wiewiór1685049830
Zarejestrowani-
Postów
25 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e39 540i manual
-
Lokalizacja
tu i tam
Osiągnięcia wiewiór1685049830
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
X5 M62 4.4 Valley Pan/wanna/osłona bloku WYCIEK
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na messix temat w X5 (E53)
ja zrobiłem trochu inaczej - na mokrym od razu docisnąłem 10Nm, zobaczymy ile się utrzyma no ale toś mnie pocieszył... :lol: W n62 Ci sie tak zrobiło ? na youtubach w kilku filmach o wannie natknąłem się na info o uszczelnianiu silikonem zamiast nowej wanny, jeden (jak wnioskuję po ilości kontentu mechanik bmw) wspominał, że zawsze tak robi -
X5 M62 4.4 Valley Pan/wanna/osłona bloku WYCIEK
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na messix temat w X5 (E53)
silikonem Victor Reinz - Reinzosil. To IMO zdecydowanie najlepszy silikon do motoryzacji. Położyłem go dokładnie tak, jak ori jest - zresztą ori wanna ma właśnie silikonową uszczelkę, tylko cieńszą warstwę, gorszego silikonu, i już zaschniętą :D Tylko ważne: - dać go relatywnie grubą warstwę, żeby na 100% upewnić się patrząc z boku, że wszędzie wystaje powyżej 'podwyższeń' na śruby ! - jak się założy wannę, dokręci śruby odp. momentem i odpowiednio od środka na zewnątrz, to sugeruję poczekać ze 2 doby zanim się będzie jeździło niby silikon zastyga po kilku h, ale IMO warto dać mu zdecydowanie więcej żeby dobrze związał z podłożem Na razie tylko tydzień jeżdżę, ale jestem mega zadowolony - w końcu nie czuć smrodu palonego płynu, sucho pod maską, nie kapie. -
X5 M62 4.4 Valley Pan/wanna/osłona bloku WYCIEK
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na messix temat w X5 (E53)
faktycznie, nawet na korku jest napisane 2.0bar tylko jak Ci strzelał układ chłodniczy to nie przez korek, on po prostu nie 'uratował' sytuacji ciśnienie nie powinno powyżej 2barów w układzie być, masz gdzieś inny problem ja trójnika nie mam, ale problem też się rozwiązał przy pokazji - jak uszczelniłem wannę, wyciek z przodu zniknął wygląda, że to spod wanny płyn tak uciekał, że wylewał się na przód, i był przez wiatrak rozrzucany sucho mam pod maską teraz jak pieprz -
X5 M62 4.4 Valley Pan/wanna/osłona bloku WYCIEK
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na messix temat w X5 (E53)
no nie, chodzi mi o małe otworki na tyle bloku silnika za magistralą silnik, o te: Ale już sam znalazłem :) Faktycznie, jak pisałeś, na skrzynię biegów się leje. Na filmiku Profesora Chrisa - akurat miał na warsztacie niedawno, i tył bloku silnika został pokazany. Nie wiem o jakim trójniku teraz piszesz - z przodu widzę widzę tylko pompę... ? Hmm, a to ciekawe - tam jest jakiś zaworek wentylujący jak ciśnienie za duże ? -
X5 M62 4.4 Valley Pan/wanna/osłona bloku WYCIEK
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na messix temat w X5 (E53)
A pozwolę sobie odkopać wątek. Smród płynu chłodzenia nie jest mi obcy od dobrych 4 lat. Kilka serwisów sobie nie poradziło, jeden 'uznany', jeden specjalistyczny od chłodzenia, i w ogóle... W skrócie trochę historia z cyklu moje-boje: - Ubywało mi płynu, to raz. - Smród i kapanie sporadycznie nie-wiadomo-skąd to dwa. - Obsikany wiatrak i porozrzucany płyn z przodu, to trzy. - Ślady na chłodnicy - choć chłodnica nowa była. Od zakupu mi delikatnie ubywało płynu, i czasami śmierdziało. Ale to było niestraszne. Problemy się zaczęły, jak mi strzelił wąż górny, bo ciśnienie go rozwaliło. Wąż