Skocz do zawartości

przemek4net

Zarejestrowani
  • Postów

    495
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e60 LCI 530xd 400ps/830Nm by Przemek4net

Osiągnięcia przemek4net

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. hybryda: poszukaj usera lukbmw (na tym forum czy bmw-sport) wagnera sobie podaruj: na bazie 3" turboworks'a (taki z wyjsciami DO TYLU 3" a nie z boku) zbuduj (ktos kto spawa aluminium musi sie tym zajac)... zmiescisz IC o szerokosci rdzenia chyba 600 .. to bardzo wydajne IC) Do tego polecam grubsze weze, wywalenie klapy gaszacej i EGRa, poszerzenie wejsca w kolektorze ssacym i kompletna przebudowe dolotu powietrza do turbiny (maf do wywalenia , ta rura plastikowa w ksztalcie litery C laczaca turbo i maf najlepiej do zastapienia czyms szerszm. Do tego oczywiscie zamiana pompy wtryskowej na R90 Wydech od 286ps kompletny z tlumikami (to jedna czesc wiec kup na szrocie w okolicy bo nikt tego nie wysle jako jedna czesc tylko potnie) a ten DP co bedziezz montowal ma byc 3" (seryjny wydech jest zwezony w miejscu laczenia sie kata/dpfa z reszta wydechu).. jak kupisz DP dedykowany to pewnie bedzie zwezony pod seryjny wydech Nie dopytuj o nic wiecej... uzyj "szukaj" po forach i googlach. Tez w paru projektach na fb "ecuperfect" znajdziesz moze kilka zdjec czy infa w opisach projektow. "Jakis DP" , Wagner, "jakas hybryda" to tak brzmi jak 360-370ps- to polowa drogi Pozdrawiam, Przemek
  2. haj, powiem jak to wyglada "od drugiej strony" bo "cos tam chipuje" i mam ten sprzet Podszedlem do F10 z 2015r.. indentyfikacja przeszla bez bolu... wlaczylem virtual reading (bo "myk" jest taki, ze przeczytac softu z auta sie nie da po obd, ale zapisac tak - i po identyfikacji soft powinien byc on przeczytany z bazdy danych mms)... chwila myslenia i "download error" Zalozylem "ticketa" ... i narazenie bez ODP - obstawiam, ze (mam nadzieje, ze chwilowo) ich baza danych z softami jest uboga jak sklep miesny w latach 80tych Jeszcze w tym tygodniu bedzie test z 535D LCI F10... druga szansa Pozdrawiam, Przemek P.S. jezeli chodzi o sterowniki, ktore maja "bootpin" po stronie niedostepnej po otworzeniu "wieka".. to jest naprawde mordega (podwazanie plyty glownej sterownika albo wiercenie dziury w obudowie - np 525D, 535D F10).. ale jezeli chodzi o "jakies F10 520D" to szczerze... nie ma wielkiego stopnia skomplikowania by zrobic to na stole (oczywiscie kupilem toola nie po to by bo na choince powiesic wiec... )
  3. Hi dzieki za odp do Fxx zeby polaczyc sie inpa/testo/ista_d zawsze uzywalem eneta (na inpowym kablu mi sie nie powiodlo), do edc17 w serii E.. zwykly inpowy kadel (tylko bez mostkowania, na ktorys tam pinach kostki) - w sumie to detal techniczny: czyli w serii Fxx takze wartosci doladowania masz nieograniczone do 2550??? pytajac o rownoleglosc odczytow mam na mysli czytasz to pojedynczo Na zasadzie INPAapiJob(sgbd,"STATUS_LADEDRUCK_SOLL","",""); INPAapiCheckJobStatus("OKAY"); INPAapiResultAnalog(zahlen_var,"STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT",1); czy hurtem? INPAapiJob(sgbd,"mw_select_lesen_norm",lv_jobparams,"job_status;id_sg_adr;_tel_auftrag;_tel_antwort"); (a w tym lv_jobparams masz posklejane ID parametrow, ktore hurtem chcesz przeczytac - to na ile ecu rownolegle/nierownolegle to czyta... to osobna sprawa.. ale jest to obstawiam szybsze niz requestowanie "parametr po parametrze") ponawiam pytanie: czy czytasz dawke paliwa?!!! czy dawka paliwa widziana przez program ograniczona jest do 100mg, czy odczyt przeplywu powietrza ograniczony jest do 1600mg? (te ograniczenia wynikaja /po czesci?