Skocz do zawartości

felixo

Zarejestrowani
  • Postów

    368
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było X3 F25 20i (2013) a teraz jest f30 320d LCI (po liftingu). Ech, jak to świetnie jeździ! :-D

Osiągnięcia felixo

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Oprogramowanie będzie stanowiło coraz większe znaczenie w autach. W przyszłości opłaty abonamentowe za dostęp do określonych funkcji będzie standardem. Dodatkowe funkcje nawigacji. Dodatkowe funkcje asystentów albo ich nowsze wersje. Itd
  2. Dla zainteresowanych. Serwis ustalił, że winą jest zepsuty zawór EGR. Niby nie ma to związku z wymienianą wcześniej chłodnicą EGR. Koszt naprawy w Smorawiński Poznań wyniesie mnie 2 tys zł brutto.
  3. Hej, Mam F30 po lifcie z silnikiem diesla 2.0 190 koni. Bez xdrive. Automat zwykły. Przebieg ok 45 tys km. Od około miesiąca obserwuję, że przy przyśpieszaniu w jednym momencie (np. ok 60km/h) następuję chwilowe odpuszczenie mocy, szarpnięcie, zawahanie auta. Jakby taka nieudana i długa zmiana biegu czy coś. Przypomina to takie efekt jakby auto dostawało z paliwem jakiegoś syfu i się na chwilę zawahało. Co to może być? Dodam, że w tym roku wymienili w aucie EGR w ramach akcji naprawczej BMW. pozdrawiam
  4. Zestaw Match MS 83C-BMW.2 (składa się z 2 podzestawów MS 42C-BMW.2 + MW 8BMW-D).
  5. Zamontowałem w Automelodia (http://www.automelodia.pl/) zestaw dedykowany do F30 firmy Match bez dodatkowego wzmacniacza. Łącznie z głośnikami basowymi. A do tych kupiłem oryginalne obudowy (potwierdzam, że w najniższej wersji audio głośniki basowe są zespolone z obudową, można je niby odklejać i kombinować, ale ja chciałem mieć wszystko porządnie zrobione i w razie jakieś chęci móc przywrócić stan pierwotny). Wrażenia? Bardzo dobre. W poprzednim BMW miałem Harman Kardon, więc mam porównanie. W zależności od źródła dźwięku efekty są pomiędzy HiFi a Harman Kardon. Różnica jest taka, że w Harmon jest o wiele więcej głośników, więc jest bogata scena dźwięku, gra całe auto. A tutaj bazujemy na audio przednim, więc scena uboższa. Ponadto Harman jest precyzyjny bez względu na rodzaj muzyki. W tym zestawie lepiej spisują się utwory gitarowe, wokalowe, rockowe, naprawdę robią mega wrażenie może nawet i lepsze niż Harman. Wysokie tony są bardzo precyzyjne, szczegółowe, analityczne. Basy w porównaniu do podstawowego audio są cieplejsze, ale nie są tak poszarpane, aczkolwiek przy muzyce elektronicznej mają takie głuche uderzenie, silniejsze od głębi basu, co akurat mi się nie podoba. Druga kwestia: jeżeli ktoś chce bardzo, ale to bardzo głośno, to wzmacniacz konieczny. Dla mnie poziom głośności 80% jest już maksymalną granicą, ale Harman Kardon gra głośniej jeżeli to dla kogoś istotne. Jednak jakość tych głośników da się poczuć dopiero jak rozkręcimy głośność tak na 40-50%. Poniżej tej wartości średnie tony są lekko przytłumione. Tak czy inaczej całość gra bardzo ładnie. I nareszcie można słuchać audio w aucie.
  6. Co to znaczy "jest problem" i "da się to zrobić"? :roll: :mrgreen:
  7. On miał wersję hifi (widać jak porównuje "stary" twitter z nowym gladena). Czyli z innym typem głośnika, wykręcanym. Ale jeszcze może ktoś upewni mnie bez potrzeby rozkęcania? Kto robił upgrade z najniższego audio na wyższy z wymianą subwofferów? :?: :roll:
  8. Subwoffer jest. Ale on jest na stałe zespolony z obudową. Nie da się samego głośnika wykręcić i wstawić w to miejsce inny. Tak jest? Tylko w wersji z podstawowym audio. W wersji hifi podobno już jest inaczej. Tutaj widać głośnik zespolony na stałe z obudową: https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=u3cWWv-bBYLxkwXIqafIBw&q=65139210148%5C&oq=65139210148%5C&gs_l=psy-ab.3...3940.3945.0.4163.2.2.0.0.0.0.150.216.1j1.2.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.XK0ex-H3Q_c A tak wygląda wersja obudowy, z której można wykręcić (zmienić) głośnik: https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=wHcWWrCdAdKvsAelj6eoCw&q=65139210149&oq=65139210149&gs_l=psy-ab.3...37143.37143.0.37497.1.1.0.0.0.0.62.62.1.1.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.XvfCyZm-3sk
