ferendil
Zarejestrowani-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
Osiągnięcia ferendil
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
A czym się w tym przypadku różni jazda na rfl od zwykłych opon? Rfl są twardsze i mniej amortyzują?
-
Właśnie konfiguruję samochód, więc - jak się domyślam - będą to stock'owe run flat'y. Koła - 18" Obrecze kol ze stopu lekkiego Double Spoke 461 M Ferric Grey (ogumienie mieszane).
-
Jakie macie wrażenia z jazdy serią 1 z felgami 18'? Nie są zbyt duże do na dziurawe drogi, leżących policjantów i krawężniki? Waham się właśnie między zakupem 17' a 18'... Lepiej wyglądają 18', ale boję się, że komfort jazdy będzie niski.
-
A są jakieś przeceny na samochody ze stock'u (czyszczenie magazynów)?
-
Czy BMW ma jakąś politykę zachęcającą do zakupu przed premierą? Coś w stylu pre-ordera na specjalnych warunkach cenowych? Czy w przypadku lifta można liczyć na takie same warunki zakupu, jak w przypadku starego modelu, czy nie dają takich samych rabatów? Co z poprzednim modelem - są jakieś duże przeceny?
-
116i poważnie tyle pali? Takie spalanie mam w F30 320xi (184 KM).
-
Aktualizacja oprogramowania - ryzyko?
ferendil odpowiedział(a) na ferendil temat w F30, F31, F34, F80
Skoro mam czujniki i opcję 2VB, to potrzebne jest kodowanie czy aktualizacja oprogramowania? -
Aktualizacja oprogramowania - ryzyko?
ferendil odpowiedział(a) na ferendil temat w F30, F31, F34, F80
Wytłumacz proszę na czym polega różnica między kodowaniem a aktualizacją? Mam opcję 2VB i czujniki, ale info z kół nie pokazuje mi się w komputerze. -
Część, W ASO dowiedziałem się, że istnieje możliwość zaktualizowania oprogramowania w moim F30, dzięki czemu w Statusie pojazdu będzie się wyświetlała informacja o ciśnieniu w każdym kole (o problemie pisałem tu: viewtopic.php?f=163&t=251106). 1. Na czym polega aktualizacja oprogramowania? Czy będzie ona dotyczyła jakiegoś wycinaka softu (pojedynczego programu), czy też wiążę się z wymianą całego systemu? Innymi słowy - czy stanowi ona istotną ingerencję w samochód? 2. Jak długo trwa taka aktualizacja? W ASO powiedzieli, że prawdopodobnie będę musiał zostawić samochód na cały dzień. Czy to normalne? 3. Najważniejsze - jakie jest prawdopodobieństwo, że coś pójdzie nie tak (aktualizacja robiona przez ASO)? Co może się stać? Czy warto ryzykować? 4. Czy taką aktualizację można cofnąć w razie czego? Dzięki za pomoc.
-
Byłoby fajnie. A nie masz czasem wykupionej opcji "6NS - Pełna, bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB" lub czegoś podobnego?
-
Przy parowaniu w samochodzie wyświetla się tylko opcja "Telefon", nie ma audio. Podejrzewam, że masz lepsze wyposażenie od mojego (radio, navi itp.) - ja mam standardowe radio, zestaw głośnikowy HiFi, brak navi.
-
Cześć, Mam zakupioną opcję: 6NH - Zestaw telefoniczny Bluetooth, złącze USB. Telefon Samsung Galaxy S4. 1. Oficjalnie przy tej opcji nie istnieje możliwość streamingu muzyki z telefonu przez Bluetooth. Czy znacie jakiś sposób, żeby to zrobić? 2. Podłączam telefon przez USB, ale pokazuje mi się tylko muzyka z pamięci telefonu. Czy istnieje możliwość odtwarzania muzyki z karty pamięci? Czy pomoże update softu w samochodzie? Może wchodzi w grę instalacja jakiejś aplikacji na telefon? Dzięki za pomoc.
