Dębowy
Zarejestrowani-
Postów
348 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Białystok
Osiągnięcia Dębowy
Stały bywalec (8/14)
0
Reputacja
-
Dzięki kolego za tyle informacji ! :) Przyznam się szczerze, że jestem lekko zszokowany ile tych modułów etc jest aby uruchomić przednie lampy. Przesiadka z klasyka boli :) Podsumowując: - Najlepiej kupić 2 "nowe" lampy EU kompletne z modułami TMS (po 1 na lampę) i później zaprogramować te moduły aby działała skrętność i światła dzienne. Jeśli mam auto z 2011 to mam szukać konkretnie lamp z tego roku ? Bo rozumiem, że chyba nie. po prostu skrętny bixenon. I one zawierają już światła dzienne. Mam racje ? - Przerobić światła tylne na pomarańczowe - to akurat już wiedziałem - Kupić włącznik świateł z pozycją na przeciwmgielne tylne - tutaj rozumiem, że instalacja w aucie jak i sama lampa jest już w te światło wyposażona ? Pozdrawiam :)
-
Dzięki za odpowiedź :) Jedno pytanie, może ktoś będzie wiedział. Czy lampę Bixenon skrętna USA można poddać modyfikacji aby spełniała wymogi EU ? Pozdrawiam
-
Cześć, Szukałem infa o przednich lampach w F10 po postach ale nie znalazłem. Zastanawia mnie kilka kwestii: 1. Mam auto z USA, czy można spokojnie zrobić przekładkę lamp przednich na EU i zaczepy etc będą pasować ? 2. Jako że auto przyjechało tylko z 1 lampą, ma ona oznaczenie US, rozumiem że będzie symetryczna i trzeba ja wymienić ? 3. Po VINie mam info że w aucie są Bixenony skrętne. Czy to opcja, czy każdy Bixenon w F10 jest skrętny ? Z góry dziękuję za info, Pozdrawiam
-
Dzięki za odpowiedź :) Pozdrawiam !
-
Panowie, jako że podłączam się pod temat, zastanawia mnie jeszcze kilka kwestii. Otóż: - na aukcjach allegro widzę M pakiety z chłodnicami... czy M pakiet wymaga konkretnej ? Zawsze sądziłem, że chłodnica jest zależna od silnika, nie od zderzaka. - lampy przednie/tylnie nie są związane z M pakietem ? Moge wrzucić jakiekolwiek ? Dzięki z góry za info, Pozdrawiam :)
-
Nikt nie doradzi z lekkim obniżeniem przedniego zawieszenia na McPhersonach od m20b20 w aucie z m20b25 ? Pozdrawiam :)
-
Witajcie. Otóż chciałbym zmienić przednie zawieszenie. Ale od początku... :) Kilka lat temu robilem zmiane amortyzatorów w samochodzie (e34 m20b25) (przód + tył) + tył nowe sprężyny, , wybór padł na Lemfordery, a amorki Bilsteina. W trakcie wymiany okazało się, że na przód amorki nie pasują, a w sklepie nie chcieli mi ich wymienić (zakupy przez neta... ). Jak pamiętam, doszły jakieś problemy z McPhersonami z przodu. Ogólnie z przodem były same problemy. Kupilem używane kompletne McPhersony od m20b20, czyli słabszej i lżejszej jednostki, mechanik powiedział że zamontuje całe do mojego auta, nie ma co sie rozdrabniać, bo amorki były w niezły stanie (orginaly bmw). No i tak kilka lat przejezdziłem na przednim zawiasie z m20b20. Głównym skutkami takiej zmiany były: 1. Obniżenie przodu o kilka cm, co znacznie poprawiło wygląd, 2. Bardzo miękki przód w zakrętach, co znacznie irytuje do tej pory... Ale cóż, wszystko było sprawne, więc szkoda było znowu zmieniać. Jednakże, od pewnego czasu zacząłem mieć drgania kierwonicy od ok 90km/h wzwyż. Masakra jak sie jedzie 100 km/h i drga auto. Myslalem że to kwestia kół, zmieniłem koła, opony, dalej to samo, potem tarcze + klocki, ale dalej to samo, wahacze kilkukrotnie sprawdzane, wymienione drążki kierownicze, ale dalej to samo... a ostatnio okazało się, że cieknie jeden z amortyzatorów przednich. Więc stawiam, że to może być wina zużytych amorków, bo jeśli nie, to chyba tylko wał zostanie do wymiany. