Skocz do zawartości

PiciuM

Zarejestrowani
  • Postów

    116
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bylo e90 330i '07

Osiągnięcia PiciuM

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Jakis czas temu kalkulowalem rozne opcje i najlepsze finansowanie wynajmu dlugoterminowego mialo Audi i Volvo. BMW niestety ma ten produkt bardzo drogi.
  2. PiciuM

    F30 vs IS250

    Hehe, moze i to Toyota, ale chociaz dziala i ma proste rozwiazania. - bagnet oleju (kolega z e90 M3 dalby sobie reke uciac, zeby to miec, bo po ostrzejszej jezdzie wskaznik w BMW jest do niczego) - zwykle blaszki, ktore pod koniec zycia klockow halasuja - proste i dziala :) Ilez to tematow juz bylo, ze klocki nowe, a pokazuje, ze do wymiany, albo odwrotnie... Lexus to stosunkowo nowa marka, szczegolnie w Europie, ale jesli MB wbija szpile, to tylko dlatego, ze ta nie-konkurencja z Toyoty ich powoli podzera :)
  3. PiciuM

    F30 vs IS250

    Kilka groszy ode mnie: - mialem e90 330i - F30 nie kupilem, bo to 'juz nie to', a jezdzilem i 328i, i 335i, a ostatnio nawet M4 (dzwieku M4 nie moglem zniesc) - kupilem uzywanego ISFa... Serwis Lexusa wg mnie ani lepszy ani gorszy niz BMW - wiele zalezy od konkretnego serwisu. WIem, ze np. Lexus Szczecin daje darmowe auto zastepcze, a serwis w Pradze nie. Argument o koszcie serwisu nie do konca jest powazny - w BMW i tak trzeba zmieniac olej czesciej (platne), jesli chce sie pojezdzic dluzej. Pewnie i tak drozej wychodzi w Lexie, ale masz 3 lata gwarancji, wiec cos za cos. Takze wydaje mi sie, ze bierz to, co Ci sie bardziej podoba i w czym lepiej sie czuje rodzina. Poprzedni IS jest faktycznie mniejszy w tyle niz e90.
  4. Nowym Audi nie jezdzilem, ale na tym poziomie cen to wszystko zalezy od Twoich osobistych preferencji. Jak Audi Ci sie znudzilo, bierz Beemke i tyle. Jak za malo miejsca, to wrzucasz box raz w roku i tyle - lepsze to, niz wozic tone powietrza przez wiekszosc czasu. Co do opcji to nie bralbym variable steering - podobno dziwnie to dziala, mimo, ze BMW stara sie to wszystkim wciskac... Jak chcesz tym autem troche poszalec, to bez M brakes.
  5. PiciuM

    F30 vs IS250

    Moze za szybko ich 'przewozisz' i im sie glowka na boki i o dach obija? ;) Dobra, koniec OFF topic.
  6. Czy spala Ci poziom oleju? Czy kopci tylko przy przyspieszaniu, czy przy stalej predkosci i niskim obciazeniu silnika tez?
  7. PiciuM

    F30 vs IS250

    Eee, bez przesady - w E90 bylo srednio, ale w F30 jest lepiej. No chyba, ze ktos oczekuje miejsca jak w Superbie :)
  8. PiciuM

    F30 vs IS250

    Hmm, lubie hybrydy, ale jesli ktos chce czasem pocisnac to 300h moze doprowadzic do rozstroju nerwowego przez CVT i ciagle wycie. Ostatnio zrobilem ponad 1000km Lexem CT200h i hybryda jako taka jest fajowa do spokojnej jazdy, ale w zadnym wypadku nie jest to auto dla entuzjasty. Przejedz sie IS250, sadze, ze daje zupelnie inne odczucia.
  9. PiciuM

    F30 vs IS250

    Ja mialem 18tki ROF + Eibach Sportline - nisko i twardo, az za twardo (czlowiek sie sarzeje ;) Fakt, ze ceny nowych 3jek z sensownym wyposazeniem sa troche przesadzone wg mnie, dlatego zamiast nowego 335i wzialem uzywke wszystkomajaca :) Daj znac jak sie przejedziesz.
  10. PiciuM

    F30 vs IS250

    Dokladnie :) To e92 miales obnizone? Co myslisz o 328i, z ciekawosci pytam?
  11. PiciuM

