Skocz do zawartości

Pe.te

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 683
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ...
    I20 xDrive50 (iX)
    G08 LCI (iX3)
    ex: F48 20xi (X1)
    ex: F11 525xd LCI
    ex: F20 116i
  • Lokalizacja
    W-wa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pe.te

  1. Mały update w temacie V2x - BMW oficjalnie potwierdziło, że modele Neue Klasse będą wspierały pełną specyfikację standardu, nie tylko V2G czy V2H, ale także V2L (Vehicle to Load, czyli taki “powerbank” umożliwiający zasilanie urządzeń 230V gdziekolwiek, np. na biwaku).
  2. Pe.te

    Czujniki autonomii w iX

    Wpadła mi ostatnio w ręce grafika obrazująca rozmieszczenie czujników/kamer zewnętrznych. W sumie nic odkrywczego 😉 i wciąż nie wyjaśnia, co oprócz przedniego radaru kryje się za grillem… I czy oprócz układu podgrzewania zapobiegającego oblodzeniu radaru faktycznie jest tam coś jeszcze…
  3. Zacisk mały nie jest, ale zobacz tu. To z czasów kiedy realoem jeszcze działał - nie ma co prawda G01 LCI, ale w tym wypadku to raczej bez znaczenia. Według katalogu części BMW do M40i da się dopasować 19" i masz nawet podane konkretne modele (dla modelu pre-LCI): https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=TY91-EUR-12-2019-G01-BMW-X3_M40iX&mg=36
  4. Z tego co widzę iX3 oraz M40i mają taką samą średnicę tarczy z przodu - 348mm, i w przypadku iX3 19-calowe felgi wchodzą. Tylne tarcze i tu i tu są mniejsze. Z kolei 30i z przodu ma mniejsze tarcze 330mm, z tyłu z tego co widzę 345mm. No i pozostaje temat wielkości zacisków, choć iX3 waży grubo ponad 2 tony, więc zaciski nie są małe 😉
  5. Napęd automatycznie sięga po tą energię, głównie na potrzeby wspomagania przyspieszania - głównie w zakresie niskich prędkości (tudzież uruchamiania zgaszonego silnika, np. przy procedurze start/stop).
  6. Jednak dużo zależy od indywidualnej percepcji… Ja po przełożeniu letnich 20-cali Yokohama Advan Sport v107 (nie RFT) na wspomniane przez Ciebie zimowe Michelin Alpin Pilot 5 SUV w wersji RFT, czuję się jakbym zasiadł na miękkim tapczanie 😆 Co prawda zawieszenie adaptacyjne (w wersji M), ale i tak nie uważam tym Michelin’ów za specjalnie twarde…
  7. Proponuję utworzyć nowy dział dla G45 i przenieść tam ten wątek. Auto jest już w sprzedaży, więc wątków będzie coraz więcej.
  8. BMW iX został najwyżej oceniony w tegorocznym rankingu samochodów elektrycznych Consumer Report. Model wygrał nie tylko porównanie w kategorii luksusowych SUV, ale uzyskał najwyższą ocenę spośród samochodów elektrycznych we wszystkich kategoriach. https://beqtechnology.com/en/blog/the-14-best-electric-vehicles-according-to-consumer-reports/ I link do źródła https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/best-electric-vehicles-from-consumer-reports-tests-a3759669425/
  9. W połowie 2025 pojawi się następca iX3 oparty na nowej platformie Neue Klasse. BMW zapowiedziało, że niebawem przestanie przyjmować zamówienia na indywidualne konfiguracje obecnego modelu G08 - co jest spowodowane tym, że większość slotów produkcyjnych (koniec produkcji Q2 2025) dla obecnego modelu jest już zajęta. Więc jeśli ktoś myśli o kupnie G08, to warto się pospieszyć.
  10. Pe.te

    Wyciszenie iX

    Tak a’propos. To wyjątkowo ciekawe, jakie skrajne opinie potrafią być nt. wyciszenia iX. https://www.ixforums.com/threads/noisy-cabin.1827/
  11. Pe.te

    Opony lato/zima dla iX

    Michelin wymienił mi cały komplet opon, w ogóle nie dyskutowali, po prostu wymienili. W takich wypadkach widać różnicę pomiędzy marką premium, a „uważającą się” za premium. Bridgestone powinien się uczyć. Tak czy siak, mam jakiegoś wyjątkowego pecha do opon w tym aucie, nie zdarzyło mi się to nigdy wcześniej. Jeśli chodzi o Michelin - to tak samo jak w przypadku Bridgestone - serwis BMW umył ręce. Reklamacja została zrealizowana przez dealera Michelin, swoją drogą bez porównania szybciej niż w przypadku Bridgestone. Przy okazji poniżej oznaczenie opon z wbudowanym „chipem”, dzięki któremu auto „wie” jakie opony są założone (sezon, rozmiar) - mam na myśli automatyczne wykrywanie ogumienia z poziomu iDrive.
  12. Pe.te

