przemek4net
Zarejestrowani-
Postów
495 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW e60 LCI 530xd 400ps/830Nm by Przemek4net
Osiągnięcia przemek4net
Zapalony fan marki (9/14)
0
Reputacja
-
BMW 530xd by przemek4net 400ps - to juz koniec?
przemek4net odpowiedział(a) na przemek4net temat w Galeria - nasze samochody
hybryda: poszukaj usera lukbmw (na tym forum czy bmw-sport) wagnera sobie podaruj: na bazie 3" turboworks'a (taki z wyjsciami DO TYLU 3" a nie z boku) zbuduj (ktos kto spawa aluminium musi sie tym zajac)... zmiescisz IC o szerokosci rdzenia chyba 600 .. to bardzo wydajne IC) Do tego polecam grubsze weze, wywalenie klapy gaszacej i EGRa, poszerzenie wejsca w kolektorze ssacym i kompletna przebudowe dolotu powietrza do turbiny (maf do wywalenia , ta rura plastikowa w ksztalcie litery C laczaca turbo i maf najlepiej do zastapienia czyms szerszm. Do tego oczywiscie zamiana pompy wtryskowej na R90 Wydech od 286ps kompletny z tlumikami (to jedna czesc wiec kup na szrocie w okolicy bo nikt tego nie wysle jako jedna czesc tylko potnie) a ten DP co bedziezz montowal ma byc 3" (seryjny wydech jest zwezony w miejscu laczenia sie kata/dpfa z reszta wydechu).. jak kupisz DP dedykowany to pewnie bedzie zwezony pod seryjny wydech Nie dopytuj o nic wiecej... uzyj "szukaj" po forach i googlach. Tez w paru projektach na fb "ecuperfect" znajdziesz moze kilka zdjec czy infa w opisach projektow. "Jakis DP" , Wagner, "jakas hybryda" to tak brzmi jak 360-370ps- to polowa drogi Pozdrawiam, Przemek -
Fleszowanie ECu przez OBD już możliwe
przemek4net odpowiedział(a) na wujektomek temat w F30, F31, F34, F80
haj, powiem jak to wyglada "od drugiej strony" bo "cos tam chipuje" i mam ten sprzet Podszedlem do F10 z 2015r.. indentyfikacja przeszla bez bolu... wlaczylem virtual reading (bo "myk" jest taki, ze przeczytac softu z auta sie nie da po obd, ale zapisac tak - i po identyfikacji soft powinien byc on przeczytany z bazdy danych mms)... chwila myslenia i "download error" Zalozylem "ticketa" ... i narazenie bez ODP - obstawiam, ze (mam nadzieje, ze chwilowo) ich baza danych z softami jest uboga jak sklep miesny w latach 80tych Jeszcze w tym tygodniu bedzie test z 535D LCI F10... druga szansa Pozdrawiam, Przemek P.S. jezeli chodzi o sterowniki, ktore maja "bootpin" po stronie niedostepnej po otworzeniu "wieka".. to jest naprawde mordega (podwazanie plyty glownej sterownika albo wiercenie dziury w obudowie - np 525D, 535D F10).. ale jezeli chodzi o "jakies F10 520D" to szczerze... nie ma wielkiego stopnia skomplikowania by zrobic to na stole (oczywiscie kupilem toola nie po to by bo na choince powiesic wiec... ) -
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
przemek4net odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
Hi dzieki za odp do Fxx zeby polaczyc sie inpa/testo/ista_d zawsze uzywalem eneta (na inpowym kablu mi sie nie powiodlo), do edc17 w serii E.. zwykly inpowy kadel (tylko bez mostkowania, na ktorys tam pinach kostki) - w sumie to detal techniczny: czyli w serii Fxx takze wartosci doladowania masz nieograniczone do 2550??? pytajac o rownoleglosc odczytow mam na mysli czytasz to pojedynczo Na zasadzie INPAapiJob(sgbd,"STATUS_LADEDRUCK_SOLL","",""); INPAapiCheckJobStatus("OKAY"); INPAapiResultAnalog(zahlen_var,"STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT",1); czy hurtem? INPAapiJob(sgbd,"mw_select_lesen_norm",lv_jobparams,"job_status;id_sg_adr;_tel_auftrag;_tel_antwort"); (a w tym lv_jobparams masz posklejane ID parametrow, ktore hurtem chcesz przeczytac - to na ile ecu rownolegle/nierownolegle to czyta... to osobna sprawa.. ale jest to obstawiam szybsze niz requestowanie "parametr po parametrze") ponawiam pytanie: czy czytasz dawke paliwa?!!! czy dawka paliwa widziana przez program ograniczona jest do 100mg, czy odczyt przeplywu powietrza ograniczony jest do 1600mg? (te ograniczenia wynikaja /po czesci?