Hej, mam prawie dokładnie taki sam przypadek tj. był błąd Valvetronica - wymieniony na VDO Siemens (nota bene oryginał jest tej samej firmy) Adaptacja robiona - praktycznie nic nie dało poza tym że błąd nie pojawia się. (Spec od BMW mówił że tak naprawdę to adaptacja sama się wykonuje po włożeniu kluczyka i wciśnięciu przycisku start/stop). Sporadyczne wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - świece nowe, cewki podmieniane na nowe i żadnej zmiany. Obroty praktycznie w ogóle nie falują ale za to trzęsie silnikiem i podczas przyspieszania od dołu przerywa przez chwilę tak jakby mu brakło paliwa na 1 cylindrze. Silnik pracuje głośno i "warcząco" w przedziale 2500-4000 obr/min. Innych błędów nie ma. Podejrzenie jest na wałek mimośrodowy i na dzwigienki z nim współpracujące - generalnie sprawy rozrządowe - rozrząd (łańcuch, napinacz, ślizgi) ma przejechane ze 20tyś km. Wiadomo na pewno, że rozrząd jest dobrze ustawiony i że żaden inny błąd się nie pojawia. Samochód jest leciusieńko przymulony, ale spalanie w normie aczkolwiek mam wrażenie że z 0,5l palił wczesniej mniej. Właśnie go oddałem do speca od BMW i zobaczymy co powie.