Skocz do zawartości

marek77o

Zarejestrowani
  • Postów

    352
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 30d, G23 430i, ex G31 530i xdrive, f10 520d, f11 525d xdrive. G11 740d lci zamówione

Osiągnięcia marek77o

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Drobne pytanko- czy ktos ma może porównanie w jeździe g20 pomiędzy 19-tkami zwykłymi a RF ?
  2. marek77o

    Executive drive pro

    To już chyba zależy jak siedzi kierowca. Kiedyś, dawno dawno temu :) praktycznie leżałem za kołkiem a z tylu za mną nie było opcji aby nie siedzieć okrakiem. Teraz przyjmuje trochę inna pozycje. Zamówiłem komforty bo z takimi tez jeździłem i było dobrze. Zgadzam się ze w longu jest więcej miejsca na nogi bo to oczywiste ale dyskomfort związany z długością w mieście w połączeniu z tym ze mi było wygodnie za pasażerem(a interesuje mnie wyłącznie moja pozycja) i to ze zapewne rzadko tam usiądę sprawiły ze wybieram standardowy rozstaw osi. Różnica w cenie praktycznie żadna przy cenie pojazdu ale ciut więcej minusów na rzecz plusów jest :) Btw dziś mi tak matoł obok zaparkował(choć miejsca miał w bród) ze w g05 musiałem wchodzić za kółko przez miejsce pasażera :/ kwestia co prawda niepowiązana z tematem g11 ale obraz parkingów w Warszawie jakiś tam daje...i to przy lockdownie...a ile razy musiałem szukać wystarczającej luki przy parkowaniu wzdłużnym to już nie wspomnę. A parkowanie i tak często na styk. Oczywiście aby każdy mógł wyjechac tyle ze nie za pierwszym ruchem kierownicą. Odnośnie komfortu z tylu w s klasie - wg mnie jest wysoki bo to w sumie protoplasta w tej klasie. Jednak na korzyść Bmw przemawia mi pozycja(wyżej się siedzi) oraz wrażenie przytulności w 7-ce. Może gdybym miał jeździć wyłącznie z tyłu to bardziej bym się skupił na innych drobiazgach i wybrał np S-kę ale ze to auto dla mnie to wybieram Bmw. Tym razem w każdym razie :) jedyne czego żałuje iż nie ma w Bmw to mercedesowski kolor tapicerki brąz siodła..mój ulubiony.
  3. marek77o

    Executive drive pro

    Zakładam ze piszesz o poprzednich wersjach a te auta przecież rosną z generacji na generacje. Problem z parkowaniem wg mnie dotyczy nie tyle umiejętności co 1. Wystawania auta z przeciętnych miejsc park. 2. Dłuższe drzwi z tylu potrzebują więcej przestrzeni po bokach - szerokość miejsca park. wiec również zaczyna mieć większe znaczenie. W g11 na brak miejsca z tylu nie mogłem narzekać ale tak jak nadmieniłem, wzrost mój czy pasażerów jest przeciętny, nie przekraczałby mojego 176 ;) Jeździłem wyłącznie z edp a wiec nie mam porównania do zwykłej pneumatyki. Było bardzo dobrze jak na Bmw. Ale i tak nie wezmę RF . W jednym tylko przypadku żałuje ze nie wziąłem RF tzn w g05. Nie ze względu na komfort który jest na wysokim poziomie ale na optykę, trochę zbyt baloniasto te moje gumy 19 na wysokim profilu wyglądają ;)
  4. marek77o

