Skocz do zawartości

Pe.te

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 694
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    .
    I20 xDrive50 (iX)
    G08 LCI (iX3)
    ex: F48 20xi (X1)
    ex: F11 525xd LCI (5er)
    ex: F20 116i (1er)
  • Lokalizacja
    W-wa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pe.te

  1. Brzmi jakby zablokowała się przepustnica do strefy klimatyzacji miejsca kierowcy (tył to oddzielne strefy - oddzielne przepustnice, tak samo jak miejsce pasażera). Nie wiem czy poza serwisem można coś z tym zrobić - ewentualnie „poklikać” (ale nie siłą nawiewu tylko kierunku rozdziału powietrza), może przy przestawianiu przepustnic coś się odblokuje…
  2. BMW na targach CES pokazało oficjalnie nową wersję systemu iDrive, tym razem o nazwie iDriveX, która zadebiutuje w nowym iX3.
  3. Pe.te

    Software update

    Przez aplikację czy przez samochód - to to samo, pokaże Ci dostępność jedynie wersji OTA (swoją drogą z uaktualnieniem przez OTA to dziwna sprawa, bo na pewnych rynkach są dostępne nowsze wersje niż na innych - mowa o tym samym modelu auta). Serwis sam z siebie raczej nigdy nie instaluje nowych wersji softu - chyba że mają w systemie zgłoszoną dla danego auta akcję serwisową związaną z oprogramowaniem. W tym wypadku (bez akcji serwisowej), aby wgrali nową wersję - trzeba im to zgłosić, jak pisałem wcześniej. To co mają natomiast obowiązek zrobić dodatkowo “z automatu”, niezależnie z czym przyjedziesz do serwisu (albo przynajmniej poinformować o tym klienta) - to właśnie akcje serwisowe przypisane do auta w systemie (nie tylko związane z softem, ale w ogóle).
  4. Pe.te

    Software update

    Bo online z poziomu auta możesz wyszukać tylko aktualizacje dostępne przez OTA. Ale jak podjedziesz do serwisu, to wgrają Ci aktualną wersję (na dzisiaj to 11/2024.20 lub nowsza)... *) Możesz też zadzwonić - jak im podasz VIN, to powinni móc Ci sprawdzić dostępność nowego softu konkretnie dla Twojego auta i o której wersji mowa. *) w aucie z gwarancją wystarczy zgłosić cokolwiek (głupiejące kontrolki na desce, etc.) żeby zrobili update gratis (i właściwie od ręki, programowanie auta przez serwis trwa ok. 1h)
  5. Pe.te

    Software update

    Kolego, mieszasz tu dwie kwestie. Otóż nieprawdą jest, że BMW nie wypuszcza aktualizacji - owszem, regularnie wypuszcza i będzie wypusczać także po zakończeniu sprzedaży G01 (choć oczywiście należy spodziewać się, że będzie się to działo rzadziej). Sam mam rocznik 2022 i aktualnie mam wersję 11/2024.20, a jest już dostępna nowsza. Od odbioru auta miałem w sumie 6 aktualizacji, a nie korzystałem ze wszystkich, które były dostępne. Natomiast inną kwestią jest to, że nie wszystkie aktualizacje są dostępne przez OTA, większość z nich jest dostępna tylko poprzez lokalny update (powiedzmy, że do zrobienia m.in. w serwisie). Druga kwestia to Twoje oczekiwania co do aktualizacji. Czy w Twoim aucie jest jakiś problem spowodowany przez błąd w oprogramowaniu, do którego nie ma dostępnej aktualizacji? Bo wydaje mi się, że to o czym piszesz dotyczy nowych funkcjonalności. Czyli oczekujesz, że w systemie wcześniejszej generacji będą pojawiać się funkcjonalności dostępne dopiero w nowej platformie. No niestety nie będą, albo przynajmniej nie wszystkie - z tego samego powodu, dla którego chcąc mieć najnowsze funkcjonalności musisz kupić nowy smartfon, a Twoje dziecko chcąc grać w najnowsze gry musi wymienić konsolę na nową. W iX3 mam iDrive7, w iX iDrive8 - to są całkowicie różne systemy, zbudowane w oparciu o zupełnie inną filozofię. Choćby z tego względu nie da się zaimplementować wszystkich funkcjonalności z iDrive8 we wcześniejszej wersji systemu. Do tego dochodzą oczywiście kwestie sprzedażowo-marketingowe (tak samo jak w smartfonach, konsolach, etc.)
  6. Jeśli chodzi o zasięg czy jakość światła to reflektory laserowe (przynajmniej te w iX) moim zdaniem są rewelacyjne. Natomiast nie rozumiem, dlaczego BMW wciąż trwa przy swoim „mechanicznym” rozwiązaniu Selective Beam aby kształtować wiązkę („wycinać” inne pojazdy). Pod tym względem rozwiązanie matrix w Audi działa dużo precyzyjniej.
  7. Nie masz komunikatu o zwiększonym poborze prądu w czasie gdy auto było zamknięte/uzbrojone? U mnie tryby parkingowe skutkowały takowym komunikatem (iX3).
  8. Podobno także w zbliżającym się iX LCI już ich nie będzie… https://www.bmwblog.com/2024/12/10/bmw-laser-headlights-history-why-disappearing/
  9. Pojawił się pierwszy film z jazdy iX LCI. Największa zauważalna zmiana wewnątrz - to siedzenia sportowe, z dużo większym podparciem bocznym i z wydłużonym siedziskiem (aczkolwiek bez regulacji wzdłużnej). Z zewnątrz największe zmiany z przodu - nowe światła i przemodelowany przedni zderzak. https://youtu.be/K_dEo9Wd6V8
  10. Pe.te

