Canderus
Zarejestrowani-
Postów
113 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Canderus
- Urodziny 25.06.1984
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E90 330i 06'
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=255127
Osiągnięcia Canderus
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Do 2L w ogóle odpuściłbym wszystkie samochody 50+ km od miejsca zamieszkania i szukałbym auta w zachodnich landach DE. Niestety nasz rynek jest pełen oszustów i aut po oszustach świadomych lub nieświadomych użytkowników. Przerabiałem to zanim doszedłem do wniosku, że szukanie czegokolwiek sensownego w PL, jeszcze BMW daleko od domu nie ma sensu. Nie mówię, że w Niemczech nie ma min, ale jest ich znacznie mniej szczególnie o ironio jak kupujesz z normalnego komisu (byle nie od Turka). Tam komisy wystawiają pisemne gwarancje, a prawo działa na korzyść kupującego, więc mało kto kombinuje.
-
Zmiany w E90, podniesienie mocy, zmiana układu wydechowego
Canderus odpowiedział(a) na Exet3r temat w E90, E91, E92, E93
łukaszewski to kolega, który ten silnik przerabiał przez wszystkie litery alfabetu, więc raczej wie co pisze. Zgadzam się że, 50 KM i około 50Nm to bardzo dużo w silniku wolnossącym, i zupełnie nie zgadzam się z tym że "bez turbo nie ma zabawy". Zdecydowanie wole wiesze silniki wolnossące, nie bez powodu w super samochodach przed ekologią i pogonią za 0,1s na 100km/h zazwyczaj były duże wolnossące V8 i V10. Silnik wolnossący lepiej jedzie bo liniowo rozwija moc, brzmi o wiele lepiej co daje więcej frajdy z jazdy. M3>335i -
E90 N52B30 praktycznie nie było u nas na rynku, a mało kto je importował dla siebie w świetnym stanie ze względu na akcyzę. Importuje się to na czym można zarobić, czyli powypadkowe i z wysokim przebiegiem i takie N52 głównie do nas trafiały. Sam ściągałem z Niemiec bezwypadkowe e90 330i w 2014 roku i szczerze jak widzę, że na polskim rynku to auto ma wartość max 30tyś to wolę już je jako drugie, trzecie auto sobie zostawić niż sprzedać. Też jestem realistą i wiem, że to nie jest jakiś biały kruk co się potroi na wartości, ale wiem że drugiego takiego już nie znajdę.
-
2C7F.... wrył mi się w pamięć ten błąd. W moim przypadku za każdym razem był to błąd sondy lamda. Raz kupiłem DENSO i błąd został, woziłem się po mechanikach i co rusz odstawałem inne wróżby a to VVT, a to że vanos, świece i cewki do wymiany, lewe powietrze... Bierzesz laptopa z nagrywaniem pulpitu, kabelek INPE lub INSTE i uruchamiasz life data dla sond lambda. Jedziesz się przejechać i później sprawdzasz jak zachowywały sie napięcia na sondach. Za katem powinno być 0,7V i obie za katem powinny działać bardzo podobnie podczas jazdy. Jeżeli napięcie masz różne od 0,7V, często skacze, nie jest stabilne i ewidentnie różni się od drugiej sondy która relatywnie stabilnie trzyma 0,7V to kupujesz sondę Bosha wymieniasz i powinno być ok.
-
Swap Garage w Tulcach pod Poznaniem (za franowo M1), zajmują się głównie BMW. Nie wiem jak z terminami teraz bo dawno u nich nie byłem natomiast zawsze jak zostawiałem u nich moje 330i E90 było profesjonalnie i dobrze cenowo.
-
Ciekawa galeria. Dobre mody :cool2: Temat długo nieaktywny. Co się dzieje z autem? :) W jaki sposób robiłeś soft w BPC? Wysyłka sterownika? Dawno nie zaglądałem na forum, myślę że można krótki update zrobić jeżeli jeszcze to kogoś interesuje. Auto cały czas w moim posiadaniu, wszystkie mody się sprawdziły i sprawdzają nadal. Auto nadal daje przyjemność z jazdy a przy okazji stało się autkiem rodzinnym i też daje radę :D Dokupiłem fegi ori BMW, pomalowałem zderzak bo lakier się łuszczył, zmieniłem akumulator z Varty (nie polecam) na Banner i dołożyłem roletkę do tylniej szyby bo młodego raziło :) Mechanicznie wymieniłem popychacze hydrauliczne w z zeszłym roku wraz z uszczelniaczami i póki co cisza, olej Revanoil 5W40.
-
Jeżeli 6-cyl benzyna to tylko N52. Mimo wszystko to już stare samochody, które miały często kilku właścicieli i ryzyko trafienia na minę jest duża tak w benzynie jak i w dieslu. Warto poszukać wersji USA, masz wtedy polifta z silnikiem N52 z w miarę przejrzystą historią. Interesuje się tymi samochodami od 8 lat, sam jeżdżę e90 N52 od 7 lat i cała maja eksploatacja była bezawaryjna. Tyle, że ja swój kupowałem drożej niż w PL w Niemczech od prywatnego właściciela i dbam o samochód, wykonuje prewencyjne wymiany krytycznych podzespołów olej co 8-10k , płyny itd.
