Skocz do zawartości

jakubhab

Zarejestrowani
  • Postów

    305
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 525d xDrive Touring

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jakubhab

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

3

Reputacja

  1. Hej, mam dylemat jakie opony zimowe wybrać do BMW G60 550e xDrive. Fabrycznie wyjechał na Hankookach letnich. Z tego co się dowiedziałem homologację mają tylko dwie opony do G60, czyli P Zero Winter i Conti TS860S - mówię o rozmiarze 245/45/R19. Oprócz tego, że w ostatnim czasie w ogóle nie były dostępne żadne to jeszcze mam problem co wybrać. Temat próbuję zgłębić maksymalnie, gdyż mam już mętlik. Niby wiadomo, że gwiazdka gwarantuje wszystko co najważniejsze, a z drugiej strony są to stare opony. Zarówno TS860S ma już następce w postaci TS870S, który poprawia wszystkie mankamenty poprzednika, oprócz tego paranoją jest kupowanie opony zaprezentowanej w 2017 r do samochodu z 2024 r. P Zero Winter również zyskało następce, P Zero Winter 2, która poprawia wiele błędów konstrukcyjnych poprzednika. Mam nieodparte wrażenie, że homologacje BMW nie nadążają za rynkiem opon i zamiast starać się dopuścić nowsze opony, to producent trzyma się starych modeli. Najbardziej podoba mi się Hankook zimowy zarówno w wersji dedykowanej do pluginów jak i klasyczny do spalinówek. Z ciekawości co Wy zakładaliście? Czy jednak trzymacie się gwiazdki czy poszliście w alternatywne modele? Dajcie znać!
  2. jakubhab

    Ledy z Chin.

    Jeden komplet chiński przejechał u mnie 2 dni, bo później wymieniłem przez fakt tragicznego światła na mokrym. Później zamówiłem kolejny, ale żarówka zaczęła migać, po czym zgasła po 15 minutach użytkowania. Koniec historii z LED-ami - pozdrawiam.
  3. Zdaje sobie sprawę, ale jednak to ja kręcę kierownicą i mam odczucia i nikt mi przez internet tego nie zmieni 😄 Więc pozostanę przy swoim zdaniu. Oczywiście, że jest projektowane pod runflat jak i wszystkie inne systemy. Bez opon runflat to jest zupełnie innych samochód. Rzeczywiściej jak ktoś lubi jak bardziej buja na nierównościach to może brać w ciemno zwykłe opony, ale pod radość z jazdy - wyłącznie runflat 🙂
  4. Ze swojego doświadczenia - dobra opona w runflat. Przez długi czas jeździłem na lecie na runflatach, później po opiniach z forum, że opona XL zastępuje runflat i auto prowadzi się równie dobrze. To ściema. Tryb Sport (EDC) daje poprawę, ale auto nadal pływa. Na zimę kupiłem teraz Continentale w runflat, po wcześniejszych Michelinach i jest bajka naprawdę. Auto prowadzi się jak po sznurku, nie reaguje na koleiny, dziury, nierówności - czyli na to wszystko na co jest podatne na zwykłych oponach.... Dlatego sprzedaje letnie opony i zakupię runflaty, żeby odzyskać radość z jazdy 🙂
  5. jakubhab

    Żarnik D1S

    Ze swojej strony polecam Osram XENARC NIGHT BREAKER LASER (NEXT GEN) D1S, ale o Philipsa White Vision też słyszałem dobre opinie 🙂 Na LED-y nie daj się nabrać, bo za dużo problemów związanych z homologacją, wypadkami, odszkodowaniem etc. Dodatkowo ja miałem jeden komplet na testy, który przestał świecić po 1h - nie polecam mocno - dodatkowo światła długie ulegają znaczącemu pogorszeniu względem dobrego ksenona.
  6. Od siebie polecam ATE, ale zamontowane zgodnie ze sztuką. Sprężynkę warto wymienić nie jest to jakiś duży koszt. Do tarcz ATE, klocki ATE bo jest pewne, że będą dobrze współpracować...
  7. Dzięki Panowie!
  8. Taką też mam zamontowaną - stąd też moje zdziwienie, że akcja pojawiła się ponownie...
  9. Pre lci - rocznik 2012. Z grupy na facebooku wnioskuje, że to znowu chłodniczka EGR... To już by była moja 4 sztuka 🤨
  10. Hej, sprawdziłem dzisiaj z ciekawości akcje techniczne dla mojego samochodu i pojawiła się akcja o nr: 0032550300. Można prosić o sprawdzenie czego dotyczy? 🙂 Z góry dzięki!
  11. jakubhab

    Amortyzatory EDC

    Polecam regenerację 🙂 Założony rok temu i nadal wszystko śmiga elegancko!
  12. Masz może dojście do oleju 0W30 C3? Bo mam wrażenie, że w narzędziu Shell LubeMatch pojawiły się oleje, o których sam jeszcze Shell Polska nie wie i nie dystrybuuje 😄 Podobnie ma się sytuacja z olejem SP.
  13. Hej, mam pytanie dotyczące właściwego oleju do silnika B38. Akurat silnik zamontowany jest w Mini Cooperze 1.5 136 KM z 2023 r. ale tutaj prędzej pewnie otrzymam odpowiedź 🙂 Mianowicie autko ma przejechane 2000 km i chciałbym zrobić pierwszą wymianę oleju, jednak pierwszy raz mam tak duży problem z ustaleniem właściwego oleju do tego samochodu. Sprzedawca poinformował mnie, że powinien być to 0W30 z normą LL-04. Inne ASO wskazało 0W30 z normą LL12 lub 0W20 z normą LLFE17+. Z racji przywiązania do marki Shell od dłuższego czasu napisałem też bezpośrednio do nich i otrzymałem odpowiedź, że powinien być to olej 0W20 LLFE17+. Nigdzie nie jestem w stanie ustalić jaki został zalany fabrycznie. Instrukcja samochodu mówi o normie LL12 lub LLFE17+ i mam już mały mętlik. Czy udało Wam się ustalić co fabrycznie jest wlewane do tego silnika i jaki olej najlepiej stosować? 🙂 Z góry dzięki za pomoc!
  14. Przecież wymiana jest bardzo prosta, wystarczy zdjąć dekielek od góry i dostęp jest w miarę swobodny. Dokonywałem tego dwa razy testując LED-y, w żadnym wypadku nie sprawiało to problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.