  9. Mam pytanie. Zamówiłem ramki do twitterów: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7323508-uszczelka-ramy-szyby-wewn-prze-prawa https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7323507-uszczelka-ramy-szyby-wewn-prze-lewa Natomiast dostałem informację, że jeżeli posiada się najniższe audio w F30 (ja posiadam), to należy dokupić jeszcze komory dla subwooferów. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3D31-EUR-11-2013-F30-BMW-320d&diagId=65_2312 Numery części 65139210149 i 65139210150. Czy to prawda? Czy da się to jakoś obejść? Myślałem, że już mam te komory? Koszt ich zakupu to 300-400 zł.
  10. Ciekawe informacje z testu, przydadzą się też innym osobom, dzięki. Przemyślę zatem całość. Po wyborze i montażu (ten zlecę) dam znać jak wrażenia. :mrgreen:
  11. Miałeś okazję porównać granie Matcha i Audio System m100? O Matchu w serii 3 słyszałem dwie bardzo dobre opinie z pierwszej ręki. Dlaczego Audio System m100 ma być lepszy? Z tym montażem się zastanowię. Nawet jeżeli proste, to czasami wolę zapłacić i powierzyć usługę, kto zrobi to lepiej niż ja. Bo nigdy nie rozbierałem drzwi, nie wygłuszałem itd, to jednak trzeba mieć troszkę doświadczenia i pewności, aby zminimalizować ryzyko porysowania czy złamania jakiegoś zatrzasku. I klucze nasadowe :roll: :duh: :mrgreen: Ramki to twitterów już zamówiłem.
  12. Znalazłem ofertę http://www.automelodia.pl. Specjalizują się w upgrade audio w BMW. Bardzo dobre wrażenie robią (opinie, rozmowa, oferta, rzeczowe argumenty). Dostałem szczegółową ofertę dla 4 wariantów: Wariant I (bez wzmacniacza) Koszt całkowity obejmuje: - zakup systemu Match MS 42C-BMW.2 + MW 8BMW-D , - zakup akcesoriów (maty tłumiące, okablowanie głośnikowe i inne akcesoria), - opisane powyżej prace montażowe. Jest to kwota 2299 PLN (czas realizacji - 1 dzień) Wariant II Koszt całkowity obejmuje: - zakup systemu Gladen One 201 BMW - http://sklep-car-audio.pl/217-one-201-bmw.html , - zakup wzmacniacza mocy Gladen RC70C4 - http://sklep-car-audio.pl/541-gladen-fd-75c4.html , - zakup akcesoriów (maty tłumiące, okablowanie zasilające, głośnikowe, sygnałowe, i inne akcesoria) - opisane powyżej prace montażowe. Jest to kwota 3599 PLN (czas realizacji - 2 dni) Wariant III Koszt całkowity obejmuje: - zakup systemu Gladen One 201 BMW Extreme - http://sklep-car-audio.pl/218-one-201-bmw.html , - zakup wzmacniacza mocy Gladen RC70C4 - http://sklep-car-audio.pl/541-gladen-fd-75c4.html , - zakup akcesoriów (maty tłumiące, okablowanie zasilające, głośnikowe, sygnałowe, wysokiej klasy konwerter i inne akcesoria) - opisane powyżej prace montażowe. Jest to kwota 4099 PLN (czas realizacji - 2 dni) Wariant IV Koszt całkowity obejmuje: - zakup systemu Gladen One 201 BMW - http://sklep-car-audio.pl/217-one-201-bmw.html , - zakup wzmacniacza mocy Mosconi One 80.4 -http://sklep-car-audio.pl/294-mosconi-gladen-one-804.html , - zakup akcesoriów (maty tłumiące, okablowanie zasilające, głośnikowe, sygnałowe, wysokiej klasy konwerter i inne akcesoria) - opisane powyżej prace montażowe. Jest to kwota 4499 PLN (czas realizacji - 2 dni) Zdecyduję się na pierwszy wariant. Wg opinii Pana z automelodia, głośniki Match lepiej grają na radiu bmw od Gladenów. Wynika to z ich specyfikacji lepiej dopasowanej do parametrów radia. Pan potwierdza tę tezę też wg własnego doświadczenia - montował i słuchał zestawu Match i Gladena, ma porównanie i rekomenduje Match jeżeli bez wzmacniacza. Dodam, że to druga taka opinia jaką spotkałem wśród montujących audio. Aczkolwiek jak pisał - Gladen gra lepiej jeżeli połączy się go z dobrym wzmacniaczem. Montaż wzmacniacza może dać lepszą reprodukcję basów i głośność. Ale ja nie słucham bardzo głośno. Więc chyba nie warto dopłacać 2 tys zł do Gladena i wzmacniacza?
  13. Trochę ponad 4 tys zł z głośnikami
  14. Pan z autoradiohifi.com.pl zamiast Gladena poleca jakiś zestaw firmy "Match" do BMW ze wzmacniaczem tejże firmy. Mówi, że jego przewaga polega na tym, że jest to wzmacniacz 6 kanałowy cyfrowy. I można lepiej zsynchronizować czasy, każdy kanał. Uzyskuje się efekt dużo lepszy od Gladena. Miał ktoś do czynienia z tym Match? Cena zestawu zbliżona do Gladena ze wzmacniaczem. Aha i Pan mówił, że bez wzmacniacza nie warto montować Gladena. Jego opinia na podstawie porównania jakości dźwięku.
  15. A który warsztat w Polsce te Gladeny zakłada w BMW i może to zrobić profejonalnie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.