Skocz do zawartości

jaczro

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i, E60 520i, E70 530d, F30 328i, G20 330i

Osiągnięcia jaczro

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, te oleje mają tylko wspólnego producenta! Jeśli chodzi o różnicę w jakości to jest po prostu przepaść! Jedno z najmądrzejszych przysłów które słyszałem to "lepsze jest wrogiem dobrego". Dla miłośników różnych egzotycznych oliw polecam ten link (proszę spojrzeć na rzędy: 9,10,181,421): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0
  2. jaczro

    Ogrzewanie postojowe

    Właśnie po to u siebie założyłem webasto :-) Niefabryczne dogrzewa silnik i kabinę. W F10 fabryczne to samo, w G30 niestety nie wiem. No niestety muszę Cię zmartwić, "dorabiane" Webasto w F10 ogrzewa tylko kabinę.
  3. Zrobiłem fotkę na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa przy swojej F30 328i, taka sama jest w 335i. http://www.iv.pl/images/77746140245161943239.jpg
  4. DEL
  5. Czyli tak jak przypuszczałem, tekścik o 98 oktanach wynika ze znormalizowania pomiarów, nie ma nic wspólnego z zalecanym paliwem do konkretnego modelu, które jest w BMW indywidualnie dobierane. Reasumując pomiary są wykonywane na 98 okt. ze względu na ujednolicenie metod pomiarowych poszczególnych parametrów, nie mówi nic o zalecanym paliwie. BMW do benzynowych F30 wyraźnie zaleca EUROSUPER 95 okt. na którym może mieć nawet lepsze osiągi niż katalogowo na 98. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w E60 cyt: "Można używać również benzyny bez zawartości siarki. Ponieważ silnik posiada regulację przeciwstukową można tankować benzynę różnej jakości. >Silnik tego modelu BMW zaprojektowany został na benzynę: Super Plus, 98 Oktan. W celu uzyskania wartości znamionowych osiągów jazdy i zużycia paliwa, tankować przede wszystkim ten rodzaj benzyny >Można tankować również: benzynę bezołowiową super, 95 Oktan. Ta benzyna posiada również oznaczenia: DIN EN 228 lub Eurosuper >Paliwem o najniższej jakości jest: bezołowiowa benzyna normalna, 91 Oktan. Przy używaniu tej benzyny przy bardzo wysokich temperaturach może dojść do stuków podczas uruchamiania. Nie ma to jednak wpływu na żywotność silnika. koniec cyt. Natomiast tekst z instrukcji do F30 dotyczący paliwa mówi cyt. " Zaleca się stosowanie benzyny Super 95 oktan. Dopuszczalne jest paliwo o jakości 91 i więcej oktan." koniec cyt. Myślę, że już nie mamy o czym dyskutować. Zakończę b. mądrym powiedzeniem: Lepsze jest wrogiem dobrego. Radzę trzymać się tej zasady nie tylko w motoryzacji :wink: .
  6. A zauważyłeś, iż ten tekścik jest sprzeczny z instrukcjami do F30, że producent wkleja ten tekścik od X lat pod wszystkimi modelami, jeszcze przed powstaniem N55 nie mówiąc o N20? W dodatku także pod dieslami? Natomiast na samym samochodzie nakleja co innego, to samo w instrukcji. Naprawdę tak ciężko pojąć, że silnik o stopniu sprężania 1:10 (328i) będzie lepiej pracował na 95 niż 98 okt? Fizyki naprawdę nie oszukasz. Jeżeli twierdzisz, że dane faktycznie dotyczą 98 okt. to gdzie tam jest napisane, że dla 95 będą gorsze? Teoretycznie mogą być nawet lepsze (dla 328i). Prawdopodobnie ten sprzeczny lapsus z oktanami wynika z jakiś norm pomiarowych np. DIN które twierdzą, że dane należy podawać dla 98 okt. a nie, że BMW tak skonstruowało silnik. Naprawdę sądzisz, że wszystkie silniki BMW są projektowane dla 98 a ktoś przez pomyłkę nakleił na klapce wlewu paliwa : "zalecane 95 okt." i mniejszymi literkami " dopuszczone 91 - 98"? To, że N20 (wersja 245 KM) czy N55 są b. nowoczesnymi silnikami, nigdzie nie znaczy, że muszą również używać i lepiej działać na "super paliwach"! Zapewne całe to zamieszanie może również wynikać z prozaicznego faktu, iż ktoś nie zaktualizował drobnego tekstu na stronie internetowej.
  7. To Ty tak twierdzisz, a nie BMW! Niedokładnie tłumaczysz standardowy tekst BMW (drobna czcionka) dla danych technicznych do wszystkich samochodów cyt: "Moc znamionowa: BMW zaleca stosowanie bezołowiowej benzyny super o liczbie oktanowej 95. Dopuszczalne jest stosowanie paliwa bezołowiowego o liczbie oktanowej 91 lub wyższej i maksymalnej zawartości etanolu do 10 procent (E10). Dane dotyczące mocy i zużycia odnoszą się do paliwa o liczbie oktanowej 98." koniec cyt. Poziom cytowanego przez Ciebie forum przypomina mi dyskusję o olejach na różnych forach, im większy szrot tym bardziej leją i polecają różne wynalazki typu np. MOTUL i inne egzotyczne oliwy, które w laboratorium na politechnice w niczym nie odbiegają, a po kilkudziesięciu cyklach wręcz ustępują np. syntetycznemu Lotosowi. Jeszcze raz proponuję zajrzeć do instrukcji i na klapkę wlewu paliwa w F30, jak wół stoi, że zalecanym paliwem jest EUROSUPER 95, w przeciwieństwie do starszych modeli np. E60 czy E46 (oba miałem) gdzie faktycznie wyraźnie jest zalecane 98. Naprawdę nie trzeba jakiejś tajemnej wiedzy, żeby odkryć, iż dla silnika mającego stopień sprężania tylko 1:10 (328i) czy 1:10,2 (335i) najlepszym paliwem będzie 95 okt., a na 98 wyraźnie obniżą się osiągi! Cóż, spece od reklamy i marketingu nieźle niektórym przeryli świadomość.
  8. Nie, nie zaleca. W instrukcji do F30 (335i; 328i) na str. 272 jest napisane cyt. "...Zaleca się stosowanie benzyny Super 95 oktan. Dopuszczalne jest paliwo o jakości 91 i więcej oktan." koniec cyt. W starszych silnikach np. M54 i innych rzędowych 6-tkach, faktycznie zalecane jest 98 oktan, natomiast w nowszych turbodoładowanych 95. To samo jest na klapce wlewu, w E60 miałem 98, natomiast w F30 95. Lanie do tego silnika (N55 czy N20) 98 oktan to po prostu nic niedająca głupota, czyste PLACEBO i autosugestia, ten silnik jest zestrojony pod 95. Co do jakości paliw na różnych stacjach, to zakodujcie sobie, że w PL na sieciowych stacjach legalnie sprzedaje się tylko paliwa z Orlenu i Lotosu (wyjątek Racing). Nie ma znaczenia czy to BP, Orlen czy Statoil. Co najwyżej dolewają do podziemnego zbiornika puszkę swojej mikstury i już mamy "SUPER technologię" itp. z np.czechowickiej 95. Większe znaczenie ma czystość zbiornika konkretnej stacji czy uczciwość ajenta. Większy wpływ na osiągi silnika ma np. temperatura, ciśnienie czy wilgotność powietrza danego dnia niż różnica 3 oktanów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.