    iX3 2025 Neue Klasse

    Garść nowych informacji nt. nowego iX3 Neue Klasse (kod modelu: NA5) Spodziewane wersje silnikowe: 40 sDrive, 40 xDrive, 50 xDrive oraz M60 xDrive. Przedział mocy od obecnego w okolicach 280KM do ok. 550KM w wersji M60. Ciekawszy jest zasięg - mówi się o 800km WLTP (zapewne dla wersji 40 sDrive), a to m.in. dzięki eDrive Gen6 (architektura 800V) z nowym rodzajem akumulatora o dużo wyższej gęstości energii oraz wyjątkowo niskiemu współczynnikowi oporu powietrza (BMW twierdzi, że w nowym iX3 będzie on aż o 20% niższy niż w obecnym modelu). I jeszcze jedna ciekawostka - BMW oficjalnie potwierdziło, że modele Neue Klasse będą miały dwukierunkowy interfejs ładowania V2x.
  11. Pojawiło się nieco więcej szczegółowych informacji o LCI w kontekście napędu. Najprawdopodobniej sprzedawane będą takie wersje: - xDrive45 o mocy 394KM/765Nm i ze znacznie powiększoną baterią do 96kWh netto - xDrive60 o mocy 534KM/765Nm, z nieco powiększoną baterią do 109,6kWh netto - M70 o mocy 640KM/1015Nm, z nieco powiększoną baterią do 109,6kWh netto Jak widać największa zmiana dotyczy dotychczasowego xDrive40, zarówno jeśli chodzi o moc jak i o baterię. Zasięgów WLTP nie podano, wspomniano jedynie o niewielkiej redukcji masy (ok. 15kg).
  12. Mały update w temacie V2x - BMW oficjalnie potwierdziło, że modele Neue Klasse będą wspierały pełną specyfikację standardu, nie tylko V2G czy V2H, ale także V2L (Vehicle to Load, czyli taki “powerbank” umożliwiający zasilanie urządzeń 230V gdziekolwiek, np. na biwaku).
  13. Pe.te

    Czujniki autonomii w iX

    Wpadła mi ostatnio w ręce grafika obrazująca rozmieszczenie czujników/kamer zewnętrznych. W sumie nic odkrywczego 😉 i wciąż nie wyjaśnia, co oprócz przedniego radaru kryje się za grillem… I czy oprócz układu podgrzewania zapobiegającego oblodzeniu radaru faktycznie jest tam coś jeszcze…
  14. Zacisk mały nie jest, ale zobacz tu. To z czasów kiedy realoem jeszcze działał - nie ma co prawda G01 LCI, ale w tym wypadku to raczej bez znaczenia. Według katalogu części BMW do M40i da się dopasować 19" i masz nawet podane konkretne modele (dla modelu pre-LCI): https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=TY91-EUR-12-2019-G01-BMW-X3_M40iX&mg=36
  15. Z tego co widzę iX3 oraz M40i mają taką samą średnicę tarczy z przodu - 348mm, i w przypadku iX3 19-calowe felgi wchodzą. Tylne tarcze i tu i tu są mniejsze. Z kolei 30i z przodu ma mniejsze tarcze 330mm, z tyłu z tego co widzę 345mm. No i pozostaje temat wielkości zacisków, choć iX3 waży grubo ponad 2 tony, więc zaciski nie są małe 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.