diesel_donkey
Zarejestrowani-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
530d se 2007 LCI
Osiągnięcia diesel_donkey
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
zapamietajcie w LCI czerwone pole nie jest ruchome! jak silnik jest zimny i autem trzesie(jak to w dieslach) to i tym samym zegarami trzesie to wtedy sie rusza, albo jak wpadniesz w dziure i tapnie autem to tez sie ruszy ale samo z siebie(temp. silnika) nie!
-
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
bywa, ze wentylator pada i dmucha caly czas, badz dmucha jak mu sie podoba....wiec nie zawsze takie oczywiste ale jak szukalem rozwiazania swojego problemu to obil mi sie o oczy jakis tekst, ktory wiazal dwa fakty nadmuchu i temperatury plynu... -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
powiem Ci - bogdan201, ze przyspieszal normalnie nie czulem nic co mogloby mnie niepokoic, jedynie duzo palil, duzo za duzo, i caly czas byl dosc glosny tak jak przy zimnym silniku wiem, ze jak ma sie problemy ze skrzynia to trzeba zaczac od update oprogramowania, robilem ok 4-5tygodni temu, przy okazji wymiany zamka od tylnej klapy roznice zauwazylem, wczesniej na trybie DS troszke szarpalo przy biegach 1-3 teraz chodzi jak w masle:-) nie wiem jak wymiennik ciepla wygladal po wyciagnieciu, to bylo robione u dealera(w Anglii mowia stealer - zlodziej) wiec nie wiem, plyn chlodniczy uzupelnili 3l i olej tez dolali ok 1l. tyle wiem -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
ekspertem nie jestem wiec ciezko bedzie mi pomoc,ale 95-96C to troche duzo, jak DPF sie regeneruje to temperatura idzie do gory 92-94C, glowny termostat tez wymieniales? no ale to nie sa objawy jak przy walnietym termostacie... sprawdzalws czy wiatra Ci sie kreci? on powinien sie wlaczyac dopiero jak temperatura przekroczy 90C+ czujnik (termometr) temeratury? -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60N/Sedan/India/530d-M57N2/RHD/N/2008/june/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/ czesc nr 1 ztegoz wzgeldu, ze robilem to w Belgii to ciezko bedzie to odniesc do roboczogodziny w Polsce, tak czy siak same czesci(chlodnica i dwa o-ring'i) ok 235euro, tutaj roznicy w cenie nie bedzie, a calosc z robocizna wyszla 475euro, nie za tanio ale szczerze mialem juz dosc znachorow, ktorzy tak naprawde i tak kosztuja wiecej niz dealer -
jak wejdziesz do ukrytego menu to podczas jazdy powinno pokazywac ok 14.2-14.5V jak wylaczysz silnik 12.2-12.4V w przypadku kiedy szwankuje elektryka, zacznij od ibs, tak jak inni pisali, tez obilo mi sie o oczy, ze woda sie zbiera pod kolem zapasowym i zalewa obwody... napewno podlaczenie do kompa pomoze
-
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
witajcie! wlasnie wrocilem od dealera po wymianie chlodnicy oleju. Wszystko wrocilo do normy! Wsiadlem do auta mialo temperature plynu 42C, po okolo 1,5km 77C, po 2,5km 85C, po 5-6km 90C. na zewnatrz byla temperatura -0.5C konkluzja taka, ze jak wymiana dwoch termostatow nie pomogla czas pomyslec o wymianie chlodnicy:-) oczywiscie jesli ma objawy taj jak wyzej pisalem! jeszcze raz dzieki za pomoc! -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
tez mi sie wydaje, ze to chlodnica oleju... tym bardziej ze u mnie nie osiaga nawet 70C, jedynie jak pogazuje kiedy stoi ale tez zajmuje mu to sporo przwaznie jak jade na autostradzie 66C-70C, kiedy przyspieszam 68-70C, zdejmuje noge z gazu spada do magicznej granicy 66C i pali jak smok...a kupilem go tylko po to zeby zaoszczedzic na paliwie....:) bo troche sie bujam hehe:) -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
