Skocz do zawartości

PatLove

Zarejestrowani
  • Postów

    158
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520d'13 M-Performance 237KM/512Nm
  • Lokalizacja
    LBN

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PatLove

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Oczywiście chodzi mi o prowadzenie i wrażenia z jazdy bo chociażby ma mechaniczną szperę z przodu, zupełnie inny zawias itd. Generalnie moim pierwszym wyborem było Audi S3 8Y (ma niesamowity potencjał-stosunkowo niewielkim kosztem i dość prostymi modami robi się na 460-470KM i ok 580Nm) ale to w 95% FWD i to takie, że nawet na hamowni hamują je tylko na przód. W M135/235i jednak jest inaczej bo zawsze jakiś % napędu jest przekazywany na tył i wszystkie filmy z hamowani na yt są 4x4. Ponad to jakość wykończenia Audi, a może nie tyle sama jakość wykończenia, co bardziej materiały wołają o pomstę-jak w Golfie…
  2. Spoko, dzięki ale M235i to chyba (?) jednak trochę co innego, niż 220i…
  3. Trafił mi się do kupna pewny egzemplarz f44 M235i, czy ktoś mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego samochodu? jak to się sprawuje jako daily? Rzeczywiście czuć, że to głównie fwd i nie prowadzi się jak typowe BMW? (oczywiście nie chodzi mi o charakterystykę prowadzenia RWD bo to oczywiste ale czy nie jest podsterowny?)
  4. Ok, dzięki za info, doczytam. Tak, czy inaczej bezpieczne 300KM w 320i jest chyba do zrobienia(?). Mi akurat w daily w zupełności tyle wystarczy, a właśnie jako daily ma służyć ten samochód.
  5. A nie jest przypadkiem tak, że te różnice były w serii F (średnica tłoka, stopień sprężania, osprzęt), natomiast w serii G 320i/330i to jest dokładnie ten sam silnik, łącznie z osprzętem, a inny osprzęt-listwa wtryskowa jest w 318i? Do takich info dotarłem, że w przypadku serii G 320i=300i i 320i jest jedynie skastrowana softem.
  6. Poczytałem i doszedłem do wniosku, że tym razem zdecydowanie szukam PB-320i/330i, ewentualnie 330e. Diesel ma swoje zalety ale nie chcę 4tego pod rząd (tym bardziej, że obecnie 60-70% jeżdżę po mieście), choć nie powiem, e91 330d po modach na 320KM i 700Nm jeździła bardzo przyjemnie, spalając przy tym dość śmieszne, jak na tę moc ilości paliwa. W trasie, jadąc równo do 140-150km/h zasięg na zbiorniku rzędu 900km🙃. Nawiazując bardziej do poprzednich wpisów-to, czy samochód jest wolny, czy szybki jest pojęciem bardzo względnym, jak również to, czego się od danego auta oczekuje. Miałem w życiu kilka szybkich aut-między innymi: Ibize Cupre R 6K2 250KM/Nm nie pamiętam, S4 B5 420KM/530Nm ale po zbudowanym od podstaw GC8 WRX STI (kuty stroker 2.2l, 6MT itd), które początkowo miało 386KM/480Nm, a później 430KM/530Nm i to wszystko przy wadze 1135kg niewiele std samochodów, robi na mnie wrażenie. Oczywiście pisząc std mam na myśli np 340i, a nie 911, Ferrari itp. Sęk w tym, że 340i, podobnie, jak kiedyś S4 B5 nadaje się idealnie na daily, więcej, M3 nadaje się na daily, a takie GC8 WRX STI już nie bardzo… Gdyby puszał mnie mój obecny budżet, to bym nie kombinował i wziął właśnie 340i ale „jak się nie ma co się lubi, to się lubi, co się ma” i ok, 330i to nawet nie auto o quazi sportowych osiągach, tym bardziej 320i ale za to po stg 1, lub ewentualnie 2, jako względnie szybkie daily będą samochodami idealnymi, oczywiście z niedosytem 340i.
  7. wg tej stronki: https://www.ultimatespecs.com/pl/samochody-dane-techniczne/BMW/116692/BMW-G21-3-Series-Touring-320d-xDrive.html g21 320d drive waży 1716kg, natomiast rwd 1661kg, czyli miałeś rację-xdrive to niecałe 60kg ale nie wiedziałem, że jest aż taka duża różnica w wadze sedan vs touring bo g20 320d rwd to 1560kg, a xdrive 1616kg więc jakby nie patrzeć 100kg mniej. Jeżeli ktoś porówna osiągi g21 320d xdrive do g20 320d rwd, to już wiadomo skąd są filmiki, że 320d po stage 1 na 230KM/500Nm potrafi zejść poniżej 6s do 100km i mieć te 17s 100-200km/h bo waży prawie 160kg mniej, niż g21 320d xdrive.
  8. Ok, rzeczywiście, źle spojrzałem…