wymieniony, kilka miesięcy później strzeliła chłodnica - pękła. Poczytałem, dokształciłem się, i postanowiłem wymienić ten durny termostat dwutemperaturowy na stały 88oC razem z chłodnica (Nissens). I od tego czasu wali palonym chłodziwem, rozbryzgi pod maską. Dosłownie tydzień po tej robocie miałem umówione oddanie do serwisu na grubszą robotę, bo wymianę rozrządu, więc nie reklamowałem, tylko w nowym serwisie przy okazji mieli zająć się wyciekiem. No ale go nie znaleźli... Czas szybko leciał, autem z wielu powodów bardzo mało jeździłem, i tak zeszło ponad 2 lata. W końcu zostawiłem auto u 'specjalistów' od układów chłodzenia - wniosek: nowa chłodnica Nissens przecieka, trzeba wymienić. To wymieniłem. Ale znów mało jeździłem. Dnia niedawnego wyjąłem auto z garażu, i oczywiście wali chłodziwem jak wcześniej, rozbryzgane jak wcześniej, ślady na NOWEJ chłodnicy Koyo - takie same jak na Nissens. Ale okolice termostatu czyste ! Nie wygląda, żeby to stamtąd sikało. Kilka dnie później jak podjeżdżam pod dom syczy i para bucha spod maski - tym razem mokro i wali z tyłu bloku silnika. Ha, to i teraz wieie-rozumicie, czemu piszę w wątku o magistrali wodnej... A bo odpaliłem auto, zobaczyłem z tyłu między cylindrami płyn, to ponownie sam się dokształciłem, dowiedziałem się o 'valley pan', i osobiście się zabrałem za robotę. No i co - pod dolotem okolice magistrali uwalone mułem, syfem, piachem, glutami masakrycznie, truchła owadów 'RIP 2003', widać, że 'fahofcy' się nie przemęczali i domontażem dolotu się przemęczyć nie chcieli. A uszczelka w kilku miejscach uszkodzona, po wyczyszczeniu w miejscu gdzie była - aż wżery w bloku silnika i małe w samej wannie :( ...i teraz dopiero moje pytanie: 1. są te małe otwory po bokach, którędy ma uciekać płyn w przypadku puszczenia uszczelki pod wanną. Na zagranicznych forach prawią, że prowadzą one do przodu bloku. Ale jak je przedmuchałem i przemywałem wodą (jeden miałem zapchany czy zarośnięty 'syfem'), to woda wypływała gdzieś z tyłu. Wie ktoś, gdzie one rzeczywiście wychodzą ? 2. ...jeśli nie one wyprowadzają mi płyn na przód, i potem wiatrak mi go rozrzucał, to skąd na Teutatesa może z przodu sikać na chłodnicę ZA wiatrakiem ? -
e39 540i manual
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na wiewiór1685049830 temat w Galeria - nasze samochody
Dokładnie nie podam, bo to zależy u kogo robisz, skąd części masz. Sama robocizna zależy od serwisu, ale oscyluje w okolicach 2000-2500. Nie biorę pod uwagę byle-gdzie, tylko serwisy znające te silniki. Rozrząd części (tutaj rozrzut cen może być bardzo duży): ~2200 - wszystkie ślizgi - 3 łańcuchy - 3 napinacze - sporo uszczelek Vanosy: 700 (Mehenker) Utrzymanie v8 bmw jest bardzo drogie... Zrobienie rozrządu w takim japońskim v8 to 1/4 tej kwoty. -
e39 540i manual
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na wiewiór1685049830 temat w Galeria - nasze samochody
Dziura z dużym podciśnieniem, w portfelu wir robi :) Mam fotki z postępu prac - rozrząd zdemontowany. Silnik w pięknym stanie wewnątrz - zero nagaru. To bardzo cieszy ! Ale jak się przyjrzeć, to straszny syf na zewnątrz, np wkoło przepustnicy. To smuci. Coś ciecze... Jeden wałek był niedużo przestawiony. Teraz czekamy na vanosy z regeneracji. -
BMW Alpina B10 V8 4,6 193/1
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na SylwesterD temat w Galeria - nasze samochody
Ja też bym wolał Alpinę, ale Sylwester szukał M5 - napisał w pierwszym poście. -