    Box dachowy dla iX

    Ta sama trasa w drugą stronę, tempomat tym razem na 130km/h, raz na jakiś czas 135-145km/h przy wyprzedzaniu (wyprzedzanie nieco częściej niż poprzednio) - i tym razem zużycie sporo wyższe, bo wyszło prawie 28 kWh/100km. Wychodzi na to, że przy prędkościach autostradowych wzrost zużycia rośnie dużo szybciej w funkcji prędkości w aucie z boxem - czyli w sumie żadne odkrycie, że im wyższa prędkość tym aerodynamika odgrywa coraz bardziej kluczową rolę...
  13. Pe.te

    Box dachowy dla iX

    Ostatnio zrobiłem trasę 650km ciągiem (z przerwą na jedno ładowanie), połowa autostrada, połowa ekspresówka - cały czas tempomat 125 km/h (z uwagi na box dociążony na max), raz na jakiś czas 130-135km/h przy wyprzedzaniu - średnie zużycie z tej trasy wyszło 25.5 kWh/100km
  14. Pe.te

    Opony lato/zima dla iX

    A’propos letnich Bridgestone Alenza - po pół roku potyczkowania się z koncernami, najpierw z BMW potem z Bridgestone - mam wymienione dwie opony na nowe. Okazało się, że z czterech letnich opon 21-cali (założonych fabrycznie) dwie mają parametry całkowicie poza normą, dwie pozostałe są kiepskie, ale parametry (niestety) łapią się w normie, więc nie zostały wymienione. A konkretnie chodzi o bicie boczne opon - czyli obrazowo - jak opona się kręci, to patrząc na nią z góry nie pracuje ona idealnie w osi tylko widać niewielkie ruchy w boki. To ładnie wychwytuje i mierzy sprzęt Hunter. BMW wypięło się całkowicie - to pierwsza duża wpadka Inchcape Warszawa, po ponad 12 latach współpracy z nimi. Zdaniem BMW (a przynajmniej serwisu Inchcape) opony nie podlegają gwarancji BMW (mimo że kupione wraz z samochodem, certyfikowane, etc. - no po prostu bzdura). W każdym razie serwis robi wszystko aby - mówiąc krótko - klient dał spokój i nawet nie zadali sobie trudu aby cokolwiek zdiagnozować. Stwierdziłem, że szybciej będzie zareklamować bezpośrednio w Bridgestone. I faktycznie było szybciej - zaprosili na testy (na wspomnianego Hunter’a), zakwalifikowali dwie sztuki do wymiany, pozostałe dwie mimo że miały kiepskie parametry, mieściły się w normie. Nie dali się przekonać na wymianę całości - mimo iż wygląda na to, że wypuścili trefną serię produkcyjną. Twierdzili, że taki problem jak u mnie to jednostkowe przypadki - no super, tylko u mnie było to 50% (jak nie więcej, biorąc pod uwagę kiepskie parametry pozostałych dwóch). Tak czy siak - jak macie jakiekolwiek podejrzenia co do Bridgestone Alenza, radzę nie odpuszczać, bo fabryka (polska nota bene) ma jakieś problemy z jakością, a zwłaszcza z kontrolą jakości po produkcji. Połowa opon założonych na auto miała wadę produkcyjną! P.S. Dodam, że na nowe opony czekałem grubo ponad 2 miesiące (mimo, że szło to bezpośrednią ścieżką w Bridgestone).
  15. Najwięcej energii rekuperacja odzyskuje przy wytracaniu prędkości. Czyli im więcej hamowania bez udziału hamulców, tym więcej odzyskanej energii. Stąd kolega @fdanuss przy zjeździe z góry naładował akumulator do pełna, bo zakładam że dużo hamował silnikiem. Oczywiście to nie silnik spalinowy ładuje baterię, tylko silnik elektryczny układu MHEV działający wtedy jako prądnica. Z kolei przy żeglowaniu nie naładuje się akumulatora, bo nie ma wtedy skąd odzyskać energię (obciążanie auta prądnicą w czasie żeglowania jest w sprzeczności z ideą żeglowania). Tryb żeglowania ma na celu zmniejszenie zużycia energii, nie jej odzyskanie. Polecam popróbować hamowania silnikiem w samochodzie z MHEV także w mieście (w jak największym stopniu), wtedy można odzyskać całkiem sporo energii. Zresztą na tym założeniu opierają się klasyczne hybrydy HEV oraz PHEV (czyli Plug-in), które w warunkach miejskich potrafią faktycznie zużywać niewiele paliwa. Tyle, że w przypadku hybryd silnik elektryczny jest dużo większy niż w MHEV, stąd i ilość odzyskanej energii dużo większa. P.S. Z autami BEV (czyli pełnymi elektrykami, np. iX3) to jeszcze inna historia, choć opierająca się na tych samych zasadach. Tam hamując silnikiem można odzyskać potężną ilość energii, co wynika wprost z mocy rekuperacji - gdyż w przykładowym iX3 silnik (działający przy hamowaniu jako prądnica) ma moc 210kW (286KM), a dla porównania w spalinowym X3 MHEV jest to 13kW (18KM)...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.