Skocz do zawartości

Raiven

Zarejestrowani
  • Postów

    352
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e46 318Ci 2004r.

Osiągnięcia Raiven

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AU51-EUR-07-2003-E46-BMW-318ti&diagId=11_3193 Prawdopodobnie nr 4 na rysunku. Radziłbym pierw ściągnąć kolektor i dopiero sprawdzić czy to na pewno tam jest wyciek.
  2. jest gorzej niż było, sonda po uruchomieniu silnika pracuje w pełnym zakresie, nagle bęc i odpierdziela jej. Tak jak na załączonym filmie :( ecu do wymiany? Wiązka?
  3. Próbowałeś odpinać po kolei wtyczki? Przepływka, krokowiec, czujnik położenia przepustnicy?
  4. Witam, od dłuższego czasu zmagam się z problemem mojego auta, a mianowicie e36 compact m44b19. Auto posiada instalację LPG, ale od początku. Po zakupie auta, samochód ładnie pracował na LPG, normalnie przyspieszał i równo pracował. Gdy go wziąłem do siebie i zacząłem ogarniać instalację LPG, zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Musiałem poprawić całą instalację pod maską, bo był źle zamontowany reduktor, stare filtry itp. W międzyczasie uszczelniałem układ chłodzenia, bo miałem problem z lewym powietrzem, nie szło auta odpowietrzyc. Po ogarnięciu LPG i układu chłodzenia, przyszedł czas na nierówną pracę silnika PB. Jeżeli chodzi o dolot, zostało zrobione: -wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym -nowa guma przepływomierza -nowa odma -wymieniona disa na sprawną z całą membraną -wymieniony krokowiec -nowe przewody podciśnienia od wtrysków Problem jednak nierównej pracy nie ustąpił. Ewidentnie auto na jałowym kulało i czuć było zapach benzyny, co by świadczyło o bogatej mieszance. Na INPIE za każdym razem wywala błąd sondy lambda, w zasadzie nie jest to bezpośredni błąd sondy, ponieważ sonda została wymieniona dwukrotnie i obie były sprawne (tak mi polecono na innym forum). Sonda na Pb pracuje w okolicy 0.7v - 0.8v, zaś na LPG 0.14v-0.15v. Błąd jaki wyskakuje: Kasacja błędu oraz reset adaptacji nie pomaga, ponieważ błąd wraca w momencie, gdy samochód ma zacząć zbierać dane z sondy, wtedy prawdopodobnie przełącza się w tryb awaryjny. Samochod na LPG pracuje na jałowym równo, co jest bardzo dziwne, ALE podczas szybszej jazdy, auto źle przyspiesza przy zmianie biegów, tak jakby gubił zapłon? Albo wtryski są opóźnione. Nie idzie również zrobić autokalibracji na programie, ponieważ w momencie przełączania się wtrysków, wywala komunikat o niskim ciśnieniu w kolektorze. Powinno być minimum 0.63bara, a na programie przy MAP pokazuje cały czas 0.43, wartość ta się zmienia w zależności od obrotów. Robiłem też test inną metodą, podłączyłem fabrycznie wężyk od podciśnienia, który idzie z przepustnicy do regulatora ciśnienia wtrysków Pb. Proszę o pomoc, auto stoi pół roku i przejechałem nim aż 50km... każda sugestia wiele mi pomoże.
  5. Raiven

    N46B20 - znowu..

    Co ty oglądasz. [bAD] źródło wiedzy... Może się pochwal, że Auto Świat czytasz xD Może sobie zrób płukankę i wypij ceramizer? :mrgreen: Góra nie trzyma ciśeniania/oleju. i tyle. Prosta naprawa. Właśnie dzięki takim jak ty odechciewa mi się zaglądać na forum, bo tutaj wielcy znawcy i teoretycy, ale pojęcia o czymkolwiek nie mają. Sprawdziłeś ten środek na własnej skórze, że twierdzisz, że to gówno?
  6. Raiven

    N46B20 - znowu..