BMW Alpina B10 V8 4,6 193/1
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na SylwesterD temat w Galeria - nasze samochody
Ale to nie wygląda jak ori vlepka, tam powinno być ALPINA 4.6. W takim wypadku to już podpada pod tuning ! O, masz brudną pokrywę chłodnicy, możesz obfocić jak ją myjesz :) Sam sprowadzałeś, czy z pomocą jakichś pomagaczy, jak chcetoauto czy coś ? Nawiasem dziwne, że m5 nie znalazłeś, na pęczki tego widzę choćby u nich. -
BMW Alpina B10 V8 4,6 193/1
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na SylwesterD temat w Galeria - nasze samochody
Nawet kolor mi pasuje, haha... Absolutna rakieta, piękna ! Z zazdrości się chyba rozpuknę. Czy jakiekolwiek usterki/wady masz, co by było o czym pisać tu ? Może chociaż felga obtarta ? -
e39 540i manual
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na wiewiór1685049830 temat w Galeria - nasze samochody
Po długiej przerwie postanowiłem coś ruszyć w temacie dopieszczania. Chłodnica nawet ostatnio postanowiła mi pęknąć i przypomnieć o tym :) Kopa części kupiona, razem z chłodnicą to już ponad 4k. Na tę chwilę Basia ma nowe: - chłodnicę Nissens - termostat mechaniczny 88oC - oba grille ori (w starych żadne zaczepy się nie ostały, ostatnie mi wyłamali przy wymianie chłodnicy) - znaczek na masce ori - nowa listwa pod zderzakiem ori - prowadnice wycieraczek ori Przydatna przy wymianie okazała się trytytka: i po wymianie: Stary emblemat (czy to aby nie była podróba ?) Nowy za 160PLN jest wybitnie zakupem nieopłacalnym. gdybym miał kupować jeszcze raz, dokładnie takie same można dostać za ~40pln na allegro: Została tez naprawiona roleta elektryczna - częste uszkodzenie, ułamane plastikowe prowadnice, jak w filmie: W PL można kupić zestaw naprawczy - są w sklepach w necie i na allegro, wygląda tak: http://www.ve-ga.pl/pol_pm_BMW-E46-98-05-zestaw-naprawczy-rolety-tylnej-szyby-2szt-KPL-11589_1.jpg Ważne, żeby przy wymianie, nie uszkodzić tej większej części oryginalnej, siedzącej w ramieniu ! Bo za chiny nie da się jej wyciągnąć. Ja przypadkiem z jednej strony ułamałem, i nakląłem się jak szewc próbując usunąć. W końcu mi się udało, ale musiałem rozwiercać, bo plastik twardy, i siedzi solidnie. Też odradzam usuwać nit jak na filmiku - tworzywo topi od tarcia. Ja zwykłą tarczą dremela przeciąłem nit w środku, zgodnie ze szczeliną, w którą wchodzi ucho górnej prowadnicy. Założyłem nowe, przesmarowałem smarem silikonowym, skręciłem plastikowymi śrubkami m3x10 (kupione bodaj w obi). Zamienię na porządne, czarne nity skręcane, jak je dostanę. W końcu roleta działa bombowo, już się przydała :) No, ale teraz do grubych spraw przeszedłem. Aktualnie auto jest w serwisie: - pełna wymiana rozrządu - regeneracja vanosów - wymiana separatora oleju (prewencyjnie) - wymiana zyliona uszczelek - renowacja pokryw zaworów (zostaną proszkowo pomalowane) - przegląd zawieszenia Po tym, jak odbiorę, w bezpośredniej kolejności: - pełna regeneracja reflektorów (na razie zostanę przy h7, zobaczymy, jak będą świeciły po) - naprawa tylnego czujnika pdc - naprawa maty grzania tyłka kierowcy - zakup kompletu felg 17" (celuje w styling 32 albo od alpiny) I najważniejsze - kilka miesięcy temu niestety trochę wgniotłem próg przy parkowaniu, czyli - wyciągnięcie bez spawania progu + lokalne lakierowanie - usunięcie purchli przy oświetleniu tylnej rejestracji A potem to już detailing - wnętrza i zewnętrza, renowacja lakieru, nałożenie nano-ceramiczno-diamentowych super-powłok, dzięki którym będzie odporny nawet na ostrzał meteorytów ! ;) -
