Skocz do zawartości

Pe.te

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 689
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ...
    I20 xDrive50 (iX)
    G08 LCI (iX3)
    ex: F48 20xi (X1)
    ex: F11 525xd LCI
    ex: F20 116i
  • Lokalizacja
    W-wa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pe.te

  1. Jeśli chodzi o zasięg czy jakość światła to reflektory laserowe (przynajmniej te w iX) moim zdaniem są rewelacyjne. Natomiast nie rozumiem, dlaczego BMW wciąż trwa przy swoim „mechanicznym” rozwiązaniu Selective Beam aby kształtować wiązkę („wycinać” inne pojazdy). Pod tym względem rozwiązanie matrix w Audi działa dużo precyzyjniej.
  2. Nie masz komunikatu o zwiększonym poborze prądu w czasie gdy auto było zamknięte/uzbrojone? U mnie tryby parkingowe skutkowały takowym komunikatem (iX3).
  3. Podobno także w zbliżającym się iX LCI już ich nie będzie… https://www.bmwblog.com/2024/12/10/bmw-laser-headlights-history-why-disappearing/
  4. Pojawił się pierwszy film z jazdy iX LCI. Największa zauważalna zmiana wewnątrz - to siedzenia sportowe, z dużo większym podparciem bocznym i z wydłużonym siedziskiem (aczkolwiek bez regulacji wzdłużnej). Z zewnątrz największe zmiany z przodu - nowe światła i przemodelowany przedni zderzak. https://youtu.be/K_dEo9Wd6V8
  5. Pe.te

    iX3 2025 Neue Klasse

    Garść nowych informacji nt. nowego iX3 Neue Klasse (kod modelu: NA5) Spodziewane wersje silnikowe: 40 sDrive, 40 xDrive, 50 xDrive oraz M60 xDrive. Przedział mocy od obecnego w okolicach 280KM do ok. 550KM w wersji M60. Ciekawszy jest zasięg - mówi się o 800km WLTP (zapewne dla wersji 40 sDrive), a to m.in. dzięki eDrive Gen6 (architektura 800V) z nowym rodzajem akumulatora o dużo wyższej gęstości energii oraz wyjątkowo niskiemu współczynnikowi oporu powietrza (BMW twierdzi, że w nowym iX3 będzie on aż o 20% niższy niż w obecnym modelu). I jeszcze jedna ciekawostka - BMW oficjalnie potwierdziło, że modele Neue Klasse będą miały dwukierunkowy interfejs ładowania V2x.
  6. Pojawiło się nieco więcej szczegółowych informacji o LCI w kontekście napędu. Najprawdopodobniej sprzedawane będą takie wersje: - xDrive45 o mocy 394KM/765Nm i ze znacznie powiększoną baterią do 96kWh netto - xDrive60 o mocy 534KM/765Nm, z nieco powiększoną baterią do 109,6kWh netto - M70 o mocy 640KM/1015Nm, z nieco powiększoną baterią do 109,6kWh netto Jak widać największa zmiana dotyczy dotychczasowego xDrive40, zarówno jeśli chodzi o moc jak i o baterię. Zasięgów WLTP nie podano, wspomniano jedynie o niewielkiej redukcji masy (ok. 15kg).
  7. Mały update w temacie V2x - BMW oficjalnie potwierdziło, że modele Neue Klasse będą wspierały pełną specyfikację standardu, nie tylko V2G czy V2H, ale także V2L (Vehicle to Load, czyli taki “powerbank” umożliwiający zasilanie urządzeń 230V gdziekolwiek, np. na biwaku).
  8. Pe.te

    Czujniki autonomii w iX

    Wpadła mi ostatnio w ręce grafika obrazująca rozmieszczenie czujników/kamer zewnętrznych. W sumie nic odkrywczego 😉 i wciąż nie wyjaśnia, co oprócz przedniego radaru kryje się za grillem… I czy oprócz układu podgrzewania zapobiegającego oblodzeniu radaru faktycznie jest tam coś jeszcze…
  9. Zacisk mały nie jest, ale zobacz tu. To z czasów kiedy realoem jeszcze działał - nie ma co prawda G01 LCI, ale w tym wypadku to raczej bez znaczenia. Według katalogu części BMW do M40i da się dopasować 19" i masz nawet podane konkretne modele (dla modelu pre-LCI): https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=TY91-EUR-12-2019-G01-BMW-X3_M40iX&mg=36
  10. Z tego co widzę iX3 oraz M40i mają taką samą średnicę tarczy z przodu - 348mm, i w przypadku iX3 19-calowe felgi wchodzą. Tylne tarcze i tu i tu są mniejsze. Z kolei 30i z przodu ma mniejsze tarcze 330mm, z tyłu z tego co widzę 345mm. No i pozostaje temat wielkości zacisków, choć iX3 waży grubo ponad 2 tony, więc zaciski nie są małe 😉
  11. Napęd automatycznie sięga po tą energię, głównie na potrzeby wspomagania przyspieszania - głównie w zakresie niskich prędkości (tudzież uruchamiania zgaszonego silnika, np. przy procedurze start/stop).
  12. Jednak dużo zależy od indywidualnej percepcji… Ja po przełożeniu letnich 20-cali Yokohama Advan Sport v107 (nie RFT) na wspomniane przez Ciebie zimowe Michelin Alpin Pilot 5 SUV w wersji RFT, czuję się jakbym zasiadł na miękkim tapczanie 😆 Co prawda zawieszenie adaptacyjne (w wersji M), ale i tak nie uważam tym Michelin’ów za specjalnie twarde…
  13. Proponuję utworzyć nowy dział dla G45 i przenieść tam ten wątek. Auto jest już w sprzedaży, więc wątków będzie coraz więcej.
  14. BMW iX został najwyżej oceniony w tegorocznym rankingu samochodów elektrycznych Consumer Report. Model wygrał nie tylko porównanie w kategorii luksusowych SUV, ale uzyskał najwyższą ocenę spośród samochodów elektrycznych we wszystkich kategoriach. https://beqtechnology.com/en/blog/the-14-best-electric-vehicles-according-to-consumer-reports/ I link do źródła https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/best-electric-vehicles-from-consumer-reports-tests-a3759669425/
  15. W połowie 2025 pojawi się następca iX3 oparty na nowej platformie Neue Klasse. BMW zapowiedziało, że niebawem przestanie przyjmować zamówienia na indywidualne konfiguracje obecnego modelu G08 - co jest spowodowane tym, że większość slotów produkcyjnych (koniec produkcji Q2 2025) dla obecnego modelu jest już zajęta. Więc jeśli ktoś myśli o kupnie G08, to warto się pospieszyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.