Skocz do zawartości

midway

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    - E46 320i N42B20
    - E60 525D M57D25TU
    + F10 m550d N57D30C
    + E30 cabrio 318i M40B18

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia midway

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cześć, w moim m550d dość często (~350km) wypala się DPF (sprawdzam z aplikacją btool i ISTA). Praktycznie nie jezdzę po mieście, robię nim zwykle krótkie trasy po około 100km, natomiast ostatnio zrobilem 500km i też wypalał sie co około 350km. Błędów brak, wtryskiwacze sprawdzone na stole (wszystkie OK, 3 dostały nowe kody), oleju nie ubywa, moc jest, program fabryczny, koncówki wydechu czyste, czujnik ciśnienia różnicowego Valeo podmieniony na nowy Pierburg, DPF czyszczony chemicznie i niby był dość zapchany ale udało sie go oczyścić, po czyszczeniu reset adaptacji DPF, EGR wymieniony razem z chłodniczką w ASO, ogólnie wszystko OK z autem tylko to dość częste wypalanie... Z tego co wiem, DDE wylicza czas do regeneracji z: średniego dystansu średniej prędkości temperatury w DPF wartości z czujników ciśnienia spalin Pierwsze dwa czynniki są jasne, temperatura w DPF w czasie jazdy jest około 300 stopni (w czasie wypalania 600 st) więc wygląda ok, pozostają czujniki ciśnienia spalin. W innym temacie sprawdzam sprawę brakującego odczytu przed DPF , ale w tym chciałem sie skupić na tym drugim czyli różnicowym. Logowałem w btool wartości ciśnienia różnicowego oraz poziom sadzy na odcinku 300km i rzeczywiście poziom rośnie średnio o 0.1g na 1km (co daje ~35g po 350km i wypalanie aktywowane przez DDE). Ciśnienie na postoju w teście wygląda OK: Ciśnienie w ruchu jest większe, ale wciaż przy jezdzie w okolicach 2 000rpm oscyluje w granicy 50hpa a sadza i tak rośnie szybko (pierwszy wykres). Skoki ciśnienia w okolice 250hpa to dynamiczne przyśpieszanie do około 160-180km/h, oprócz tego to jazda głównie 70-130km/h w miare jednostajnie. Co myślicie o takich wartosciach ciśnienia wstecznego? Są wyższe niż na postoju, ale to chyba normalne, że w jeździe pod obciążeniem będzie wyższe? Logował ktoś w podobny sposób żeby mieć jakies porównanie? Szczerze mówiąc, nie mam zaufania do tego chemicznego czyszczenia, ale zanim wymienię DPF chce się upewnić czy to jednak nie jest coś innego. Nie chcę usuwać DPF, wiem, że to najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale nie chce tego robić.
  2. Dzięki za sprawdzenie, myślę, że niedługo się dowiemy o co tu chodzi ;). Kilka testów (na zgaszonym silniku): Oba czujniki (nr 3 różnicowy oraz 21 ciśnienia przed trubiną) podłączone ISTA test: ISTA odczyt aktualnych: czyli ISTA pokazuje ciśnienie przed DPF jako 500hpa zarówno w teście jak i w odczycie aktualnych danych (czyli jakby brak odczytu) ciśnienie przed turbo pokazuje OK btool: btool pokazuje tylko ciśnienie przed DPF (~1000hpa czyli ok), nie mam w nim opcji ciśnienia przed turbiną wydaje mi się, ze ciśnienie przed DPF w btool to suma ciśnienia atmosferycznego oraz wstecznego skorygowanego (999=997+2) Czujnik ciśnienia przed turbiną (21) odłączony, różnicowy (3) podłączony ISTA test: ISTA odczyt aktualnych: ISTA błędy: btool odczyty: btool błędy: po odłączeniu 21 btool pokazuje błąd czujnika przed turbiną (podobnie jak ISTA) ale wciąż pokazuje ciśnienie przed DPF (bo to jest wg. mnie atmosferyczne + skorygowane wsteczne) czyli oba programy traktują czujnik 21 jako czujnik ciśnienia przed turbiną Oba czujniki (3 i 21) odłączone tutaj nie ma więszych zmian w odczytach, pojawia się błąd czujnika różnicowego w obu programach a samo ciśnienie różnicowe jest 0 @aramiel123 W teście z ISTA, odłączyłeś czujnik nr 21, wtedy zniknął odczyt przed DPF, zgadza się? U mnie w ISTA, odłączenie nr 21 powoduje błąd czujnika przed turbiną i taki sam odczyt znika, więc wydaje sie ok. Ciekaw jestem, jaki masz błąd u siebie, kiedy go rozłączysz (czy jak u mnie przed turbiną czy przed DPF). Jaką masz wersję ISTA? Ja 4.0.1 (chyba dość stara, postaram się znaleźć coś nowszego i sprawdzę jeszcze raz).
  3. Być może w zależności od wersji ISTA kroki są inne, ale u mnie można to wykonać bez błędów (na wyłączonym silniku). Operations->Complete identification->Vehicle management->Troubleshooting->Function Structure->Power train->Digital diesel electronics->System, diesel particulate filter->Exhaust gas pressure sensor Zakładam, że jeżeli u mnie ten czujnik jest uszkodzony lub sama wiązka, DDE powinien wygenerować błąd (obwód lub odczyt poza zakresem). Nic takiego jednak nie ma, więc myślę, ze to raczej ISTA pokazuje wszystkie czujniki bez względu na rodzaj osprzętu w danym aucie. Najbardziej chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś kto ma czujnik różnicy ciśnienia z dwoma wejściami (na schemacie nr 3) też ma to samo (zakładam, że tak, bo jest to czujnik różnicy przed i za, zatem oddzielny czujnik przed nie jest juz potrzebny). Po odłączeniu czujnika nr 21 ze schematu znika mi odczyt drugiej wartości (czyli ciśnienie przed turbiną), pierwszy nadal zostaje 500hpa.
  4. Witam, w N57D30C (F10 LCI, m550d, 381ps) ISTA w teście ciśnienia czujników pokazuje mi stałe 500hPa przed DPF (na wyłączonym silniku). Pozostałe 3 czujniki w normie, jednocześnie wg. opisu poniżej max wychylenie powinno być +-20hPa jeżeli chodzi o wszystkie wartości. Wygląda na to, jakby nie było odczytu z tego pierwszego czujnika. Może ktoś w 550d sprawdzić, czy ma tak samo? Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.