xlud
Zarejestrowani-
Postów
124 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F31 320xd B47 2015 m sport
E90 320i 2011
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia xlud
-
Cześć, Według info BMW Group https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0442407EN_US/the-new-2025-bmw-3-series g20 330i na 2025 to będzie B48 (255km) mild hybrid (silnik B48B20O2). Rozmawiałem z dealerem (Inchape Warszawa) i nic o tym nie wiedzą, aby to miała być miękka hybryda (?). Czy ktoś odbierał z tym silnikiem już? U mnie jest "przyznana kwota produkcji" i czekam na datę. Pytanie czy ta produkcja B48 mild hybrid idzie na cały świat już od jakiegoś czasu czy są jeszcze w produkcji poprzednie silniki B48 (245km) na Europę, bo dealer nic nie wie na tym etapie.
-
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Na to wygląda 😄 -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
o a to ciekawe. Ja wspominam, że miało solidne brzmienie. Ja miałem Hi-Fi (co nazywam bazowym) i do wyboru był jeszcze HK. Czy było coś "poniżej" Hi-Fi w E90? -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
mimo wszystko polecam zadbać o dobre źródło danych w pierwszej kolejności, bo one sprawią, że te zestawy będą grały znacznie lepiej. Nie trzeba koniecznie od razu iść w HK/BO jak to się zwyczajowo teraz robi aby poprawić jakość muzyki w aucie/domu. -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Starałem się przekazać moje doświadczenia oraz wiedzę, bo to w zasadzie pospolita wiedza. Nie mam ciśnienia aby coś udowadniać na siłę. joł! 🤙 -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Testowanie zestawu hifi słuchając radia lub spotify to jest dopiero test 😁 Bazowy zestaw w moim e90 grał o niebo lepiej niż HK (F31), ale tylko dlatego, że używałem plików „bezstratnych” (FLAC lub inny ALAC) a to tylko jakość na poziomie CD (czyli i tak silna kompresja). Hardware nie ma aż takiego znaczenia przy tak wysoko skompresowanym streamingu (spotify, radio), to tylko wyrzucanie kasy.Te zestawy (wszystkie) będą grać dopiero jak im się dostarczy porządne źródło danych, czyli pliki wysokiej rozdzielczości hi-res (DSD) lub inny porównywalny (aby zbliżyć do jakości studyjnej) - ale wtedy DAC jest potrzebny, którego brak w G20 (lub upload przez USB na SSD). Jakość studyjna zapewnia przestrzeń dzwięku (efekt sceny), wysoką dynamikę tonów wysokich i niskich oraz tzw. „Separację instrumentów”. Jakość CD (ok. 1400 kbps) praktycznie kastruje te wyżej wymienione zalety i wygładza w jednolite pasmo. Kolejna silna kompresja do jakości spotify (160-320kbps) lub radia robi już z tego bagienko, często nie podobne do intencji artysty. To co słyszymy z HK/BO z radia lub spotify to podrasowanie kompresji, tworzenie iluzorycznej przestrzeni dźwięku poprzez procesor. To dosłownie jak Iconic Sound dla R4 (aby modulował R6). Mniej więcej za jakość dźwięku odpowiada w dużym uproszczeniu jakość: źródła (30%), wzmacniacza(30%), głośników (30%), kable (10%). Zestaw będzie tak dobry jak jego najsłabszy element. A dla przypomnienia celem audiofila jest odtworzenie jakoś studyjnej, czyli przedstawienie muzyki tak jak autor zarejestrował w studio, a nie jak HK rasuje Boba Dylana dodając przestrzeń i zmieniając źródło. Swoją drogą ktoś jakoś instalował DAC w G20? -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Testowanie zestawu hifi słuchając radia lub spotify to jest dopiero test 😁 Bazowy zestaw w moim e90 grał o niebo lepiej niż HK (F31), ale tylko dlatego, że używałem plików „bezstratnych” (FLAC lub inny ALAC) a to tylko jakość na poziomie CD (czyli i tak silna kompresja). Hardware nie ma aż takiego znaczenia przy tak wysoko skompresowanym streamingu (spotify, radio), to tylko wyrzucanie kasy.Te zestawy (wszystkie) będą grać dopiero jak im się dostarczy porządne źródło danych, czyli pliki wysokiej rozdzielczości hi-res (DSD) lub inny porównywalny (aby zbliżyć do jakości studyjnej) - ale