bawarczyk1987
Zarejestrowani-
Postów
35 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O bawarczyk1987
- Urodziny 10.03.1987
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW E39 540i touring 98r M62 B44 TU Indywidual
-
Lokalizacja
Suwałki
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia bawarczyk1987
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Podwójny Vanos w R6 - równie awaryjny jak przy V8 ?
bawarczyk1987 odpowiedział(a) na AION temat w E39
Boże co Ty piszesz? uszczelnienie drogie a vanosy nie? Nie no ja już tego nie komentuje;/ A z olejem... hmm... prosze bardzo lej platinium z orlena a ja valvo bo nie jedną bmw miałem i jakoś różnicę usłyszałem, tyle. -
To wg ciebie ile wtedy silnik miał st C? i sam za dużego pojęcia nie masz bo unikasz odp na które nie znasz odpowiedzi, tzn co z tymi katami przy obniżonej temp silnika? i co ze spalaniem? no bo chcę sie dowiedzieć od fachowca od m62 Sam nakręcasz ludzi na obniżenie temperatury swoimi postami a do końca nie znasz efektu tego zabiegu. Kiedyś mi się wydawało że ten silnik jest za gorący, i też miałem taki dylemat czy jej jakoś nie obniżyć, zapytałem swojego mechanika który raczej ma kapkę więcej wiedzy na temat bmw niż Ty to się zaśmiał i powiedział krótko: a stało się coś z tym silnikiem przez te 105st C?? Tak więc pytam, PO CO JĄ OBNIŻAĆ????
-
Ps: DRAY mam do Ciebie serdeczną proźbę, wyślij mi link gdzie ja w ogóle mogę znaleźć termostat np 90st C czy tam 85st C do M62 B44 TU na szybko złączkę a ja Ci pokazuje taki sam jak mój i jego opis http://allegro.pl/termostat-bmw-e38-e39-3-5-4-4-m62-540-740-735-535-i4086143490.html
-
Bzdura. M62 w e31 ma termostat 85 stopni. Mam do Ciebie poważne pytanie. Skąd ty czerpiesz wiedzę? Czytałeś kiedyś dokumentację BMW na temat silnika M62? Otóż M62 to tylko rozwinięcie M60 gdzie temperatura była niższa. Blok nie różni się zupełnie niczym poza średnicą cylindrów. Wg dokumentacji BMW dla serwisów temperatura otwarcia termostatu była podniesiona tylko i wyłącznie po to by zmniejszyć emisję spalin i zmniejszyć spalanie. Jak chcesz to CI wyślę ten dokument... Prawidłowa temperatura robocza silnika M62 to 75-115 stopni (informacja z BMW), na termostacie 85 utrzymuje sie w okolicach 90-95 więc jest idealna. Zresztą termostat 85 pochodzi też z M62 tylko z modelu e31. Więc o czym Ty w ogóle piszesz? przecież to jest termostat dokładnie do tego silnika. Ostatnią rzeczą na której zależy BMW to niezawodność. Dlatego w nowych modelach olej zmienia sie co 40tys, oleju w skrzyniach wg BMW się nie wymienia w ogóle itd itd Dla mnie możesz olej zmieniać co 100tys km, ja będę zmieniał co 10tys km i tyle czy będę miał bmw z 90r czy 2014, ja na tym nie stracę a silnik napewno też nie, Tobie się rozleci rozrząd to bmw na tobie zarobi. A wiedzę biorę od mojego mechanika który pracował 8lat w serwisie bmw, termostat zamawiałem po vinie z bmw i tyle, jeśli Ty uważasz że silnik m60 to prawie to samo co m62 to spoko wiedzę Ty masz. Ale ok, trzymajmy się Twojej wersji z czym też ja się zgadzam bo o tej ekologi wiem, skoro dobrali tak katy, sondy itp do takiej temperatury i spalania to jak ją obniżysz to już nie będziesz miał tak czystych spalin co? I wg Ciebie dla katów i sond obejdzie się to bez echa???? Ja tam nie ingeruje w fabrykę i tyle, wioskowe ulepszenia i tuningi zostawie majsterkowiczom z piwnicy. Mój silnik ma 240000km i ciagle chodzi na 105st C i jakoś nie spuchł, na kompie pokazuje mi spalanie w granicach 13-14l a jak termostat był padnięty to pokazywało 18-19l gdzie temperatura nie lezała na niebieskim a poprostu była odchylona od pionu o jakieś 3-4mm tak więc było jakieś 80-90st C do tego waliło z wydechu nieprzepaloną benzą, uwierz mi widziałem katy z M62 gdzie było jeżdżone z niesprawnym termostatem. Dla mnie możesz obniżać temp nawet i do 60st, ja zostaje przy fabryce. Pzdr :cool2:
