowu w pobliżu katowic daj znac a ja Ci go podwiozę. Pozdrawiam
  4. zvip11

    Zegary mi szaleją......

    spotkałem się juz z czyms takim. Przypuszczalnie masz zwarcie na tylnej czesci plyty zegarów. zeby Sprawdzic najlepiej podpiac licznik od kogos innego. A pozniej to juz tylko oddac licznik do elektronika albo kupc uzywke na allegro pozdrawiam
  5. Noo Problemoo Malpa84, fajnie że ci się podobał mój samochód:) Co do Torunia to bardzo bym chciał jechać i jeżeli nie wypadnie mi nic w pracy to napewno bedę. Pozdrawiam
  6. zvip11

    524td Słaby i wolny

    :) przy okazji pokaże czego dokonałem u mnie:) acha moze bezpieczniej bedzie na 14 bo tak to nie bedę się gonił i napewno zdąże Pozdrawiam i do 14 jutro
  7. zvip11

    524td Słaby i wolny

    Jutro odpowiada mi o 13 na parkingu Silesi koło parkingu stżeżonego. Napisz mi na [email protected] swój numer tel. gdyby coś mi wypadło to zadzwonie i odpisze i podam ci też mój tel. gdyby Tobie coś wypadło:) Pozdrawiam i do jutra
  8. zvip11