/ z plikow PRG - w sumie jestes poza ediabasem z inpy wiec moze ten problem Ciebie nie dotyczy?) Pozdrawiam, Przemek P.S. kupilem kiedys carly/bmwhat - do diagnostyki to knot nad knotami (a gosc jest gluchy jak pien na uwagi)... mam nadzieje ze to co robisz bedzie lepsze/trzymam kciuki. Obecnie uzywam testo albo swojego rozszerzenia do inpy dodajacego miedzy innymi logowanie live data do pliku CSV
  4. Witam, (pytanie w kontekscie diesli) czy program: - odczytuje zadane/faktyczne ladowanie turbiny do wartosci ponad 2550 (1.55 bara) - inaczej: nie jest to odczyt at komendami po elm (takich programow jest od groma) - loguje dane live data do pliku csv, ktory moge latwo sobie otworzyc na andro jakims csv/excel viewerer lub przeslac mejlem by to uczynic na PC - czy program we wspomnianym pliku CSV notuje ROWNOLEGLE dane np w postaci kolumn: obroty, zadane ladowanie, faktyczne ladowanie DAWKA PALIWA!!!!, wysterowanie VNT itp? - czy znajac nazwe parametru, ktory mnie interesuje (np BEZUGSWINKEL_BEGINN_HAUPTEINSPRITZUNG1_WERT ) moge sobie gdzies takie parametry "z palca" dodac? (by stworzyc jakis set logowanych parametrow cos jak w testo?) - czy program chodzi NIE JAKO ELMOWY CZYTACZ z seria Fxx (enet? - jak to z komorka polaczyc) Przemek
  5. Haj, ja sie zgadzam/wierze, ze wsadzajac lepsze scalaka bedzie cos lepiej.. ale nawet jakby byl ze zlota to chodzi na napieciu jakie jest w aucie co z czystej fizyki mocno ogranicza moc... a chodzenie na max mocy wiaze sie z MEGA zmieksztalceniami... im wyzsza sprawnoscc tym wieksze znieksztalcenia a przy 14V w instalacji jakosiowo dobry wzmak pewnie mialby z 5W/glosnik http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/datasheet/90/5c/1e/6b/dd/11/41/63/CD00001962.pdf/files/CD00001962.pdf/jcr:content/translations/en.CD00001962.pdf prawdziwy wzmacniacz nawet budzetowy ma znieksztalcenia na poziomie 1%... 10% to dramat, audiofil moglby sie w aucie rozplakac sluchajac tego:D Przemek P.S. czekam az ktos dzielny i sprawny w obsludze lutownicy podejmie sie tego i porobi dokladne fotostory - najchetniej w wersji CIC
  6. Hi, niezaleznie jaki by to nie byl uklad wzmacniacza, to chodzi on na 12 (powiedzmy 14) voltach Przy glosnikach 4ohmowym max ampery jakie pojda do 14V/4ohmy = 3z hakiem A (I = U/R) Moc jaka to dac moze to 3*14 = 42W (moc = napiece * natezenie) Przy sprawnosci pewnie okolo 60% (i to kosztem duzych zmieksztalcen) bedzie to max 25W i to chyba mocy muzycznej... polowa z tego to ok. 12W i pewnie cos kolo tego jest do ugrania w tak budowanych radiach Osobne wzmacniacze maja o ile wiem przetwornice, ktore pozwalaja ominac ten problem BMW chyba stosuje glosniki 2ohmowe by podwoic moc Jezeli bym chcial przechodzic w przednich drzwiach (najwazniejsze glosniki moim zdaniem w aucie) na jakies inne glosniki, to beda one na 99% 4ohmowe wiec za chiny ludowe wbudowana kostka wzmacniacza sie nie nada Datasheetcie podaja take parametry 4 x 28 W/4 Ω @ 14.4V, 1 kHz, 10% Pi razy oko sie to wpasowuje w moje wyliczenia... to 10% to chyba znieksztalcenia - 10% to raczej duzo Perwszy lepszy wzmak http://allegro.pl/kenwood-kac-m1804-wzmacniacz-4-kanalowy-400w-i6378759027.html 45Watts RMS x 4 at 4 ohms and 1% THD 1 a 10 to duza roznica... :cry: Pozdrawiam, Przemek
