surfer30
Zarejestrowani-
Postów
74 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW X3 F25 2012
Był BMW X3 E83 2008
Osiągnięcia surfer30
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Chyba występowało, bo w odnośnikach do instrukcji własnie jest F25. Pytanie jaki koszt zakupu samego sprzętu i czy skóra warta wyprawki :)
-
BMW Road Map EUROPE EAST i WEST Next 2020-1
surfer30 odpowiedział(a) na Olivertwist temat w Nawigacja samochodowa
Tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=364288 jest Premium West 2020-1 w rozbiciu na rar-y oraz torrent. -
Chciałam napisać, że się nie zgadzam, ale rozumiem, że może być problem. W mojej X3 sprawdziłem moduł bluetooth (mam 13 generacji). Łączy się bezproblemowo z zeszłorocznym tel. ZTE Nubia Z17 (Android 7). Co więcej, sprawdziłem cytowaną stronę http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=154016. W moim Androdzie nie ma opisanego pliku z czarną listą, ale w innym pliku w folderze bluetooth jest faktycznie opis jako niby BMW było na czarnej liście dla łączności. Ale u mnie to nie przeszkadza i się połączył bez problemu. Wykorzystałem sposób użytkownika deebee 1. Kluczyk w pozycji "0". 2. Naciskasz i trzymasz przycisk w podłokietniku (nawet kilkanaście sekund). 3. Nie puszczając przycisku w podłokietniku przekręcasz kluczyk do pozycji "1". Powinien otworzyć się ekran navi z początkowym menu (Komputer, GPS, Telefon, Ustawienia). 4. Puszczasz przycisk w podłokietniku, po czym wciskasz go i trzyma ponownie, aż na ekranie wyświetli się "Bluetooth pairing". 5. Zaczynasz wyszukiwanie urządzeń bluetooth w telefonie. 6. Znajdujesz urządzenie BMWXXXXX (pięć ostatnich cyfr VIN). 7. Aktywujesz parowanie - PIN jest na module Bluetooth w bagażniku. 8. Po pomyślnym sparowaniu urządzeń przekręcasz kluczyk do pozycji "0". Telefon zostanie zapamiętany.
-
BMW X5 4.8i WBAFE81088LY88609
surfer30 odpowiedział(a) na Krajny temat w Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż
A w ogłoszeniu kraj pochodzenia Niemcy. -
Wózek z 2012 184KM/2d. Trasa Polska - Włochy - Polska + codzienne dojazdy na stok (około 35km dziennie), 3 osoby, pełen bagażnik + box 190cm na dachu. Jadąc autostradami w Niemczech do 140km/h, Austria i Włochy 130km/h Spalanie z całej trasy 2500km - 7,4l Trasa Poznań - Szczyrk - Poznań j/w ale bez boksa - 7,1 l.
-
Ok, kupiłem kompletną kierę od F30 i wszystko działa (tzn podgrzewanie nie, ale wina leży gdzie indziej, nie w kierownicy). Na sprzedaż moja kompletna, gdyby ktoś chciał. - 899 PLN.
-
Ok, kupiłem kompletną kierę od F30 i wszystko działa (tzn podgrzewanie nie, ale wina leży gdzie indziej, nie w kierownicy). Na sprzedaż moja kompletna, gdyby ktoś chciał.
-
Dronek dzięki, miałem jutro jechać bo znalazłem w Poznaniu ale kilka opinii, które są na ich temat są druzgocące. Więc raczej odpuszczę sobie.
-
No niestety pierwsze podejście do kodowania zakończone porażką. Przede wszystkim pojawił się błąd linii (K?). Generalnie brak łączności ze sterownikiem elektroniki kierownicy. Kodujący podejrzewa problem z przewodami (mechaniczny) lub odrzucanie sterownika elektroniki (albo uszkodzony, albo samochód nie chce go przyjąć). Po kodowaniu zapaliła się kontrolka przy przycisku grzania i to wszystko. Nadal również nie działają przyciski multifunkcji. PS czy ktoś zna namiary na dobrego elektryka w Poznaniu lub okolicy by zbadał, czy przewody w kierownicy są ok? Jeśli okażą się nie ok, będę szukał problemu w sterowniku.
-
u mnie wygląda to tak Jak widać, mam dołożony moduł elektroniki sterowania kierownicy: wtyczka fioletowa to od grzania kierownicy, biała od przełączników multifunkcji. W gniazdku (dolny prawy narożnik zespołu przełączników) czarna wtyczka to złącze 4-stykowe: zacisk 15N i zacisk 31 (ale ja mam tam tylko 2 piny a na pewno mam przełączniki pod grzaną kierownicę). Czarna nie wykorzystana: od silniczka wibracji (u mnie brak).
-
I to jest komplet. Na pewno mam takie przełączniki bo je wymieniłem. Podłączenie też wydaje się ok. Pozostaje mi więc tylko wkodować wszystko i podzielić się informacją. Za kilka dni będę miał to zrobione to dam znać. Ps jeszcze raz zapytam o wklejanie zdjęć/obrazów do postu. Jak to robisz?
-
Andrzej serdecznie dziękuję za te materiały. Wydaje mi się, że mam tak wszystko podłączone. Zresztą kształt wtyczek i gniazdek wymusza określoną konfigurację i raczej nie da się nieprawidłowo połączyć wtyczki z gniazdkiem. U mnie nie ma silniczka od wibracji kierownicy bo nie mam asystenta linii/pasów ruchu Zrobię zdjęcie jak to jest podłączone, to będzie lepiej się zorientować (by the way - istnieje możliwość wklejenia zdjęcia bezpośrednio w post?) A czy wiesz jak zakodować to wszystko po zmontowaniu?