wtedy DAC jest potrzebny, którego brak w G20 (lub upload przez USB na SSD). Jakość studyjna zapewnia przestrzeń dzwięku (efekt sceny), wysoką dynamikę tonów wysokich i niskich oraz tzw. „Separację instrumentów”. CD praktycznie kastruje te wyżej wymienione zalety i wygładza w jednolite pasmo. Kolejna silna kompresja do jakości spotify (320kb) lub radia robi już z tego bagienko, często nie podobne do intencji artysty. To co słyszymy z HK/BO z radia lub spotify to podrasowanie kompresji, tworzenie iluzorycznej przestrzeni dźwięku poprzez procesor. To dosłownie jak Iconic Sound dla R4 (aby modulował R6). Mniej więcej za jakość dźwięku odpowiada w dużym uproszczeniu jakość: źródła (30%), wzmacniacza(30%), głośników (30%), kable (10%). Zestaw będzie tak dobry jak jego najsłabszy element. A dla przypomnienia celem audiofila jest odtworzenie jakoś studyjnej, czyli przedstawienie muzyki tak jak autor zarejestrował w studio, a nie jak HK rasuje Boba Dylana dodając przestrzeń i zmieniając źródło. Swoją drogą ktoś jakoś instalował DAC w G20? -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
u mnie G20 330xd odpadł w zamówieniu. Jednak muszę zamówić maksymalnie 2 litry: 330i lub hybrydę 🙂 Zastanawia mnie czas produkcji G20 (Mexico) a G21 (Monachium) - czy realnie będzie szybciej G21? Czy ktoś jeździł tym nowym tworem X1 M35i? Z wyglądu mi się w salonie podobał, a miejsca w środku jest ogromna ilość i ma katalogowo 5.4s do setki. - i gdzie to produkują? -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
nie wiem jak to działa z tą akcyzą na 3.0 ale cena praktycznie ta sama na 2.0. i 3.0 (prawie ta sama konfiguracja) 1. 330xi: 309.500zł: https://configure.bmw.pl/pl_PL/summary/G20/81FF/FKHKC,P0C4W,S01CB,S01DF,S01DZ,S01HX,S0230,S02PA,S02TB,S02VB,S02VC,S02VF,S02VL,S0302,S0316,S0320,S0322,S0337,S033B,S03KA,S03M2,S03MF,S0403,S0420,S0428,S0430,S0431,S0465,S0481,S0488,S0493,S0494,S04GQ,S04LN,S04NE,S04U0,S04UR,S0534,S0544,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05DA,S05DC,S05DM,S0654,S0688,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06NX,S06PA,S06U2,S06VB,S06WC,S0710,S0715,S0754,S0760,S0775,S07LG,S07M9,S0851,S0879,S08EK,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08WD,S08WM?expanded=true 2. 330xd: 320.500zł: https://configure.bmw.pl/pl_PL/summary/G20/51FU/FKHKC,P0C4W,S01AG,S01CB,S01CE,S01DF,S01HX,S0230,S02NH,S02PA,S02TB,S02VB,S02VC,S02VF,S02VL,S0302,S0316,S0320,S0322,S0337,S03KA,S0403,S0420,S0428,S0430,S0431,S0465,S0481,S0488,S0493,S0494,S04LN,S04U0,S04UR,S0534,S0544,S0548,S05AQ,S05DA,S05DC,S05DM,S0654,S0688,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06NX,S06PA,S06U2,S06VB,S06WC,S0710,S0715,S0760,S0775,S07LG,S0851,S0879,S08EK,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08WD,S08WM,S09QX?expanded=true którą brać? 🙂 -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Dzięki za odpowiedzi. Też intuicyjnie czuje, żeby wybrać 30d. Natomiast ciekawe jak niewiele się różnią te silniki w stosunku mocy na masę (dane z konfiguratora): 1. 330xi 245km (po downsizingu): 1670kg/245km = 0.147 (-6%), 5.7 do setki. 2. 330xi 258km (przed downsizing): 1670kg/258km = 0.154 (-1%), 5.4 do setki. 3. 330xd 286km: 1835kg/286km=0.156, 5.0 do setki. Różnica w masie to aż 165kg i co ciekawe przed downsizingiem stosunek mocy do masy był niemalże identyczny w 330i vs 330d. Pewnie cała różnica we wrażeniach wynika z charakterystyki jak tę moc rozwijają oraz jak się ją użytkuje w mieście (preferencja wysokiego momentu). Spora też różnica w czasie do setki po downsizingu 330i do 245km i upscalingu 330d do 286km. -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