  7. Hi, w skrocie: w radiach BMW (i wielu innych marek, np VW) czesto i gesto za wzmacniacz robi takie cosik (lub jego pochodna) http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXytwwy.pdf Niestety radia nie maja klasycznego wyjscia liniowego umozliwiajacego podlaczenie wzmacniacza bez konwertera hi->lo Znalazlem 2 opisy jak wpinajac sie przed jego "nóżki", mozna dorobic brakujacy lineout na bazie skody https://www.drive2.ru/l/6662778/ na bazie bmw (CCC prof) https://bimmerprofs.com/ccc-lci-line/ Wersja maegawypas z podlaczeniem cudawianek upgradujacych radio z g... nawigacja w wypasiona stacje multimedialna https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3336471.html Moze komus sie przyda..moze ja w przyszlym wcieleniu jak znajde czas wejde w temat Pozdrawiam, Przemek
  8. 20 koni przy 260 to 7,5%... czy jestes w stanie wyczuc 7,5% i ile jestes gotowy za to dac, by nie zalowac to dosyc subiektywne... sa tacy co za 20 koni wiecej dadza tysiace a dla mojej mamy byloby to warte mniej niz ladne dywaniki Przemek
  9. tam jest program seryjny z pozmienianymi parmetrami pracy programu :D remap moze byc lajtowy a moze byc ostry.... remap moze byc do d... a moze byc czysty moze byc mocny ch... remap... moze byc lajtowy ch.. remap... moze byc dobry mocny remap i moze byc dobry lajtowy remap Czy jest slaby czy mocny widac na wykresie (jest z tych slabszych) a czy jest czysty czy do d... widac w srodku jak i w bardzo (nazwijmy to) technicznych logach (jednym slowem to tak jakbys pokazal biustonosz i pytal sie czy jego wlascicielka jest ladna - jedyne co on powie to czy ma wielkie cyce /przepraszam za obrazowosc :lol: ) Przemek P.S. w przypadku kiepskiego remapu lepiej z dwojga zlego miec ten lajtowy :D
  10. hi, o roli klapek dyskutowac nie chce - gdyby ktos mi je z auta usunal bez mojej wiedzy to bym sie nie skapowal Lepszy temat - dzien z M za "przystepna cene" czyli z vat to beda prawie 4 patyki - ktos prowadzi liste kolejkowa? :D Impreza bedzie polegala na pogawedce, opowiedzeniu o autach. marce, torze i przejazadzkach z tym, ze wiekszosc czasu bedzie sie oczekiwalo na swoja kolej /auto jest tylko kilka a ludzi bedzie ze 30?/ (bedzie stol z zarciem ale pewnie bez wodki -)...no i nocleg i moze impa wieczorna (pewnie juz z wodka :D ) Wierze, ze to przemile spedzony dzien tyle, ze cena.... Alternatywa budzet ale nie z budzet autami Bez niczego za ok tysiaka moge sobie wziac np na jeden dzien takie oto autko Konkretnie bmw m3 za nawet mniejsze pieniadze wzieli moi koledzy w 4ke z wypozyczalni jak byli w Monachium i cala noc ujezdzali Pozdrawiam, Przemek
  11. ja mam chyba nietypowy samochod.. bo w moim paliwo wtryskiwane jest bezposednio do cylindrow jaka mape chciales poprawic? Przemek