-
miesiąc temu wymieniałem termostat na ori w 4,4 z vanosami, i jak byk napisane na termostacie 105st C wszystkie M62 tak mają, pamiętaj że producent obliczałgo na taką temp też pod kontem dopasowywania się do siebie pracujących ze sobą elementów które dopiero po osiągnięciu temp roboczej mają właściwy luz i najmniej się zurzywają. Np dlaczego niedogrzany silnik szybciej się zurzywa, więcej pali i zimnym jak się ostro w kiszke mu da to nawet korbowód bokiem wypluć potrafi. W temp silnika ja bym nie ingerował, dobry płyn, szczelny ukł. i jazda! :)
-
Ja bym nie obniżał temp bo raz że skoro tak jest zaprojektowany silnik to niech i tak zostanie, nam przypadek M62 gdzie było jeżdżone z niesprawnym termostatem i silnik się nie dogrzewał to raz że paliła Bóg wie ile a dwa że katalizatory i sondy poszły się je... Jeszcze pewnie w tym tyg poznam cenę nowego ori korka po rabatach mojego mechanika to napiszę tu jaki to wydatek:)
-
Ja miałem podobny problem przez nieszczelny oring na szybkozłączce przy wejściu do chłodnicy (góra) No i tak jak pisali wyżej, zobaczyć poziom płynu. M62 trzyma spore ciśnienie w ukł. ok 2bar tak więc jak węże są stare i w słabej kondycji to będą pękały jak kondony z kiosku. Wymieniać je polecam na ori z serwisu bmw bo są o ok połowę droższe od używek na allegro a co nowy to nowy. Ja kupiłem używkę za 70zł i okazało się że wszystkie oringi do wymiany a w serwisie taki sam bez rabatów 160zł :mad2: :mad2: :mad2: I jak ssie lewe powietrze tzn ukł nie jest szczelny to cyrki się dzieją, pompa nie może złapać obiegu i takie później efekty. No i jak zalewać to tylko prestonem a nie jakimś K2 który fabrycznie ma syfy w środku. Pzdr
-
Kolega teraz kupił s6 z takim silnikiem za 7tys, wyliczyliśmy że aby to normalnie chodziło musi wsadzić 4tys w sam silnik i 2,5 w zawiechę. a jakie są trwałe kable które mają po metrze i przewodzą duże napięcie to wszyscy wiemy, dwa kopułki delikatne na maxa pamiętające erę żuka, tarpana itp to przeżytek i szrot a dwa ceny części przyprawiają o zawrót głowy, miałem A8 i S8 i dziękuję ślicznie firmie audi, zostanę z bmw.
-
Podwójny Vanos w R6 - równie awaryjny jak przy V8 ?
bawarczyk1987 odpowiedział(a) na AION temat w E39
tani nie znaczy zły:) wiesz, szczerze to ja bym go za tyle nie kupił bo zastanawiała by mnie jego oryginalność :nienie: Ale ja chciałem se przykozaczyć, kupiłem motula i kicha, silnik gra jak na orlenowskim ;/ zlewam go niebawem i wracam do valvo:) :lol: -
ten stary audi? z kopułkami??? :O Boże co Ty wypisujesz :cry2: i każdy ma rozrzad z prezerwatywy, a co to oznacza? cięcie kosztów przez producenta... jeszcze jakieś pytania? a o skrzyniach aut w audi to się nei wypowiem. Każdą s6 swoją poprzednią 535 filtrem wsysałem :norty: :norty: :norty:
-
co do vanosów i rozrządu... ostatnio u mojego mechanika i specjalisty od bmw jakich (niestety) mało stała e38 3,5 która chodziła jak ursus, rozsypane ślizgi i rozrząd... dlaczego???? Odpowiedz padła jak spuścił z niej olej! 4l :duh: On przesypał tych rozrzadów tyle co nas jest na forum i zawsze mi powtarza, dobry olej, w czas wymienić, jego ilość musi zawsze grać i będzie ok. On sam ma 540 400000km i silnik jak malina chodzi. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA :norty: Najgorsze to kupić auto od kogoś kto ma wszystko w d...