xlud odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Hej. Potrzebuję pomocy 🙂 Jestem na etapie konfiguracji g20. Będzie to samochód służbowy. W budżecie mam zarówno 330i (245km) jak i 330d (286km) lub 330e. Do tej pory jeździłem F31 320d po remapie (240km i 510nm) i całkiem to fajnie jeździło ale dźwięk wiadomo lipa. Głównie jazda głównie po Warszawie (wiem że DPF może się zapchać ale po 100 tyś w F31 się nie zapchał). Zależy mi w zasadzie głównie na wrażeniach z jazdy "fun" oraz co lepiej z tą serią gra. Mamy drugie auto SUV też służbowe do podróży rodzinnych poza miasto. Szokiem jest dla mnie, że wydając taką kasę na auto nie jestem w stanie go przetestować w salonie (brak 330i oraz 330d do testów), ale garnitury, fryzury oraz dykcję mają super. dzięki za wszelkie wskazówki co na plus i na minus. EDIT: i jeszcze jedno pytanie. czy w g20 zawias M (bez adaptacyjnego) jest mega twardy? 330i poszło w downsizing z 258km na 245km (emisja spalin). Czy to jest jakoś odczuwalne? Config: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/emblmq8f -
ten B47 w F31 M-sport 320xd 2015 LCI (przy 68.000km) z automatem po strojeniu wyszedł u mnie na 243km@4017rpm / 510nm@2428rpm (przy zdrowej serii 194km@4217rpm / 400nm@2553rpm). Do tej pory żadnych problemów w użytkowaniu (mam go od nowości). Sporo firm tuningowych twierdzi, że ten silnik nie trzyma parametrów fabryki. Jak widać u mnie było inaczej. Mod jest bardzo odczuwalny w mieście oraz na trasie. Pierwsze wrażenie jest takie, że nawet kultura pracy wzrosła :mrgreen: bo automat go trzyma nisko na obrotach w trybie comfort i momentu mu wystarcza w wszelkie "normalne" użytkowanie w mieście. Powyżej 100km/h auto wreszcie przyspiesza "sprawnie" do 160-180km. Starty ze świateł w xdrive to banan. Póki co wszystko gra, ustawienia sport/comform/eco zachowują różnicę - auto nie szarpie i płynnie rozwija moc.
-
jestem po strojeniu w TC. Auto na diagnostyce wyszło zdrowe, bo 194km@4217rpm / 400nm@2553rpm, czyli lekko ponad fabrykę. Po strojeniu F31 320xd B47 uzyskało 243km@4017rpm / 510nm@2428rpm. Mam wykres ale nie wiem jak można na forum dorzucić załącznik :mrgreen: Wstępnie po przejechaniu ok 150km mogę powiedzieć, że to już inne auto ;). Różnica bardzo odczuwalna - zarówno start ze świateł jak i trasa. Strojenie przebiegło sprawnie bez pierdzenia i filozofowania, więc git :cool2:
-
Dzięki za wskazówki. Jak rozumiem wszyscy robią mniej więcej tak samo ale wyniki będą zależeć głównie od stanu mojego auta. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy po modzie zostanie utrzymana różnica ustawień comfort/sport/eco? Tych info nigdzie nie wyczytałem a zapomniałem zapytać tunerów. Edit: potwierdziłem w TC, że różnice w ustawieniach eco/comfort/sport zostają.
-
Zadzwoniłem i odwiedziłem parę miejsc w Warszawie i następujące dane jeżeli chodzi o strojenie mojego F31 320xd B47 190km/400nm (2015r): 1. R-performance Byłem w warsztacie ponieważ telefony/maile i FB nieczynne ;) Pan Witek jeszcze na urlopie cały ten tydzień ale od pracownika dowiedziałem się, że generalnie planują wyjść ze strojenia BMW "ze względu na dostępność ich narzędzi" - trzeba rozklejać/wiercić sterownik dla mojego modelu. Po kablu tego nie robią, ale generalnie jak się uprą to dadzą radę zrobić (wyjęcie sterownika) :mrgreen: . Dostępność terminu to ok. 2 tygodnie, ale oddzwonią do mnie aby przekazać decyzję po powrocie Pana Witka czy w ogóle się podejmą tego. Deklarowane parametry strojenia teraz nie podadzą. 2. Kreator Mocy: - 220 km (+30km) / 460nm (+60nm) (jeżeli seria trzyma ma deklarowane parametry) - przez złącze OBD - dostępność w przeciągu tygodnia - cena 1.500 netto 3. Ecu-performance - 220-230 km / 460-480nm - przez złącze OBD - dostępność w przeciągu tygodnia - cena: ok. 1.500 -1.600 netto (coś koło tego - nie pamiętam dokładnie) 4. Masters - 220km / 440nm - przez złącze OBD - dostępność w przeciągu tygodnia - cena 1.600 netto 5. TC Performance - 230km / 500nm - przez złącze OBD - dostępność w przeciągu tygodnia - cena 1.800 netto Coś jeszcze warto sprawdzić w Warszawie? Jakieś wskazówki? Czy rzeczywiście TC performance jest w stanie bezpiecznie wydobyć więcej mocy z tego silnika czy to tylko marketing?