e39 540i manual
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na wiewiór1685049830 temat w Galeria - nasze samochody
Dzięi panowie :) 320SI -> hmmm, jak Ty to człowieku widzisz... ! :) Jest w dobrym stanie, ale nie idealnym, to prawda. Wymiany nie przewiduję w najbliższym czasie - o, powiedzmy, że w nagrode, jak vanosy zrobię :) Nawiasem, ale masz odpicowaną 540. Czapka z głowy. Też taki mam cel - zrobić ideał. Tylko jako, że lakier mam oryginał wszędzie, to nie chcę malować. rafal99 -> ha, wyposażenie dziwne, bo jestem dziwakiem. :) - Nie dla skóry, bo się latem przyklejam, jest niemiła w dotyku, zimna... Plus względy ideologiczne. - Nie dla ksenonów, bo drogie,i oślepiają. I tutaj srogie rozczarowanie - dramatycznie źle te zwykłe na h7 świecą ! Ale to totalnie dramatycznie - nigdy w żanym aucie tak słabych mijania nie miałem. Na zwykłych h7 nie widac nic, na h7 +90 czy +120% jest lepiej, ale też poniżej akceptacji. A przepalają się błyskawicznie. Może odbłyśniki do regeneracji mam... bo nie wierzę, że BMW mogło wypuścić takie 'coś' w tej klasy samochodzie. - Składana kanapa, bo musi byc u mnie i basta. Nie raz zdarzało mi się przewozić różne więkrze graty, czasami nawet sypiałem tam... :P Madseason, pytałes o plany - doprowadzić do stanu idealnego, i trzymać jako klasyka. O ile bóg portfeli będzie nad trzymał mój w opiece. A koszty sporawe, to fakt, i naprawdę duże się szykują... Vanosy, skrzynia, rozrząd. Oj... Co madrości ludowe, to jednak mądrości - "Będę Miał Wydatki". Za to spalaniem jestem usatysfakcjonowany - zkłądałem 17+ w mieście, bo tak czytałem na forach. A tu w Wawie mam poniżej 15 srednio. Przejechałem z 5kkm, głównie właśnie po mieście, i tak się utrzymuje za każdym razem. Przegonię, to błyskawicznie rośnie, ale w czasie normalnej jazdy miejskiej miewałem okresy, że mniej jak 14.... W trasie stabilnie ok 9.6, smigając 120-160, czasem jakieś miasto przejeżdżając. Pushupek -> Oj, motorek taaak. Chciał bym wrzucić więcej fotek, niestety te, co aktualnie mam, so lipne. Pstrykną lepsze to dorzucę. Krótka historia nabycia, bo dosyć ciekawa... Rok 2014, wrzesień. Po pół roku szukania straciłem nadzieję, same ulepy. A tu razu dnia pewnego, późnym wieczorem, pojawia się oferta na allegro - ideał ! Na fotkach jak z fabryki, wyposażenie - jak pode mnie ! No żesz nie wierzyłem. Omamy mam ? Zaraz rano dzwonie, umawiam sie tego samego dnia, biorę wolne, jadę do Lublina, oglądam - fajnie. Sprowadzony ze Szwajcarii. Jakieś rysy są na masce, ale nic wielkiego. Sprawdzam w warsztatcie, historię w ASO - bomba ! Tylko jeden problem, w lewym prostym wahaczu luz, do wymiany. Ale kaczy kuper, niedogadaliśmy się w kwestiach formalnych... Byłem nieustępliwy, to i wracałem pociągiem. Następnego dnia zmiękłem, ale już był sprzedany... 2015. I tak sobie minęło sporo miesięcy, szukałem już mało intensywnie, ale niestety wierny druh z Japonii się był zbuntował po raz pierwszy w historii, zostałem na bezauciu. A akurat taki był okres, że cztery koła mieć musiałem. Poszukiwania ruszyły z kopyta, wymagania zmniejszyłem, w sumie to doszedłem do wniosku, że idealny dla mnie będzie 530 z końca produkcji. Ale też słabo z ofertami - zawsze coś było nie tak. Czas naglił, w końcu dnia pewnego musiałem coś kupić, poumawiałem się w okolicach Poznania na obejżenie 3 sztuk. A tutaj nagle wieczorem pojawiła sie oferta 540 w manualu. Tylko jedna fotka - kierownica. Prosze o