Skocz do zawartości

monkahead

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O monkahead

  • Urodziny 04.03.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Supra MkV J29/A90 B48B20
  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia monkahead

  1. Aktualizacja: od pracownika Mahle Polska uzyskałem informację, że filtr OX813/1D został zastąpiony przez OX813/2D ale korpus i materiał filtra pozostał bez zmian.
  2. Czy jest jakaś różnica między filtrami: MAHLE: OX813/1D vs OX813/2D oraz MANN-FILTER: HU6014/1 vs HU6014/1z W katalogach producentów jest info że 2D zastępuje 1D, a 1Z zastępuje 1 ale w większości wyszukiwarek części zamiennych, wszystkie podchodzą pod te same numery OE: BMW: 11428575211 oraz TOYOTA: 04152waa01. Czy jest jakaś różnica dla silnika B48B20B z 2023?
  3. Sprzedam komplet nowych opon Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 255/40/R18 95Y, zdjęte z nowego samochodu, głębokość bieżnika we wszystkich 2 szt. około 7,3mm, DOT5022. Cena za 2 szt. 1400zł + KW. Posiadam jeszcze 2 szt. w innym rozmiarze.
  4. Sprzedam komplet nowych opon Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 275/40/R18 99Y, zdjęte z nowego samochodu, głębokość bieżnika we wszystkich 2 szt. około 7,3mm, DOT4322. Cena za 2 szt. 1800zł + KW. Posiadam jeszcze 2 szt. w innym rozmiarze.
  5. Nieco z innej beczki ale też związane ze skrzynią ZF 8HP, typ 51. Toyota Supra B48, tryb "Normalny", jazda po mieście 40-50km/h odbywa się czasami na 7 biegu, przy obrotach 1100-1200rpm. Wiem, że takimi nastawami skrzyni biegów producentowi chodzi głównie o obniżenie spalania ale przyznam że momentami to jest to dramat, żeby jeździć w miejskiej dżungli w ten sposób. Mam wrażenie że taka jazda w dłuższym okresie czasu wykończy silnik, dlatego jeżdżę obecnie na trybie "Sport Indywidualny", skrzynia zmienia biegi w trybie "Sport", jeździ się dużo lepiej ale tutaj znowu momentami skrzynia za bardzo przeciąga obroty w górę (silnik ustawiony w "Normal" / skrzynia w "Sport") ... także tak źle i tak niedobrze. Nie chcę jeździć na "Manualu" po mieście, bo to jest śmieszne mając skrzynię automatyczną. Jak jeździcie? Czy ktoś z Was przeprogramował już "Normalne" nastawy skrzyni na bardziej drogowe, a nie ekonomiczne?
  6. Dziękuję za sprawdzenie ale wydaje mi się że w podanym przez Was numerze części, średnica zewnętrzna wynosi 90mm, a nie 100mm tak jak w Suprze 3.0. Interesuje mnie zmiana na takie o większej średnicy: https://parts.bmwsydney.com.au/p/BMW_2020_Z4/Tailpipe-tip--black-chrome-D=90MM/101896136/18308679178.html
  7. Cześć, czy będziecie w stanie ustalić numer części, końcówka wydechu z BMW, która jest używana w Suprze z silnikiem B58? Numer części Toyoty to 17448-WAA01, końcówka jest typu "na wcisk", średnica zewnętrzna 100mm. Mam tylko takie poglądowe zdjęcie ale widać że OEM część montowana na Suprze, pochodzi z BMW. Jeżeli uda Wam się ustalić numer części, proszę o ofertę na 2 szt., najlepiej w czarnym kolorze.
  8. Cześć, czy bmw-klub.pl współpracuje z jakimś ASO BMW, gdzie jako klub posiadamy stałe zniżki? Jestem również w mx5klubpolska.pl i tam w ASO Voyager Poznań, mamy na klub rabaty do 17%. Jeżeli macie jakieś namiary, to proszę o info.
  9. Strona z instrukcji obsługi Supry, 0W30 powinien być OK.
  10. Nie widziałem takiej informacji w instrukcji do Supry ale jeżdżę na razie bardzo spokojnie, między 2000-3000km wymienię olej ale wciąż mam dylemat czy zostać przy 0W20, czy iść kierunku 0W30-40. 5W50 to już jest chyba specyfikacja przeznaczona dla aut upalanych na torze.
  11. Pytam tak z ciekawości, to jest dobra oferta na taką konfigurację? 330i (294900zł) https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/p7y6ug80 >> 248484zł brutto po rabacie od dilera.
  12. A jaki olej lejecie do silnika B48, co wlewają w serwisie? W instrukcji obsługi Supry, rekomendowany jest olej 0W20, natomiast na forum supramkv.com, dużo osób opisuje ten olej jako za rzadki, że niby producent stosuje go jedynie pod normy spalania. Dużo osób leje 0W30 lub 5W30. Zastanawiam się na jaki wymienić po tym dotarciu, miałem wlać Shell Helix Ultra 0W20 C5 ale teraz już sam nie wiem.
  13. Tak wygląda Melbourne Red, moim zdaniem na żywo wygląda bardzo dobrze, ja akurat lubię auta w czerwonym kolorze, a ten odcień jest taki w stylu Ferrari/Alfa Romeo Red, czyli jedyny słuszny. Dodatkowo bardzo dobrze się komponuje z czarnymi dodatkami i najważniejsze, nie widziałem drugiego takiego BMW serii 3 na drodze, a to jest jak najbardziej na plus. Czarnych, niebieskich, szarych i białych trójek jest od groma.
  14. Dziękuję za uwagi, głównie chodziło mi właśnie o lokalizację otworu pod ten zaworek na filtrze. Nie masz przypadkiem zdjęcia jak wygląda dno obudowy pod filtr, tam gdzie jest miejsce na ten zaworek? Różne są na ten temat teorie, podobno dzisiejsze silniki są już dotarte i też nie trzeba jeździć do 3000rpm/min w okresie docierania, a jednak jak widać, część osób woli jednak dmuchać na zimne, w tym ja. Takie delikatne obchodzenie się z silnikiem do 1000-2000km na pewno nie zaszkodzi, tak samo jak zmiana oleju. Auto mam zamiar użytkować długo, także robię to dla własnego świętego spokoju. OK. W okresie gwarancyjnym auto będzie serwisowane w ASO, później sam będę je serwisował. Czy po 3 letnim okresie gwarancyjnym, będzie się dało dopisać do elektronicznej książki samochodu przeglądy nie wykonane w ASO? W menu systemu infotainment, nie widzę żadnych wpisów serwisowych (tak jak to macie w swoich BMW), nie ma w ogóle takiego menu, czy to się pojawi po pierwszej wizycie serwisowej w ASO?
  15. Pierwszy raz mam samochód z automatem ZF 8HP, mógłbyś wyjaśnić nieco w/w punkt? Jeśli chodzi o parkowanie, to czy najbezpieczniej dla skrzyni jest aby: zatrzymać samochód naciskając pedał hamulca, zaciągnąć elektryczny ręczny (nie mam Autohold), wyłączyć silnik, skrzynia powinna automatycznie przejść w tryb "P" (ewentualnie na samym końcu przełączyć ręcznie na "P")? Czy skrzynia ma zabezpieczenie przed wrzuceniem "P" lub "R" podczas jazdy lub toczenia się samochodu, poza przyciskiem blokady na dźwigni zmiany biegów (czy jest zabezpieczenie w oprogramowaniu skrzyni, skoro to jest drive-by-wire)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.