    Mam taki sam dźwięk u siebie i od paru lat z tym w zasadzie nic nie zrobiłem... niedługo może w końcu sprzedam auto jak kupię drugie :) w przyszłym miesiącu mam zamiar zrobić mu płukankę i zalać ceramizerem. Nie jest to jakiś motodoktor, polecam Miłośników 4 kółek, którzy robili testy ceramizera, gdzie wyniki kompresji na cylindrach wzrosły po zalaniu ceramizera :)
  7. Raiven

    N42b18 - długie nagrzewanie

    Tak jest, korek odpowiedni do tego silnika. Korek i zbiorniczek firmy Hella, ta sama firma montowała na taśmie, jednakże cenowo zupełnie inaczej wychodzi. Po miesiącu czasu jest spokój póki co (odpukać)
  8. Raiven

    N42b18 - długie nagrzewanie

    Mam ten sam silnik, objawy bardzo podobne. Tylko, że mam pewną zagwozdkę. Auto kiedyś mi się szybciej nagrzewało, mogę przypuszczać, że przez efekt zapowietrzenia układu. Ostatnio miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, został wymieniony na nowy plus do tego korek od zbiorniczka, oraz nowy płyn. Auto zostało odpowietrzone. Temperatury na inpie były podobne co kolegi, dochodziło do 105*C. Jednak gdy temperatura jest ujemna, auto sie dłużej nagrzewa. Do pracy mam około 7km, to przez 5km kiedyś miałem pion w podobnej temperaturze. Teraz po przejechaniu tych 7 km ledwo pion już mam. Widocznie tak w tych silnikach już jest, nie będę wymieniać termostatu bo to nie ma sensu.
  9. Dzięki panowie za odpowiedź, trochę mi to otworzyło oczy, bo faktycznie - czujnik nie ma styczności z płynem chłodniczym, a byłem jeszcze wczoraj przekonany w 100%, że ma. http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=256973&stc=1&d=1291336244 Tak wygląda przekrój zbiorniczka, najwidoczniej w pływaku jest magnes, który daje później sygnał do komputera, że jest niski stan, naprawdę niski stan.... trochę to słabe rozwiązanie wydaje mi się.
  10. Witam, mam problem z wyciekiem płynu, na podnośniku zauważyliśmy z mechanikiem, że się sączy z czujnika. Mam zamiar go wymienić, jednak mam pewne obawy czy sama wymiana czujnika pomoże. Wg realoem na zdjęciu jest na wcisk (?) ten czujnik, bez żadnej nakrętki ani oringa. Czy ktoś z was wymieniał kiedyś ten czujnik? Bardzo proszę o pomoc, nie chcę robić tego dziesiątki razy, tylko raz a porządnie. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BX91-EUR-05-2004-E46-BMW-318Ci&diagId=17_0140 rysunek podglądowy.
  11. Raiven

    Zderzak E46 M3

    do tego dochodzi jeszcze nadkole z wlotami na hamulce ;) jeżeli auto zostaje u ciebie na dłużej, to ok, ale jeżeli planujesz go sprzedać po roku, bądź dwóch latach, to będziesz miał problem, bo obeznany przyszły kupujący spojrzy w VIN i zobaczy, że tam nie ma żadnej wzmianki o M-pakiecie, jak to niektórzy handlarze piszą, że auto jest M-pakietowe, bo ma kierownicę albo dołożony zderzak. Miałem okazję porozmawiać z tym cieciem, który sprzedaje auto: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-318-ci-coupe-2-0-i-143-km-m-pakiet-ID4pbFFj.html rozmowa była na tyle denna, że gadałem praktycznie do siebie, bo jeszcze chciał mi wcisnąć ściemę, że auto posiada z ASO dokument potwierdzający jego oryginalny m-pakiet :) zegar M-pakiet mnie rozwalił :)
  12. Jak już mamy się chwalić jak wyglądają ringi ccfl, to pokażę może jak wyglądają w FL coupe. Osobiście nie zamieniłbym tego na ledy :) http://oi57.tinypic.com/140el8j.jpg
  13. Pod komputer podpiąć, skoro świeci się cały czas kontrolka ABS i DSC. Najwidoczniej czujnik skrętu jest walnięty, który jest kosztowny jak i w samej wymianie i kupnie.
  14. Raiven

    Wymiana baterii w kluczyku.

    Pokaż o którym kluczyku mówisz, bo ten co ja mam na pewno tak szybko nie wymienisz ;)
  15. Za tą zrobioną dziurę w osłonie kolektora też Ci powinien oddać hajs, co za matoł.. janusze tuningu ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.