/ z plikow PRG - w sumie jestes poza ediabasem z inpy wiec moze ten problem Ciebie nie dotyczy?) Pozdrawiam, Przemek P.S. kupilem kiedys carly/bmwhat - do diagnostyki to knot nad knotami (a gosc jest gluchy jak pien na uwagi)... mam nadzieje ze to co robisz bedzie lepsze/trzymam kciuki. Obecnie uzywam testo albo swojego rozszerzenia do inpy dodajacego miedzy innymi logowanie live data do pliku CSV -
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
przemek4net odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
Witam, (pytanie w kontekscie diesli) czy program: - odczytuje zadane/faktyczne ladowanie turbiny do wartosci ponad 2550 (1.55 bara) - inaczej: nie jest to odczyt at komendami po elm (takich programow jest od groma) - loguje dane live data do pliku csv, ktory moge latwo sobie otworzyc na andro jakims csv/excel viewerer lub przeslac mejlem by to uczynic na PC - czy program we wspomnianym pliku CSV notuje ROWNOLEGLE dane np w postaci kolumn: obroty, zadane ladowanie, faktyczne ladowanie DAWKA PALIWA!!!!, wysterowanie VNT itp? - czy znajac nazwe parametru, ktory mnie interesuje (np BEZUGSWINKEL_BEGINN_HAUPTEINSPRITZUNG1_WERT ) moge sobie gdzies takie parametry "z palca" dodac? (by stworzyc jakis set logowanych parametrow cos jak w testo?) - czy program chodzi NIE JAKO ELMOWY CZYTACZ z seria Fxx (enet? - jak to z komorka polaczyc) Przemek -
[EXX] LINE OUT w radiach BMW (DIY)
przemek4net odpowiedział(a) na przemek4net temat w Sprzęt audio i video
Haj, ja sie zgadzam/wierze, ze wsadzajac lepsze scalaka bedzie cos lepiej.. ale nawet jakby byl ze zlota to chodzi na napieciu jakie jest w aucie co z czystej fizyki mocno ogranicza moc... a chodzenie na max mocy wiaze sie z MEGA zmieksztalceniami... im wyzsza sprawnoscc tym wieksze znieksztalcenia a przy 14V w instalacji jakosiowo dobry wzmak pewnie mialby z 5W/glosnik http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/datasheet/90/5c/1e/6b/dd/11/41/63/CD00001962.pdf/files/CD00001962.pdf/jcr:content/translations/en.CD00001962.pdf prawdziwy wzmacniacz nawet budzetowy ma znieksztalcenia na poziomie 1%... 10% to dramat, audiofil moglby sie w aucie rozplakac sluchajac tego:D Przemek P.S. czekam az ktos dzielny i sprawny w obsludze lutownicy podejmie sie tego i porobi dokladne fotostory - najchetniej w wersji CIC -
[EXX] LINE OUT w radiach BMW (DIY)
przemek4net odpowiedział(a) na przemek4net temat w Sprzęt audio i video
Hi, niezaleznie jaki by to nie byl uklad wzmacniacza, to chodzi on na 12 (powiedzmy 14) voltach Przy glosnikach 4ohmowym max ampery jakie pojda do 14V/4ohmy = 3z hakiem A (I = U/R) Moc jaka to dac moze to 3*14 = 42W (moc = napiece * natezenie) Przy sprawnosci pewnie okolo 60% (i to kosztem duzych zmieksztalcen) bedzie to max 25W i to chyba mocy muzycznej... polowa z tego to ok. 12W i pewnie cos kolo tego jest do ugrania w tak budowanych radiach Osobne wzmacniacze maja o ile wiem przetwornice, ktore pozwalaja ominac ten problem BMW chyba stosuje glosniki 2ohmowe by podwoic moc Jezeli bym chcial przechodzic w przednich drzwiach (najwazniejsze glosniki moim zdaniem w aucie) na jakies inne glosniki, to beda one na 99% 4ohmowe wiec za chiny ludowe wbudowana kostka wzmacniacza sie nie nada Datasheetcie podaja take parametry 4 x 28 W/4 Ω @ 14.4V, 1 kHz, 10% Pi razy oko sie to wpasowuje w moje wyliczenia... to 10% to chyba znieksztalcenia - 10% to raczej duzo Perwszy lepszy wzmak http://allegro.pl/kenwood-kac-m1804-wzmacniacz-4-kanalowy-400w-i6378759027.html 45Watts RMS x 4 at 4 ohms and 1% THD 1 a 10 to duza roznica... :cry: Pozdrawiam, Przemek -
Hi, w skrocie: w radiach BMW (i wielu innych marek, np VW) czesto i gesto za wzmacniacz robi takie cosik (lub jego pochodna) http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXytwwy.pdf Niestety radia nie maja klasycznego wyjscia liniowego umozliwiajacego podlaczenie wzmacniacza bez konwertera hi->lo Znalazlem 2 opisy jak wpinajac sie przed jego "nóżki", mozna dorobic brakujacy lineout na bazie skody https://www.drive2.ru/l/6662778/ na bazie bmw (CCC prof) https://bimmerprofs.com/ccc-lci-line/ Wersja maegawypas z podlaczeniem cudawianek upgradujacych radio z g... nawigacja w wypasiona stacje multimedialna https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3336471.html Moze komus sie przyda..moze ja w przyszlym wcieleniu jak znajde czas wejde w temat Pozdrawiam, Przemek
-
20 koni przy 260 to 7,5%... czy jestes w stanie wyczuc 7,5% i ile jestes gotowy za to dac, by nie zalowac to dosyc subiektywne... sa tacy co za 20 koni wiecej dadza tysiace a dla mojej mamy byloby to warte mniej niz ladne dywaniki Przemek
-
tam jest program seryjny z pozmienianymi parmetrami pracy programu :D remap moze byc lajtowy a moze byc ostry.... remap moze byc do d... a moze byc czysty moze byc mocny ch... remap... moze byc lajtowy ch.. remap... moze byc dobry mocny remap i moze byc dobry lajtowy remap Czy jest slaby czy mocny widac na wykresie (jest z tych slabszych) a czy jest czysty czy do d... widac w srodku jak i w bardzo (nazwijmy to) technicznych logach (jednym slowem to tak jakbys pokazal biustonosz i pytal sie czy jego wlascicielka jest ladna - jedyne co on powie to czy ma wielkie cyce /przepraszam za obrazowosc :lol: ) Przemek P.S. w przypadku kiepskiego remapu lepiej z dwojga zlego miec ten lajtowy :D
-
E92 335D LeMans Blau: 410KM/750Nm - SPRZEDANE
przemek4net odpowiedział(a) na tom3k90 temat w Galeria - nasze samochody
hi, o roli klapek dyskutowac nie chce - gdyby ktos mi je z auta usunal bez mojej wiedzy to bym sie nie skapowal Lepszy temat - dzien z M za "przystepna cene" czyli z vat to beda prawie 4 patyki - ktos prowadzi liste kolejkowa? :D Impreza bedzie polegala na pogawedce, opowiedzeniu o autach. marce, torze i przejazadzkach z tym, ze wiekszosc czasu bedzie sie oczekiwalo na swoja kolej /auto jest tylko kilka a ludzi bedzie ze 30?/ (bedzie stol z zarciem ale pewnie bez wodki -)...no i nocleg i moze impa wieczorna (pewnie juz z wodka :D ) Wierze, ze to przemile spedzony dzien tyle, ze cena.... Alternatywa budzet ale nie z budzet autami Bez niczego za ok tysiaka moge sobie wziac np na jeden dzien takie oto autko Konkretnie bmw m3 za nawet mniejsze pieniadze wzieli moi koledzy w 4ke z wypozyczalni jak byli w Monachium i cala noc ujezdzali Pozdrawiam, Przemek -
E92 335D LeMans Blau: 410KM/750Nm - SPRZEDANE
przemek4net odpowiedział(a) na tom3k90 temat w Galeria - nasze samochody
ja mam chyba nietypowy samochod.. bo w moim paliwo wtryskiwane jest bezposednio do cylindrow jaka mape chciales poprawic? Przemek -
