Skocz do zawartości

surfer30

Zarejestrowani
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3 F25 2012
    Był BMW X3 E83 2008

Osiągnięcia surfer30

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. surfer30

    Rozrywka tył

    Chyba występowało, bo w odnośnikach do instrukcji własnie jest F25. Pytanie jaki koszt zakupu samego sprzętu i czy skóra warta wyprawki :)
  2. Tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=364288 jest Premium West 2020-1 w rozbiciu na rar-y oraz torrent.
  3. Chciałam napisać, że się nie zgadzam, ale rozumiem, że może być problem. W mojej X3 sprawdziłem moduł bluetooth (mam 13 generacji). Łączy się bezproblemowo z zeszłorocznym tel. ZTE Nubia Z17 (Android 7). Co więcej, sprawdziłem cytowaną stronę http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=154016. W moim Androdzie nie ma opisanego pliku z czarną listą, ale w innym pliku w folderze bluetooth jest faktycznie opis jako niby BMW było na czarnej liście dla łączności. Ale u mnie to nie przeszkadza i się połączył bez problemu. Wykorzystałem sposób użytkownika deebee 1. Kluczyk w pozycji "0". 2. Naciskasz i trzymasz przycisk w podłokietniku (nawet kilkanaście sekund). 3. Nie puszczając przycisku w podłokietniku przekręcasz kluczyk do pozycji "1". Powinien otworzyć się ekran navi z początkowym menu (Komputer, GPS, Telefon, Ustawienia). 4. Puszczasz przycisk w podłokietniku, po czym wciskasz go i trzyma ponownie, aż na ekranie wyświetli się "Bluetooth pairing". 5. Zaczynasz wyszukiwanie urządzeń bluetooth w telefonie. 6. Znajdujesz urządzenie BMWXXXXX (pięć ostatnich cyfr VIN). 7. Aktywujesz parowanie - PIN jest na module Bluetooth w bagażniku. 8. Po pomyślnym sparowaniu urządzeń przekręcasz kluczyk do pozycji "0". Telefon zostanie zapamiętany.
  4. Wózek z 2012 184KM/2d. Trasa Polska - Włochy - Polska + codzienne dojazdy na stok (około 35km dziennie), 3 osoby, pełen bagażnik + box 190cm na dachu. Jadąc autostradami w Niemczech do 140km/h, Austria i Włochy 130km/h Spalanie z całej trasy 2500km - 7,4l Trasa Poznań - Szczyrk - Poznań j/w ale bez boksa - 7,1 l.
  5. surfer30

