Banol
Zarejestrowani-
Postów
648 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Banol
Biegły fan marki (10/14)
0
Reputacja
-
Zaiste znajdzie.... :) Nawet i ten duży. Daj numer swojego, datę prod auta i się sprawdzi. Nie doprowadzaj do momentu w którym skrzynia nie daje rady. Nadwyrężysz kosze sprzęgłowe i będziesz miał większy problem.
-
Nie prościej to poczciwe 4hp24 wyremontować ? Jest za słabe do M70 to fakt, ale normalnie eksploatowane wytrzymuje ponad 300kkm, pałowane 200kkm. Po prawdziwym remoncie, złożone na ZF-ie wytrzyma te 330hp przez parę lat, zwłaszcza, jeśli będziesz użytkował auto zgodnie z jego przeznaczeniem.
-
A czy ten remont obejmował również regenerację konwertera ? Andre, zwolnij ze zdalnymi diagnozami :mrgreen: Ty jeździłeś na niskim stanie oleju i zmordowałeś skrzynię, kolega zdaje się mieć nieco inny problem. Zmiany biegów mogą być spowodowane niesprawnym przepływomierzem. Drugi objaw to może być padaka w konwerterze.
-
Zostaw te katy. Po ich wycięciu będziesz miał samochód śmierdzący jak duży fiat. M30 bez kata z problemami przepływomierzowo-sondowymi, które w tym wieku to norma, jest strasznie śmierdzącym trucicielem. Podejrzewam, że odezwą się głosy sprzeciwu, ale i tak im nie wierzę. większość bezkatowców w wieku 15 - 20 lat śmierdzi jak murzyńska chata. Osobiście wyciąłem katy w swoim 735. Różnicy nie było żadnej, ani w dźwięku, ani w mocy. No chyba, że faktycznie są zatkane...
-
Chociaż chętnie sprzedałbym Ci cały zestaw do swapu silnika, który zalega mi w okolicy, to powiem tak, że tylko jeśli jesteś zdeterminowany i będziesz robił większość prac sam powinieneś się za to zabierać, Jeśli będziesz chciał to zrobić u mechanika, to lepiej kup sobie całe 750 i ciesz się nim. Koszty będą podobne. Po pierwsze, oprócz silnika potrzebujesz jeszcze skrzynię. Po drugie hamulce przy m70 różnią się nieco od tych przy m30. Nie mam tu na myśli tylko wielkości zacisków i przyległości, ale również rozwiązań spod maski. Do przekładki masz również caaaaaaałą instalację elektryczną silnika. Plus dużo pierdół typu zbiorniki, i inny drobny osprzęt. Fajna sprawa, ale dla zajawieńców. Jeśli nim jesteś, ok, ale jeśli jesteś laikiem, daj spokój.
-
I w przypadku gazowników, którzy założyli tą pierwszoklaśną instalację do tego silnika, skasowali jak za woły, a teraz mają to gdzieś :)
-
Za ładne masz to auto, dlatego się psuje :twisted: A tak na poważnie, jak Knot wróci z Chin, weź od niego kasę, wyjmiemy wiązkę, założymy moją i zobaczymy. I tak powinieneś poszukać innego mechanika w razie dalszych niepowodzeń. Ten nie dość, że wałki wstawia, to wydaje się mieć jedynie blade pojęcie w kwestii 750. Mówisz przepustnice synchronizował... Synchronizacja zajmuje max 30 min, w tym lwia część tego czasu to rozgrzewanie motoru na wolnych... Wiązki też mu coś długo przysyłali, chyba w końcu nie doszły. Olej chłopa i jego bajki, niech je ciśnie szarym użytkownikom plastikowozów. Na pochybel :!: :!: :!:
-
Moim zdaniem rozgrzebałeś dobry miecz. Uszkodzenie miecza objawia się brakiem płynnej regulacji obrotów wentylatora. Obroty min i max są jak należy. Po mojemu winę za wariactwo wiatraka ponosi panel, sterownik lub któryś z czujników temperatury. Zwłaszcza, jeśli masz opcję automatycznej regulacji obrotów wentylatora zależnej od temperatury, zacząłbym od ich sprawdzania. Mam wszystkie sprawne elementy IHKA w razie czego.
-
Hahahahaha, nie tak bezinteresownie :D Sprułem się jak wór, i miałem okazję poznać twoją fajną małżonkę :) Toż to całkiem miła zapłata :cool2:
-
Rady niestety nie udzielę, niemniej jednak mam dwa takie silniki wraz z pełnym osprzętem i chętnie się ich pozbędę. Cena będzie niższa niż koszt wymiany wspomnianych przez Ciebie materiałów eksploatacyjnych. Gdybyś przypadkiem miał dość pytań bez odpowiedzi, zapraszam na oględziny.
-
Kosz wstecznego jest wadliwy w 5hp30. Wcześniej czy póżniej w każdej pęka. Niestety droga zabawa. Sam kosz około 1200 złotych. Nie da się naprawić domową metodą.
-
Sprawdziłbym wszystkie wyłączniki uruchamiające oświetlenie przy drzwiach, oraz podmienił oba moduły spod tylnej kanapy. Oprócz masy bezpieczników i żarówek to jedyne istotne składniki systemu oświetlenia.