-
maćku to pokaż mi 2,5l czy tam 2,8 czy 2,0 z tych samych lat co V8 w o niebo lepszej kondycji. takie małe silniki w tak dużej budzie mają z tą masą po pi... a V8 nie tak, Mój ma 240000, ślizgi w stanie bdb, vanosów nic a nic nie słychać i rozrząd ok bo uszczelki pod pokrywami zmieniane były i wszystko było jak na dłoni. Co Ty na to? a może ktoś przebieg do przodu podgonił :lol: A co do spalania, mi średnio pali 13-14l benzy bo gazu nie uznaje jazda 30-40% miasta. Owszem nei wale od świateł do świateł do odcięcia ale i też go nie zamulam tym bardziej na trasie :norty: To teraz mi powiedz ile spali 2,5? Bo u mojego kolegi w e34 pali właśnie 12-14 i tyle bo ja wkręcam do 3tys obr i lecę a on żeby za mocno nie odstać kręci do czerwonego. Silnik musi być dobrany do masy auta i to koniecznie, widziałem vectrę C 1,8 średnie 12l/100km Od 5lat non stop użytkuje V8, wcześniej 3,5 bez vanosów teraz 4,4 z vanosami i mam dużo znajomych co mają v8 bmw i też wypowiedzi mechanika z serwisu bmw tak więc bajek tu nikomu nie wciskam.
-
Podwójny Vanos w R6 - równie awaryjny jak przy V8 ?
bawarczyk1987 odpowiedział(a) na AION temat w E39
Dokładnie, i ja do takiego wrócę patrzyłem teraz to motul ten x-cess 5w40 jaki mam zalany kosztuje coś w granicach 140zł+przesyłka za 5l i najgorsza że są tylko w 5 tak więc kupuje 2x i zostaje mi 2,5-3l oleju ;/ do v8 lepiej kupować w 4l baniakach tak jak ma valvoline. A ile on kosztuje sami se zobaczcie np tu: http://allegro.pl/olej-valvoline-vr1-racing-5w-50-4l-oryginalny-i4107757108.html -
stag plus i wtryski hany
-
"Co i jak?" wymiana oleju w skrzyni ZF 5HP24 e38 740iL
bawarczyk1987 odpowiedział(a) na Michal_sk8 temat w E38
Nie no musze ten skan pokazać dla mojego mechanika:) :) Taka ciekawaostka... termostat w serwisie bmw do 4,4 vanos kosztuje coś ok 500zł a dla bmw robi go firma behr, a org behr kupicie za 200zł:) To tak samo z tym olejem i filtrem do skrzyni. Nie mówię by lecieć na chinolach ale poprostu trzeba wiedzieć jakie zamienniki są OK i idą na pierwszy rzut do bmw. Tak samo jak ja robię z zawieszeniem, kupuje tylko lamfordera, 2x droższe od np febi ale i tak o połowę tańsze niż bmw z serwisu a lamforder produkuje dla serwisu bmw. To poprostu płacenie im za to że wezmą daną część w ręce i przepakują w białe pudełko z napisem bmw ;) Ale do tego by wiedzieć jakie zamienniki można stosować trzeba doświadczonego mechanika, mój pracował 8lat w serwisie bmw to wie jakie części można stosować a jakich nie. I nie jest tego typu szpecem co robi tak aby za tydzień znowu Twój samochód prawić bo i tak ma za dużo pracy, np dla mnie wpakował tuleje na banany od X5 bym se dłużej pojeździł i temu bo mam koła 18'/265/40 Jak macie jakieś pytania co do części to śmiało :cool2: