Witam, podepnę się pod temat bo i ja miałem zaszczyt zobaczyć komunikat dotyczący DPF ;-) Zapraszam do lektury: Około roku temu w okresie zimowym pojawił się komunikat dokładnie taki jak zaprezentował kolega jafazor (Particle filter. Possible to continue journey. itd...) Zaobserwowany spadek mocy. Diagnoza przez OBD2 wykazała zbyt niską temperaturę cieczy, nie osiągała 75C, wymieniłem od razu dwa termostaty choć tylko jeden był uszkodzony. Dolegliwość zniknęła, filtr się wypalił samoczynnie. Po roku przerwy, parę dni temu wyświetlił się znów ten sam komunikat dotyczący DPF. Moc na stałym poziomie, nic mu nie ubyło. Odczyt błędów: 4262 Świeca żarowa cylindra 6, aktywacja - Stały 480A System filtra cząstek stałych - Stały 481A System filtra cząstek stałych - Stały Aktualnie temperatura silnika ok więc dalsza diagnoza, mierząc ciśnienie w DPFie, które okazało się ponad przewidziane normy: Ciśnienie na biegu jałowym: dopuszczalny max 15mbar (tu miałem około 60) Ciśnienie przy 2000rpm: dopuszczalny max 75mbar (tu miałem około 180) Ciśnienie przy max obrotach: dopuszczalny max 200mbar (tu nie sprawdzałem) Laptop do auta i w trasę po A1, uruchomiłem wypalanie za pomocą programu Delphi, do Pyrzowic prędkość 110km/h 2000obr 5 bieg niby coś się aktywowało, ciśnienie trochę zmalało ale nadal ponad normę. Podczas jazdy poza błędem (4262 Świeca żarowa cylindra 6, aktywacja - Stały) inne nie wystąpiły. Powrót to ponowne wymuszenie wypalania, wyższe obroty 4 bieg itd. Status wypalania był aktywny, jednak co chwilę pojawiał się błąd (480A System filtra cząstek stałych - Stały), który co chwilę mój operator komputera kasował. Podczas aktywnego wypalania temperatura silnika w okolicach 90C, temperatura wydechu ponad 500C. Po operacji - zwrotne ciśnienie wydechowe na biegu jałowym wynosi 5,9mbar czyli poniżej dopuszczalnego max 15mbar. Jednak odczytując błędy co chwilę pojawia się błąd (480A System filtra cząstek stałych - Stały), który kasuję i za chwilę znów się pojawia. Korzystając z darmowej wersji programu Carly for BMW Lite na androida + OBD2 po bluetooth da się odczytać z DPF takie informacje: Wartości przed wypalaniem - Soot mass (masa sadzy) 50,00g - Ash mass (masa popiołu) 30,22g Wartości po wypalaniu - Soot mass (masa sadzy) 6,68g - Ash mass (masa popiołu) 30,13g BMW E60 525D 2007 po lifcie, przebieg 180tys/km, do 160tys używany głównie na niemieckich i polskich autostradach większość przebiegu to trasy. Jego status zmienił się na dojazdy do pracy i do biedronki, tak już od 1.5 roku, sporadycznie trafia mu się trasa. Czy ktoś podpowie co może być powodem nadal pojawiającego się błędu (480A System filtra cząstek stałych - Stały) ? Dzięki za to, że dobrnąłeś do końca czytając moje wypociny i jakąkolwiek podpowiedź/pomoc.