Skocz do zawartości

Gierap

Zarejestrowani
  • Postów

    356
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 540i
  • Lokalizacja
    Mazowieckie

Osiągnięcia Gierap

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Czyli najlepiej wyciągnąć cały panel i przeglądać samo pokrętło i dalej połączenia?
  2. Zauważyłem, że skończył się 4 bieg nawiewu w e34. Sporo tematów jest z tym, ale zawsze giną pierwsze 3. U mnie 3 działają, płynna regulacja do 1 biegu działa - natomiast nie ma 4 biegu. Nawiew bez klimy, manualny. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
  3. Wtryski z regulatorem też obstawiałem, dlatego poszły do czyszczenia wraz z regulatorem w zakładzie który się tym zajmuje, wyczyszczone, sprawdzona wydajność, sprawdzony regulator - wszystko ok. Wczoraj wymieniłem też czujnik temp.dla ECU, po tym zrobiłem reset ECU wg. opisu z forum - niestety żadnej różnicy. Myślę jeszcze nad podmianą ECU, zobaczymy co z tego wyniknie. EDIT: ECU podmienione, bez zmian. Zostałaby już tylko sonda, która na komputerze pracowała prawidłowo.
  4. Odkopuję, ale szukanie przyczyn ciąg dalszy. Dziś podmieniony został przepływomierz - objawy bez zmian. Zmierzone ciśnienie na cylindrach - na wszystkich 6 po 12bar z minimalną odchyłką. Zmierzone ciśnienie pompy paliwa 4bar. Wcześniej wtryski wraz z listwą i regulatorem poszły do czyszczenia, regulator sprawny trzyma 3.0bar, wtryski wyczyszczone ultradźwiękowo, czuć, że silnik ma więcej siły, ale objawy które opisywałem wyżej dalej pozostają. Teraz myślę nad czujnikiem temperatury dla ECU, lub/i sondą lambda (ta na komputerze pracowała prawidłowo falowała na wolnych obrotach).
  5. Gierap

    M30B35 zabawa z chipami

    Siema, swego czasu też się bawiłem w takie mierzenie, chociaż ja na 4biegu od 80km\h do 120km\h, czas jaki mi wyszedł powtarzalny do 8.4s, felga 15" i opony zimówki, bo to w lutym było. Dwie osoby na pokładzie, paliwa nie pamiętam ile było. Jak chcesz to możesz spróbować tak przejechać i porównać jaki czas Ci wyjdzie. Pozdro.
  6. Pokusiłem się w końcu o odpięcie przepływki i o dziwo objawy po opięciu pozostały takie same, silnik przykucnął nieco na obrotach, bez przepływki wiadomo ledwo wchodził na obroty, ale praca na wolnych dalej pozostała tak samo nierówna z dzwiękiem wypadających zapłonów słuchając wydechu :duh: Z obserwacji dodam, że sytuacja się pogarsza, po odpaleniu samochód chodzi bardzo nierówno i pojawia się zauważalne na obrotomierzu falowanie obrotów, co ciekawe gdy silnik jest zimny jest wyraźnie mocniejszy niż po pełnym nagrzaniu.
  7. @up Nie mam EML, przepustnica na linkę (na szczęście), akumulator odłączany nie raz, nie przynosiło to żadnego efektu.
  8. Nie będę tu rozwodził się o Motronicu, bo są odpowiednie tematy do tego :wink: Dziś sprawdziłem na OBC spalanie na wolnych obrotach, silnik w pełni nagrzany i ciepło na zewnątrz, wartości oscylowały 2.2-2.4l/h, czy ktoś w swoim m30 może potwierdzić czy wskazania są podobne u niego :?: Przy tych samych warunkach oczywiście.
  9. U Ciebie na tym filmie słychać dość regularną nierówną pracę (jak tak to można określić) u mnie silnik nieregularnie "ciucha" i do tego czuć lekkie trzęsienie przy tym, wygląda to tak że silnik pracuje równo i co jakiś czas czuć "przyduszenie". Rozumiem, że chodzi o czujnik IAT ? Czyli zasysanego powietrza w dolocie, który znajduje się w przepływomierzu ? Coś byłoby na rzeczy, zwłaszcza, że w cieplejsze dni gdy powietrze się nagrzewa nierówna praca jest bardziej wyczuwalna. Czytałem o tym resecie nie raz, ale nie bardzo wychodzi, żeby Motronic 1.3 był urządzeniem które na stale zapisuje błędy w pamięci.
  10. Nie wiem czy odpięcie przepływki da mi jakąkolwiek odpowiedź, bo po odpięciu silnik przechodzi w tryb awaryjny i nawet gdyby na wolnych chodził dobrze, to niekoniecznie wskazuje na przepływomierz a więcej nic nie zdiagnozuję bo po dodaniu gazu silnik i tak nie wie ile powietrza dostaje i będzie się krztusił i dusił.
  11. Jeszcze nie odłączałem na pracującym silniku.
  12. Jak w temacie, zmagam się z nierówną pracą m30 na wolnych obrotach, na obrotomierzu niezauważalne, natomiast czuć delikatne drgania, jakby któryś z cylindrów co jakiś czas nie palił, na wydechu nie słychać równej pracy a "ciuchanie", dodatkowo przy szybkim "uderzeniu" w pedał gazu na niskich obrotach silnik dławi się a dopiero po chwili wkręca się w obroty, przy depnięciu nie ma problemu wkręca się do końca. Idąc za radami na forum wymieniłem przewody zapłonowe, kopułkę i palec, świece, filtr paliwa i powietrza, do tego wyregulowane zawory na 0.30 i sprawdzone czy syfu nie ma na pompie paliwa a także wyczyszczona przepustnica. Po podłączeniu do kompa nie wywala żadnych błędów, przepływka sprawdzona klapka chodzi płynnie nie zacina się, tak samo sonda lambda. Nie ma różnicy czy zimny silnik czy ciepły, objawy takie same z tym, że w ciepły dzień i np. podczas stania w korku, lub po dynamiczniejszej jeździ objawy są mocniej wyczuwalne tzn. czuć wyraźniej nierówną pracę na wolnych obrotach, a po tych wymianach żadnej różnicy, ktoś ma jakiś pomysł co mu może dolegać ? Czyżby jednak przepływomierz płatał figla ? Nie mam możliwości podmiany przepływki stąd może ktoś podobny temat przerabiał i coś podpowie.
  13. Mam gdzieś to co w instrukcji w tym przypadku, zapalona kontrolka oleju to albo go już bardzo mało, albo ciśnienie oleju poszło się walić... pamiętajmy gdzie są czujniki a gdzie jeszcze drogi do głowicy i smarowania wałka, przy zapaleniu kontrolki nawet na wolnych i rozgrzanym full silniku oznaczałoby dla mnie, że coś nie tak ze smarowaniem i albo pompa oleju siada i ciśnienia odpowiedniego nie ma, albo mało oleju, że silnik już się przyciera :?
  14. Dziś pierwsze podejście ze stoperem w ręku i masą z mocowania amora i skasowało oil :D Dzięki za pomoc :)
  15. Łapałem i tak masę, w ten sposób udało się inspekcję skasować, natomiast oil service odmawia współpracy :|
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.