Ciowiec
Zarejestrowani-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Ciowiec
- Urodziny 20.09.1987
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E30 318i '84
E39 528iA '96
R1100RS '94 -
Lokalizacja
podkarpacie
Osiągnięcia Ciowiec
-
[S] kompletny silnik S52B32US 113 tys. mil
Ciowiec odpowiedział(a) na Ciowiec temat w Części - sprzedam
-
Witam, Przedmiotem ogłoszenia jest kompletny silnik S52B32 US 240 KM (z wiązką, kolektorem dolotowym, wydechowym), moim zdaniem najlepszy silnik z serii M52, i jeden lepszych benzynowych R6 BMW ever, na żeliwnym bloku, praktycznie plug&play w miejsce M52B28 - obeznanym nie muszę przedstawiać jego zalet. Silnik ściągnięty z USA z rozbitej tyłem E36 - miałem go swapować do swojej E39, jednak zmianiły się priorytety życiowe. Silnik po przebiegu ~ 113 tys mil., moim zdaniem w bardzo dobrym stanie (samochód był do końca sprawny), czysty, wałki jak na zdjęciach poniżej, cylindry zalane olejem, wał obracany co jakiś czas. Cena jaka mnie interesuje to 21 000 PLN. Aktualnie na Ebay są w cenach 3300 - 5500$ (sprawne), sprowadzenie kosztowało mnie ~4000 PLN, więc uważam że cena jest ok. Odbiór tylko osobisty, ~ 30 km od Rzeszowa, kontakt na priv.
-
Czyli przynajmniej w jednym punkcie E39tka będzie lepsza :-)
-
Auto z prawie 300k na budziku raczej nie będzie bezproblemowe w sposób jaki Ty rozumiesz. Bardziej szukałbym czegoś w oryginale na kształt np: http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-530i-e39-2002-30000-pln-wroclaw/ http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-525i-e39-2002-49000-pln-wroclaw/ Dodatkowo szwajcarskie pochodzenie jest na duży plus /w pierwszym przypadku/ - bardzo zadbane auta, rygorystyczne warunki badań technicznych, mało rdzy
-
Choroby ciąg dalszy, zakupione na ebay zagłówki z E65: Niestety chwilę na nie poczekam aż dopłyną z US ;p docelowo tak to ma wyglądać: Chodzi mi jeszcze po głowie zakup i zlecenie obszycia skórą deski i tunelu. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ? Deski z M5 są dostepne w US, ale koszt ~500$ plus transport, cło, zrobi się z 4 kPLN...raczej odpada.. i wszystkie 3 szt z ebay są do poprawek ... Co myślicie ? Obszywane elementy zbliżą się wylgadem do oryginału ? leatherworkshop.pl - w galerii mają sporo ciekawych projektów, może tam uderzyć... ?
-
Pewnie trzeba będzie się tym zająć... W międzyczasie dotarł gadżet:
-
Tu masz ładne: https://www.olx.pl/oferta/skora-m-pakiet-zadbana-e39-m-bmw-komplet-elektryka-wnetrze-sedan-CID5-IDDL3yx.html Sam się nad nimi zastanawiałem, ale ostatecznie kupiłem kontury
-
Więc jedziemy z czyszczeniem - przyszły fotel pasażera: I Przyszły fotel kierowcy: Nie wygląda to najgorzej, szczególnie w zestawieniu ze stanem początkowym... pytanie czy podejmować się pełnej renowacji czy można to odłożyć w czasie, no i czy przez ten czas uszkodzenia nie będą się jakoś szczególnie powiększać ?
-
Za fotele zapłaciłem 2000 PLN + 400 transport. Tylko zwróć uwagę że do tego jeszcze dojdzie: - zestaw do czyszczenia ~100PLN, - nowe osłony boczne + kilka spinek ~300 PLN - naprawa/wymiana uszkodzonej tylnej kieszeni przy fotelu pasażera ~400 PLN - prawdopodobnie w dalszej kolejności renowacja - uzupełnianie ubytków, malowanie ~200-250 PLN Różnie ludzie sobie je cenią, od ~1600 zł za stan średni aż do 2500-3000. Z tym że szare w dobrym stanie rzadko się trafiają - przez ostatnie 3-4 miesiące widziałem 2 znosne komplety, z czego ja kupiłem jeden. I praktycznie w każdym przypadku jest coś do zrobienia..
-
Specjalnie zarejestrowałem się na pokazywarce, żeby zdjęcia były na dłużej - poprawiłem, może tym razem będzie lepiej... Zestaw Colourlock z mocnym cleanerem dotarł - pierwsze próby bardzo pozytywne, syf schodzi cąłkiem sprawnie :8) :8) . Wrzucę fotki po skończeniu czyszczenia.
