Cześć
Proszę o pomoc bo zmagam się z nietypowa usterka w seria 1 f20 2.0d xdrive i już nie wiem gdzie szukać pomocy lub rozwiązania.
1.Problem - podczas przyspieszania na biegach 1 do 4 przy około 2800rpm odczuwalne jest "szarpnięcie" albo inaczej obrazujac uslizg, czyli dwa jakby szarpnięcia. Dzieje się tak na 17" felgi. Na 15 calowych problemu nie ma! Coś podobnego do uszkodzonej dwumasy.
2. Diagnostyka - komputer podłączony informuje błędem tylko o chłodnicy egr. Rozpiecie skrzynki vtg (reduktor xdrive) Problem znika.
3.Wstepne wnioski - reduktor xdrive, częsta awaria tego typu.
4. Akcja - regeneracja xdrive. Problem częściowo ustępuje. Objawy początkowo mniej wyczuwalne. Wcześniejszym dodatkowym objawem było szarpnięcie przy wysprzegleniu podczas jazdy w korku lub redukowanie biegu (manualna skrzynia) przy dojeżdżanie do świateł.
5. Akcja - reklamacja, zupelnie inna regenerowana skrzynka xdrive. Problem dalej występuje.
6. Diagnoza - luz na pół osiach. Wymienione obie przednie na częściach OEM.
7. Dalej szarpie (zawsze 3 razy) przy przyspieszaniu i dodatkowo po pkt. 6 karoseria zaczęła miec boczne wibracje( tego nie było wcześniej )
8.Wizyta w ASO - odpieli Skrzynie vtg (xdrive). Problem ustal. Według nich xdrive do naprawy.
9. Wnioski. Nie chce wierzyć, że regenerowany xdrive, a następnie na reklamacji wymieniony na inną sztukę, dalej jest (tak twierdzi ASO) problemem?
10. Co dalej? Odpięty reduktor, auto przyspiesza płynnie. Mniejsze Alu felgi z zapięta skrzynka xdrive szarpania nie ma. Gdzie szukać problemu? Albo u kogo?
Mam dwie teorie które chciałbym jakoś zweryfikowac:
A) Chłodnica spalin EGR to powoduje.
B) Sprzęgło dwumasa do wymiany bo przy xdrive z jakiegoś powodu nie domaga
Pozdrawiam