toptuner_pl
Zarejestrowani-
Postów
30 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Olsztyn
Osiągnięcia toptuner_pl
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
No dobrze. Ale jeżeli sygnał nie włączy się, a auto ma np. mugena z lśniącej nierdzewki (bez jakichkolwiek homologacji i atestów), to SKP może nie podbić przeglądu ? Tłumik przy tym jest cichszy od fabrycznego.
-
Jeżeli przed odwiedzinami SKP kierowca włoży do lamp z powrotem żarówki halogenowe, np. H7, ale zostawi na widoku przetwornice (po to, aby tego samego dnia "wrócić" do ksenonów) to co wtedy ? Czy widząc przetwornice SKP może odmówić stempla w dowodzie ? A odnośnie tłumików - na jakiej podstawie SKP odrzuci tłumiki "niskotonowe" i "wysokotonowe" ? Na podstawie pomiaru dźwięku ? Czy raczej decyduje o tym brak pewnych oznaczeń na tłumiku ?
-
Rozumiem, że po 2008 roku większość SKP czekają inwestycje w sprzęt i software.
-
galwan, czy SKP "czepiają się" do barwy świateł mijania i drogowych ? Czy jest jakiś zakres K-ratingu, powyżej którego światło nie jest już uznawane przez SKP za białe ? Np. 10000K ?
-
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
>Jeżeli można spytać jaki numer > jest homologacji e-mark ? Xtec D2S 6000K i 4300K mają E-mark E11. -
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Xtec D2S 4300K i 6000K mają E-mark. Modele D2C nie mają. -
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Żarniki Xtec dają ponad 3200lm przy 6000K, ale jednocześnie są bardziej wymagające co do parametrów przetwornic. Niektóre ballasty nie są wystarczająco wydajne, aby zasilać Xtec-i. Dotyczy to prawie wyłącznie przetwornic Hella (markowanych jako Hella lub markami własnymi) eksploatowanych w pojazdach o przebiegu ponad 100 000km. Producent jeszcze nie określił jednoznacznych kryteriów, na podstawie których moglibyśmy przewidzieć, w jakich pojazdach Xtec-i powinny działać, a do których nie powinny być zalecane. Podobno na rynkach USA i Japonii (najwięksi odbiorcy Xtec-a) ten problem nie występował i zgłosili go dopiero odbiorcy europejscy. Gdyby producent dokładniej określił przyczyny w/w problemu, to opiszemy je tu. Marcin - czy dotarł nasz mail wysłany 17.11.2006 ? Czy możemy liczyć na jakąś odpowiedź ? -
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Żarówki Xtec 6000K po prostu skończyły się. Kolejna dostawa modelu D2S 6000K będzie dopiero na przełomie grudnia i stycznia. Za to na dniach odbieramy dostawę Xtec 6000K i 8000K w modelu D2C. Mamy też na stanie D2S 4300K. Osobom mającym obawy przed zakupami on-line sugeruję w miarę możliwości zamawianie takich towarów z odbiorem osobistym. Montaż i sprawdzenie u sprzedawcy zapobiegnie tego typu nieporozumieniom. -
Mnie na stacji SKP poinformowali, że jeżeli lampa przednia ma światło o barwie białej i prawidłową granicę cienia, to można ją legalnie eksploatować bez wględu na to, czy źródłem światła jest żarówka halogenowa, czy ksenonowa. Na pytanie o wymóg stosowania spryskiwaczy i mechanizmu poziomowania padła odpowiedź, że jest o tym mowa w przepisach dotyczących homologacji nowych pojazdów wprowadzanych na rynek europejski. Natomiast pojazdy już zarejestrowane i eksploatowane nie są kontrolowane pod kątem zgodności ze wszystkimi zapisami homologacji. Nie jest to odpowiedź jednoznaczna, prawda ? Pewnie na innej SKP powiedzieliby coś innego. Zaletą zestawów ksenonowych jest na szczęście to, że bardzo łatwo jest przeinstalować lampy z powrotem na halogeny. Pod warunkiem oczywiście, że nie przerobiło się lampy pod żarnik D2S, bo wtedy przykładowo H7 już nie będzie tak ładnie leżał.
-
Mogło być tak, że kolega z w/w forum nabył zestaw z pierwszą wersją przetwornic Xtec ze starszych dostaw. Z niektórymi seriami były problemy, sam producent się do tego przyznaje. Od zeszłego roku zestawy Xtec bazują na innych przetwornicach.