-
Nic się w temacie nie dzieje, ale spróbuję Kontynuując temat wymiany kiery na grzaną. Mam wszystkie elementy podłączone: przełącznik grzania nowy pająk z zasilaniem (bo stary nie miał w jednym gniazdku pinów sterownik elektroniki kierownicy (odpowiadający za grzanie oraz asystenta pasa (to oczywiście nie będzie aktywne bo tego nie mam), którego wcześniej u mnie nie było. Wiem również, że trzeba to wszystko wkodować do samochodu. Aktualnie nie działa mi nic z multifunkcji kierownicy Dodatkowo - czy to normalne, że kontrolka przy przycisku grzania nie jest aktywna? Czy uaktywni się dopiero po zakodowaniu wszystkiego, czy też świadczy to o braku zasilania, czyli coś z kablami? Może źle podłączyłem (może ktoś ma schemat podłączenia lub dysponuje zdjęciem po zdjęciu poduszki). A może inny powód? pozdrawiam
-
F25 - grzana kierownica a sterownik elektroniki kierownicy
surfer30 opublikował(a) temat w elektryka/elektronika ogólnie
Witam wszystkich. Mam na tapecie wymianę kierownicy bez grzania na taką z grzaniem. Poza wymianą samej kierownicy, obudowy kolumny (na taką z przyciskiem), dodaniem przycisku, zmianą przełączników na takie z pinem dedykowanym pod wiązkę od grzania zastanawia mnie kwestia sterownika elektroniki kierownicy. W swojej F25 nie mam tego sterownika, natomiast z przeprowadzonego przeze mnie "wywiadu" wynika, że dla grzanej kierownicy powinienem go dodać? Czy to prawda? Mój VIN to 0A58915 chodzi o sterownik np z nr 9218380. z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi -
BMW X3 czy może Audi Q5? Dylemat przed zakupem
surfer30 odpowiedział(a) na endigarnek temat w X3 (F25)
Niecałe 2 miesiące temu podobne dylematy skończyły się zakupem X3 (ponownym). Również przeglądałem możliwe fora pod kątem odpowiedzenia sobie na pytanie - co następne i dlaczego nie BMW :) (mam jeszcze E83). Obejrzałem Q5, przejechałem się, następnie to samo z X3 i wygrało X3. Zgodzę się z przedmówcą, że jakość materiałów może być lepsza w Audi. Ale niestety to raczej kwestia oszczędności w BMW ponieważ w serii E jakość jest w mojej ocenie dużo lepsza. Mechanicznie chyba nigdy nie da się ustalić co lepsze, qutro Audi czy xdrive BMW. Przyjmijmy, że na potrzeby miejskiego SUV-a oba dają radę. Ponieważ E83 nie grzeszyło wielkością w środku, bardzo zwracałem uwagę na przestrzeń. Akurat tak się złożyło, że miałem do wyboru każdego z rocznika 2012. Subiektywnie (wiem, cm grają rolę), w BMW czuję się swobodniej, mimo tego, że Audi miało eletrykę foteli (precyzyjniejsze ustawienie) a w BMW tego nie mam. Z tyłu również jest ok i chyba bym nie gloryfikował tak przesuwnej kanapy. Albo trochę większy bagażnik, albo mniej miejsca na nogi z tyłu. W ogóle wydaje mi się, że bagażnik BMW jest lepiej rozplanowany i ma foremniejsze kształty. To chyba zasługa bardziej pionowej konstrukcji pokrywy bagażnika. Deska rozdzielcza, z racji większej świeżości to atut Audi, ale znów zacznie się dyskusja o gustach. Bo jeśli chodzi o ergonomię, jest bardzo dobrze. Silniki: porównanie 2.0 TDI z 2.0 D w moim przypadku lepiej wypadło dla BMW ze względu na to, że mniej pali. Wiem oczywiście, że oba trochę muszą spalić, ale różnice dochodzące do 1 l są już zauważalne (i nie, nie żalę się, że w cyklu mieszanym pali 7,5-7,7, jest ok). Koszty części podobnie (tak w ASO jako na rynku wtórnym). Choć wydaje mi się, że w przypadku chęci zmian, doposażania oraz dłubania w elektronice (uaktywniania niby niedostępnych opcji) łatwiej jest z BMW. Oceniam przez pryzmat różnych dyskusji w sieci i opisów dla każdej z marek. Wg mnie BMW lepiej jeździ (prowadzenie, komfort - bardziej mi odpowiada sprężyste zawieszenie X3 niż nastawione nadal bardzo mocno na komfort Q5), skrzynia również dla mnie lepiej działa. Choć na 1 biegu wydaje się ospałe. Pomimo tego, że oglądane przeze mnie Q5 było lepiej wyposażone (m.in elektryka foteli, dodatkowe oświetlenie wnętrza, dach szklany) to było z Francji, miało 180 kkm i nie było tknięte przez blacharza i lakiernika, natomiast kupione X3 jest z Polski, ma aktualnie niecałe 142 kkm (138kkm przy zakupie), ma trochę mniej wyposażenia (ale z rodzaju mniej wykorzystywanego) ale za to dodatkowy komplet kół, miało niewielką szkodę, (naprawioną w ASO) i pełną historię. Oba były w podobnych cenach. Zapewne również wygrał już mimo wszystko sentyment do marki, pomimo niewielkiego stażu jaki mam.