Skocz do zawartości

lukaszmozdzen

Zarejestrowani
  • Postów

    78
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lukaszmozdzen

  • Urodziny 29.08.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320D SE TOURING 2002
  • Lokalizacja
    Southend On Sea, UK

Osiągnięcia lukaszmozdzen

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Poza tym nie mogę zrobić adaptacji w Ista gdyż pod "Power Train -> Transmission control" mam tylko "Oil level check" i "P-code". Ista najnowsza 4.25.40.
  2. Skrzynia wymieniona dokladnie na taka sama. Niestety przed wymiana skrzyni wymienilem silnik po paru dniach zaczelo piszczec z okolic konwertera. Najpierw bardzo glosno i tylko w miescie. Na trasie cisza. Z czasem coraz ciszej. A ze skrzynia miala swoje nalatane i oleju nikt nie wymienial postanowilem wymienic calosc a nie tylko sam konwerter. Niestety po wymianie piszczenie konwertera pozostalo. Zawsze po odpaleniu auta na wstecznym lekko piszczy i jak wolniej po miescie jade to rowniez slysze. Silnik byl dobrze raczej zamontowany pod okiem brata mechanika. Adaptacja w inpie nic nie zmienila.
  3. Witam, Niestety ale muszę wymienić w swoim aucie skrzynię. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak szukać odpowiedniej? Numer z zielonej płytki nie zgadza się z numerami BMW (wcale nie znajduje) a na eBay'u angielskim praktycznie nie podają tych numerów. Wygląda na to że jest to A5S390R (5L50) (realoem - VIN: PD10571). I wygląda na to, że skrzynia ta była montowana tylko w dieslu. Mimo to numer z realoem a ze skrzyni nie zgadza się. Poniżej zdjęcie z netu, numery te same tylko nr seryjny oczywiście inny. Mojej ciężko zrobić wyraźne zdjęcie ale numery się zgadzają: Czy w takim wypadku mam szukać jedynie skrzyni z tymi samymi numerami? Czy tylko model ma się zgadzać i samo A5S390R wystarczy. Nieważne jakie auto. Po wpisaniu modelu przeważnie wyskakują benzyniaki z których są/były demontowane. Czy ewentualnie sterownik też potrzebowałbym do innego numeru czy mój mógłby zostać? Chciałbym coś kupić jak najszybciej, żeby mieć to już z głowy. Dzięki
  4. Niestety z uwagi na inna awarie wymienilismy silnik i problem z moca pozostal. Praktycznie goly slupek i wtryski z nowego a reszta zostala przelozona. Pozostala skrzynia, turbo albo jakas duperelka.
  5. Martwi mnie skrzynia ale z drugiej strony podczas ruszania obroty silnika powoli dochodzą do 2000 a dopiero potem auto odżywa. Czy błędnie myślę, że gdyby to była wina skrzyni to obroty by chodziły normalnie a byłby problem z prędkością? Skoro obroty przy ruszaniu powoli wzrastają to raczej coś z silnikiem chyba.
  6. Na tempomacie najczesciej jade z ta predkoscia i powyzej 100km/h drzy kierownica. Ale na luku przestaje. Mysle ze moga to byc opony ale moze jest jakis zwiazek z brakiem mocy od dolu i lekkim dymieniem wiec wole dodac ta informacje
  7. Przeplywke mimo wszystko podmienilem ale zero efektow. Turbo sprawdzone i nie przepuszcza oleju po cieplej stronie. Mysle o najgorszym - skrzynia. Napewno mam do wymiany mam lozysko na przeglubie bo guma na wsporniku juz ledwo sie trzyma. Zapomnialem dodac ze przy powyzej 100km/h trzesie mi kierownica.
  8. A wtrysk lub przeplywka powodowalyby takie objawy? To samo dymienie juz w tamtym roku bylo ale mu przeszlo po wymianie wtryskow bo przy okazji dymil na czarno ale moc chyba mial. Zas brak mocy wyglada mi na problem z przeplywka. Dzis sprawdze turbo to bede wiedzial wiecej. Katalizator byl w tamtym roku wymieniany z powodu nieszczelnosci na zlaczu elastycznym. Dzieki
  9. Ale ze niby ta turbina puszcza olej w wydech prosto? Bo w dolocie nie zauwazylem naglego wzrostu ilosci oleju.