https://picasaweb.google.com/111428286834001873292/OilCooler?authkey=Gv1sRgCI-Esbq4kabV2gE -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
no ja mam automat, az takim specem nie jestem aby powiedzieć Ci czy manualna skrzynia ta chlodnice ma, dzis wieczorem zrobie zdjecie to porównasz sobie, widoczne po otworzeniu klapy/maski problem w tym, ze jak masz któryś z termostatow padnięty to temperatury 90C nie osiągnie nawet po 5h jazdy wiem, ze sa podzielone opinie, ale proces wypalania sadzy w tych modelach może rozpoczac się kiedy temperatura silnika osiągnie 75C, z praktyki wygląda to tak, ze dopiero po osiągnięciu 90, większość forumowiczow w Anglii pisze ze EGR otwiera się dopiero przy 89+ i stad komputer odpala sadze przy 90C EGR możesz wymienic sam! a koszt jest znikomy, ach i tylko oryginał! Jak potrzeba Ci to napisze instrukcje tak prosta ze zrozumiesz wszystko, pierwszy raz zejdzie Ci ok. 30-60minut każdy nastepny to kwestia 15-20minut -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
Już znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Tak jak przypuszczałem, wine za nadmierne wychładzanie silnika ponosi schladzacz oleju. Znalazłem post gdzie jest wyjaśnione:, jeśli po odpaleniu silnika zaczyna nagrzewać się górna część nagrzewnicy, a jej dol pozostaje zimny oznacza usterke chłodnicy oleju. Teraz tylko wymienić i mam nadzieje jeździć w końcu, tym autem…a nie stresować się i drapać po d….z bezsilności! Proponowałbym dodać to do typowych usterek e60/e61, która to ciężko zdiagnozować, przy tej usterce widoczne jest zwiększone zużycie paliwa ok. 20%, gdzie przy usterce termostatu 5-10% silnik jest znacznie chłodniejszy niż w przypadku przepuszczającego termostatu. -
potrzebuje porady jak wymienic zarowke H7 od swiatel "krotkich"? zarowke wyciagam bez problemu bodajze cwierc obrotu. Teraz pytanie jak wyciagnac sama zarowke z gniazda/wtyczki czy to trzeba silno pociagnac czy jest tam jeszcze jakies zabezpieczenie?
-
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
Andrzeju forum ma polegać na dyskusji, wiec czym tu sie urażać. Uwaga i krytyczna się przyda Czytam więcej i więcej i nic… Racja aby proces wypalania sadzy się rozpoczął musi być 75C tu sprostowanie, a przy 89-90C otwiera się EGR termostat żeby schładzać filtr PDF Wracając do tematu co może być przyczyna za niskiej temperatury w moim przypadku?? -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
witajcie! nie chce tutaj sie klucic ani prawic niesmaczne uwagi, ale juz tyle sie oczytalem na temat tego auta, ze moge powiedziec z pewnoscia i smialoscia,ze do odpalenia DPF musi! byc osiagnieta temperatura 89-90C inaczej proces wypalania sadzy nie rozpocznie sie kolega pisze ze ma podobnie jak u mnie temperature w okolicy 75C, odpowiem krotko i na temat: masz problem i to nie jest normalne, zerknij na filmik: mam nadzieje, ze rozwieje Twoje i inny watpliwosci. Jak system chlodzenia jest sprawny po 15km wjezdza sie na autostrade osisaga predkosc ok. 100km/h i upewnia sie, ze jest sie na 6 biegu, po chwili powinno sie miec 89-92C nawet przy -5C Co do sytuacji z moim autem, ja zauwarzylem ze moja skrzynia zachowywla sie jakby byla w trybie sportowym zaraz po odpaleniu silnika czyli temperatura ok 20-40C wiec o dopalaniu DPF mowy nie ma -
BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C
diesel_donkey odpowiedział(a) na diesel_donkey temat w E60, E61
przy temperature 73C? DPF odpala sie przy temperaturze 90+ wiec mnie to nie dotyczy..... z reszta ja pisze o zimnym silniku, wiec o dopaleniu sadzy nie ma mowy, zreszta nie pamietam kiedy silnik byl cieplejszy jak 85C