jest bardzo prosty sposób na to by sprawdzić czy to wina głowicy czy pierścieni zrób pomiar ciśnienia sprężania ,po kolei każdy tłok najpierw normalnie a po odczytaniu parametru daj strzykawką ok 20/30ml oleju silnikowego i jeśli ciśnienie bezie dużo wyższe co od razu zauważysz będzie oznaczać winę pierścieni ,oczywiście pomiar zrób na ciepłym silniku miałem do czynienia z dizlem co prawda ,który miał słabe ciśnienie sprężania od 19 do 21 bar ,w zimę problem ze starem silnika za pierwszym razem każdy mechanik mówił trzeba zrobić remont silnika ,ale właściciel jeździł non stop od sprowadzenia kilka lat auta na oleju 15w40 a silnik to 525tds ,oleju nie brał chodził idealnie ,przyczyną były zapieczone pierścienie pomogła kilkukrotna wcześniejsza niż wymagana wymiana oleju wraz dobrą płukanka silnika i zmiana na 10w40 ,ciśnienie powróciło po czasie do 24bar i obyło się bez remontu silnika ,więc jest to chyba najprostszy i najtańszy sposób diagnozy. i