nie wiem co kryje sie pod pojeciem "zlamanie zabezpieczenia" ale jezeli to tzw torque monitoring to jak tuner ma rozpiske adresow w sofcie albo program czy tez serwis online, ktory to robi.. to jest to 5 min.. a jak tego nie ma i musi to znalezc samemu to moze i 3 tygodnie byc za malo Jest tez kupa tunerow wgrywaczy (powiedzmy lokalnych) Maja urzadzenia tzw "slave", ktore sa sparowane z urzadzeniem "master" Tuner lokalny czyta soft slavem, jest on wysylany do swojego "mastera", soft jest obrabiany "przez kogos", odsylany i tuner lokalny go wgrywa ... czy to trwa 5h, 1h czy moze 5 dni to jest malo zalezne od tunera lokalnego Patrz http://www.ktag-alientech.com/en/ no i patrz przyklad takiego ogloszenia "jestem master, zostan moim slavem" https://www.tuningfileservice.com/index.php/fr/que-proposons-nous/32-torque-monitoring-disable a na liscie jest Po tym odblokowaniu zostaje dalej kupa pracy ze znalezieniem wszystkich "zwyklych" limiterow (+ ustawienie to co sie chce w tym sofcie) Generalnie wytworzyl sie system "file servisow" gdzie tuner kupuje jakies creditsy i za nie ma jakies uslugi typu "wylaczenie DPF 1 credit, wylaczenie EGR 1 credit, wylaczenie DPF i EGR - 1.5 creditu, chiptuning 3 creditsy itp itd" Mam jeden program z abonamentem (to nie sa tanie rzeczy) i w ramach tego (a raczej w ramach abo) mam serwis, ktory ma mi obowiazek pomoc gdyby ich automat do wylaczania torq monitoringu , dpf, egr bledow itp nie podolal czy cos zrobil zle oraz mam mozliwosc za jakias ludzka kase zlecic im zrobienie tego dla aut, ktorych ich automat-program tego nie robi... i to ma kazdy tuner i na to placa niemala kase i abonament do tego /rok. Oceniam, ze sam abo za urzadzenia (legalne - nie klony) i np jakis program typu swiftec to ze 3tys euro/rok srednio.. doliczysz do tego rate leasingu za jakas porzadna hamownie 4x4 (250+ kola netto ) i pozniej bys nie czul sie "dymany w tylek" uslyszysz, ze cos trwa 5h a moze trwa tylko 5min ale zebys oczu nie otwieral liczac ile kosztuje 1h pracy tunera uslyszysz jakis tekst z czapki Takie zycie :) Pozdrawiam, Przemek P.S. oddalem niedawno TV do naprawy w ramach gwarancji... dzwonie i slysze, ze plyta cala jest spalona i nie da sie naprawic i bedzie drogo.. a ja mowie to co bedzie bo to TV na gwarancji? (mysle sobie: dostane nowy albo cash back)... a oni "a.. na gwarancji, przepraszam, sprawdze jeszcze". po 1h telefon, ze TV jest juz naprawiony (takie zycie ha ha - masz wiedze to dyktujesz warunki, nie masz wiedzy, smarujesz 4 litery wazelina i otwierasz portfel)
-
E92 335D LeMans Blau: 410KM/750Nm - SPRZEDANE
przemek4net odpowiedział(a) na tom3k90 temat w Galeria - nasze samochody
klapki w silniku N57 sa tak wymyslone, ze nie wpadna (nie sa "pionowo" ale poziomo jakby nadziane na ruszt - metalowy pret)... ja je usuwalem ale czy to mod na plus czy minus ciezko powiedziec - nie wpadna i tez przez nie od spodu kolektor nie bedzie ciekl Prawie na bank gniazda klapek blizej wlotu (w silnikach przedliftowych N... od strony grodzi /kolektor dolotowy zawiniety jest o 180 stopnu) beda mocno przewezone od syfu z EGRa Przemek -
