Czolem, Wlaczyła mi sie ostatnio lampka check engince jak mocniej przyspieszalem. Oczywiscie komunikat ze moc jest ograniczone itd.... Ale po chwili zgaslo. Wiec znow but w podloge i sie zaswiecilo znowu. Uzylem obd i zczytalem blad "4755 nastawnik ciśnienia doładowania, regulacja położenia, Błąd chwilowo obecny, Nastawnik ciśnienia doładowania zamknięty zbyt mocno / dodatni uchyb regulacji, Błąd nie uaktywnia aktualnie informacji dla kierowcy." Na internetach znalazlem i to by sie skladalo w calosc bo ostanio auto duzo stalo, ze zapiekla sie dzwigienka przy turbo i nastawnik jej nie przestawia. No wiec w ruch poszlo WD40 i break cleaner i juz chcialem jechac testowac ale jak obficie pryskalem WD40 to popryskalem laczenie kolektora i chlodniczki spalin. No i na wlaczonym silniku zauwazylem jak sie babelkuje.... Generalnie uszczelke zlokalizowalem: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY11-EUR-09-2011-E91N-BMW-320d&diagId=11_4090 (numer 9: 11628576287 ) I teraz pytanie czy jest to rabialne dla zwyklego zjadacza chleba czy jechac do mechanika ? Moja umiejetnosc nie sa zawansowane ale wymiane tarcz i klockow oraz drazkow kierowniczych oganolem. I zastanawiam sie jaki tutaj jest stopien komplikacji i ile czasu moze zajac taka wymiana uszczelki ? I jesli to nie klopot to czy moglby ktos podpowiedziec jak sie do tego zabrac aby tego nie spierniczyc ? A no i jeszcze takie pytanie czy faktycznie sama ta nieszczelnosc miezy kolektorem a chlodniczka moze dawac takie objawy ze pojawia sie check engine i moc jest ograniczona. Pozdr Tomek