  10. Witam, Jadąc do Polski na wakacje auto zachowywało się normalnie. Zaraz pod domem stracił moc na niskich obrotach a gdy stoję na światłach to kopci na biało-niebiesko. Po paru dniach sprawdzania nie mogę dojść co jest nie tak. Auto z trudem rusza z niskich obrotów ale już jak ruszy i dam mu kick down to zbiera się jak zawsze. Chyba trochę wyżej bo dopiero od 3tys obrotów ale zbiera. Do tego czasu nawet obroty nie ruszą się do góry. Po podłączeniu pod inpę brak błędów. Silnik niby dostaje to czego oczekuje. Z bratem mechanikiem wykluczamy turbinę bo jednak zaskakuje. Podciśnienie ma. EGR podpięty czy odpięty bez efektów. Przepływka odpięta bez różnicy (kiedyś jak się zepsuła to widoczny efekt był po odpięciu). Jedynie przychodzi nam do głowy skrzynia automat bo dwa razy się zdarzyło przy kick down, że jakby coś zgrzytło czy coś pod fotelami. Dziś wymieniamy olej w skrzyni i filtr (olej breja, filtr od nowości, magnes zasyfiony). Jakieś inne sugestie? Cały dolot szczelny i sprawdzony. Odma czyszczona. Dwa tygodnie przed wyjazdem dolałem pół litra oleju do silnika a po przyjeździe okazało się że litr brakuje i nie wiem czy gdzieś nie przepadł i dlatego dymi. Nie znalazłem miejsca wycieku żeby litr ubyło a od czasu dolania nie ubywa chyba. Dymi na światłach i tylko jak już się rozgrzeje. Oczywiście z braku mocy dymi na czarno przy ruszaniu. Ponadto gdy klima jest włączona a auto stoi na światłach to tak jakby się przydusza i gaśnie. Odpala bez problemu ale gaśnie co chwila. Bez klimy auto nie gaśnie ale dymi na biało-niebosko. Kompresor wygląda na sprawny. Proszę o jakieś sugestie. Ewentualnie może ktoś pomoże na śląsku? Dzięki Łukasz
  11. Akurat gdzies wokół niej mam chyba lekki wyciek oleju i będę na dniach wymienial uszczelke z niej więc może lepiej jak się wstrzymam i kupię jakąś używkę na podmianę żeby uszczelki już nie marnować. Wtryski już wymienialem ale bez efektow
  12. 360 000 km przebiegu.
  13. Na rozrządzie się nie znam jeszcze. Tak naprawdę na tym samochodzie uczę się całej mechaniki by sobie jakoś radzić w przyszłości. Mógłbyś powiedzieć na czym polega sprawdzenie rozrządu? Ogólnie podczas ściągania pokrywy zaworów widziałem tylko, że wszystko jest na swoim miejscu, ząbki są, łańcuch luzów nie ma i optycznie jest napięty. Nad innymi aspektami jeszcze się nie zastanawiałem ale chętnie pogłębię wiedzę.
  14. To raczej nie to gdyż w lipcu wymieniany był odcinek wydechu z łącznikiem elastycznym a auto chodzi nadal tak samo. Mimo wszystko dzięki za pomoc. Myślę, że chodzić będzie o coś między układem paliwowym a dolotowym i cylindrem. Gdy stoję wibracje są jednostajne, ale raz na np. 30 sekund poczuję coś jakby nie wiem... przytkanie? Auto jakby zawibruje trochę bardziej. Czuć lekko że coś się musiało zadziać. Ja już zwracam uwagę na wszystko i wyczuję to ale pewnie ktoś kto nie skupia swojej uwagi na silniku nie zauważyłby nawet tego. To tak jak czasem widziałem ludzi z skaczącymi obrotami na jałowym (sam dawno temu tego doświadczyłem), ale dosłownie przez milisekundę to wyczuję, chyba nawet obroty lekko drgną ale bardzo nieznacznie. Mam ponadto lekki wyciek oleju z turbo (powrót) którym się lada chwila zajmę jak i prawdopodobny wyciek oleju z okolic pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Podczas demontażu przyjrzę się i jej. Inna pokazuje wszystko ok ale może gdzieś jakiś czujnik czy regulator przekłamuje. Nie mam możliwości nic podmienić bez wydatków. Jedynie wkrótce będę miał dostęp do M47 ale tam i tak wszystkie podzespoły inne. Będę mógł porównać czy mi się jedynie wydaje, że wibrację są za duże albo jeszcze bardziej zdołuję, że mój common rail chodzi gorzej niż M47. Czy czujnik położenia wałka rozrządu (wymieniany ok. 3 lat temu) lub wału korbowego dawałyby takie efekty? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia miernikiem jakiegokolwiek czujnika by być w 100% pewnym?
  15. Co jeszcze dziś zauważyłem to to, że na postoju jak i po wrzuceniu D na skrzyni wibracje występują (jadąc w korku bez dotykania gazu i hamulca). Wystarczy, że dodam lekko gazu i już znikają - tak stojąc jak i jadąc. Oczywiście jadąc z większą prędkością bez dotykania gazu wibracji nie ma. Wygląda jakby działo się to jedynie na niskich obrotach. Gdy obroty wzrastają do ok 900 silnik naturalnie jest głośniejszy ale wibracje ustępują. Myślę, że nawet zwiększenie obrotów biegu jałowego o 50 nic by nie dało a same obroty biegu jałowego zgadzają się z wytycznymi w tym silniku z automatyczną skrzynią (mam 750, wytyczne to 730 +-50). Odpięcie EGR'u też nie daje żadnej zmiany jeśli chodzi o wibracje a sam EGR ogólnie wygląda na sprawny. A może pompa paliwa wysokiego ciśnienia? albo jakiś czujnik czy regulator? W Inpie wszystko wygląda raczej ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.