    Executive drive pro

    Bez Executive Drive Pro wydaje mi się, że nie ma opcji Comfort+. Swoją drogą ta własnie opcja wydaje mi się bezużyteczna: co prawda zawieszenie pracuje mega wygodnie i jest miękko, ale mam wrażenie, że zmienia się też charakterystyka pracy silnika i strasznie nisko trzyma obroty, jakbym jeździł w jakimś poronionym trybie typu eko-pro ;) U siebie zakodowałem na stałe tryb Adaptive, polecam, sprawdza się idealnie. Tak, czytałem Twoje posty w innym wątku, były mega pomocne przy wyborze. Co prawda już zamówiłem ale wahałem się czy nie wziąć longa. Jeśli będę miał możliwość to czasem bym sobie posiedział z tylu ;) Do standardowej skłaniają mnie 2 kwestie : jedna to parkowanie w mieście a druga taka ze trochę zdążyłem pojeździć z tylu wersja krótka po prawej stronie a i tak, nawet z rozwalonym fotelem było mi naprawdę wygodnie :) mam jakies 176 cm także uznałem iż long nie jest niezbędny. Osobom wysokim mogłoby już jednak nie być aż tak komfortowo(choć obok za kierowca siedział znajomy 190cm i o dziwo nie narzekał). Zmuszony tez byłem wybrać 19-stki z mpakietu bo jako jedyne były non RF(do RF stale mam awersje choć wiem ze zawias potrafi mocno zniwelować ich wpływ na jazdę).
  5. marek77o

    Executive drive pro

    Tak, wiem. Można jeszcze kombinować z konfigiem ale raczej wybrałem ostateczna opcje. Nie chciałem jednak potem żałować ze nie wziąłem czegoś fajnego a ze ED zawsze te pare % komfortu i stabilności dodaje to chciałem je mieć. Wywaliłem natomiast tablet z tylu. Jedyny jego sens widziałem w optyce podłokietnika ale ze mam małe dzieci a wszystkie funkcje na przyciskach pod ręka to dałem sibie spokój dochodząc do wniosku ze ze względu na to pierwsze i tak 99% czasu leżałby w domu nieużywany. I oglądałbym tylko srebrna nieckę z wypustkami ;) I tak do końca nie wiem czemu wziąłem z tylu masaże ;) chyba żeby bujaly foteliki hehe . A tak serio to łudzę się ze czasem uda mi się z tylu przejechać ;) Jedyne czego nie byłem pewny to motor. Myślałem o 750i ale doszedłem do wniosku ze w covidowej rzeczywistości za bardzo bym nagiął budżet. Zwłaszcza ze zamierzam nim jeździć maks ze 2 lata i zmienić na nowy. Btw, kusiło mnie tez S8 ale nie mogłem się przekonać choć bardzo się starałem. Raz to optyka. Jest nudny do bólu i ginie w tłumie. Dwa to wnętrze - jakbym nie sprawdzał to każda regulacja foteli oraz ich długość jest w każdym przypadku gorsza niż w serii 7. Jedyne co jest ciekawe to nowoczesny kokpit w porównaniu do delikatnie mówiąc klasycznej 7-ki. Tyle ze ta nowoczesność jest grubo przesadzona... fotel reguluje np przyciskami z boku ale już po reg wzdluzna muszę wejść do menu dolnego ekranu :/ i tak z wieloma rzeczami. I ten syf na wyświetlaczach po kilku minutach korzystania z nich..masakra. Ściereczka na stałym wyposażeniu niezbędna. I ktos do ścierania :) No nie...kusiło mnie 3.8 do setki w dużej benzynie bo miałbym je nie drożej niż 740d ale nie dało się przełknąć powyższych negatywów.
  6. marek77o

    Executive drive pro

    Spory ale mam warunki flotowe które troszkę się różnią od zwyczajowych.
  7. marek77o

    Executive drive pro

    Dziękuje Big Snoop Dog za pomoc w rozwianiu wątpliwości przy wyborze opcji . 740d xdrive zamówiony ;)
  8. marek77o

    Executive drive pro

    Masz na myśli wątek dot hałasu od strony lusterka kierowcy ? Ja jeżdżąc tego nie zauważyłem ale wiem ze babole typu „tak ma być” w każdej marce potrafią się zdarzyć ( audi A5 lubiło znienacka samo skręcać,w E klasie wywalało radio, wszystko gasło a aktywny fotel pasażera rozlazł się w bokach, w serii 5 trzy tyg auto stało w serwisie bez opcji odpalenia, przyczyna po wymianie masy elektroniki okazała się antena dachowa blokująca sygnał ;) każde z tych aut nie miało nawet roku....przeprawy z Aso i dealerami znam dość dobrze heh. Niestety montaz elementów czasem potrafi pozostawić sporo do życzenia :/ Btw - po naprawie drzwi w G31 mam lukę na palec od środka a drzwi skrzypia przy otwieraniu.Syf po prostu...., dopiero to zauważyłem bo jeździ nim żona(ona nie zauważyła ani jednego ani drugiego :))) choć w g05 zauważyła jak postojowka wpompowała tyle dymu do środka auta ze waliło spalinami jeszcze ze 2 dni...(wina rzekomo był ..,śnieg. Taki leżący na kostce , grubości może 2 cm ;) Mógłbym tak jeszcze dluuugo wyliczać ale ze mechanicznie, na trasie Bmw mnie nie zawiodło (a audi i mercedes(w innej E słynne wtryski delphi w 250cdi 3 krotnie) już tak) to wole już naprawialne błędy akustyczno-estetyczne ...
  9. marek77o

