KumatyWujek
Zarejestrowani-
Postów
1 303 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW 2002,(ex-BMW 318i automatic E21,2x 320 E30,BMW 525 E34),BMW 118d E87. A200 urb , F31 318i 18r.
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia KumatyWujek
Mentor marki (12/14)
1
Reputacja
-
witam czy moze ktos was wie co to za blad zwiazany z EPS 482399 (i pali sie tez D90D37...) nie moge odszukac tego bledu w sieci i co nalezy sprawdzic przy nim pozdr.
-
Uszczelka pod głowica poszła latem bądź po trasie w upałach?
-
G31 520xd Mpak bernina grey
KumatyWujek odpowiedział(a) na N0nexist temat w Galeria - nasze samochody
ja mam pytanie z zupelnie innej beczki... jak wchodzi na wymiar g31lci do garazu w polskich szeregowkach? masz jakies foty "zaparkowanego" ? -
ty myslisz ze jak ktos jest "bogaty" to moze sobie pozwolic na kupno skrzyni uzywanej za 35000zl i 50000zl na remont silnika do auta ktore "nabiera" wartosci w garazu i wkurza zone ktora potrzebuje trzymac tam kartony? najbardziej bogaci w zadnym wypadku nie bede wrzucac kasy w "klasyka" bo potrafia liczyc oni juz mieli takie porsche 20-30 lat temu i wkurzalo ich na codzien dlatego dzis jezdza tegorocznym modelem na gwarancji fabrycznej ci "bogaci" o ktorych piszesz to nie daja nawet 50zl dla sprzataczki w hotelu podczas podrozy sluzbowej :roll: zapytaj takiego "bogatego" czy w jego domu garaz jest na tyle duzy ze moze pomiescic 2 x g31 lub bmw 7 i mercedesa G :mrgreen:
-
911 wcale nie będzie nabierało wartości bo lada dzień nie będzie części zamiennych a remont silnika podskoczy do 50000 zł :D :D Zaraz wprowadza ograniczenia w używaniu takich aut ze względu na środowisko. Już dziś można badać spaliny i nie wbijać przeglądu technicznego na stare porsche :o Ja raczej uważam ze czekaja w przyszłości was podróże toyota yaris hybryda na starość niż poszukiwanie kartek na benzynę. Pamiętacie co to są kartki na benzynę???
-
Akumulatorek do Telematik, G31 530dX kombi
KumatyWujek odpowiedział(a) na gregory007 temat w G30, G31, F90
537€ to jak darmo za robociznę wiec o co ten krzyk? Popatrz gregory motokuncik na jutube to zobaczysz ile kasują w pl za robociznę w warsztacie niezależnym. Sam gdy jadę za granice mam przygotowane 1500-2500€ na nieprzewidziane wydatki wiec taka przygoda to śmiech. Ostatnio znajomy zgred w Berlinie miał awarie x5 na 4500€ to się trochę zirytował ze żal mu było kupić nowy model w czas. Jak już jesteśmy przy cenach to gejsza w enerdowku na kilka godzin nie kosztuje mniej niż 800€.. Trzeba płacić panowie i nie rozpamiętywać :lol: -
Wymiana oleju w skrzyni biegów ZF: statyczna czy dynamiczna?
KumatyWujek odpowiedział(a) na WP89 temat w G30, G31, F90
Wymianę można przeprowadzić w każdym serwisie który dysponuje maszyna np. Mahle atx180. Gdzieś widziałem w Częstochowie ze tam liczą 450zl brutto za usługę plus materiały. Jak miskę kupisz sam to może na samym oleju kupionym u nich dużo nie przepłacisz. Podejrzewam ze są tez warsztaty które przyjmą klienta z powierzonym olejem bo widziałem gdzieś taka ofertę na sama maszynę. Popularność wymiany dynamicznej i spadek ceny w ciągu ostatnich 3 lat to efekt sprzedaży maszyn do takiej wymiany przez kilku producentów oraz sieci handlowych zaopatrujących warsztaty. Praktycznie w każdym średnim mieście ktoś taka maszynę już kupił. Tu szczegoly : https://m.facebook.com/pg/atfdynamicznie/posts/ -
Jeśli kluczyk nie działa i klamka to by otworzyć drzwi trzeba zdjąć tapicerkę. Drzwi kierowcy maja możliwość otwarcia od wewnątrz nawet jak zepsuje się zamek centralny wiec to jakiś dziwny przypadek jest. Spróbuj jeszcze wyłączyć na panelu zamykanie automatyczne drzwi i odłączyć klemę minus na chwile. Jeśli kluczyk nie będzie działał to trzeba rozbierać drzwi. To o czym piszesz występuje tylko gdy ktoś wrzuci drzwi/instalacje od Anglika podczas naprawy powypadkowej. W takim wypadku wkładka zamka jest tylko atrapa a wewnętrzna cześć nie ma miejsca na grot.
