No ale przecież z Vanosem powinien się lepiej zbierać. Vanos nie został stworzony w celach większej mocy, tylko po to by samochód był bardziej ekonomiczny. Błędnie się przyjęło ,że jest to jakieś sposób zwiększenia mocy. Może inaczej, bez vanosa samochód będzię przyspieszał bardziej "liniowo" bo przy niskich obrotach , kąt otwarcia zaworów dolotowych jest mały i wraz ze zwiększeniem obciążenia silnika kąt otwarcia zaworów dolotowych zwiększa się, przez co mieszanka jest bardziej bogata , silnik dostaje więcej powietrza dzięki temu jego moc jest największa, dlatego przy malych predkościach vanos jest bardziej ekonomiczny a jak dajesz mu wciry to ma większe pierdzielniecie (tak to wyglada w przypadku vanosa) jezeli nie masz vanosa to wałek rozrzadu nie zmienia kąta otwarcia zaworów dolotowych, tylko caly czas ma tak samo dlatego jego mieszanka od poczatku dostaje bogata mieszanke i ma bardziej liniowe przyspieszenie, aczkoliwek mozliwe jest że podczas gdy vanos jest w pelni otwarty może mieć większe przyspieszenie, ale jesli patrzymy na caly okres przyspieszenia to te silniki maja praktycznie te same osiagi. Silnik z vanosem ma chyba o 5 niutków więcej, i osiaga szybciej maksymalna sprawnosc, ale oba silniki ciagna nam do setki w 8.6 sek. Dlaczego pisze ze jak chcesz zapierdzielac to bierz bez vanosa? unikniesz problemów ze spalaniem wiekszych ilosci oleju niz gdybys go nie mial, beda mniejsze wycieki oleju bo silnik z Vanosem ma jednak troszke większe ciśnienie w układzie. Dużojest różnic, ale silnik bez vanosa jest bardziej odporny bo nie ma sie w nim co zepsuc. Mam nadzieje ze jasno wyjasniłem i juz rozumiesz:)