  12. nie wiem co kryje sie pod pojeciem "zlamanie zabezpieczenia" ale jezeli to tzw torque monitoring to jak tuner ma rozpiske adresow w sofcie albo program czy tez serwis online, ktory to robi.. to jest to 5 min.. a jak tego nie ma i musi to znalezc samemu to moze i 3 tygodnie byc za malo Jest tez kupa tunerow wgrywaczy (powiedzmy lokalnych) Maja urzadzenia tzw "slave", ktore sa sparowane z urzadzeniem "master" Tuner lokalny czyta soft slavem, jest on wysylany do swojego "mastera", soft jest obrabiany "przez kogos", odsylany i tuner lokalny go wgrywa ... czy to trwa 5h, 1h czy moze 5 dni to jest malo zalezne od tunera lokalnego Patrz http://www.ktag-alientech.com/en/ no i patrz przyklad takiego ogloszenia "jestem master, zostan moim slavem" https://www.tuningfileservice.com/index.php/fr/que-proposons-nous/32-torque-monitoring-disable a na liscie jest Po tym odblokowaniu zostaje dalej kupa pracy ze znalezieniem wszystkich "zwyklych" limiterow (+ ustawienie to co sie chce w tym sofcie) Generalnie wytworzyl sie system "file servisow" gdzie tuner kupuje jakies creditsy i za nie ma jakies uslugi typu "wylaczenie DPF 1 credit, wylaczenie EGR 1 credit, wylaczenie DPF i EGR - 1.5 creditu, chiptuning 3 creditsy itp itd" Mam jeden program z abonamentem (to nie sa tanie rzeczy) i w ramach tego (a raczej w ramach abo) mam serwis, ktory ma mi obowiazek pomoc gdyby ich automat do wylaczania torq monitoringu , dpf, egr bledow itp nie podolal czy cos zrobil zle oraz mam mozliwosc za jakias ludzka kase zlecic im zrobienie tego dla aut, ktorych ich automat-program tego nie robi... i to ma kazdy tuner i na to placa niemala kase i abonament do tego /rok. Oceniam, ze sam abo za urzadzenia (legalne - nie klony) i np jakis program typu swiftec to ze 3tys euro/rok srednio.. doliczysz do tego rate leasingu za jakas porzadna hamownie 4x4 (250+ kola netto ) i pozniej bys nie czul sie "dymany w tylek" uslyszysz, ze cos trwa 5h a moze trwa tylko 5min ale zebys oczu nie otwieral liczac ile kosztuje 1h pracy tunera uslyszysz jakis tekst z czapki Takie zycie :) Pozdrawiam, Przemek P.S. oddalem niedawno TV do naprawy w ramach gwarancji... dzwonie i slysze, ze plyta cala jest spalona i nie da sie naprawic i bedzie drogo.. a ja mowie to co bedzie bo to TV na gwarancji? (mysle sobie: dostane nowy albo cash back)... a oni "a.. na gwarancji, przepraszam, sprawdze jeszcze". po 1h telefon, ze TV jest juz naprawiony (takie zycie ha ha - masz wiedze to dyktujesz warunki, nie masz wiedzy, smarujesz 4 litery wazelina i otwierasz portfel)
  13. klapki w silniku N57 sa tak wymyslone, ze nie wpadna (nie sa "pionowo" ale poziomo jakby nadziane na ruszt - metalowy pret)... ja je usuwalem ale czy to mod na plus czy minus ciezko powiedziec - nie wpadna i tez przez nie od spodu kolektor nie bedzie ciekl Prawie na bank gniazda klapek blizej wlotu (w silnikach przedliftowych N... od strony grodzi /kolektor dolotowy zawiniety jest o 180 stopnu) beda mocno przewezone od syfu z EGRa Przemek
  14. witam nie mam zamiaru niczego "hejtowac" bo przeciez softu na oczy nie widzialem ale zanim przejde do koncowej mysli jedna rzecz rozwine W sterowniku jest program (ktorego sie nie rusza) i parametry pracy programu (nazwijmy to "mapy"). Posrod tych map jest n map limitujacych zarowno pojecie abstrakcyjne pt "moment obrotowy" jak i bardziej namacalne pt "paliwo". Zalozmy w innej mapie jest zapisane, ze dla momentu 400nm potrzeba 90mg paliwa a dla 320 np 75mg (wartosci sa "z czapki" - chodzi o zasade) Jezeli tuner ustawi np "jak driver nacisnie gaz do dechy to ma byc moment 400nm" i nic tego nie limituje = > silnik dostanie 90mg paliwa (bo dlaczego by nie :D) ...gdy jednak tuner pominie jeden z