Paweel
Zarejestrowani-
Postów
106 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Mielec
Osiągnięcia Paweel
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
właśnie o tarcze. W bębnie tarczy są szczęki hamulca ręcznego. Szczęki przytrzymywane są przed ocieraniem o tarczę przez 2 nity spłaszczone na końcu. Nity przechodzą przez tylną blaszaną osłonę i się o nią zaczepiają. Być może któryś z nitów wypadł z blachy (przerdzewiała) i brzęczy w kole.
-
OŚWIETLENIE - przód (ringi, xenony) + LAMPY TYŁ
Paweel odpowiedział(a) na ReServeD-BawariaMotors temat w E36
mam pytanie (może ne do końca w tym temacie) ale. zwracam się do posiadaczy lamp DEPO. kupiłem ringi CCLF i mam zamiar kupić lampy DEPO (z wbudowanymi już ringami) za rozsądne pieniądze rozsądna jakość. Mam jednak pytanie. chcę w tych lampach podmienić same ringi. Tzn. wyciągnąć oryginalne z lamp a włożyć CCLF. Czy da się wyciągnąć oryginalne ringi bez jakichkolwiek zniszczeń. -
jeszcze kilka lat temu gdy ON był około 0,7-1,0 PLN tańszy od benzyny to opłacało się dieselka brać. Ale dziś gdy ropa jest droższa od benzyny już nie za bardzo. diesel rekompensuje tylko tym że ma niższe spalanie od benzyny (i tu plus) ale. 1)już na wejściu jest droższy od samochodu z silnikiem benzynowym. 2)jak coś się w benzynce zepsuje to (świece za 30-40PLN, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa?) = dosyć małe koszty. Diesel za to kasa bo: (turnina, pompa, wtryski do tanich nie należą). 3)Cudem jest kupić diesla w bardzo dobrym stanie, (chyba wie o tym każdy który próbował szukać) lub trzeba mieć zaj...... szczęście. Podsumowując na dzisiejszy dzień bardziej przychylał bym się do benzyny.
-
u mnie około 300 PLN, zależy jeszcze jaki lakier. Powiem że stare lakiery wychodzą z użycia i pozostają te wodorozcieńczalne którymi nie każdy jeszcze malować dobrze umie. Ale jeżeli lakiernik ma znajomości to jeszcze stare lakiery zdobędzie.
-
raczej szukaj po używanych częściach, kiedyś chciałem dobrać rezystor do klimy "wiatrak w klimatroniku" i niestety pozostawała tylko używka lub nowy. ale może w tym przypadku Ci się uda.
-
chodzi Ci o pierścień "zamykający" przytrzymujący wszystkie części wiatraka na osi? Z tego co pamiętam to zakończenie jest takie że idzie w kolejności wiatrak, podkładka i seger. Seger dobierzesz tylko zmierz średnicę ośki i to wycięcie na niej, nie powinieneś mieć z tym dużego kłopotu.
-
dziwne, nie wiedziałem że w tym modelu są 2 modele zaworów EGR, ale widocznie są. Ja mam u siebie ten z jednym króćcem więc w tym przypadku nie pomogę. Zmyliło mnie bo u kolegi w 318TDS compact z 1998 roku miał taki sam egr i było on przerabiany /tzn. była dolutowana rurka do spustu oleju/ przez mechanika i przy wiedzy właściciela.
-
tak jak przypuszczałem, jeden króciec jest dorabiany. chyba ten na którym nie masz wężyka, ale co do tego sprawdzę u siebie i napiszę. drugi masz podłączony dobrze, ale też popatrzę jak jest u mnie.