-
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Evo.Kozon - miło przeczytać słowa poparcia. Ale jeżeli ktoś w imię naszego dobra ma być na tym forum obrażany, to dziękuję za takie wsparcie. OperatorBMW - Aby mieć 6000K nie trzeba wymieniać całej instalacji HID. Wystarczy wymiana żarówek. Prawdopodobnie w swoim E39 masz reflektory z soczewkami (tzw. projektory) na żarówki D2S o mocy 35W. Są jeszcze inne moce, np. 50W, ale instalacje fabryczne charakteryzują się mocą standardową, tzn. 35W. Czyli musisz szukać D2S 35W. Przy wymianie żarówek profilaktycznie oczyść kontakty w gniazdach. Zaśniedziałe styki często powodują nieprawidłową pracę żarników. -
Jeżeli ktoś chciałby przeczytać rzeczowe porównanie zestawów ksenonowych Xtec i Prolumen, to zapraszam na stronę http://forum.mazda6tech.com/about2958.html. Proszę się zastanowić - przetwornice Xtec rzekomo lecą po 2 miesiącach, a jednocześnie na takich rynkach jak USA czy Kanada udziela się na nie nawet "Lifetime Warranty". Przecież udzielanie dożywotniej gwarancji na towar który sypie się po 2 miesiącach to przepis na bankructwo. Tymczasem kanadyjski Xenon Expert dystrybuuje Xtec-a od ponad półtora roku i chyba wierzą w ten sprzęt, bo wybrali Xtec na dostawcę zestawów markowanych jako Apexcone. W naszej ofercie zestawy ksenonowe Xtec (6000K) będą dostępne od listopada. Zarówno przetwornice, jak i żarniki będą objęte gwarancją.
-
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Rzeczywiście temat zdryfował daleko od tematu tego forum. Przyczyniłem się do tego i za to wszystkich Was przepraszam. Nie będę więcej rozwijał tego tematu. Jeżeli ktoś chciałby zapoznać się z przedmiotem tego całego zamieszania, to proszę poświęcić czas i na spokojnie przeczytać temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26997. Chciałbym tylko podkreślić jedną rzecz - żarniki zostały nam odesłane, zostały sprawdzone i działały bez zarzutu. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. I szczere przeprosiny dla Marcina za komplikacje. Nadal jednak uważam, że to układ zasilania wymaga naprawy, nie żarniki. -
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
> K.C. Dz. U. 141 poz. 1176 Art 4.1 Art. 4 Kodeksu Cywilnego jest skreślony. > Kupujemy cyfrówkę. Działą ona bez zarzutu. > Po tygodniu przestaje nagle działać. > W momencie sprzedaży towar był sprawny ? Trochę za mało danych, aby dać odpowiedź. Możliwe, że w ciągu tego tygodnia aparat wpadł do basenu. I nagle przestaje działać. > Czy klient nie może skorzystać z ww. przepisu > o niezgodności z umową ? Jeżeli kupujący jest konsumentem, to pewnie, że może skorzystać z w/w przepisu i może zgłosić reklamację. Ale to nie znaczy, że będzie uznana. Będzie uznana, jak będzie uzasadniona istnieniem wady. Nigdzie w prawie nie jest napisane, że sprzedawca ma obowiązek uznać każdą reklamację. Ma obowiązek uznać jedynie te uzasadnione. Inaczej sklepy stałyby się dla Klientów wyporzyczalniami, np. ubrań, samochodów, laptopów. Raj. > istnieje jeszcze chyba takie cos jak rękojmia > i ma ona okres ochrony 2 tyg. w ciagu 2 tyg. > mozemy towar zwrocic .. Czy nie chodziło o 10-dniowy okres zwrotu przy sprzedaży na odległość ? To często nazywa się okresem ochronnym. -
Zarowki Xenonowe
toptuner_pl odpowiedział(a) na BZQ temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Myli Pan pojęcia gwarancja i zgodność z umową. Udzielenie gwarancji jest fakultatywne, a jej okres zależy od sprzedającego. Reklamować z tytułu niezgodności z umową rzeczywiście można w ciągu 2 lat od zakupu, ale po pierwsze dotyczy to sprzedaży konsumenckiej, a po drugie dotyczy to wad istniejących w momencie sprzedaży, o których nie pinformowano Kupującego.