Skocz do zawartości

MatiKosa

Zarejestrowani
  • Postów

    276
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 530i xDrive 2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MatiKosa

  1. Różne krążą legendy. Ja mogę powiedzieć, że moje 530i w lato nagrzewa się błyskawicznie. Kreska w środkowym punkcie wg testu diagnostycznego oznacza 75 st C (w moim dawnym kompakcie E36 to było 73 st C). Byłem zdziwiony, że temp oleju niemalże podąża za płynem chłodniczym, ale to chyba dzięki zastosowaniu tego wymiennika ciepła gdzie jest olej i płyn. I taki punkt jest osiągalny w około 3-4 min jazdy w lato, więc naprawdę szybko. Teraz podczas jesieni to już bardziej 8-9 min. Auto stoi w hali garażowej, także zaczyna z lepszego poziomu niż takie trzymane pod chmurką.
  2. Tak, to normalne, ponieważ motor dłużej się rozgrzewa gdy jest zimno. Ostatnio było nieco cieplej i wówczas łatwiej osiągnąłem niższe spalanie. Oprócz tego gorsze warunki drogowe, ludzie jeżdżą wolniej, większy ruch. Opony zimowe też mają gorsze opory toczenia, jakkolwiek u mnie opony i felgi są dużo mniejsze od zestawu letniego, ale i tak zimowe spalanie jest większe.
  3. Widzę, że z forum E90 dotarłeś nawet i tu. Przeczytałeś co napisałem? Napisałem wyraźnie, że xHP nie miałem, a powyższe to jedynie moje zebrane opinie od innych. Gdzie tu jest zamęt? Jak ktoś napisze, że po xHP mu coś nie działa to co, zabronisz mu? Powiesz, że piszę głupoty? Opinie zebrałem z wielu różnych for i jakkolwiek było wiele pozytywnych, to tych negatywnych / wątpliwych również trochę było. A to że Ty jesteś zamknięty na cokolwiek innego lub też nie widziałeś innych przypadków to nie jest powód by nazywać to głupotami. Naprawdę, forum cierpi przez takie toksyczne osoby, abstrahując już od wiedzy jaką posiadasz.
  4. Ostatnio jaki iż była promka na xHP to mocno się wgryzłem w temat, przeczytałem ile tylko mogłem. Od razu mówię, że xHP nie posiadam ani też takowym autem nie jeździłem. Moje ustalenia są takie, że różnica jest przede wszystkim podczas naprawdę szybkiej jazdy w trybie Sport. Rzekomo może poprawiać płynność biegów w Comfort, większość użytkowników jednak nie widziała żadnej różnicy. Byli też tacy (całkiem sporo), u których jazda w trybie Comfort wręcz się pogorszyła. Biorąc pod uwagę cenę produktu w promocji na poziomie €365 + ok. €70 za te WiFi adapter, czyli łącznie sporo ponad 1750 zł tylko i wyłącznie za poprawę osiągów podczas szybkiej jazdy, a jednocześnie z ryzykiem, że może być gorzej niż jest - uznałem, że to nie ma sensu w przypadku mojej spokojnej, codzienej jazdy, tym bardziej, że nie ma opcji zwrotu, która jest np. w przypadku BootMod 3, do tego jest to kompletnie vin-locked, a BM3 chociaż oferuje jednorazową możliwość przerzucenia licencji. W mojej ocenie uważam, że lepiej spożytkuję te pieniądze u tunera, który zrobi mi program, który dołoży z 80-90 Nm i wtedy będzie naprawdę odczuwalny boost i płynność z dołu, a ew. wtedy pomyślę o xHP. Oczywiście mogę się mylić, ja posiadam tylko 530i, a zdecydowana większość użytkowników posiadała 540i.
  5. Jednak nie udało mi się kupić tego RTTI, ponieważ poprzedni właściciel kupił Boostera, a że jest on ważny do 07.01.2025, a przedłużanie jest możliwe najwcześniej na 30 dni przed 😄
  6. Sam akurat przymierzam się do zastąpienia wysłużonego Navitela R600 na zestaw przód/tył w 4K, z opcją podglądania przez telefon. Wiadomo, że integracja z czujnikami w BMW byłaby dużo lepsza, ale z drugiej strony jednak jakość wideo ma ogromne znaczenie, a tu konkurencyjne kamery nie dość, że wypadają dużo lepiej, to jeszcze znacząco taniej, więc w sumie CarEye 3.0 w tej cenie i z koniecznością fachowego montażu wypada dość blado, ale może ktoś mnie przekona, że jednak się mylę.