  9. Czasy, które podawałem nie byly po RC, tylko z dragy po normalnym sofcie na 230KM/500Nm, jest sporo filmików na YT. Co do masy, to też jestem zdziwiony, że xdrive to taki ciężki kloc. Wg danych z netu g21 320d rwd waży 1565kg, natomiast xdrive już 1760kg. 195kg?! 100-200km/h w okolicach 17s to też czas dla rwd, nie xdrive i nie wiem czy g20, czy g21. Xdrive nawet po sofcie zakładam, że będzie miał w okolicy 20s i to przy rozłączonym xdrive bo jednak prawie 200kg masy, to jednak sporo. Tu wychodzi przewaga silników PB, które po sofcie robią ok 15,2-16s 100-200km/h. To jednak dla mnie ważniejszy parametr, niż 0-100km/h bo ze świateł się już nie ścigam. Poza tym po ostatnich 4 dieslach z rzędu chciałbym jednak PB. Zdaję sobie sprawę, że 320d (nie ważne czy rwd, czy xdrive), to nie auto o osiągach sportowych, tylko raczej nie zamulające daily i oczywiście najchętniej poszedłbym w M340i ale to niestety nie mój budżet w tym momencie, a potrzebuję samochodu. Z kolei nie chcę golasa jedynie z m-pakietem, tylko po to, żeby mieć PB, podaż dobrze wyposażonych ON na rynku wtórnym jest nieporównywalnie większa i kółko się zamyka…
  10. Raptowny też wysyła do Femto i później robi soft więc procedura ta sama. W 320d RC wg info ze strony powinien dać 225KM/460Nm, soft 230KM/500Nm, cenowo również wychodzi podobnie więc problem z rocznikiem powyżej 05.2020 byłby rozwiązany, pod warunkiem, że z 320d nie da wyciągnąć nic więcej i tu ponawiam pytanie-da się? bo nie widzę nigdzie nawet DP do 320d… W przypadku PB sprawa wygląda już zupełnie inaczej bo po RC przyrosty są raczej mizerne ale soft daje już dużo lepsze wyniki-318i: ok 250KM/430Nm, a 320i: 280KM/480Nm więc są to już spore różnice zarówno względem serii, jak i RC, a DP to koszt ok 1700pln i kolejne 10-12% mocy więcej. Swoją drogą 320d po sofcie przynajmniej na papierze i wg filmików z dragy ma powiedzmy akceptowalne wyniki (jeżeli chodzi o daily i family car na wyjazdy): 0-100 w ok 6-6,5s i 100-200 w ok 16-17,5 w zależności czy z xdrive, czy bez.
  11. Rozmawiałem z Raptownym, trzeba odblokować sterownik ale jest to już mało opłacalne bo samo odblokowanie, to kwota 1k € netto + koszt softu, dlatego w przypadku 320i patrzyłem na 2020 właśnie ze względu na mody. DP + soft i takie 320i powinno wypluć ok 310-320KM, tylko jest problem ze znalezieniem fajnie (dobrze) wyposażonego egzemplarza. Jak już trafia się m-pakiet (u mnie must have), to reszta praktycznie golas, czasami x-drive. W przypadku 320d nie ma takiego problemu bo są super wyposażone sztuki nawet z 2022 roku, tylko właśnie pytanie czy da radę zrobić tam coś więcej, niż stage 1? Jeżeli nie, to te 230/500Nm zrobi nawet racechip GTS za 450€ i rocznik powyżej 05.2020 też nie będzie problemem, podobnie jak x-drive, na który też jest patent, żeby mieć rwd (tylko niestety 200kg cięższe).
  12. w 320i sam soft to ok 280-290KM, a stage 2 z DP to już jakieś 310-320KM, zgadza się?
  13. Panowie jestem na etapie poszukiwań używanego g21 z nastawieniem na 320i ale podaż odpowiednio wyposażonych egzemplarzy jest niestety bardzo znikoma, za to odpowiednio wyposażonych 320d jest znacznie więcej. Nie chciałem diesla ale z barku laku… W 320d soft-stage 1 to 230KM/500Nm i na tym koniec, czy jest jakaś opcja stage 2, jak w 320i? Jakiś DP czy coś?
  14. Bardzo ładna f11 :) Również mam białą 520d w m-pakiecie, tyle że f10 i 2013 i w związku z tym pytanie-drażni mnie chrom na klamkach, zaślepkach w błotnikach itp lakierowałeś te elementy, czy to folia? Swoją drogą fajnie wygląda f11 na 20' ale przy tym rozmiarze felg przednie tarcze i hamulec wyglądają dość komicznie... Ja co prawda mam swoją na 19' ale mam ori pakiet m-performance łącznie z hamulcami i widać znaczną różnicę przy tarczy 374mm, a przy tym jeżeli często jeździsz z prędkościami ok 200km/h, to polecam mod hamulców bo większe nie puchną nawet po kilku hamowaniach z dużych prędkości. Co do paramentów box vs soft, to u mine po poprawkach pakietu m-performance dwie odrębne hamownie obciążeniowe pokazały odpowiednio 237KM/512Nm i 239KM/516Nm, a więc różnica względem box'a nie za wielka. Ogólnie powinno być 240KM/500Nm
  15. Chyba jednak odpuszczę temat i skończy sie na samym sofcie, tym bardziej ze w perspektywie ok 2 lat ma zawitać "w stajni" M3...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.