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba jednak tego robić. Także w tym momencie, chciałbym wymienić zawias z przodu, z tyły przejechał ok 30 tys, także nie ma co ruszać, kika mocować i odboje niedawno były zmienione, także tam jest ok. Nie chciałbym na przód montować spowrotem orginalnych sprężyn, bo moim zdaniem auto jest zdecydowanie za wysokie, dziwnie będzie wyglądać na 17" felgach, dlatego pomyślałem o lekkim obniżeniu, aby wyglądało tak jak obecnie. Myślę o jakiś sprężynach eibacha czy coś w ten deseń -35mm lub -40mm, (nie wiem jakie są dostępne) i do tego nowe amorki - i tu pytanie, nie mam pojęcia jakie kupić do takich sprężyn. Od razu zaznaczam, nie latam bokiem, nie kręce bączków, lubie komfort, auto w automacie, ale rozumiem ze obnizenie troche utwardzi samochód, mam nadzieje tylko, że nie na tyle że będę skakał na fotelu? Problemem dla mnie jest jeszcze wybór sprężyn i amorków i ich mocnowanie, bo mam te MacPhersony z m20b20, a nie standardowe z m20b25, czy one się czymś różnią ? A może kupując sprężyny i amorki moge zmienić te górne kielichy/mocowania amorków ? żeby to jakoś złożyć. Po prostu co mam zrobić, dokupić, ew. wymienic żeby móc zamontować części. A może gwint na przód kupić ? Trochę przydługo wyszło, ale mam nadzieję, że przebrniecie przez to i pomożecie, bo już mam dość drgającej kierownicy. Pozdrawiam, Robert
-
Do tej pory jak szukałem na allegro to było napisane m20 po prostu. Z resztą dużo ich nie ma ; ]
-
I tak właśnie zrobiłem, jak radziłeś. Niestety, tabelka z wyszczególnionymi elementami miski oleju silnika m20b20, nie zawiera opisu czujnika, chociaż jest narysowany na schemacie. Natomiast jest on ujęty w spisie silnika m20b25. Schematy miski olejowej są identyczne, wygląd czujników także, więc domniemywam, że czujniki są te same :)
-
@up, Dzięki za odpowiedź, to może ktoś jeszcze mnie upewni w tym, czy czujnik z m20b20, będzie pasował do m20b25 ?
-
Witajcie, Odświeżę trochę temat, mam również problem z czujnikiem oleju, tylko w m20b25. Krótka historia: Od kilku miesięcy, jakoś zbiegło to się z wymianą oleju w samochodzie, miałem w e34 komunikat " Oeldruck Sensor". Podobno miał to być padnięty czujnik, także nie przejmowałem się, ponieważ dosłownie kilka dni temu zmieniłem olej w samochodzie i widziałem na bagnecie, że jego poziom jest ok. Po kilku miesiącach, podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka oleju na desce (lampka alladyna), kilka kilometrów się paliła, potem zgasła, później znów się zapaliła, aż w końcu zgasła...i już się nie pali nigdy, przy zapłonie, odpalonym silniku, nie pali się i kropka. A komunikat "Oeldruck sensor", jak był, tak pali się dalej. I teraz pierwsza rzecz którą sprawdziłem: Odpiąłem kabelek idący do czujnika, następnie 3 kabelkami (bo są 3 piny) zwarłem do masy i lampka alladyna również się nie zapaliła. Za to pojawił się nowy komunikat "Sensor Oelstand". Jak wpiąłem wtyczkę spowrotem, to 'nowy' komunikat zniknął, a wszystko wróciło po staremu. [Zakładam, że odłączyłem dobrą wtyczkę, czujnik znjadował się za alternatorem] Teraz pytanie, co z tym fantem zrobić ? lampka na desce sie nie pali, a z drugiej strony po odpięciu kabla czujnika pojawił się nowy komunikat... i należy pamiętać że pali się ten komunikat "Oeldruck sensor" Na co to może wskazywać? uszkodzony kabel do czujnika ? A może sam czujnik ? Hmm.. Skoro odpięcie kabla daje efekt, to może czujnik ? Bo nawet jeśli żarówka się przepaliła na desce, to skąd komunikat "Oeldruck sensor" ? Co proponujecie zrobić w pierwszej kolejności ? I przy okazji, czy czujnik oleju do m20b25 będzie pasował z m20b20 ? Może po prostu padł mi czujnik i żarówka od lampki alladyna na zegarach ... macie może jakąś instrukcje jak wymienić tą żarówkę? Pozdrawiam i liczę na wsparcie chłopaki :) !
-
Witam Panowie mam duży problem z układem kierowniczym w moim e34, cóś mi wali stuka w środku, luz niemiłosierny na kierownicy. Widzę że polecacie zakład na Pogodnej, nigdy tam nie byłem. Pytanie, czy ten fachowiec zajmuje sie takze e34 czy specjalizuje się tylko w nowszych modelach? A może jakiś inny zakład polecicie gdzie takie rzeczy mogę zrobić? Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za odpowiedź Dębowy
-
A ten wspornik to tylko jeden jest, tak?
-
To jest inna czesc się zdaje;)
-
Przekładnia tez jest juz słaba, idzie do regeneracji, ale jak stała na kanale i mechanik ją recznie przytrzymał, to w strone kierownicy byl duzy luz na tej kolumnie, aż coś tak stuka jak sie kierownicą rusza... Widać trzeba będzie już na miejscu to rozkrecić, przekładnie do regeneracji oddać, i chyba 'na gorąco' zobaczyc co to moze byc..