  7. Co to znaczy "odpowiedni VIN"? Wymaga to jakiejś grubszej rzeźby? Do dziś jest promka na -20% i nie wiem czy nie wyjdzie mi taniej po prostu to kupić za 240 zł niż angażować masę czasu aby to zrobić.
  8. Mógłbyś opisać jak?
  9. A jak chcę RTTI to widziałem można to chyba kupić osobno? Bo Booster to jeszcze coś więcej, ja tu spróbuję sobie wgrać mapy samodzielnie, poprzedni właściciel wrzucił kod FSC i powinno być to możliwe. Ktoś na forum pisał, że RTTI ponoć też da się załatwić.
  10. W tym dokumencie nie widziałem aby coś było o Maździe? Tylko dyskusja czy MHEV wspomagający auto się liczy czy nie. Wg US ten układ powinien być w stanie samodzielnie napędzić auto, a takimi są tylko PHEV oraz BEV (Toyota/Lexus, pewnie z 1-2 km to pojedzie). Wedle tego dokumentu nie zostało doprecyzowane jak bardzo samodzielnny ma to być układ, a jedynie że ma zapewnić dodatkową moc - nawet jeśli będzie ona mała. Wyrok nie jest jednak prawomocny. Innymi słowy: jeśli to się uprawomocni, to stawka akcyzy na G30 540i LCI z MHEV powinna wynosić 9.3%, ale na ten moment to nie jest pewne. 9.3% to już bardziej do przełknięcia niż 18.6%, można już rozważać sprowadzenie.
  11. Ale masz pewność, że powodem jest tu skrzynia automatyczna? Na kompie żadnych błędów? Jak miałem poprzednio E90 318i z tym "słynnym" N43, to tam takie objawy były przez Vanosy, te z kolei mogą mieć zbyt duże korekcje gdy masz zbyt rozciągnięty łańcuch, a ten z kolei rozciąga się chociażby przez napinacz, którego praca z kolei warunkowana jest prawidłowym ciśnieniem oleju (acz on sam też może nawalić). Do tego elektrozawory Vanos również. Skoro masz drgania nawet na biegu jałowym, to nie do końca rozumiem dlaczego skrzynia miałaby być tu problemem.
  12. Jakie opony ma Twój samochód na lato a jakie na zimę? Warto pamiętać o tym aby opony miały równy stopień zużycia, różnica w wysokości bieżnika nie powinna przekraczać 2 mm, acz to już i tak dużo. W gorszej sytuacji są osoby mające na tył szersze opony (ja tak mam) gdyż wtedy nie można ich przerzucić na przód. Z drugiej strony xDrive jako stały napęd (40/60 przód/tył) powinien równo zużywać opony w przeciwieństwie do RWD. Oprócz tego co około 50k km należy zmieniać olej w skrzynce rozdzielczej VTG - czy tak było robione? Do tego co 60-80k oleje w dyfrach.
  13. Czy masz jakieś info odnośnie potencjalnego demontażu wewnętrznej obudowy od drzwi? Np. wymiana szyb? Wszelkie rozbieranie i składanie to ryzyko wyłamania spinek i jak później coś nie będzie spięte, to wówczas mogą być jakieś luzy i tak też to brzmi. Ja mam G30 z grudnia 2017 i na ten moment takowych dźwięków nie odnotowałem.
  14. Co ciekawe, wersja 30i, choć w G20 zadebiutowała w 2019 roku od razu jako B48TU (258 PS 400 Nm), to w G30 przez cały okres była to zwykła wersja B48 (252 PS 350 Nm). Z kolei 6 GT również otrzymała wersję po technical update i to pomimo debiutu w 2017, niewiele później jak G30. Pojęcia nie mam z czego to wynika.
  15. @saabFajne dane, u mnie tego nie ma. Z tego co widzę, jest to dostępne dopiero w ID7. Skąd dokąd jechałeś? Spalanie jest rewelacyjne przy naprawdę niezłej prędkości średniej i trybie Comfort i aż się zastanawiam czy to nie było z górki. Ja dziś sobie przejechałem trochę ponad 100 km, od siebie na Półwysep i z powrotem, bardzo spokojnie (jazda z limitem+ i parę wyprzedzeń, klima miała co robić, czasem jakieś traktory blokowały drogę, w pierwszą stronę trochę Eco Pro) i ok. 6.4 l/100 km, średnia prędkość koło 48 km/h.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.