Skocz do zawartości

MatiKosa

Zarejestrowani
  • Postów

    279
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 530i xDrive 2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MatiKosa

  1. MatiKosa

    Zwichrowane tarcze

    Ależ ja się z tym męczyłem w E90...Przegrzało mi tarcze, przytrzymywało. Zestawy naprawcze nie pomagały. Dopiero całkowita wymiana zacisków na nowe zażegnała ten problem. Dodam, że samochód stał pod chmurką, czynniki atmosferyczne mogę mieć wpływ na takie rzeczy.
  2. Temat był opisany na Bimmerprofs, acz musisz się upewnić czy objawy w pełni pasują do Twojego przypadku. Osobiście posiadam 530i i też obserwuję wyraźne dymienie w postaci pary wodnej z jednej, lewej końcówki wydechu. Ponoć chodzi o zbierającą się w układzie wodę, a tu w opisie przedstawiona jest rola katalizatora w tym wszystkim: https://bimmerprofs.com/f32-white-smoke-from-the-exhaust/
  3. Mów za siebie 🙂 Ja miałem szyberdach w pierwszej E36, potem miałem E90 bez i od tego czasu ciągle marzyłem aby go mieć z powrotem i dla mnie to był wymóg absolutny przy zakupie G30. Tak, to co Ty nazywasz "najbardziej kretyńskim wyposażeniem", dla mnie było wymogiem a bynajmniej nie jestem wąsatym Mirkiem 😉 Zalety - możliwość lekkiego przewietrzenia auta i wpuszczenia świeżego powietrza przy użyciu opcji uchylenia. Znakomita opcja, nawet w zimie. Nie, uchylenie szyb to nie to samo - "namiastka" cabrio - oczywiście to nie to samo, ale jazda późnym wieczorem, zwłaszcza w lato to jest bajka. Samo to jest tego warte jeśli ktoś to lubi. Miałem okazję przejechać się normalnym cabrio i dla mnie ten rodzaj nadwozia kompletnie się nie sprawdza. Nie podoba mi się fakt bycia odsłoniętym i że wieje oraz świeci prosto w głowę - możliwość odchylenia samej przesłony - wpuszcza więcej światła, jak ktoś lubi to można popatrzeć w niebo - alternatywnie (przy prędkościach powiedzmy do 60-70 km/h) można wyłączyć klimę i jeździć z otwartym dachem, więc zużycie paliwa powinno być podobne albo i lepsze. Przy wyższych prędkościach taki dach już stawia zbyt duże opory. Neutralne - odsunięta przesłona sprawia, że w chłodnych okresach jest chłodniej (pozytywne gdy jest ci ciepło, negatywne gdy chcesz ogrzać wnętrze) Wady - w okresie letnim odsunięta przesłona sprawia, że klima ma trudniej aby schłodzić wnętrze = jest cieplej i zużycie paliwa rośnie. Tym bardziej gdy się odsłoni cały dach - sama odsłonięta przesłona potrafi hałasować na nierównościach - opcja otwarcia dachu jest również zasadniczo na takie tripy poza miastem lub na jazdę gdy ruch jest niewielki - w mieście w korkach to się nie sprawdza gdyż nie ma przepływu powietrza i czuć spaliny - dodatkowa waga (25-30 kg?) Tyle sam zauważyłem, żadnych dźwięków przy wyższych (ale nie bardzo wysokich) prędkościach ani przecieków jak dotąd nie odnotowałem. Wszystko sprowadza się do tego czego potrzebujesz, jak często, co lubisz i czy jesteś gotów za to zapłacić. Mi to się podoba i zapewnia mi fajne chwile gdy pogoda na to pozwala.
  4. Różne krążą legendy. Ja mogę powiedzieć, że moje 530i w lato nagrzewa się błyskawicznie. Kreska w środkowym punkcie wg testu diagnostycznego oznacza 75 st C (w moim dawnym kompakcie E36 to było 73 st C). Byłem zdziwiony, że temp oleju niemalże podąża za płynem chłodniczym, ale to chyba dzięki zastosowaniu tego wymiennika ciepła gdzie jest olej i płyn. I taki punkt jest osiągalny w około 3-4 min jazdy w lato, więc naprawdę szybko. Teraz podczas jesieni to już bardziej 8-9 min. Auto stoi w hali garażowej, także zaczyna z lepszego poziomu niż takie trzymane pod chmurką.
  5. Tak, to normalne, ponieważ motor dłużej się rozgrzewa gdy jest zimno. Ostatnio było nieco cieplej i wówczas łatwiej osiągnąłem niższe spalanie. Oprócz tego gorsze warunki drogowe, ludzie jeżdżą wolniej, większy ruch. Opony zimowe też mają gorsze opory toczenia, jakkolwiek u mnie opony i felgi są dużo mniejsze od zestawu letniego, ale i tak zimowe spalanie jest większe.
  6. Widzę, że z forum E90 dotarłeś nawet i tu. Przeczytałeś co napisałem? Napisałem wyraźnie, że xHP nie miałem, a powyższe to jedynie moje zebrane opinie od innych. Gdzie tu jest zamęt? Jak ktoś napisze, że po xHP mu coś nie działa to co, zabronisz mu? Powiesz, że piszę głupoty? Opinie zebrałem z wielu różnych for i jakkolwiek było wiele pozytywnych, to tych negatywnych / wątpliwych również trochę było. A to że Ty jesteś zamknięty na cokolwiek innego lub też nie widziałeś innych przypadków to nie jest powód by nazywać to głupotami. Naprawdę, forum cierpi przez takie toksyczne osoby, abstrahując już od wiedzy jaką posiadasz.