-
gdzie najlepiej zamontować cb radio wasze pomysły
Paweel odpowiedział(a) na marjanhc temat w Telefony, CB Radio i pokrewne
u siebie "unidena" (małych gabarytów radio mam przykręcone do z boku tunelu środkowego na wysokości gałki zmiany biegów po stronie kierowcy. Brzeg radia jest mniej więcej na równi z tunelem. PLUSY: -rewelacyjna ergonomia i doskonały dostęp do radia -łatwość obsługi ponieważ wszystkie funkcje radia mam pod ręką i nie muszę nawet się pochylać aby coś przestawić czy wyregulować. -brak poważniejszej ingerencji w tapicerkę przy montażu. Radio mam przykręcone na dwa wkręty i uchwyt dołączony w zestawie do radia. jędyne co zrobiłem to dwa małe otwory na wkręty, ale jak wymontuję radio to znajdę jakieś 2 male zaślepki (nawet z mebli) i zakryję otwory. MINUSY: -radio na wierzchu i może co niektórych amatorów cudzej własności kusić. -zmniejszona regulacja fotela (tzn. gdy dostosujesz ustawienie fotela do swojego wzrostu i przykręcisz radio to nie bardzo będzie jak podsunąć fotel do przodu (ogranicza go radio) ale jak samochodem jeżdzi jedna osoba to rozwiązanie jest ok. -
zrób zdjęcie EGR-a to może coś więcej powiem. Z Twojego opisu wynika że miałeś EGR-a przerabianego domowym sposobem. U mnie na EGR-rze nie ma dwóch wyjść, tylko jedno (i tak być powinno). Widziałem u kolegi takie (lub podobne rozwiązanie), jakiś mechanik mu to zrobił. Mianowicie polega to na tym że rozwiercają EGR i lutują do niego krótką rurkę (końcówkę), następnie zakładają na rurkę wężyk i puszczają poniżej alternatora. Chodzi o to że te silniki po pewnym czasie przepuszczają trochę oleju do układu dolotowego, olej kapie z EGR na alternator (a to za zdrowe dla alternatora nie jest) i niektórzy właśnie robią taki spust oleju. Ale w oryginale nic takiego nie występuje. Nie wiem jaki to ma wpływ na dynamikę auta i spalanie, ale z tego co opisałeś to 10-11L w mieście to za dużo jak na ten silnik. Mi w takim samym nadwoziu co Twoje pali w mieście przy ciężkiej nodze (i po chipie) 8,3l/100km max. Więc coś nie tak u Ciebie.
-
moja wina, fakt, zagapiłem się. za pomyłkę przepraszam :modlitwa:
-
jeżeli drgania występują od prędkości około 60km/h wzwyż to może być to wina nie wyważonej felgi. (zwykle jest to odczuwalne tylko w wąskim zakresie prędkości (10-20km/h)) jeżeli bicie występuje przy małych prędkościach (do 50 km/h) to albo jest to wina opony (nierówno starta, kształt nie idealnie okrągły itp. defekty) lub któryś z elementów układu kierowniczego (końcówka drążka, itp) na luz. Najtaniej na początek podjechać na dobrą wyważarkę i będziesz widziała czy opona i felga jest ok. Jeżeli tak to szukaj jakiegoś mechanika niech ci na podnośniku sprawdzi luzy w układzie kierowniczym. Powinien zobaczyć gdzie jest luz i określi co jest do wymiany.
-
sprzęgło jest mocowane na wałku z naciętym wielokarbem;, i tu musisz znać ilość zębów, druga ważna rzecz to średnica zewnętrzna tarczy (sprzęgła), jeżeli te dwa parametry są zgodne to raczej sprzęgło podejdzie. nie wiem tylko jaka jest (i czy jest różnica w tulejce dociskowej)
-
łącznik około 70 pln. nie musi być bmw, i raczej taki nie bedzie. musisz znać tylko średnice dwóch rur tłumika po obu stronach łacznika i jego długość i dobierzesz bez problemu w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. a wymiana. jeżeli masz kanał i około 2 godzin czasu to poradzisz sam. ja wymieniałem sam w tamtym roku. Tyle że do wymiany potrzebny będzie ci ktoś kto spawa nierdzewkę. bo rurę z łącznikiem z jednej strony trzeba przyspawać. (oryginał jest chyba zagniatany na prasie). wymiana wygląda tak że z jednej strony odkręcasz rurę tłumika z kolektora wylotowego, a za łącznikiem rozpinasz układ (wchodzi rura w rurę) wymieniasz i po problemie.
-
czy nie dawno nie wymieniałeś czasem płynu wspomagania? a jak tak to jaki wlałeś, inny czy taki sam jak był.