Skocz do zawartości

wilk325

Zarejestrowani
  • Postów

    161
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G06 40i
    F95 X5MComp

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wilk325

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

7

Reputacja

  1. Nie mówiąc o bezpieczeństwie (miałem raz taką sytuację w Niemczech, 230km/h i najechałem na coś metalowego - lewa przednia opona przecięta na odcinku 10cm. Powietrza brak ale auto jechało do przodu a nie w barierki.). Niestety do M nie ma RoF.
  2. Nawet na autostradzie masz sytuacje wymuszające zmienne obciążenie silnika - hamowanie przed wolniej jadącymi pojazdami i później przyspieszanie.
  3. Ja po 2 letnim leasingu przedłużyłem na następne 3 lata z podobnego powodu; dłuższy termin bo nie lubię kupować "nowości" i być ich testerem serwisowym.
  4. Na pewno jest to super opcja w mieście i ciasnych skrętach; ale jak by to było takie super przy większych prędkościach to na bank by to był standard w "M", a tam tego nawet za dopłatą nie można domówić - ciekawe dlaczego?
  5. Na bieżąco, ale to trochę trwa. Jak jeździsz spokojnie i nagle zaczniesz trochę mocniej "gonić" auto to trochę potrwa zanim się nauczy Twojego nowego stylu jazdy.
  6. wilk325

    M50i 4.4 V8 530km

    "Serwis też mówi, że gęstszego nie można (wg producenta do emek też już nie leje się 10W-60, a kiedyś taki był wskazany)" Jak bym miał robić tak, jak mówi serwis i "producent" to: 1. olej wymieniałbym co 24-26tys km (wymieniam co 7,500km) 2. oleju w skrzyni biegów, w skrzynce rozdzielającej napęd i tylnym moście bym nie wymieniał nigdy (aż do awarii któregoś z tych zespołów), wymieniam co 60-70,000km 3. co do oleju: był Castrol, Mobil i jest Shell - kto lepiej płaci? Jest na forum dużo przykładów jak klienci BMW zostali potraktowani przez serwis (owszem, są i pozytywne opinie ale mało ich). Mam od 1992r tego samego mechanika. Kiedyś pracował w serwisie BMW, ale niestety okazał się za drogi 😞. Zwolnił się i otworzył własny warsztat - nie może się wyrobić z robotą a ceny od 1/2 do 3/4 cen serwisu 🙂.
  7. wilk325

    M50i 4.4 V8 530km

    Standardowe przeglądy w ASO leją to co mają, ale ja olej wymieniam co 7,500km i robię to wtedy poza ASO; mój mechanik stosuje olej: Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 i na takim jeżdżę. Nasze silniki, nie są stworzone do jazdy po odpaleniu, przecież muszę poczekać te 13-30s aż obroty spadną poniżej 1000, a wskażnik żółty na obrotomioerzu podniesie się powyżej 4000. Za to z temperaturami wysokimi jest problem.
  8. ja żałuję, że nie ma alcantary 😞.
  9. Ale ani M50i ani M50d to nie prawdziwe Mki. W M-ce nie ma kryształów. Choć mnie ten dodatek zaskoczył - przyznaję.
  10. Bardziej pasuje mi do jakiegoś Ali......., oryginał M ma zupełnie inaczej "ułożone" biegi (do tyłu w lewo, do przodu w prawo, 2x w prawo zmiana łopatkami). No i do M nie ma szklanych akcentów. Żona ma x6 m-pakietowego w kryształach, ale bez tego znaczka M
  11. wilk325

    30d czy 40i

    Miałem X6 E71 - 3.5D, X5 F15 - 4.0D oba po chipie i żadne nie szarpało przy zmianie biegów; ale olej w skrzyni też się wymienia.
  12. W starszych autach po zmianie ze świateł dziennych - jasno (wyświetlane informacje w kolorze białym - head) po przejściu na światła mijania - ciemno (zmiana koloru wyświetlania na bursztynowy - head) może następować zmiana koloru.
  13. wilk325

    X5 40i G05

    Autami marki BMW jeżdżę i serwisuję od 1991r. Nigdy nie miałem z nimi problemu jakiegokolwiek - chociażby opisanego na tym forum i krążących opowieści w sieci. To, że Ty kupujesz, zarzynasz i pozbywasz się kłopotu to Twoja sprawa, ale nie namawiaj innych aby robili tak samo 😞. Myślałem, że oleju i filtrów się wogólwe nie wymienia - przecież kupujący nie dopłaci przy odsprzedaży.
  14. wilk325

    X5 40i G05

    1. "Czy ktoś mógłby rozpisać mi interwały serwisowe ? np wymiana oleju dyfra, xDrive itp" Wszystko zależy jak ktoś dba. Ja w swoich robię pierwszą wymianę po 2-2.5tys km, w 4.0i żony co 10tys km w swojej MC co 7.5tys km. Oczywiście wymiana filtra oleju + (ja tak mam) filtr powietrza. 2. "Czy wymieniacie olej w skrzyni ? BMW twierdzi ze nie trzeba ale słyszałem ze powinno sie co ok 100k km" BMW mówi, że nie a producent skrzyni że tak. Mój mechanik już daaawno temu (jak kupiłem pierwsze X) powiedział - wymiana oleju w skrzyni, w dyfrze i w skrzynce rozdzielczej - ja wymieniam co 60tys km 3. "Pozatym prosiłbym o doradzenie w temacie opon. Auto stoi na 21 cali 275 przod 315 tył i zastanawiam sie czy kupic zestaw 20 cali pod zime czy zostac przy 21." To indywidualna sprawa każdego kierowcy. Ja osobiście na zimę mam o jeden rozmiar mniejsze i w 40i RF (do M nie ma RF). Jestem zwolenników RF, po tym jak przy 220km/h rozciąłem przednią lewą oponę na metalowym płaskowniku 😞 (trochę twardsza, ale zdecydowanie bezpieczniejsza).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.