Skocz do zawartości

wostok

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O wostok

  • Urodziny 10.05.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318CI
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia wostok

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Sonda lambda jest dla mnie materiałem eksploatacyjnym i sie z czasem zużywa/uszkadza ze względu na warunki w jakich pracuje i trzeba ja wtedy wymienić. Czy mechanik mógł ją uszkodzić - jasne ze tak, tak samo jak kamień na drodze itp. ale wg mnie nie ma możliwości zweryfikowania tego. Najlepiej sprawdź odczyt sond w jakimś programie diagnostycznym i jak pracują źle to wymieniaj.
  2. Bardzo ładna coupeta. Na temat felg sie nie wypowiem bo ja lubię komfort wiec ori balony :8) ... Pierwszy raz podoba mi sie czerwona skóra we wnętrzu auta... Bezawaryjności :cool2:
  3. Witam mały update sobota była dość pracowita; - przy wyłączaniu klimy był lekki zapach który nie usunęło ozonowanie - przeczyściłem wiec parownik oraz nagrzewnice- zgodnie z poniższymi instrukcjami - użyłem środków grzybobójczych ogólnego stosowania oraz silne apc oraz odkurzacz itp. , na koniec ozonowanie. Co ciekawe generalnie parownik i nagrzewnica błyszczały czystością ale woda spłynęła czarna... mam nadzieje ze coś pomoże... Dodatkowo minimalne wykwity korozji pod podwoziem przeczyściłem i zabezpieczyłem valvoline tectyl oraz body wax.
  4. dziękuję za dobre słowo, wpyłki i całe malowane zderzaki wyglądają bardzo ok. Ostatnio lekko odświeżałem lakier po zimie antihologramem kochchemie i żadnych niepokojących rzeczy nie zauważyłem. Odcienie przy wpyłkach dobrze dobrane i nie widać ich w slońcu :) Z tylnym zderzakiem był problem miesiąc po lakierowaniu ale na gwarancji wada została naprawiona.
  5. w coupe są inne światła przednie i kierunkowskazy - inaczej sie spasowują - półokrągłą powierzchnią w coupe na prosto w pozostałych odmianach.
  6. Kiedyś sie interesowałem tym tematem i jak stożek to tylko z odizolowaniem od temperatury silnika i tylko dobrej firmy a to już są koszty... Zmiana na stożek czy tez sportowe filtry wiąże sie ze zwiększonym zanieczyszczaniem przepływki płynami którymi nasącza się filtry. Wg mnie albo sportowy wkład jakiś K&N albo częstsza wymiana ori filtra dobrej marki.
  7. Jeżeli chodzi o silnik M43TUb19 (318i przed lift) to koszty które mogą wyskoczyć niespodziewanie to: sonda - 250-300PLN przepływomierz - 450-500PLN czujniki wałka i wału - 2x300PLN wszelkie rzeczy z układu chłodzenia - silnik ma wysoką temperaturę pracy i plastiki się dość mocno eksploatują. mocowanie tylnego dyfra - lubią sie wyrywać z podłogi... No i oczywiście eksploatacja: świece, przewody, zawieszenie itp Warto też sprawdzić czy nic nie stuka w silniku - ten silnik nie lubi słabego oleju i przedłużania interwałów wymiany oleju - wtedy panewki sie odzywają. Silnik jest ok - mi te 118KM i 180NM do codziennej jazdy wystarcza :) przy akceptowalnym spalaniu.
  8. Najprawdopodobniej do wymiany gumy stabilizatora - na trzepakach nie wychodzą a jednak stabilizator usztywnia autko. Koszt nie jest duży a różnica po wymianie z 10 letnich na nowe (nawet gdy nie stuka) naprawdę duża.
  9. strasznie duzy rozrzut modeli: przedlifty, polifty, sedany, coupe... Czego konkretnie szukasz? Sprawdzałeś forumową giełdę?
  10. ostatnio nie dawało mi spokoju lekkie stukanie z tyłu przy przechyłach auta - szybka wizyta na trzepaczkach - i wszystko w zawieszeniu ok :) Po dłuższym poszukiwaniu okazało się ze mocowanie gum stabilizatora sie minimalnie przesuwa i niestety są delikatne stuki. http://www.new-part.com/sites/default/files/pictures/33506779734_0.jpg Trzy dni oczekiwania i w aso koszt około 40 PLN - 2 szt + śruby + nakrętki i narazie cisza ale muszę to obserwować bo stare jakieś dramatyczne nie były... Przy okazji okazyjnie zakupiłem komplet dywaników na lato - moje welury juz mają 15lat i z uwagi na kolor trzeba je odświeżać co jakiś czas w lecie a tak będzie komplet bardziej roboczy na zmianę :)
  11. podjechac?? trzeba podjechać zeby sobie wybić z głowy :) przedni błotnik podmalowany i tylne też - to nie jest katastrofa. Jezeli korozja była w dolnych partiach to dlaczego pomalowano bazą całe błotniki a nie profi - wpyłki (troche roboty i $$ ale efekt jest super) Ja jeszcze nie widziałem przedlifta bez malowanych dołów błotników ale mozna to zrobić dobrze lub słabo Drugi temat lampy - jak ori były xenony a teraz są inne to po co zostały wymienione - oszczędności przy naprawie, to zadaj sobie pytanie czy chcesz autko na którym oszczedzano?
  12. raczej zostanie tak jak jest wg mnie estetyczniej będzie wyglądać "druga" ramka niż śruby na wierzchu.
  13. jak to inaczej zamontować?? jak sie odkreca ramke ori??
  14. podłącz pod kompa i sprawdź błędy, to moze być wina czujników położenia wału i wałka, paliwa oczywiście tez, czy rozrządu, nie ma co wróżyć...
  15. Wnętrze najlepiej ori dekory w innym kolorze lub hydrografika, oklejanie bardzo trudno zrobić na akceptowalnym poziomie. Podniesienie mocy w M43tu raczej trudny temat i mocno kosztowny - najlepsza opcja swap. Sprawdź najpierw czy mechanicznie z autem wszystko ok, bo jak na 1,9 ma naprawdę spory moment i do miasta na codzienne podjazdy jest akceptowalnie - na wyscigi nie nadaje sie, ale przynajmniej jest dość ekonomiczny :) Pamiętaj ze im większe felgi i szersze opony tym większa masa na osiach a to tylko spowalnia coupete...napewno daje kilka pkt do lansu... Powodzenia i bezawaryjności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.