Skocz do zawartości

DDR24

Zarejestrowani
  • Postów

    175
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E60 530D
    Jest E38 740D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia DDR24

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. DDR24

    Śląskie

    Czy tutaj jest ktoś kto się zna na silniku M67 740d? Przestała odpalać, najlepiej ze Śląskiego.
  2. Po to piszę posta żeby ktoś na miotle podleciał a nie teoria która nic mi nie pomoże. Dzięki że odezwałeś się w ogóle, tak duże forum a widzę że nikt nie jest w stanie pomóc 🤔
  3. Podjedź, sprawdź - naprawisz/ znajdziesz usterke zapłacę 😁
  4. Cześć Szumrak, dzięki za odp. Próbowałem na dobrym samostarcie i nic, ale to ponoć nie jest dobry pomysł - grozi rozbiegnięciem silnika do bardzo wysokich obrotów, ale (nie znam się). W komorze silnika po przekręceniu zapłonu słychać lekki dziwny świst/pisk, takie jakby rzęzienie, pytałem znajomego czy w jego sprawnej jest tak samo to mi odpisał że nie. Masz kogoś kto się zna na tej jednostce? najlepiej że Śląskiego, chciałbym ją uratować ale nie jeżdżąc z warsztatu do warsztatu lawetą....
  5. Cześć, w skrócie szukam chłopa konkretnego który ogarnie usterkę w 740d, od jakiegoś czasu paliła nie paliła paliła nie paliła (ciepły i zimny silnik to samo), aż przestała całkiem odpalać. Miałem ją już u dwóch mechaników gdzie stwierdzono "skomplikowana jednostka" za dużo pieniędzy włożyłem żeby ją oddać na złom i daję jej ostatnią szansę, może znajdzie się ktoś uczciwy który się zna na rzeczy? a może to jakaś pierdoła? w każdym razie moje zaufanie już podupadło przez tych magików i dalej już nie chcę drążyć tematu jeżeli nie znajdę tutaj odpowiedniej osoby. Na komputerze niby błędów nie ma, tak stwierdził ostatni fachowiec, ale jak to sprawdził skoro silnik zimny, rozrusznik kręci po regeneracji, akumulator nowy kupiłem i tak sobie nią kręcą bez skutku. Pomoże ktoś konkretny ? Jestem z okolic Gliwic/ Śląsk, im bliżej tym lepiej. Postara się odpisać jak najszybciej. Za każdą odp dzięki i pozdr.
  6. Cześć. Koledzy napiszcie mi jak to leciało bo trochę czasu minęło od ostatniej wymiany a wolę zapytać ludzi którzy są na topie. Wymiana oleju we wspomaganiu - wypompować wszystko ze zbiorniczka i teraz tak : który króciec się odkręcało ten grubszy czy cieńszy żeby z pompy stary olej zleciał foto : https://www.fotosik.pl/zdjecie/fa580722e3c201dd Wymiana płynu chłodniczego - był jakiś zawór spustowy na dole chłodnicy czy odkręcić przewód w najniższym położeniu ? Za wszystko dziękuję.
  7. Pilnie szukam kogoś ze sprzętem i programem do e38 - brak kierunków i długich po wymianie modułu (trzeba zakodować), przy okazji posprawdzać parametry i błędy jak by dało radę, światła priorytet. Okolice Gliwic najlepiej.
  8. Dziękuję OtoMotoJa za odpowiedz. Wczoraj przed pracą wyczyściłem dwa przepływomierze sprayem do czyszczenia przepływomierzy, odłączyłem akumulator, założyłem przepływki, podłączyłem akumulator i samochód wrócił do łask jedzie zawsze jak powinien a czy moc jest katalogowa to już bym musiał jechać na hamownię sprawdzić ale naprzód pod dobry komputer podłączyć maszynkę tak jak napisałeś, bo bez tego ani rusz. Wstępnie obstawiałem turbiny, bo ich jeszcze nie regenerowałem pytając już po firmach jaki jest koszt regeneracji ale póki co wstrzymam się. Po wyczyszczeniu przepływek samochód idzie jak powinien. Raz jeszcze pozdrawiam shebi i życzę dobrej niedzieli.
  9. Witam. Kochani powiedzcie mi co się mogło stać : miesiąc temu regenerowałem nastawniki turbin w boschu, objawy miałem takie typowe dla uszkodzonego nastawnika tj kopcenie i problemy z mocą raz jechała na 50% raz na 20% czasem coś jej zaświtało i jechała na 90% oczywiście wszystko w przeliczniku sekundowym więc suma sumaru prawie zawsze nie jechała a czasami jechała ... W boschu stwierdzili że obydwa nastawniki nadają się do naprawy, bo w jednym wysypana jest cała przekładnia a w drugim ledwo co się trzyma i za jakiś czas będzie to samo i z drugim. Po krótkim przemyśleniu postanowiłem naprawić obydwa nastawniki - robili mi to ok 10 dni roboczych. Mechanik który mi demontował i montował te nastawniki stwierdził że jedna geometria turbiny ciężko chodzi jakby była zastana, ale uspokajał mnie że napuszcza ją jakimś specjalnym preparatem i po kilku dniach ją rozruszał tak że przesuwał kciukiem (tak mi to tłumaczył), ale mechanik generalnie od siedmiu boleści gdyż mojego ulubionego i zaufanego