    524td Słaby i wolny

    Od początku: Jeżeli auto jest mułowate a do tego obrotomierz i ekonomizer nie dziala to padl komp odpowiadają cy za prace pompy+licznika+kilka innych rzeczy. samochod przełącza się wtedy w tryb awaryjny i ma około 60 % mocy. wystarczy wymienić kompa SPRAWDZONE bo miałem to samo jakies 4 lata temu:) Co do pomocy to nie ma sprawy malpa84 - mogę pomóc jak wpadniesz w okolice bytomia, chorzowa albo katowic. a powód dlaczego te kompy padają?? to napewno nie liczniki a stan akumulatora - bardzo ważne jest aby mieć dobry aku. w innym przypadku dzieje się tak: Wiadomo ze do odpalenia silnika potrzebna jest spora ilość energii jezeli aku jest słaby to komp przekazuje pomimo tego cała dostępną energie na odpalenie a potem do chodzi do powrotu prądu i przebicia na kondensatorach kompa. Z czasem kondensatory nie wytrzymują i przepalają się i do chodzi do spalenia układu. pozdrawiam i powodzenia
  9. Centrino zapraszam:) jak tylko bedziesz w poblizu to chętnie wszystko pokaże Pozdrawiam
  10. ok zdjęcia już dodane:) http://img520.imageshack.us/my.php?image=img36018hz.jpg http://img265.imageshack.us/my.php?image=prz4ib.jpg http://img122.imageshack.us/my.php?image=img36043xx.jpg http://img520.imageshack.us/my.php?image=img36031ni.jpg http://img520.imageshack.us/my.php?image=img36026tj.jpg http://img520.imageshack.us/my.php?image=img36003ab.jpg http://img520.imageshack.us/my.php?image=img35999lo.jpg
  11. Odp.:Wazik Pewnie masz rację ale popierwsze mam go od 4 lat od 1 właściciela jest w stanie wręcz idealnym a kupując znowu uzywke nie wiadomo na co sie trafi a tego juz dobrze znam. Po za tym większyść prac wykonałem sam z ojcem bądź znajomi (patrz TTC i MG) co spowodowało że koszt był dla mnie nie wielki a samochod mam bardzo teraz unikatowy ponieważ nie znam drugiego 2,4td z intercoolerem i tak zrobionego:)
  12. Ok:)wiec od poczatku. Zaczeło się nie winnie od stożka. Oczywiście mocy nie przybyło za to dźwiek zmieniła się diametralnie:) ktoś kto nie znał mojego samochodu to jak przyspieszałem to szacowali ze mam conajmiej 4litry na V8 pod maską:) Ostatecznie chciałem podnieść moc i załozyc intercooler. Zaczołem więc od poszukiwań w internecie, czytałem dużo teoriirozmawiałem z wieloma fachowcami od uturbiań silników. Pierwszym krokiem było podkręcenie turbiny i zwiększenie cisnienia na pompie po przez zmianę map paliwa i sciągniecie blokad - dokonałem tego w zaprzyjaźnionej firmie tuningowej TTC z Krakowa Kork nr.2 Dowiedziałem sie, ze przydało by się odetkać wydech a więc i tak zrobiłem. Jest u nas na Ślasku magik od ukl. wydechowych Michał Guzy firma MGMotorSport. Wykonał dla mnie cały układ wydechowy czyli: porzeżenie średnicy zaraz za turbina (co spowodowało szybszy wylot spalin a co za tym idzie szybsze wkręcanie się turbiny na obroty) następnie usunięcie środkowego wydechu a w tym miejscu zwężka z powrotem na normalna srednice celem nie rospreżenia silnika, i na koniec dołozenie ostatniego tłumika. Krok. nr 3 zakup intercoolera - kupiłem intercooler z TDS-a chyba z e-46 i umocowałem go. Krok nr4 Zaprojektowałem instalacje w 80% ze stali nierdzewnej reszta z węzy gumowych bądź silikonowych Krok nr5 nastepnie szukałem firmy gdzie mógłbym sie zaopatrzeć detalicznie w rury i kolanka ze stalui nierdzewnej i znalazłem w sosnowcu RenTrans - polecam tanio:) krok6 pospawanie i częściowym polerowaniem zajołem się ja z ojcem:) Krok nr 7 Szukanie kolanek gumowych bądź silikonowych. i tu był największy problem bo ptrzebowałem ich troche a z jedynej znanej mi firmy czyli sameco koszt jednego to 200pln - chora cena Naszczęscie jest taka firma jak Fagumit w Walbromiu która miała prawie wszystko i to wyskoso cisnieniowe i olejoodporne:) w cenie od 10 do 25 za kolanko:) Brakowało mi jednak jeszcze 3 kolanek o średnicy 60mm których fagumit nie posiadał w ofercie. Szukałem i znalazłem warszawskiego sprzedawce silikonu gdzie zakupiłem kolanka silikonowe, niestety po duzej cenie bo 120pln za szt. no ale i tak taniej niz samco. Krok nr 8 dostrojenie na hamowni to się do piero stanie we wtorek:) W razie pytań piszcie, chetnie odpowiem, a jeżeli ktoś jest ze śląska to i moge się spotkać , pokazać i wyjaśnić wątpliwości Pozdrawiam
  13. Witam Dawno mnie tu nie było:) Zmagałem się z tym tematem ponad 2 lata. W końcu finał. Więc tak: 1. zmieniłem cały układ wydechowy u MGMotorSport (poszeżenie zaraz za turbiną, brak środkoweego tłumika, ostatni zrobiony na zamówienie) 2. Podkręcenie elektronicznie pompy paliwa i ściągnięcie ograniczeń 3. Podkrecenie turbiny o 0,2 bara 4. DOŁOŻENIE INTERCOOLER-A :) Efekt: Kosmos:) - aktualnie moc oscyluje w granicach 150KM i 280Nm (nie wiem dokładnie bo hamowany był przed dokładką intercoolera i było wtedy 138KM i 250Nm.) We wtorek jadę jeszcze na ostateczne dostrojenie elektroniki i turbiny, ponieważ po dołozeniu intercoolera będzie turbina jeszcze podkręcana. Wtedy też wrzucę jakieś fotki całej instalacji. Samochód nie samowicie furga w porównianiu do tego co było. Przykład: Kiedyś V-max to 195km/h w tej chwili v-max to 212km/h przy 4500 obrotów (a do 5000 koła mozna kręcić:) Całość instalacji intercoolera zaprojektowałem i wykonałem sam. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców Diesla i własnoręcznej dłubaniny:)
  14. zvip11

    kontrolka wtrysku

    Witam Mam pytanko. Od czasu do czasu zapala mi się kontrolka wtrysku i sama po jakimś czasie gaśnie. Samochód chodzi bez awaryjnie, odpala bezbłędnie i nie stracił mocy, niby wszystko OK. Nie ma w również wody w separatorze filtra paliwa, bo słyszałem, że to również może być przyczyna. A więc co to może byc?? Dzięki z góry Acha samochód to 524TD '91
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.