Cześć,
w moim m550d dość często (~350km) wypala się DPF (sprawdzam z aplikacją btool i ISTA). Praktycznie nie jezdzę po mieście, robię nim zwykle krótkie trasy po około 100km, natomiast ostatnio zrobilem 500km i też wypalał sie co około 350km. Błędów brak, wtryskiwacze sprawdzone na stole (wszystkie OK, 3 dostały nowe kody), oleju nie ubywa, moc jest, program fabryczny, koncówki wydechu czyste, czujnik ciśnienia różnicowego Valeo podmieniony na nowy Pierburg, DPF czyszczony chemicznie i niby był dość zapchany ale udało sie go oczyścić, po czyszczeniu reset adaptacji DPF, EGR wymieniony razem z chłodniczką w ASO, ogólnie wszystko OK z autem tylko to dość częste wypalanie...
Z tego co wiem, DDE wylicza czas do regeneracji z:
średniego dystansu
średniej prędkości
temperatury w DPF
wartości z czujników ciśnienia spalin
Pierwsze dwa czynniki są jasne, temperatura w DPF w czasie jazdy jest około 300 stopni (w czasie wypalania 600 st) więc wygląda ok, pozostają czujniki ciśnienia spalin. W innym temacie sprawdzam sprawę brakującego odczytu przed DPF
, ale w tym chciałem sie skupić na tym drugim czyli różnicowym. Logowałem w btool wartości ciśnienia różnicowego oraz poziom sadzy na odcinku 300km i rzeczywiście poziom rośnie średnio o 0.1g na 1km (co daje ~35g po 350km i wypalanie aktywowane przez DDE).
Ciśnienie na postoju w teście wygląda OK:
Ciśnienie w ruchu jest większe, ale wciaż przy jezdzie w okolicach 2 000rpm oscyluje w granicy 50hpa a sadza i tak rośnie szybko (pierwszy wykres). Skoki ciśnienia w okolice 250hpa to dynamiczne przyśpieszanie do około 160-180km/h, oprócz tego to jazda głównie 70-130km/h w miare jednostajnie.
Co myślicie o takich wartosciach ciśnienia wstecznego? Są wyższe niż na postoju, ale to chyba normalne, że w jeździe pod obciążeniem będzie wyższe? Logował ktoś w podobny sposób żeby mieć jakies porównanie?
Szczerze mówiąc, nie mam zaufania do tego chemicznego czyszczenia, ale zanim wymienię DPF chce się upewnić czy to jednak nie jest coś innego.
Nie chcę usuwać DPF, wiem, że to najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale nie chce tego robić.