    Kierownica M-Pakiet

    Ok, kupiłem kompletną kierę od F30 i wszystko działa (tzn podgrzewanie nie, ale wina leży gdzie indziej, nie w kierownicy). Na sprzedaż moja kompletna, gdyby ktoś chciał. - 899 PLN.
  6. Ok, kupiłem kompletną kierę od F30 i wszystko działa (tzn podgrzewanie nie, ale wina leży gdzie indziej, nie w kierownicy). Na sprzedaż moja kompletna, gdyby ktoś chciał.
  7. Dronek dzięki, miałem jutro jechać bo znalazłem w Poznaniu ale kilka opinii, które są na ich temat są druzgocące. Więc raczej odpuszczę sobie.
  8. No niestety pierwsze podejście do kodowania zakończone porażką. Przede wszystkim pojawił się błąd linii (K?). Generalnie brak łączności ze sterownikiem elektroniki kierownicy. Kodujący podejrzewa problem z przewodami (mechaniczny) lub odrzucanie sterownika elektroniki (albo uszkodzony, albo samochód nie chce go przyjąć). Po kodowaniu zapaliła się kontrolka przy przycisku grzania i to wszystko. Nadal również nie działają przyciski multifunkcji. PS czy ktoś zna namiary na dobrego elektryka w Poznaniu lub okolicy by zbadał, czy przewody w kierownicy są ok? Jeśli okażą się nie ok, będę szukał problemu w sterowniku.
  9. u mnie wygląda to tak Jak widać, mam dołożony moduł elektroniki sterowania kierownicy: wtyczka fioletowa to od grzania kierownicy, biała od przełączników multifunkcji. W gniazdku (dolny prawy narożnik zespołu przełączników) czarna wtyczka to złącze 4-stykowe: zacisk 15N i zacisk 31 (ale ja mam tam tylko 2 piny a na pewno mam przełączniki pod grzaną kierownicę). Czarna nie wykorzystana: od silniczka wibracji (u mnie brak).
  10. I to jest komplet. Na pewno mam takie przełączniki bo je wymieniłem. Podłączenie też wydaje się ok. Pozostaje mi więc tylko wkodować wszystko i podzielić się informacją. Za kilka dni będę miał to zrobione to dam znać. Ps jeszcze raz zapytam o wklejanie zdjęć/obrazów do postu. Jak to robisz?
  11. Andrzej serdecznie dziękuję za te materiały. Wydaje mi się, że mam tak wszystko podłączone. Zresztą kształt wtyczek i gniazdek wymusza określoną konfigurację i raczej nie da się nieprawidłowo połączyć wtyczki z gniazdkiem. U mnie nie ma silniczka od wibracji kierownicy bo nie mam asystenta linii/pasów ruchu Zrobię zdjęcie jak to jest podłączone, to będzie lepiej się zorientować (by the way - istnieje możliwość wklejenia zdjęcia bezpośrednio w post?) A czy wiesz jak zakodować to wszystko po zmontowaniu?
  12. Nic się w temacie nie dzieje, ale spróbuję Kontynuując temat wymiany kiery na grzaną. Mam wszystkie elementy podłączone: przełącznik grzania nowy pająk z zasilaniem (bo stary nie miał w jednym gniazdku pinów sterownik elektroniki kierownicy (odpowiadający za grzanie oraz asystenta pasa (to oczywiście nie będzie aktywne bo tego nie mam), którego wcześniej u mnie nie było. Wiem również, że trzeba to wszystko wkodować do samochodu. Aktualnie nie działa mi nic z multifunkcji kierownicy Dodatkowo - czy to normalne, że kontrolka przy przycisku grzania nie jest aktywna? Czy uaktywni się dopiero po zakodowaniu wszystkiego, czy też świadczy to o braku zasilania, czyli coś z kablami? Może źle podłączyłem (może ktoś ma schemat podłączenia lub dysponuje zdjęciem po zdjęciu poduszki). A może inny powód? pozdrawiam
  13. Witam wszystkich. Mam na tapecie wymianę kierownicy bez grzania na taką z grzaniem. Poza wymianą samej kierownicy, obudowy kolumny (na taką z przyciskiem), dodaniem przycisku, zmianą przełączników na takie z pinem dedykowanym pod wiązkę od grzania zastanawia mnie kwestia sterownika elektroniki kierownicy. W swojej F25 nie mam tego sterownika, natomiast z przeprowadzonego przeze mnie "wywiadu" wynika, że dla grzanej kierownicy powinienem go dodać? Czy to prawda? Mój VIN to 0A58915 chodzi o sterownik np z nr 9218380. z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi
  14. Niecałe 2 miesiące temu podobne dylematy skończyły się zakupem X3 (ponownym). Również przeglądałem możliwe fora pod kątem odpowiedzenia sobie na pytanie - co następne i dlaczego nie BMW :) (mam jeszcze E83). Obejrzałem Q5, przejechałem się, następnie to samo z X3 i wygrało X3. Zgodzę się z przedmówcą, że jakość materiałów może być lepsza w Audi. Ale niestety to raczej kwestia oszczędności w BMW ponieważ w serii E jakość jest w mojej ocenie dużo lepsza. Mechanicznie chyba nigdy nie da się ustalić co lepsze, qutro Audi czy xdrive BMW. Przyjmijmy, że na potrzeby miejskiego SUV-a oba dają radę. Ponieważ E83 nie grzeszyło wielkością w środku, bardzo zwracałem uwagę na przestrzeń. Akurat tak się złożyło, że miałem do wyboru każdego z rocznika 2012. Subiektywnie (wiem, cm grają rolę), w BMW czuję się swobodniej, mimo tego, że Audi miało eletrykę foteli (precyzyjniejsze ustawienie) a w BMW tego nie mam. Z tyłu również jest ok i chyba bym nie gloryfikował tak przesuwnej kanapy. Albo trochę większy bagażnik, albo mniej miejsca na nogi z tyłu. W ogóle wydaje mi się, że bagażnik BMW jest lepiej rozplanowany i ma foremniejsze kształty. To chyba zasługa bardziej pionowej konstrukcji pokrywy bagażnika. Deska rozdzielcza, z racji większej świeżości to atut Audi, ale znów zacznie się dyskusja o gustach. Bo jeśli chodzi o ergonomię, jest bardzo dobrze. Silniki: porównanie 2.0 TDI z 2.0 D w moim przypadku lepiej wypadło dla BMW ze względu na to, że mniej pali. Wiem oczywiście, że oba trochę muszą spalić, ale różnice dochodzące do 1 l są już zauważalne (i nie, nie żalę się, że w cyklu mieszanym pali 7,5-7,7, jest ok). Koszty części podobnie (tak w ASO jako na rynku wtórnym). Choć wydaje mi się, że w przypadku chęci zmian, doposażania oraz dłubania w elektronice (uaktywniania niby niedostępnych opcji) łatwiej jest z BMW. Oceniam przez pryzmat różnych dyskusji w sieci i opisów dla każdej z marek. Wg mnie BMW lepiej jeździ (prowadzenie, komfort - bardziej mi odpowiada sprężyste zawieszenie X3 niż nastawione nadal bardzo mocno na komfort Q5), skrzynia również dla mnie lepiej działa. Choć na 1 biegu wydaje się ospałe. Pomimo tego, że oglądane przeze mnie Q5 było lepiej wyposażone (m.in elektryka foteli, dodatkowe oświetlenie wnętrza, dach szklany) to było z Francji, miało 180 kkm i nie było tknięte przez blacharza i lakiernika, natomiast kupione X3 jest z Polski, ma aktualnie niecałe 142 kkm (138kkm przy zakupie), ma trochę mniej wyposażenia (ale z rodzaju mniej wykorzystywanego) ale za to dodatkowy komplet kół, miało niewielką szkodę, (naprawioną w ASO) i pełną historię. Oba były w podobnych cenach. Zapewne również wygrał już mimo wszystko sentyment do marki, pomimo niewielkiego stażu jaki mam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.