W n42 na początku zanim kolega pojedzie do mechanika sprawdzać ciśnienie można odkręcić podstawę filtra i zobaczyć czy nie ma kawałków szyny przy zaworze zwrotnym roboty na 20min i jedyne potrzebne narzędzia to kluczyk 10 i płaski śrubokręt. Niestety często się zdarza że po rozsypanyn rozrządzie nie jest czyszczona miska bo trzeba podwieszać silnik. Jeśli są widoczne kawałki rozrządu w podstawie to pompa oleju zapewne do wymiany, zasyfia się zawór regulacji ciśnienia i następnie uszkadza rotory, później utyka na zaworze zwrotnym. Oczywiście mogły paprochy zatkać smok i też będzie problem z ciśnieniem, nie będę przepisywać tego co kolega wyżej podał ale dodam do tego możliwe że jest uszkodzony napinacz albo slizg od pompy przez co łańcuch przeskakuje. Ale to najpierw poświęć 20 min na podstawę filtra i jeśli czysto sprawdź ciśnienie tak jak też pisałem na początku. Bo do reszty rzeczy o ile to nie czujnik zapewne trzeba będzie ściągać miskę.