-
BMW E90 WBAVE31090A235740
Canderus odpowiedział(a) na Bulwiak_ temat w Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż
Coś tu chyba jest nie tak. Na zdjęciu od przodu auta nie widać garba od navi, a na tym od wewnątrz już navi jest. Są też wysoko tonowe głośniki w lusterkach co sugerowało by przynajmniej audio w wersji Hi Fi a o tym nie ma mowy w wyposażeniu. -
Jeżeli się nie znacie to nie kupujcie sami aut od handlarzy kropka. Kontrole ASO to lipa bo nie biorą żadnej odpowiedzialności za raport a interesuje ich tylko kasa. Są handlarze, którzy trochę wyklepią, cofną o 50tyś licznik, wypicują i zarobią 2 tyś na aucie. Są też handlarze, którzy kupią złom za 1,5E, cofają licznik o 300tyś,spawają podwozie kątownikami, silnik zaleją miodem spożywczym, skrzynie wypełnią trocinami, gumą lub plasteliną zakleją kontrolki od poduszek od wewnętrznej strony licznika i zarobią 15 tyś na sprzedaży. Później przy wypadku z prędkością 60 - 80km/h jest tragedia bo są ofiary śmiertelne a handlarz nie odpowiada za to druciarstwo, które sam sprzedał.
-
E90 330i N53B30 - tuning mechaniczny
Canderus odpowiedział(a) na lukaszewski temat w E90, E91, E92, E93
Ja na swoim przykładzie się nauczyłem, że czasem lepiej te parę koni mniej i spokój aniżeli hałas, dym, rezonans i smród benzyny.... Na początku jeszcze jakoś dawało to rade ale z czasem mi się totalnie odmieniło i strasznie mnie to irytowało :D Najlepiej będzie pewnie zmontować cały Cat-back np w MG, Ja tymczasem jestem zadowolony z montażu katów z wersji US. Gdzie planujesz strojenie? -
Świece tak na szybko po numerach OEM powinny być te https://www.autodoc.pl/bosch/1148173 Ja kupowałem ori w salonie BMW. N52 posiada tzw MAF Sensor : https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Mass_Air_Flow_Sensor_Replacement/FUEL-Mass_Air_Flow_Sensor_Replacement.htm Spotkałem się z przypadkiem na forum gdzie komuś piny w tej wtyczce zaśniedziały i nie stykały. Tak jak piszesz lewe powietrze też może brać, ja po prostu nie spotkałem się jeszcze z taką usterką w N52 z magnezowo-aluminiową pokrywą zaworów. W razie czego możemy jeszcze porównać live data w Inpie. Jak będziesz obserwował parametr którego nie jesteś pewien to mogę sprawdzić go u siebie jak wygląda. Tyle że u mnie nie ma już stanu fabrycznego :wink:
-
E90 330i N53B30 - tuning mechaniczny
Canderus odpowiedział(a) na lukaszewski temat w E90, E91, E92, E93
Czego się nie robi dla naszych autek ;) Jak tam zakupy już zawitały pod maskę? Ja dzisiaj zainstalowałem katy od 328i w miejscu gdzie wersje US je mają i jest o niebo lepiej jeżeli chodzi o dźwięk i komfort szczególnie na autostradzie przy stałej prędkości. Do tego mniejsza kondensacja pary, mniejsza chmura za mną na światłach, brak drona w zakresie 2000-2500obr i ograniczenie smrodu tak więc same plusy kosztem może 5 koników :8) . -
Dobre systematyczne podejście. Jakie sondy zainstalowałeś? Błąd wskazuje na sondy, kiedyś kupiłem nowe sondy DENSO i błąd się ciągle ponawiał. Nie wiem czy trafiłem akurat na trefne czy nie lubią się z tym autem ale po wymianie na ori problem zniknął. Ponoć Bosch jako zamiennik jest ok ale nie potwierdzę bo nie sprawdzałem. Takie podstawy jak świece i przepływomierz sprawdzałeś? Miałeś zdjętą pokrywę zaworów to mogłeś od razu sprawdzić czy wałek ssący nie ma wyżłobienia na siedzisku łożyska tzw n52 Camshaft Bearing Ledges.
-
Filipfil Dzięki za poprawienie linku. Zawsze można ponegocjować, dlatego tu umieściłem. Mnie osobiście pod kątem wykończenia podoba się bardziej pedalbox+ niz sprintbooster ale jak kto woli. Gwarancja, wiadomo lepiej mieć i nie potrzebować niż nie mieć ale jeżeli cena się będzie zgadzać to czemu nie.