Skocz do zawartości

edek.by

Zarejestrowani
  • Postów

    1 772
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 316ti 2001, e46 325ti 2001, e39 540i 2002
    ex.: e46 330i 2003, e65 750i 2006

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia edek.by

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzięki, Andrzej. Będzie u mnie jak u Pana Boga za piecem :wink:
  2. Aaaa :duh: Takie rzeczy mi ogarnia wykwalifikowany serwis, ja nie grzebię w mechanice :D
  3. Mała zapowiedź najbliższych modów w kompocie :twisted: Przed: Po:
  4. Zdjęcie komory wrzucałem w poprzednim poście, wizualnie nic za bardzo się nie zmieniło od tamtego momentu, ale skoro nalegasz, to proszę bardzo :D Powodzenia w uszczelnieniu Twojego :wink:
  5. W ramach bieżącego serwisowania i odpowiedniego przygotowania do sezonu, w 540-tce uszczelniono cały silnik, profilaktycznie wymieniono panewki korbowodowe, olej i wszystkie filtry. Wróciłem również do termostatu mechanicznego 88 st. Ze zmian kosmetyczno-wizualnych: wymieniłem kierownicę na nową i dodałem dystanse, żeby siedziała nieco szerzej :) Po dystansach oczywiście zrobiłem geometrię. Wypolerowałem też końcówkę tłumika. No i krótki popis umiejętności zaprzyjaźnionych chłopaków od wideo: https://youtu.be/g7o5aYD95aI
  6. 115k km :)
  7. Cześć. Po serii 3 i 7 przyszedł czas na 5-kę. I to nie byle jaką - marzyła mi się taka jedna 540i z Kielc :norty: W końcu po paru latach udało mi się wybłagać naszego forumowego kolegę Marka 320si, żeby mi ją sprzedał. Temat nie był łatwy, bo wiedziałem i widziałem po stanie auta, że Marek jest strasznie przywiązany do tego samochodu. Nie będę się rozpisywał: auto - kosmos. I pod względem stanu, wyposażenia, i pod względem prowadzenia. Dla mnie idealny kompromis: i tak jeśli e65 750i to samochód bardziej dla pasażera, to 540i zdecydowanie dla kierowcy; komfort w e39 mniejszy niż w e65, ale większy niż w e46; gabarytowo też idealnie - nie jest tak duże jak e65, ale trochę większe niż e46, co sprawdza się w dalszych trasach. Mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi :roll: Silnik to wiadomo - miód na uszy. Im dłużej nią jeżdżę tym bardziej ją lubię i wydaje mi się, że zostanie ze mną na dłużej. W długofalowej perspektywie będę chciał ją utrzymać w stanie jak najbardziej zbliżonym do oryginału, ewentualnie w przyszłości może siądzie jakieś customowe koło 3tlg. W najbliższej perspektywie - pozostają tylko podstawowe przeglądy i serwisy, samochód jest aktualnie po wymianie rozrządu, wymianie przednich wahaczy, po wymianie wszystkich płynów i filtrów oraz po detailingu.
  8. Maniek, dokładnie tak :) 540i :8) e39 pod względem rudej to mega wyjątkowy egzemplarz. Rdzy nie ma w ogóle. Kompot niestety pod tym względem zdecydowanie gorzej wygląda - błotniki, ranty drzwi, listwa rejestracji na klapie tradycyjnie z bąblami.
  9. Do kompota dołączył nowy, niezwykle cenny nabytek :norty:
  10. Po prostu w e46 jakoś wszystko mi pasuje, czuję się w tym modelu komfortowo :roll:
  11. Cześć. Trochę u mnie się pozmieniało w garażu. Po sprzedaży e46 330i zatęsniłem po jakimś czasie za M54. W międzyczasie trochę pojeździłem kompotem taty, kupiłem na zimowe sezony kompota dla żony i doszedłem do wniosku, że compact to całkiem przyjemne auto, przyjemnie się nim jeździ, ale jeździłoby się jeszcze lepiej, gdyby miało jakiś mocniejszy piec. I tak jakoś przypadkiem wyszło, że kumpel również obecny na tym forum - yoshi82 - znalazł we wrześniu 2020 obiecującego pod względem wyposażenia 325ti w Olkuszu, a że byliśmy w Kielcach to przy okazji pojechaliśmy go sprawdzić i wróciliśmy już na 2 samochody :roll: Nie jest to niewiadomo jaka perełka, samochód jest do wizualnego odchamienia i zadbania o mechanikę, ale najważniejsze, że silnik jest zdrowy i daje radę. Pierwsze kroki od momentu zakupu już zostały poczynione i zostały wymienione: nowy zbiornik płynu chłodzącego, nowe podszybie, olej, komplet filtrów, wahacze przód, zmiana tylnych lamp na poliftowe, nowy gwint MTS, zmiana kół na BBS RS 744/745 + nowe opony Nexen. W planach jeszcze na ten sezon wymiana wnętrza, dołożenie elementów m-pakietowych, cupholderów, etc. Po zakupię samochód prezentował się tak: -------------------------------------- Zmiana lamp wizualnie dużo na plus: -------------------------------------- Przed montażem zawiasu i nowych kół zdążyłem przeprać tapicerkę: -------------------------------------- Pod koniec 2020 udało mi się również wyhaczyć wymarzone felgi w bardzo dobrym stanie od pasjonata BMW - znanego w środowisku sydykatowców Kifu: -------------------------------------- Plany - jeszcze niezrealizowane na 100% - na ten sezon były następujące: -------------------------------------- Po wrzuceniu nowego gwintu i kół auto nieźle siadło: -------------------------------------- W ostatnim czasie poddałem kompota zewnętrznemu detailingowi - zrobiliśmy korektę lakieru + położyliśmy powłokę: W najbliższym możliwym terminie zabieramy się z yoshim za dłubanie wnętrza - docelowo ma wjechać całe wnętrze w alcantarze w pełnej elektryce + elementy m-pakietowe.
  12. 330-tka sprzedana :| Mam nadzieję, że będzie cieszyć nowego właściciela i sprawiać mu tyle frajdy z jazdy, tak jak kiedyś mi.
  13. Trzymam kciuki. 335i też od jakiegoś czasu jest na mojej liście życzeń :)
  14. Piękna sztuka. Ktoś wyrwał znakomity egzemplarz. Kupiłeś coś nowego?
  15. 750i też niedługo ogłoszę :| 330i wystawiłem też na otomoto.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.