-
Kontrolka płynu spryskiwaczy - bład powiadomienia
ferendil odpowiedział(a) na hektorrr temat w F30, F31, F34, F80
Dzięki za odpowiedź. Jak dbać o spryskiwacze reflektorów zimą? Oczyszczać ze śniegu i lodu przed jazdą, czy BMW to jakoś przemyślało? Boję się takiej sytuacji, że te zaślepki przymarzną do karoserii i silniczek od spryskiwaczy się przepali. -
Kontrolka płynu spryskiwaczy - bład powiadomienia
ferendil odpowiedział(a) na hektorrr temat w F30, F31, F34, F80
Pytania w związku z tematem - w jaki sposób włącza się spryskiwacze biksenonów? Czy włączanie jest jakoś powiązane ze spryskiwaniem szyb? Gdzie się znajdują te spryskiwacze? Czy dobrze myślę, że znajdują się za tymi zaślepkami poniżej reflektorów? -
drobna kolizja i odszkodowanie z OC sprawcy
ferendil odpowiedział(a) na beltusss temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Poniosłeś szkodę i przysługuje Ci zwrot pieniędzy za oryginalne części i koszty robocizny według stawek lokalnych, nawet jeżeli nie naprawiłeś samochodu. "Poszkodowanemu przysługuje wymiana uszkodzonych w wypadku komunikacyjnym części na część taką samą, jaką posiadał wcześniej w swoim pojeździe lub wyliczenie odszkodowania na podstawie cen części niezbędnych do przywrócenia pojazdu do stanu sprzed szkody. Wynika to z zasady pełnej kompensacji (naprawienia) wyrządzonej szkody, która jest określona w art. 363 § 1 kodeksu cywilnego: „naprawienie szkody powinno nastąpić według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej"." Jeżeli chodzi o wspominane przez kolegów wzbogacenie, to chodzi o to, że samochód po naprawie (jako całość) nie może być więcej warty niż przed naprawą (polecam lekturę uchwały Sądu Najwyższego - III CZP 80/11). W większości przypadków nie ma to miejsca. "Nie można jednak z góry wyłączyć, że zamontowanie podczas przywracania do stanu poprzedniego nowych części spowoduje jednak wzrost wartości pojazdu jako całości. Jeżeli wymianie podlegały części już znacznie wyeksploatowane i przestarzałe technicznie, a jednocześnie stanowiące znaczną część wartości całego pojazdu, to może się okazać, że w konkretnym przypadku wartość pojazdu po naprawie wzrośnie. Ciężar dowodu w tym zakresie powinien jednak obciążać zakład ubezpieczeń, skoro bowiem z reguły wymiana części starych na nowe nie prowadzi do wzrostu wartości samochodu, to tylko wykazanie przez zobowiązanego do ustalenia i wypłaty odszkodowania, że w konkretnym wypadku jest inaczej pozwala na zmniejszenie odszkodowania. Także względy celowościowe przemawiają za tym, aby ciężarem dowodu w tym zakresie obciążyć ubezpieczyciela, a nie poszkodowanego, poszkodowany bowiem ma prawo oczekiwać, że kwota ubezpieczenia pokryje wszystkie koszty przywrócenia jego pojazdu do stanu sprzed zdarzenia wyrządzającego szkodę. Nie jest on zazwyczaj specjalistą w zakresie cen części i samochodu jako całości, gdyż nie prowadzi analiz z tym związanych, których na co dzień dokonuje ubezpieczyciel. To również zakład ubezpieczeń, przedstawiając dowód, że w konkretnym wypadku wartość pojazdu jako całości wzrosła po naprawie, osiąga z tego skutki prawne, gdyż może zmniejszyć sumę ubezpieczeniową, którą zobowiązany jest wypłacić. Zwiększenie wartości pojazdu jako całości w wyniku przywrócenia go do stanu sprzed zdarzenia wyrządzającego szkodę może być także następstwem okoliczności, za które osoba odpowiedzialna za szkodę nie ponosi odpowiedzialności. Jeżeli w czasie naprawy okaże się, że względy techniczne lub estetyczne przemawiają, aby dokonać także napraw, które dotyczą części nieuszkodzonych lub polegają na ulepszeniu dotychczasowego stanu pojazdu, to koszty z tym związane powinny obciążać posiadacza pojazdu. Dokonanie takiej naprawy wymaga jego zgody, gdyż naprawienie szkody następuje wówczas w ramach odrębnej umowy pomiędzy poszkodowanym a osobą dokonującą naprawy." Więcej informacji na temat odszkodowań z OC tutaj (może w przyszłości się komuś przyda): http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpieczenia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-szkoda-majatkowa-na-mieniu