    F30 vs IS250

    Sam ostatnio przesiadlem sie z e90 330i na Lexa IS-F z 2012. Rozwazalem tez F30 (od 320d, poprzez 328i i 335i az po F80 M3), ale nie przekonywal mnie design (zbyt mala zmiana w stosunku do e90) oraz ilosc nowych F30 na drogach (mnostwo aut, w tym sporo wszelkich niebieskich M sportow, nawet 320d...). Dodatkowo F30 jest zbyt malo sportowe i nie daje tego czucia zespojenia z autem co e90. 328i brzmi dla mnie jak kosiarka niestety, szczegolnie po przesiadce z prawdziwego 330i. 335i brzmi niezle, ale jest bardzo ugrzecznione. M3 brzmi fatalnie, silnik ma laga i ma charakterystyke diesla - owszem jest bardzo szybkie i ma swietne zawieszenie, ale umowmy sie - na codzien bardziej wazny jest dzwiek silnika i jego charakter, niz zachowanie auta 'na limicie'. Bardzo chcialem F80 w manualu, ale nie bylbym w stanie zyc z tym silnikiem!!! - poprzedni IS ma gorsze plastiki wewnatrz niz E90/F30 - nowy IS moim zdaniem jakoscia wykonania wnetrza przeskakuje latwo F30, w tym poliftowe. F30 wg mnie jest gorzej wykonczone niz E90, plastiki w wielu miejscach sa wrecz budzetowe - serwis BMW w moim przypadku byl ok, tak samo jak niezawodnosc auta - jedyne problemy wynikaly z nieumiejetnosci firm tuningowych - serwis Lexusa na razie wymienial mi tylko amortyzatory - cena wysoka, ale wynika to ze specyfiki auta (IS-F) - wszystko w porzadku, autko ladnie umyte - na razie serwis oceniam na rowni z BMW, ani lepiej ani gorzej Nowy IS bardzo mi sie podoba, ale nim nie jezdzilem, wiec nie bede sie wypowiadal. Na pewno IS 250 jest wolniejszy niz 328i, ale czy aby na pewno 'nie jedzie'? Juz nie przesadzajmy z tym. Dzwiek V6 to jest cos co jest na wymarciu. Przejedz sie, ocen sam. Ja raczej sklanialbym sie ku IS 250 ze wzgledu na design / wnetrze / dzwiek. Ale to jest forum BMW, wiec nie oczekuj wielu obiektywnych opinii ;)
  12. F34 335i - szybkie auto rodzinne na trasy, ale za bardzo tym nie poszalejesz (nie mowie o jezdzie po prostej) F30 330i - rowniez szybkie, ale bardziej zwinne, mniejsze, ale 2+2 da rade od biedy z boxem dachowym na wakacje Dla mnie te auta sa bardzo rozne i F34 335i nigdy bym nie kupil, ale jesli sie zastanawiasz nad F34, to znaczy, ze na zwinnosci Ci nie zalezy - bierz F34 335i i ciesz sie z 6 cylindrow oraz mniejszym spadkiem wartosci :)
  13. Moze Maja ma inne opony? Albo zawieszenie i geometrie? Jest mnostwo zmiennych. A co do krzywizny drogi - to tak, ma to wplyw. Nawet wczoraj jechalem autostrada w CZ, normalnie kierownica musi byc lekko w lewo, potem byly roboty drogowe, jazda przeciwnym pasem i kiera musiala byc lekko w prawo. Po puszczeniu kiery auto lekko sciaga, w jedna albo druga strone w zaleznosci od krzywizny drogi. To juz drugie auto, w ktorym mam ten efekt. Wiec jesli autor watku ma na mysli takie delikatne 'odchylenia', to nie ma co sie marwic. Jesli wieksze, to problem istnieje. lbk2009 - o ile stopni musisz przekrecac ta kierownica w lewo podczas jazdy na wprost autostrada?
  14. Wspolczuje sytuacji i nerwow. Nie tak powinno byc przy odbiorze nowego auta, nie mowiac juz o Mce. Smiem twierdzic, ze wiele aut RWD jest bardziej czule na pochylenie drogi. Jadac autostrada ex-moim e90 kierownica zawsze byla troche w lewo, a po puszczeniu auto sciagalo w prawo. To samo mam w Lexusie IS-F. Najlepiej znalezc miejsce, gdzie jest remont autostrady i podrozuje sie pasem po przeciwnej stronie - wtedy przekonasz sie, ze kat pochylenia ma duze znaczenie. Jesli jednak jestes przekonany, ze to nie to, to cisnij serwis porzadnie i pros o pisemne potwierdzenia wizyt, nawet jesli stwierdza, ze wszystko ok. potem pismo do BMW Polska, a potem BMW AG. Trzymam kciuki!
  15. Dzieki za gratulacje, auto jest naprawde fajne, ale napisalem to porownanie zeby zaznaczyc, ze nasze benzynowe e90 naprawde trzymaja poziom jesli chodzi o fun z jazdy. No jak sie cisnie, to auto chleje strasznie, ale przy normalnej jezdzie jest zadziwiajaco oszczedne. Trasa 400km, czesciowo 160kmh tempomat, sporo robot drogowych (100kmh) i srednie z trasy to 10,5L!!! Ale wystarczy 15min cisniecia ponad 200kmh i przyspieszanie z butem i srednie rosnie do 17-18L.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.