witam nie mam zamiaru niczego "hejtowac" bo przeciez softu na oczy nie widzialem ale zanim przejde do koncowej mysli jedna rzecz rozwine W sterowniku jest program (ktorego sie nie rusza) i parametry pracy programu (nazwijmy to "mapy"). Posrod tych map jest n map limitujacych zarowno pojecie abstrakcyjne pt "moment obrotowy" jak i bardziej namacalne pt "paliwo". Zalozmy w innej mapie jest zapisane, ze dla momentu 400nm potrzeba 90mg paliwa a dla 320 np 75mg (wartosci sa "z czapki" - chodzi o zasade) Jezeli tuner ustawi np "jak driver nacisnie gaz do dechy to ma byc moment 400nm" i nic tego nie limituje = > silnik dostanie 90mg paliwa (bo dlaczego by nie :D) ...gdy jednak tuner pominie jeden z naprawde wielu zaszytych limiterow i np bedzie "nieruszony" limiter do np 320nm... to co bedzie? moment zostanie ograniczony do 320nm (wartosc do dalszych obliczen, polluzno zwiazana z faktycznym momentem) a wiec silnik dostanie 75mg paliwa Skrzynia biegow dobierze swoje parametry pracy do 320nm (mimo, ze faktycznie bedzie w okolicy 400) itp konsekwencje. Wartosc 75 czy moze 90mg paliwa to takze pojecie "dla obliczen" - wtrysk przeciez trzeba otworzyc na okreslona ilosc czasu (liczonego w mikrosekundach /tu ciekawostka: u VW na pompowtryskach liczonego w kacie obrotu) utrzymujac cisnienia paliwa na okreslonym poziomie (np 1800bar)... Jedna z tych map to to wlasnie kalibracja wtryskow gdzie jest zapisan "drogi programie, gdy chcemy wtrysnac 75mg paliwa przy cisnieniu 1800barow to nalezy otworzyc wtrysk na np 1000mikrosekund" No i teraz do sedna: co zrobic gdy cos nas limituje i nie mozemy znalezc limitera lub na to czasu nie mamy? - > ciemna strona mocy podpowiada "zapisz w mapie zamiast 1000 np 1100" (i w efekcie komputer bedzie myslal "wtryskuje 75mg a tak naprawde poleci np 85mg paliwa Nie mowie, ze tak jest.. ale rozjechanie sie zuzycia paliwa wg komputerka vs dystrybutor" ... moze swiadczyc o tym malym "workarround" Dlaczego jest to zle? np komputer dobierze kat wtrysku dla 75mg ... mimo, ze wtrysk otworzy sie jak dla 90... - jest to programowa wersja powerboxa i tyle Remap od zera dla softu, ktorego wczesniej nigdy nie robilem to dla mnie dzionek studiowania a pozniej z pol dnia zabawy w programowanie, logowanie parametrow silnika, poprawka.. testy... poprawka - jezeli ktos dostaje czipa w 1-2h bez zadnego sprawdzania parametrow jak np faktyczne vs zadane ladowanie turbiny, to dostaje soft juz wczesniej przygotowany Nie wiem na 100% co tam jest za sterownik ale prawdopowodobnie jest to EDC17C50 (przynajmniej taki komp na testy od f30 sobie kupilem) - odkreca sie wieko, delikatnie podwaza (nawet jak nie jest sklejony to wieko bedzie sie trzymalo na takim silikonie czy pascie termicznej), przyklada pin do tzw "boota" + podlacza kilka kabelkow do wtyczki i programuje Jezeli bylby to EDC17CP41 (takie byly w F10 520d o ile wiem) to sprawa wyglada kiepsko (mechanicznie) bo trzeba wyciagnac kompletnie plyte z obudowy albo wiercic dziure w obudowie Generalnie z takimi autami jezdzi sie do tunerow a nie wgrywaczy (moze to byc "gotowiec" ale ten co go wgrywa musi sie na tym znac)... "na grupowym czipowaniu" to sobie mozna zaczipowac e46 bo bedzie 100-200 pln taniej i dla kieszeni ownera to moze byc kluczowe.... jezdzenie z Fka na takie imprezy to jak chodzenie do kowala z bolem zebow Pozdrawiam, Przemek
-
Witam, E60 530D maual 218ps@475ps (a moze 492 ? :D ) to jest "troche" przebudowane auto (na forach user podpisuje sie jako Lukbmw) Najwazniejsze zmiany: - komputer i wtryski od 272ps - kolektor wydechowy z 2ma turbinami od 286ps (obie "hybrydowane") - nieoryginalna pompa wtryskowa - drobiazgi jak IC, wydech, czujnik RP od N47, map sensor 4 barowy Czipowalem to "na odleglosc" wiec nie mialem mozliwosci sprawdzic ile wyszlo - Lukbmw hamowal we wlasnym zakresie Pomiar na pierwszej hamowni: 475ps... drugi pomiar "weryfikacyjny" na innej wykazal 492ps ... i jak tu wierzyc w te hamownie :think: Pozdrawiam, Przemek