    Executive drive pro

    To może zapytam kolegę inaczej :) Biorąc pod uwagę Twoje, znacznie dłuższe doświadczenie z edp zakładam ze jeździłeś i bez niego. Jak wyglada kwestia wykrywania dziur czy przeszkód na jezdni przez auto i dostosowanie do syt zawieszenia ?
  10. marek77o

    Executive drive pro

    Jeździłem demo z EDP pare dni. Problem polega na tym ze nie jeździłem bez niego :) nie mam wiec porównania. Nie maja takiego. No i ten którym jeździłem miał tradycyjnie dla demo największe możliwe koła(których sam bym na pewno nie wziął), oczywiście RF. Było dobrze, naprawdę niezle. Jednak nie mam porównania do jazdy bez EDP. Osobiście zamierzam wziąć jedyne non RF 19-tki ze standardowego m pakietu (to te bicolor, pozostałe 19 tez są z RF)
  11. marek77o

    Executive drive pro

    Witam Zamuawiam serie 7 i chcialem zapytać użytkowników 7 z EDP - czy warto je brać ? Zamierzałem częściowo ze względu na stabilizację przechyłów ale głównie ze względu na komfort jazdy po nierównościach. Edp ma rzekomo „wygładzać” nawierzchnie dzięki kamerze i czujnikom które przygotowują i ustawiają zawieszenie każdego z kol na dziurę lub element wystający na drodze. Coś działającego na zasadzie predictive drive z audi lub magic body control mercedesa. Pytanie - czy to faktycznie działa i robi różnice ? Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi :)
  12. marek77o

    Rok z G05 30d

    Nie jest to droga opcja a jak widać opinie co do jej przydatności są podzielone. Polecam wiec w miarę możliwości przejechać się z nią i bez niej przed zakupem. Na szczęście jest duży wybór opcji , każdy może wiec wybrać to co mu pasuje. Wyglada na to ze coraz szersze grono woli tylnią skrętna os nawet przy mniejszych gabarytach ;) Ciekawie prezentują się zmiany naszych potrzeb na przestrzeni czasu i nabraniu nowych nawyków. Coś co kiedyś było nie do przyjęcia dziś jest opcją konieczna ;) Sam po sobie stwierdzam ze w pewnych kwestiach moje upodobania czy odczucia się nie zmieniły ale w wielu już tak . Może sam za jakiś czas będę głosił skrętna oske jako must have w dowolnym aucie ;)
  13. Nie ma co tu pokazywać - X5 jak X5 :D Arturo, a Ty przypadkiem nie odbierałes go z Inchcape w Warszawie ? :)
  14. A to ubezpieczenie to idzie z AC ? Pytam bo jeśli tak to średnio by wyszło, ostatnio dużo mocniej wzrosły polisy po szkodach niż kiedyś.
  15. Może to kwestia dróg po jakich obecnie jeździsz ? Jakies budowy ostatnio po drodze ? Żwirek czy inne śmieci na asfalcie ? U mnie zero problemow w tej kwestii w g05 po roku i 20k km. W G30 również. Jednak miałem takie w C klasie gdy jeździłem często trasa gdzie niedaleko powstawały nowe osiedla i trochę transportu ciężkiego ze żwirem po nich latało. I faktycznie szyba pare razy dostała. Raz czymś grubszym albo z większa prędkością bo pajączek był już nienaprawialny. Szyba do wymiany a auto nie miało nawet 15k km przebiegu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.