-
Na razie porządnie je wyczyszczę mocniejszym środkiem z colourlocka - zobaczymy jaki będzie efekt. Póki co pianka do czyszczenia BMW nie daje rady :? Poniżej ciekawy temat o renowacji - jednak kontury robią wrażenie. https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=868057 Podejrzewam, że nawet dziś ciężko byłoby znaleźć nowe auto klasy średniej/wyższej nie-premium z fotelami o tak dużych możliwościach regulacji, a dodając jeszcze możliwość wentylacji byłyby pewnie bliskie ideału :8)
-
madseason dzięki :D Mały update - udało się zamontować wydech. Jak dla mnie dźwięk jak najbardziej na plus - wreszcie słychać R6 :D, jednak w zakresie ~1000 - 2000 obr./min. przy częściowym i pełnym obciążeniu jest nieco za głośno w kabinie. Jedno z rozwiązań: jazda w trybie sport - wtedy silnik utrzymuje nieco wyższe obroty niż normalnie i jest ok :D :D Wygląd też dokładnie taki jak chciałem - dyskretny, bez zbędnych końcówek, ukryty pod zderzakiem :D Oraz ostatni zakup, wisienka na torcie :8) :mrgreen: - Kontursitze z E38 polift anglik. Chwilę na nie polowałem - nie pojawiają się często, trzeba było szybko reagować :D Wymagają gruntownego czyszczenia i odnowienia ale nie mają większych uszkodzeń. Co myślicie o zestawie do regeneracji pod kolor firmy Colourlock - uzywał go już ktoś, dobrze dobierają kolor na podstawie palety BMW bez wysyłania próbki ?: https://allegro.pl/oferta/zestaw-turbo-strong-do-kompleksowej-renowacji-skor-7580594744 Fotki jeszcze z E38 - przyszły fotel kierowcy bardzo ładny: Z fotelem pasażera trochę gorzej, ale jak najbardziej do uratowania: Niestety, odchylana kieszeń przysżłego fotela pasażera kierowcy jest uszkodzona - wyłamane zawiasy..
-
Ostatnio nie dzieje się za wiele, w międzyczasie były jakieś drobne wymiany, serwis olejowy, dołożyłem chwyty na kubki: Ostatnio dotarł również uzywany wydech Magnaflow 16547, montaż na wiosnę: Zajrzałem pod pokrywę zaworów S52 - trochę się obawiałem tego momentu, ale chyba tragedii nie ma: PS Jaki hosting zdjęć polecacie, tak aby fotki nie znikały po kilku miesiącach ?
-
iZzI dzięki, egzemplarz wygląda bardzo ładnie, aż się dziwię, że wisiała na otomoto co najmniej pół roku... cena nie była wygórowana, jak na razie nie znalazłem żadnych "haczyków"... poza tym jednak potwierdziły się moje obawy - szkoda mi nią jeździć :? ehh Póki co najbardziej pilny temat zrobiony - wymiana osłon drążków kierowniczych i czujnika temperatury: http://i67.tinypic.com/wn4n9.jpg wreszcie wyświetlana temperatura jest bliższa rzeczywistości: http://i68.tinypic.com/4h6vr8.jpg Niestety, tylna lewa lampa ma małą wadę: http://i64.tinypic.com/2db6yxz.jpg Chwilowo musi wystarczyć poxipol, tymczasem z allegro podążają do mnie nowe lampy, leżaki hella. Jednocześnie żałuję, że sprzedający pozbył się oryginalnej pokrywy bagażnika z wąską wnęką na rejestrację i tej klimatycznej antenki z logiem bmw z przodu po prawej stronie :/ Trochę dziwne, wydaje mi się, że to był raczej atut tego egzemplarza... no ale cóż... Aktualnie zbieram części na duży przegląd pozakupowy, w przyszły weekend zorganizuję wreszcie małą sesyjkę :D :D
-
Dzięki, właśnie tego się obawiałem, że jeśli kupię ładny egzemplarz to będzie mi szkoda nią jeździć :cry: :cry: choć swoją poprzednią robiłem średnio ~7 tys km rocznie, w zasadzie głównie wyjazdy w weekend, więc przebieg nie będzie szybko wzrastać - pracę mam blisko, więc codzienne dojazdy autem oczywiście odpadają, nie wybaczyłaby mi tego :D :8) W planach modów mam na pierwszy ogień montaż konturów z E38 /niestety trochę droga zabawa :-( - może ma ktoś namiary na łądne w szarej skórze ? / i montaż czegoś takiego: https://www.bimmerworld.com/Exhaust/Cat-Backs/Magnaflow-Cat-Back-Exhaust-97-98-BMW-528i-2-8L.html aktualnie autko jest odrobinkę za ciche...coś tam sobie mruczy, ale fajnie byłoby usłyszeć serducho trochę lepiej :-) S52 kupiłem na ebay, podobno 113 kmil przebiegu, więc nie miałem całego auta... Pozostaje jeszcze pytanie wogóle o celowości swapa, aktualnie serducho powinno być w idealnej kondycji i ładowanie tam innego silnika...sam nie wiem.. druga sprawa to skrzynia - w wersjach e39 na japonię montowali ichnią skrzynie JATCO A5S300J, przewidzianą do momentu 300Nm, a s52 ma 320Nm.. :cry: bart, dzięki, E30stka ma u mnie zasłużoną emeryturę ;-) swoją drogą to jestem w szoku jak może wyglądać 35 letnie auto ze Szwajcarii od spodu.. jak oni sobie radzą zimą bez soli ? http://i64.tinypic.com/qxnv6f.jpg pewnie kiedyś założę galerię ;-)