Skocz do zawartości

mar1os

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mar1os

  • Urodziny 23.09.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530xd 2006.11
    E65 730d 2005.07 (rozbity i sprzedany)
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zawód
    Specjalista SEO/SEM

Osiągnięcia mar1os

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Co Twoim zdaniem jest przyczyną? Mam ten sam problem co koledzy, mam nawet te same auto 530xd e61 z 2006 roku :) pewnie jakaś trefna seria. W trasie wpierdziela przez odmę dużo oleju do dolotu. Czy te dodatkowe ciśnienie pod pokrywą zaworów to może być wina podkładek miedzianych gniazd wtryskiwaczy?
  2. Czy któryś z was wymieniał miedziane podkładki pod wtryskiwaczami? Jeden z mechaników wskazał mi to miejsce, że to także może być miejsce którędy mogą przedostawać się spaliny z komory spalania i powodować efekt przedmuchów z korka przez odmę.
  3. Wykonałem kilka dni temu polerowanie soczewki Według instrukcji z filmiku: Wcześniej nic nie było widać na ekranie, jedynie jakieś mgielne przebłyski. Po polerowaniu efekt jest następujący: https://zapodaj.net/ff5caa54ff78c.jpg.html A jakość obrazu następująca: Ogólnie bez szału. Co można jeszcze zrobić aby poprawić obraz?
  4. W temacie czyszczenia i polerowania szkiełka / soczewki to znalazłem taki filmik -
  5. mar1os

    530d bierze olej :(

    W M57N2 530xd z 2006 w tej odmie całkowicie zrezygnowali z filtra i tego seperatorka (tak też powiedzieli w ASO). Jak kupiłem odmę z tym plastikowym wkładem to nawet nie mieściło się :/ chcę jeszcze sprawdzić czy uda się upchnąć ten filterek filcowy starego typu, żeby był jakikolwiek element zapobiegający wyciąganiem tej mgiełki olejowej z silnika. Update: Jakieś 3 miesiące temu dołożyłem ten filterek filcowy do odmy, zdjąłem dolot, wypłukałem olej (w intercoolerze było około 0,7L) i jak narazie sucho i czysto pod autem. Jakość spalin wydaje się lepsza. Wcześniej po odpaleniu i wyejżdzie z garażu trzeba było wietrzyć bo był gryzący zapach spalin.
  6. mar1os

    Wymiana silnika 530xd

    model 231/235 to już inna konstrukcja niż 218 218KM ma blok żeliwny 231/235KM ma blok aluminiowy
  7. kupiłem z plastikowym seperatorem i po zamontowaniu na odmie nie byłem w stanie przykręcić całości do silnika bo poprostu się nie mieściło :/ jest na to jakiś patnet bo całkiem sporo oleju przedostaje się to odmą do dolotu?
  8. mar1os

    e61 odma m57n2

    Warto wymieniać, membrana w tej obudowie z czasem robi się mniej elastyczna i zaczyna przepuszczać więcej oleju z oparami niż powinna. Dodatkowo jeżeli masz dosyć mocno zaolejony przewód wychodzący z odmy i wchodzący do dolotu przed turbinę to warto zastanowić się nad dodaniem filterka filcowego o którego wymianie trzeba pamiętać później przy okazji wymiany filtra powietrza. Plusy są następujące: mniej oleju w dolocie, czystsze spaliny, rzadziej zapychających się DPF.
  9. Ja również pośpieszyłem się z wycięciem DPF. Dopiero później doszedłem, że głównym winowajcą jego zapychania był cały syf (olej, sadza, woda) w dolocie który dostawał się przez odmę i niesprawny EGR do silnika. Nie każdy zdaje sobie sprawę jakie znaczenie dla DPF ma to co dostarczane jest do komory spalania. Warto zwrócić uwagę na ilość oleju w dolocie który w dosyć dużych ilościach może dostawać się przez niesprawną odmę/separator oleju (którą powinno się wymieniać przynajmniej raz na 2 lata), ja wymieniłem ten element i dołożyłem do środka mały filterek (wcześniej nie było tego filterka filcowego) który teraz wymieniam przy okazji wymiany filtra powietrza (po dodaniu tego filterka trzeba o nim pamiętać). Dodatkowo niesprawny zawór EGR który przepuszczał spaliny podczas jazdy (a powinien tylko na wolnych obrotach) powodował dymienie podczas jazdy lub przy gwałtowniejszym ruszeniu ze świateł. Ja zamiast kupować nowy EGR lub bawić się w jego czyszczenie postanowiłem zaślepić doprowadzanie spalin jeszcze przed chłodniczką EGR - moim zdaniem w dłuższej perspektywie te drogie nierozbieralne ustrojstwo przyczyniło się do generowania podczas życia auta większego zanieczyszczania niż jego założenie o czystszych spalinach. Niesprawny EGR (czyli taki który przepuszcza spaliny podczas jazdy) jest także przyczyną częstszych awarii termostatu EGR który nie wytrzymuje wyższych temperatur generowanych przez spaliny lecące przez chłodniczkę podczas jazdy na wyższych obrotach. Po powyższych zmianach i wyczyszczeniu dolotu dymienie ustąpiło jak także gryzący zapach spalin na wolnych obrotach (dobrze wiem jak to potrafiło śmierdzieć zwłaszcza w garażu po wjeździe lub po odpaleniu i porannym wyjeździe).
  10. Ostatnio udało mi się kupić w dobrej cenie moduł świateł LM II i postanowiłem zrobić upgrade w aucie. Po podmianie modułu LM E6X DYN LWR (61359116254 wersja bez S524A) na nowy LM II E6X LWR (61359192641 - wersja bez S524A) wykonałem wczytanie do niego FA z CAS (za pomocą - FA_WRITE w NCS Expert - sprawdziłem też czy są identyczne i zgodne), następnie update w WinKFP (przed odczytałem numer ZB nowego modułu i według numeru wybrałem LM460, wpisałem VIN mojego auta i następnie Prog ZB-Update - wszystko poszło standardowo). Dodatkowo zmianę VIN musiałem wykonać poprzez Tool32 bo NCSexpert pokazywał jeszcze stary VIN. Po tym zabiegu w NCS Expert zakodowałem domyślnie nowy moduł pustym MAN i wszystko powinno grać. Niestety ze światłami przednich lamp działy się cuda - zamiast ringów (światła postojowe) świeciły w lampie zewnętrzne kierunki, a mijania (xenon) gasły po około minucie i na desce waliło błędami jakby wszystkie żarówki były przepalone. Światła STOP działały OK, tylne postojowe też. Kierunkowskazu działały z jedną uwagą, że zwiększyła się częstotliwość migacza jakby żarówka była przepalona. Szukałem winy w kodowaniu ale mimo zmian i szukaniu opcji w NCS Dummy nic się nie zmieniało. Czy ktoś wykonywał taki upgrade i może podzielić się czy miał takie problemy? Wróciłem do starego modułu i wszystko gra. Zastanawia mnie jeden fakt, że NCS Expert przy czytaniu nowego modułu używał LM_AHL_2.prg a przy starym LM_60.prg - czy to możliwe, że jest ten jeden plik dla modułów z AHL i bez AHL? Posiłkowałem się jedną instrukcją z forum - http://forums.5series.net/e60-discussion-2/diy-change-lm1-lm2-115903/ i instrukcją PDF - http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=371275&d=1365893818 Gdzieś zasłyszałem też, że aby zadziałało prawidłowo to trzeba podmieniać jakieś piny we wtyczce od modułu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.