-
Śmiesznie czyta się ten wątek. Czasy się zmieniły i klienci tez bo dawny klient na 320d kupuje dziś 518d biznes edycja a sprytny prymus okularnik zamiast skody octavii leasinguje bmw 318i. Trudno dziś powiedzieć czy za 4 lata nie wejdzie moda na auta zasilane wodorem a w centrach miast strefy congestion charge znane z Londynu. Słusznie ktoś tu zauważył ze nie opłaca się kupować używanych audi czy toyot bo ich ceny są nieopłacalne. Tendencja i pęd klienta idzie w kierunku nowych pojazdow wiec raczej trzeba zakładać problem ze odsprzedażą używanego i duża utratę wartości. Utratę wartości niweluje niski przebieg i jak najnowszy rocznik pojazdu. Na terenie Europy dyskutuje się o nowych limitach prędkości na drogach wiec zakup pojazdow ze sportowymi silnikami obarczony jest dodatkowym ryzykiem. Po co komu szybki pojazd gdy nie można jeździć szybciej niż 140km/h ? Zieloni i lobby cyklistów oraz pieszych konkretnie rosną w sile i to już widać w działaniach legislacyjnych.
-
Trzeba unikać takich warsztatów które nie chcą robić wymiany na powierzonych częściach. Tekst pewnie wynikał z tego ze chciał policzyć sam za cała rozpiskę a wymienić tylko fragment zestawu. Ostatnio często się zdarza ze warsztat prywatny nalicza takie same ceny za usługi jak aso wiec zanim pojedziecie do prywaciarza warto wycenić usługę u dealera. Zawsze byłem przeciwny tej wersji kosztowej jednak żona zaczęła serwisować swoje auto w Warszawie i jej faktury są takie same lub 20% droższe niż u paparuchow w Białymstoku. Przy tej różnicy ceny nawet się nie ma co zastanawiać. Od tego czasu temat potwierdziłem w 3 różnych salonach autoryzowanych na autach różnych marek w tym 2 premium. Oczywiscie trzeba dusić z frontu o zniżkę na części i robociznę jaka dostają inni stali klienci jednak to nie jest problemem.
-
Mnie nie interesują modele m bo jeżdżę w ścisłe określonych warunkach gdzie model m nie ma racji bytu. Opona runflat ze wzmocnionym oplotem jest moim świadomym wyborem. Model bmw m kończy zazwyczaj w rowie lub na drzewie gdy bmw na oponie runflat go mija i jedzie dalej.
-
Trochę bujasz w obłokach. Typie kilka razy w roku kupuje nowe komplety ROF wiec wiem o czym pisze. Jak by zwykle się nadawały do moich potrzeb to bym brał tansze. Auto na ROF jest bardziej stabilne i trzyma lepiej tor jazdy. Na ten typ opon narzekają ludzie którzy maja rozwalone zawieszenie oraz stare amortyzatory. Zwykle opony są idealne do skody fabii czy aut z poprzedniej epoki. Wczoraj kupiłem nowy komplet pirelli p zero na lato i nie narzekam ze drogo bo wam tez radzę brać opony letnie zima a zimowe w lipcu. Ja nie czekam aż będą zajeżdżone bo wymieniam max po 2 sezonach. Wysoki bieżnik to bezpieczeństwo w każdych warunkach!
-
G20 318i Sport Line jaki kolor wybrac
KumatyWujek odpowiedział(a) na jetron temat w G20, G21, G80, G81
jesli chodzi o kolor to najbardziej gustowne i wysublimowane sa : C35 C10 C1Z C1X A75 lub z M pakiet C31 PS.bialy i czarny tez ma zalete bo jak zarysujesz drzwi to sobie zamowisz w kolorze prosto z allegro na podmianke i wciaz bedzie "bezwypadkowy" :mrgreen: -
[F30][318i] Serwis, Oleje, Rozrząd - jak i kiedy?
KumatyWujek odpowiedział(a) na DamnWamn temat w F30, F31, F34, F80
mozesz sprawdzic czy twoja wersja ma hydraulike poduszek silnika? -
[F30][318i] Serwis, Oleje, Rozrząd - jak i kiedy?
KumatyWujek odpowiedział(a) na DamnWamn temat w F30, F31, F34, F80
Silnik jest wynalazkiem jeśli chodzi o serie 3 i 4 jednak do tej pory jest stosowany w innych modelach i producent zamiast wycofać poddaje go modernizacjom. Do silnika tis zaleca olej normy 17fe+ 0w20 Nie jest to jakoś specjalnie awaryjny silnik w rękach świadomego użytkownika co i tez widać w cenach używanych jednostek na alledrogo. Można nawet przyjąć ze ryzyko zakupu pojazdu z tym silnikiem jest poniżej przeciętnej jeśli chodzi o wady silników stosowanych w serii f30. Awarie głównie dopadają go gdy jest kręcony na wysokie obroty lub gdy olej jest zbyt gesty czy zabrudzony. W lewej łapie silnik ma pompe płynu chłodzącego z kanałem wodnym co jest kuriozum konstrukcyjnym. Wyposażony tez jest w Turbinę marki continental również z płaszczem wodnym. Przy obecnych cenach paliwa spalanie jest przeciętne a sam silnik posiada normę eur6 co nie jest tak oczywiste w innych egzemplarzach. Poprawny średniak benzynowy do miasta tak bym go nazwał. Uczciwie trzeba napisać ze 3 cylindry to mało do niemieckiej jazdy autostradowej z dużymi prędkościami. Dostajemy jednak w zamian nierozklekotane wnętrze pojazdu i brak smrodu pochodzącego z silnika diesla :)