VIN, rozkodowuję... nosz nie może być ! Identyczne wyposażenie jak ta, którą oglądałem niecały rok wcześniej ! Też Lublin... Takie rzeczy się nie zdażają. Jadę. Na miejscu - niech mnie dunder świśnie, no to samo auto ! Do warsztatu jadę - idealny stan, tylko tuleja lewego wahacza słaba - jakiś kiepski zamiennik założony :lol: Właściciel mówi, że jak go kupił, to musiał wymienić, bo się tłukł... ! Tylko pewne mroczne 'coś' gdzieś w moich trzewiach tylko się czai - dlaczego facet chce go sprzedać po niecałym roku używania ? Ukradł ? Woził zwłoki ? Poruszam temat, sonduję - koleś wydaje się naprawdę w porządku. Jeździ na tirach i go nie ma, a mają dziecko, żona nie chce jeździć, dużo paliwa żre, czy coś w ten deseń. No zwyczajne blablablabla. Ale prześwietliłem auto - nic nie znalazłem. To i kupiłem. Za tę samą cenę, co bym w 2014. Tylko teraz już zarejestrowany, z kompletem nowych opon zimowych - choć tutaj akurat tak sobie, bo to barum polaris 3 :P (na razie je testuję, opinie mają niezłe...). Może facet naprawde nie miał kasy na jego utrzymanie ? Ale sa i też nowe pamiątki - mała wgniotka na zderzaku z uszkodzeniem lakieru, i - to już po kupnie zauważyłem - roleta tylna nie działą. Ułamane mocowania rolety w górnej listwie. Jeden czujnik tylnego pdc nei działa (lewy środkowy :)) Kupiłem, bo uznałem, że to nie zbieg okoliczności, tylko Shiwa, Allah czy inny Zeus tak chiał - ta v8 ma być pod moją opieką ! -
Piękny stan. Gratuluję, i zazdroszczę - choc gdyby był manual i nie-czarne felgi, zazdrośc byłaby intensywniejsza :D Można wiedzieć, u kogo robiłeś vanosy ?
-
W końcu świat się ulitował, i z pomocą koleżeńską udało mi się obfocić bestię. Pochwalić w reszcie mogę ! Szukałem bardzo długo - w sumie zacząłem ponad rok temu (!)... Wiele opcji przechodziło - od e34 3.0 v8, przez większe e34, e39 540, 535, 530, e60 ... e34 odpadły w końcu bo jednak technicznie staruszki. e60 bo obrzydliwe wnętrze i jednak zbyt ociężała sylwetka Auto kupiłem w końcu kilka miesięcy temu - sztuka wyglądała na świetny stan, żadnych większych wad, podwozie jak z fabryki. Brak korozji - oprócz jednego miejsca na listwie dachowej (aluminium się utlenia) i przy lampkach podświetlenia tablicy - tak więc drobnostki. Wnętrze rewelacja. Wyposażenie jak idealnie z moich wymagań - a były one po prawdzie nie do spełnienia, a tu proszę ! Ano miał być: 540, manual, polift, bez skóry, składana kanapa, bez xenonów, bez rdzy. Zorientowani wiedzą, że pojedynczo to występuje, stadnie już niebardzo, a jeszcze w 540 manulau - łatwiej potknąc się o bezpańską walizkę z dolarami. A tu mówisz - masz ! Ten mnie uraczył nawet w bonusie : audio hi-fi dsp, navi, szyberdach, m-technic 2, i nawet nartodziurę posiada... Autko przyjechało ze Szwajcarii, niecałe 270k najazdu, 2001 rocznik. Nie pałowane - ba, jakiś miesiąc temu wymieniłem sprzęgło - 14 lat, 440Nm, a jeszcze było oryginlane ! i działało zupełnie ok, choć po zdjeciu okładziny zjechane. Z minusów trochę vanosy klepią, i przy gwałtownym przyspieszaniu dosyć ciężko 2 wchodziła. Kilka rys na masce, jakieś na klapie, tylny zderzak ma ślady po jakimś słupku... A wygląda toto tak: i z przemieszczający się z kierownikiem c.d.n.
-
E92 335i by be..mw | SPRZEDANE
wiewiór1685049830 odpowiedział(a) na be..mw temat w Galeria - nasze samochody
Gratuluę, piękny kolor ! Zaskakująco przestronny jak na coupe. Ale... oswój się z jezdą bez kontroli trakcji. Bo siwe dziadki w starych, rodzinnych sedanach Cię objeżdżają ! ;)