BMW jeździ na REP 5W30, ale to już ostatni raz, bo łatwiej mi jest mieć wszędzie ten sam olej, a że RUP ma i MB 229.51 i BMW LL-04 normę mogę go stosować i w Mercedesie i w BMW i łatwiej jest i taniej, bo 5W40 jest tańszy niż 5W30... choć to ma małe znaczenie bo dla naszego klimatu uważam, że to 5W40 ma sens a nie żadne 0W30 czy 5W30. Baza PAO (W przypadku Ravenola RUP 5W40) do tego oznacza, że nawet przy -30*C nie ma to znaczenia (może mieć większą pompowalność niż 0W30 nie PAO), a i tak oba auta jeżdżą od garażu podziemnego do podziemnego. Generalnie polecam zmieniać olej co max 10tys km, a jak profil miejski jest przeważający to max te 7-8tys km. Nie chodzi o to, że ten olej się nie nadaje do niczego i się zaraz silnik zatrze. Nie, nie, nie. Chodzi o to, że silnik się zanagaruje i zaraz pierścienie staną.