fachowca L4 zastało. Po założeniu nastawników samochód odzyskał moc jak z fabryki - pełna moc biturbo 245 fabrycznych koni jak nie więcej ... długo się nie nacieszyłem mocą po około miesiącu czasu czyli dzisiaj pojechałem na dynamiczną wymianę oleju w skrzyni biegów - weszło 18 litrów oleju i był prawie taki czysty jak ten z bańki, oczywiście filtr, uszczelka i magnes zostały również wymienione, wcześniej dwa razy statycznie wymieniałem olej w skrzyni żeby skrzynia nie dostała szoku, bo z tego co mi wiadomo wymieniając olej statycznie nie wymieniamy go w konwerterze a dzisiaj i konwerter dostał nowego oleju. Poza tym wymieniłem również olej w silniku z płukanką valvoline przed wymianą : dzisiaj robiłem te wymiany w Atestowanym Serwisie, nie u byle kogo jak wcześniej z nastawnikami ... I teraz do rzeczy : Wyjechałem z warsztatu dzisiaj po wymianie tych olei, zrobiłem z 50km na spokojnie bez gazowania, pózniej lekko pedał gazu wcisłem na 1/4 mocy i nic, no to wcisłem go na 1.2 mocy nadal nic - ku mojemu zdziwieniu i niedowierzaniu wcisłem pedał gazu na 3/4 mocy, czynność powtarzałem kilka razy i niestety samochód w dniu dzisiejszym stracił moc, jest dokładnie tak samo jak przed regeneracją nastawników turbin. Jestem załamany bo wywaliłem worek pieniędzy w te naprawy i co mogło się stać ? Czy jakaś turbina mogła się znów zastać i jest do regeneracji, czy może to być jakiś przepływomierz który padł ? 4 lata temu zakładałem dwie sztuki nowe z boscha.... Czy wymiana oleju w skrzyni i silniku mogła coś takiego wnieść, może to przejdzie za dzień dwa ?? Aha pytałem o adaptację skrzyni po wymianie tego oleju to ten szef stwierdził że nie ma takiej potrzeby, bo raczej to nic nie da w tego typu starych skrzyniach, zaś potwierdził że w nowych pomoże. Za jakąkolwiek pomoc nie tylko dziękuję a może i coś postawię, nie ma nic za darmo a litanię musicie przeczytać niestety. Miłęgo weekendu i liczę na jakieś wsparcie <3
  10. Już przekodował tak jak miało być od fabryki. Dzięki i pozdrawiam.
  11. Temat można zamykać, nastawniki turbin dwie sztuki były do roboty - dałem je do regeneracji koszt naprawy z wymianą ~1500zł/2tyg czekania. Samochód jak nowo narodzony.
  12. Witam, jaki jest koszt zakodowania klucza pod immobilizer ? Posiadam dwa kluczyki, jeden został zakodowany na nowo przez fachowca który twierdził że jest to przyczyną braku rozruchu silnika a okazało się że pompa paliwa w baku jest do wymiany. Co zrobić w związku z tym ? dokodować drugi klucz tak jak pierwszy czy po prostu postarać się o przywrócenie ustawień fabrycznych, jeżeli w ogóle istnieje taka możliwość ? niestety kontakt z tym elektronikiem mam fatalny, wszystko odbywało się przez mojego mechanika z którym się pokłócił, chora sytuacja. Pomożecie ? Pozdrawiam !
  13. Witam Panowie. Pięć lat jeżdżę M67 z 2000roku. Po regeneracji nastawników turbin podłączył mi jakiś fachowiec pod komputer samochód i stwierdził że aktualny przebieg wynosi 650tys.km czy jest to możliwe żebym miał aż tak wysoki przebieg ? samochód ogólnie zadbany i co chyba najistotniejsze "nie bierze oleju" przebieg jaki jest wyświetlany na LCD to 325tys.km Dajcie znać czy jest możliwy tak duży przebieg w samochodzie którym jeżdżę 24/h i nic poważniejszego się nie działo ani nie dzieje. Jak sprawdzić taki przebieg czy jest faktyczny ? fachowiec mówił że to przebieg ze sterownika silnika, trochę nie rozumiem tematu, bo przecież jeżeli bym podmienił taki sterownik kupując inny wówczas będzie przebieg inny dobrze rozumiem czy nie ?? Pozdrawiam serdecznie i każda odpowiedz mile widziana.
  14. Jednak ten fachman miał rację są dwie lokalizacje wtyczek na sterownikach tj może być po środku albo bardziej z boku nastawnika i co najważniejsze różnią się długością dzwigienek, a więc skoro tak mega ciężko dobrać używkę - będę regenerował te stare. Ponoć też z tego co mówił jedne wtyczki idą pod skosem, drugie prosto. Wtyczka jest jedna na 5 pinów, przy wyjęciu jednej kostki strona pasażera bo było łatwiej 3 piny są aktywne, dwa są wolne. Dobrze to sprecyzowałeś cursor. Bardzo Ci dziękuję za poświęcenie czasu na szukanie tego. Pozdrowionka.
  15. Witam, proszę mi napisać ile jest wersji nastawników do m67 740D - jeden sprzedawca upiera się że są dwie wersje tzn dwie różne wtyczki, czy jest to możliwe? Inni twierdzą że jest tylko i wyłącznie jeden model kostki i wtyk 5 pinowy. Proszę fachowców o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.