-
Swoim 735 iA na gazie drugiej gen. nigdy nie zszedłem poniżej 20 l/100 km. Norma to 22 - 24 litry. Koledzy swoimi 535 manual, osiągali podobne wyniki. Fakt, że żaden z nas nie miał blosa, ale na twoim miejscu nie liczyłbym na 17 -18 gazu po mieście. Co do benzyny - przepływomierz to jedno, a sonda to drugie. Błąd sondy jest powodowany przez sondę, nie przepływomierz. Przy uszkodzonej sondzie osiągi nie zmieniają się, natomiast wzrasta spalanie, ponieważ silnik dostaje uśrednoiną dawkę, nawet wtedy, kiedy powinien dostawać małą. Na gazie drugiej gen sonda nie ma wpływu na spalanie. Wskazania przepływomierza też nie. Problem może wystąpić tylko kiedy zacina się klapa. Co do benzyny przepływomierz ma największe znaczenie, zarówno przy osiągach jak i zpalaniu. Wymień sondę, przepływką sprawdź w następujący sposób: Odepnij wtyczkę in na pinie nr 3 sprawdź napięcie. Przy włączonym zapłonie powinno być +/- 5V Omomierzem sprawdź oporność pomiędzy pinami 2 i 3 przepływomierza. Obróć klapą od zamkniętej do pełnego otwarcia. Oporność powinna zmieniać się płynnie, Jeśli jest inaczej, przepływka leży. W/w co prawda nie rozwiązują Twoich problemów ze gazem, ale możesz sprawdzić i poprawić benzynę... Z drugiej strony, jeśli spaliła Ci 16 po mieście, to sonda nie wygląda na padniętą... Przy padniętaj sondzie po mieście miałem 20, na trasie ciężko było utrzymać 12... Sprawdź sondę ręcznie: Na połączeniu sondy, pozostawiając złączone wtyczkę i gniazdo, włącz silnik. Na pinie 1 i 2 powinno pojawić się napięcie. Ma pulsować w zakresie od 0,2 do 0,8 v. Żeby sprawdzić reakcję sondy na zmianę składu mieszanki, odczep podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa. Jeśli napięcie nie występuje albo jest inne/nie zmienia sie jak napisałem wyżej, sprawdź grzałkę sondy. Na włączonym silniku, na pinie 3 i 4 od strony komputera, powinno być + 12v. Sprawdź przejście na pinie 3 i 4 po stronie sondy. Jeśli nie ma przejścia, sonda jest padaka.
-
Problem polega na tym, że podmiana elementów o których piszesz nie załątwia sprawy, podobnie jak wiązki komp/skrzynia. Same w sobie mogą być one dobre, natomiast brak połączenia kładzie ich funkcjonalność. Poniżej masz część rozpiski pinów wtyczki kompa, oraz jaki rodzaj informacji dostarczają do niego. Brak większości z nich spowoduje walnięcie w awarię. Jeżeli po podmianie skrzyni jest nadal to samo, na chłopski rozum przyczyna musi tkwić w braku tj informacji. Pomijam piny komunikacji Komp - Skrzynia, ponieważ tą wiązkę zmieniałeś, zostawiam jedynie pin 25, odpowiadający za lockup konwertera, choć brak sygnału chyba nie włączy trybu awaryjnego. Pin kompa skrzyni/Pin elementu z którym jest połaczony Pin 2 - Kickdown/ Komp EML Pin 20 Pin 4 - Tryb S / Komp EML Pin 52 Pin 5 - masa Pin 10 - Tryb E / Przełącznik trybu pracy Pin 6 Pin 12 - Diagnostyka Pin 13 - Diagnostyka Pin 14 tryb E / Zegary Pin 8 biała wtyczka Pin 15 - Tryb M / Przełącznik trybu pracy Pin 2, Zegary Pin 9 biała wtyczka Pin 18 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 8 (sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,R,1,2), zegary Pin 5 biała wtyczka Pin 19 - masa Pin 24 - Informacja o obciążeniu silnika/ Motronic x2 Pin 64 Pin 25 - Lockup/ Motronic x2 Pin 63 Pin 28 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 3 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,N ) zegary Pin 4 biała wtyczka Pin 29 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 2 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji N,1,3 ) zegary Pin 6 biała wtyczka Pin 30 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 4 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji R,D ) zegary Pin 1 biała wtyczka Pin 32 - Położenie przepustnicy/ Komp EML Pin 23, Komp ABS Pin 14 Pin 1 Pozycjonera - zasilanie. To co możesz zrobić we własnym zakresie, to wziąć miernik, ustawić na przejście i sprawdzać połączenia i masy po kolei. Jeżeli wszystkie będą ok, pozostaje podmienić wymienione elementy, czyli: Sterownik ABS, Sterownik EML, Pozycjoner, Przełącznik trybów pracy. Raz jeszcze co do zegarów, pełnią one jedynie funkcję odbiorczą (wyświetlacze biegu i trybu pracy ) Ich awaria w mojej opini pozostawia skrzynię pracującą normalnie. Sądzę, że jak przestukasz połączenia, nie będzie sensu ich podmieniać, bo problem znajdziesz wcześniej. Weź pod uwagę, że wszystkie opisane wyżej scieżki, nie idą kablem bezpośrednio, tylko mają jeszcze jedno, lub kilka złącz po drodze, które mogą dać ciała. Nie ruszam ich na razie celowo, żeby nie robić zamętu. Jak znajdziesz brak połączenia między którymkolwiek z w/w pinów, będziemy kminić dalej.
-
Takie peryferia jak pozycjoner, przełącznik trybów pracy, moduł EML, ABS/ASC i wszystkie połączenia między nimi tez sprawdzał ? Zegary zaiste funkcjonują w tym systemie, ale głównie z powodu wyświetlacza... 750 bez zegarów jeździ i zmienia biegi, fakt, że w trybie awaryjnym EML, ale skrzynia działa. Niechby to były zegary, ale coś nie bardzo to widzę...