  7. Ostatnio jaki iż była promka na xHP to mocno się wgryzłem w temat, przeczytałem ile tylko mogłem. Od razu mówię, że xHP nie posiadam ani też takowym autem nie jeździłem. Moje ustalenia są takie, że różnica jest przede wszystkim podczas naprawdę szybkiej jazdy w trybie Sport. Rzekomo może poprawiać płynność biegów w Comfort, większość użytkowników jednak nie widziała żadnej różnicy. Byli też tacy (całkiem sporo), u których jazda w trybie Comfort wręcz się pogorszyła. Biorąc pod uwagę cenę produktu w promocji na poziomie €365 + ok. €70 za te WiFi adapter, czyli łącznie sporo ponad 1750 zł tylko i wyłącznie za poprawę osiągów podczas szybkiej jazdy, a jednocześnie z ryzykiem, że może być gorzej niż jest - uznałem, że to nie ma sensu w przypadku mojej spokojnej, codzienej jazdy, tym bardziej, że nie ma opcji zwrotu, która jest np. w przypadku BootMod 3, do tego jest to kompletnie vin-locked, a BM3 chociaż oferuje jednorazową możliwość przerzucenia licencji. W mojej ocenie uważam, że lepiej spożytkuję te pieniądze u tunera, który zrobi mi program, który dołoży z 80-90 Nm i wtedy będzie naprawdę odczuwalny boost i płynność z dołu, a ew. wtedy pomyślę o xHP. Oczywiście mogę się mylić, ja posiadam tylko 530i, a zdecydowana większość użytkowników posiadała 540i.
  8. Jednak nie udało mi się kupić tego RTTI, ponieważ poprzedni właściciel kupił Boostera, a że jest on ważny do 07.01.2025, a przedłużanie jest możliwe najwcześniej na 30 dni przed 😄
  9. Sam akurat przymierzam się do zastąpienia wysłużonego Navitela R600 na zestaw przód/tył w 4K, z opcją podglądania przez telefon. Wiadomo, że integracja z czujnikami w BMW byłaby dużo lepsza, ale z drugiej strony jednak jakość wideo ma ogromne znaczenie, a tu konkurencyjne kamery nie dość, że wypadają dużo lepiej, to jeszcze znacząco taniej, więc w sumie CarEye 3.0 w tej cenie i z koniecznością fachowego montażu wypada dość blado, ale może ktoś mnie przekona, że jednak się mylę.
  10. Co to znaczy "odpowiedni VIN"? Wymaga to jakiejś grubszej rzeźby? Do dziś jest promka na -20% i nie wiem czy nie wyjdzie mi taniej po prostu to kupić za 240 zł niż angażować masę czasu aby to zrobić.
  11. Mógłbyś opisać jak?
  12. A jak chcę RTTI to widziałem można to chyba kupić osobno? Bo Booster to jeszcze coś więcej, ja tu spróbuję sobie wgrać mapy samodzielnie, poprzedni właściciel wrzucił kod FSC i powinno być to możliwe. Ktoś na forum pisał, że RTTI ponoć też da się załatwić.
  13. W tym dokumencie nie widziałem aby coś było o Maździe? Tylko dyskusja czy MHEV wspomagający auto się liczy czy nie. Wg US ten układ powinien być w stanie samodzielnie napędzić auto, a takimi są tylko PHEV oraz BEV (Toyota/Lexus, pewnie z 1-2 km to pojedzie). Wedle tego dokumentu nie zostało doprecyzowane jak bardzo samodzielnny ma to być układ, a jedynie że ma zapewnić dodatkową moc - nawet jeśli będzie ona mała. Wyrok nie jest jednak prawomocny. Innymi słowy: jeśli to się uprawomocni, to stawka akcyzy na G30 540i LCI z MHEV powinna wynosić 9.3%, ale na ten moment to nie jest pewne. 9.3% to już bardziej do przełknięcia niż 18.6%, można już rozważać sprowadzenie.
  14. Ale masz pewność, że powodem jest tu skrzynia automatyczna? Na kompie żadnych błędów? Jak miałem poprzednio E90 318i z tym "słynnym" N43, to tam takie objawy były przez Vanosy, te z kolei mogą mieć zbyt duże korekcje gdy masz zbyt rozciągnięty łańcuch, a ten z kolei rozciąga się chociażby przez napinacz, którego praca z kolei warunkowana jest prawidłowym ciśnieniem oleju (acz on sam też może nawalić). Do tego elektrozawory Vanos również. Skoro masz drgania nawet na biegu jałowym, to nie do końca rozumiem dlaczego skrzynia miałaby być tu problemem.
  15. Jakie opony ma Twój samochód na lato a jakie na zimę? Warto pamiętać o tym aby opony miały równy stopień zużycia, różnica w wysokości bieżnika nie powinna przekraczać 2 mm, acz to już i tak dużo. W gorszej sytuacji są osoby mające na tył szersze opony (ja tak mam) gdyż wtedy nie można ich przerzucić na przód. Z drugiej strony xDrive jako stały napęd (40/60 przód/tył) powinien równo zużywać opony w przeciwieństwie do RWD. Oprócz tego co około 50k km należy zmieniać olej w skrzynce rozdzielczej VTG - czy tak było robione? Do tego co 60-80k oleje w dyfrach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.