Skocz do zawartości

logic

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 535d
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia logic

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za pomoc. Szkoda tylko, że tak mały odzew jest w tym temacie, gdzie to chyba jest pierwszy temat na forum odnośnie wymiany skrzyni 8hp. Gdzie dam "se" rękę uciąć jest trochę użytkowników forum z odpowiednią wiedzą. Za to tematy z wymianą oleju, tarczami / klockami czy oryginały czy nie potrafią się ciągnąć na kilkadziesiąt stron. Zrozumiałbym jeszcze gdyby ktoś odezwał się na pw i powiedział "mam 100% wiedzę w tym temacie, koszt konsultacji to xxxzł, zapraszam" Potraktowałbym to jako znak obecnych czasów. A tu cisza i radź pan sobie sam.
  2. rozumiem, że u Ciebie wcześniej też siedziała 8hp45 tylko, że o zupełnie innych numerach? Aha, i czy "udało mi się" oznacza podłączyłem plug n play + reset isn czy też były po drodze jakieś problemy?
  3. Nikt nie ma informacji czy inne 8hp70, o innych numerach niż mam po etk będą mogły być zamontowane w moim samochodzie?
  4. Po tych numerach już wcześniej przeleciałem allegro, znajduje tylko jedną. Dlatego zastanawiam się co z resztą 8hp70, jakie wynikają różnice?
  5. Sam nie wymienię. Potrzebuję informacje co należy zrobić krok po kroku przy wymianie skrzyni. Tj. Którą konkretnie skrzynię, co ze sterownikiem, jak z programowaniem. Mam ludzi ogarniętych mechanicznie którzy przełożą skrzynię, reszta w rękach specjalistów od programowania. Tak po krótce.
  6. Witam Prawdopodobnie będę musiał wymienić u siebie automatyczną skrzynię biegów, poniżej opiszę co i jak, jednak na początku chciałbym uzyskać informację jakiej konkretnie skrzyni biegów muszę szukać do swojego auta. Dane auta: vin : C862920 BMW F11 535D 2010r Czy wszystkie GA8HP70Z będą pasowały do mnie? Na co należy zwrócić uwagę szukając do mnie skrzyni? Mam mało czasu na diagnostykę, wymianę / naprawę ponieważ za jakiś czas mam planowany długi wyjazd i auto będzie mi niezbędne sprawne na 100%. Dlatego też chyba nie chciałbym się bawić w nie-zawsze trafną naprawę, ale dla potomności opiszę usterkę: Auto do tej pory nie miało problemu ze skrzynią, oprócz delikatnego szarpnięcia zawsze ze 100% zatrzymania, czyli stoję np na światłach, puszczam hamulec i jest delikatne szarpnięcie (taki jakby efekt tarki). Występowało ono tylko ze startu przy pełnym zatrzymaniu i tylko na "D". Na "S", "M" i z "auto hold" nawet na "D" nie było szarpnięć. Dzisiaj przy dłuższej i szybkiej trasie (kilka godzin 180 - 210 ) skrzynia wpadła mi w tryb awaryjny. Odczytane błędy: Ze sterownika silnika: 2AF800 - transmission control unit, status message: electric or mechanical transmission, the emergency program active Ze sterownika skrzyni biegów: 420421 420441 4204A1 420381 420651 421362 420321 Po skasowaniu błędów, wracają po kilkuset metrach jazdy. Nie wiem jak po ostygnięciu auta bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
  7. C862920 można prosić?
  8. Widziałem na necie, że dosyć dużo osób z 535d boryka się z tym problemem, wielu tak jak ty pisze, że "sprawdziło już chyba wszystko". U mnie na przykład wywala ten błąd jedynie powyżej 200 km/h, poniżej tej prędkości choćbym nie wiem jak i na którym biegu cisnął błędu brak. Jak większość "sprawdziłem już chyba wszystko". Jak będę miał czas i chęci to pewnie za jakiś czas po raz kolejny podejdę do tego tematu.
  9. Masz funkcję odzysku energii z hamowania (Efficient Dynamics) i to są prawidłowe wartości. Podczepię się. Przed wymianą i zarejestrowaniem aku miałem podobne wartości napięcia. Teraz po wymianie i gdy auto dowiedziało się, że ma nowy akumulator często widzę ładowanie w zakresie 13,3-13,9V, podczas odzyskiwania energii z hamowania 14,5-14,8. Zastanawiam się czy tak ma być i takie wartości wynikają z stąd, że samochód wie że to nowy akumulator i ładuje go często mniejszym napięciem, czy też wymiana aku akurat zbiegła się z np. awarią regulatora napięcia?
  10. Jakie wartości są prawidłowe? W jaki sposób przeprowadza się indywidualną adaptację poszczególnych biegów? Z góry dziękuje za odpowiedź
  11. Jak tam postępy w dodaniu adaptacji skrzyni? czekam z niecierpliwością na tę funkcję.
  12. szczerze to nawet nie sprawdziłem, ale z tego co się orientuje to nie ma prawa pokazać innej wartości niż była przed jakimikolwiek zabiegami.
  13. adaptacja skrzyni - super. Za ile mniej więcej można się spodziewać? Co do szybkiego przyrostu sadzy, mam tak samo. Dpf ostatnio wyciągnięty i czyszczony przez firmę o bardzo dobrej opinii. Zarejestrowana wymiana dpf. brak jakiejkolwiek zmiany. Przed wyjęciem dpf aplikacje (ista, btool) podawały że mam ok 50g popiołu, po wyjęciu i wyczyszczeniu okazało się że było go jakieś 30g. Ciśnienie wsteczne po długim postoju (nocy) mam minusowe, czyli też jak już tu kilku użytkowników. Coś tu nie halo, ale wierzyć mi się nie chce, że aż tylu użytkowników ma akurat usterkę czujnika ciśnienia lub inną. Za to po dłuższej jeździe i wyłączeniu silnika ciśnienie wsteczne wskazuje 12 -14 hPa (na wyłączonym silniku)
  14. Dodam jeszcze jedno pytanie, może spoktał się ktoś z takim zachowaniem skrzyni: Otóż, skrzynia delikatnie szarpie mi podczas ruszania z pełnego zatrzymania. Dzieje się to tylko podczas "pierwszego ruchu kół" każdorazowo po pełnym zatrzymaniu, jeśli samochód choć miminalnie się toczy to szarpnięcie nie występuje. Dodatkowo: - Szarpnięcie występuje tylko na jedynce, reszta biegów zmieniana jest wzorowo - Szarpnięcie występuje tylko na pozycji D, nie występuje na S , M i co ciekawe nie występuje również na D jeśli ruszam z Auto Hold'a - Temperatura skrzyni nie ma znaczenia - Po przeprowadzeniu adaptacji skrzyni szarpanie ustąpiło na 1 dzień. Adaptacja wyglądała następująco: Diagnosta "skasował wartości" po czym pozwalaliśmy autu wbić po kolei każdy bieg z pełnego zatrzymania podczas spokojnego rozpędzania, a następnie zredukować każdy bieg aż do pełnego zatrzymania. Powtórzyliśmy to kilkukrotnie. Piszę o tym ponieważ to była druga przeprowadzona adaptacja. Pierwszy diagnosta po prostu skasował mi wartości i powiedział, żebym przez 100km jeździł "bardzo spokojnie, potem normalnie" ten zabieg nie pomógł nawet na chwile. - auto: F11 535d przebieg 185000, ja oleju nie wymieniałem, jednak widziałem, że założona jest miska firmy Vaico, więc przypuszczam, że poprzedni właściciel musiał zmieniać. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.