naprawde wielu zaszytych limiterow i np bedzie "nieruszony" limiter do np 320nm... to co bedzie? moment zostanie ograniczony do 320nm (wartosc do dalszych obliczen, polluzno zwiazana z faktycznym momentem) a wiec silnik dostanie 75mg paliwa Skrzynia biegow dobierze swoje parametry pracy do 320nm (mimo, ze faktycznie bedzie w okolicy 400) itp konsekwencje. Wartosc 75 czy moze 90mg paliwa to takze pojecie "dla obliczen" - wtrysk przeciez trzeba otworzyc na okreslona ilosc czasu (liczonego w mikrosekundach /tu ciekawostka: u VW na pompowtryskach liczonego w kacie obrotu) utrzymujac cisnienia paliwa na okreslonym poziomie (np 1800bar)... Jedna z tych map to to wlasnie kalibracja wtryskow gdzie jest zapisan "drogi programie, gdy chcemy wtrysnac 75mg paliwa przy cisnieniu 1800barow to nalezy otworzyc wtrysk na np 1000mikrosekund" No i teraz do sedna: co zrobic gdy cos nas limituje i nie mozemy znalezc limitera lub na to czasu nie mamy? - > ciemna strona mocy podpowiada "zapisz w mapie zamiast 1000 np 1100" (i w efekcie komputer bedzie myslal "wtryskuje 75mg a tak naprawde poleci np 85mg paliwa Nie mowie, ze tak jest.. ale rozjechanie sie zuzycia paliwa wg komputerka vs dystrybutor" ... moze swiadczyc o tym malym "workarround" Dlaczego jest to zle? np komputer dobierze kat wtrysku dla 75mg ... mimo, ze wtrysk otworzy sie jak dla 90... - jest to programowa wersja powerboxa i tyle Remap od zera dla softu, ktorego wczesniej nigdy nie robilem to dla mnie dzionek studiowania a pozniej z pol dnia zabawy w programowanie, logowanie parametrow silnika, poprawka.. testy... poprawka - jezeli ktos dostaje czipa w 1-2h bez zadnego sprawdzania parametrow jak np faktyczne vs zadane ladowanie turbiny, to dostaje soft juz wczesniej przygotowany Nie wiem na 100% co tam jest za sterownik ale prawdopowodobnie jest to EDC17C50 (przynajmniej taki komp na testy od f30 sobie kupilem) - odkreca sie wieko, delikatnie podwaza (nawet jak nie jest sklejony to wieko bedzie sie trzymalo na takim silikonie czy pascie termicznej), przyklada pin do tzw "boota" + podlacza kilka kabelkow do wtyczki i programuje Jezeli bylby to EDC17CP41 (takie byly w F10 520d o ile wiem) to sprawa wyglada kiepsko (mechanicznie) bo trzeba wyciagnac kompletnie plyte z obudowy albo wiercic dziure w obudowie Generalnie z takimi autami jezdzi sie do tunerow a nie wgrywaczy (moze to byc "gotowiec" ale ten co go wgrywa musi sie na tym znac)... "na grupowym czipowaniu" to sobie mozna zaczipowac e46 bo bedzie 100-200 pln taniej i dla kieszeni ownera to moze byc kluczowe.... jezdzenie z Fka na takie imprezy to jak chodzenie do kowala z bolem zebow Pozdrawiam, Przemek
  15. Witam, E60 530D maual 218ps@475ps (a moze 492 ? :D ) to jest "troche" przebudowane auto (na forach user podpisuje sie jako Lukbmw) Najwazniejsze zmiany: - komputer i wtryski od 272ps - kolektor wydechowy z 2ma turbinami od 286ps (obie "hybrydowane") - nieoryginalna pompa wtryskowa - drobiazgi jak IC, wydech, czujnik RP od N47, map sensor 4 barowy Czipowalem to "na odleglosc" wiec nie mialem mozliwosci sprawdzic ile wyszlo - Lukbmw hamowal we wlasnym zakresie Pomiar na pierwszej hamowni: 475ps... drugi pomiar "weryfikacyjny" na innej wykazal 492ps ... i jak tu wierzyc w te hamownie :think: Pozdrawiam, Przemek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.