Skocz do zawartości

ak105

Zarejestrowani
  • Postów

    216
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    530d e39

Osiągnięcia ak105

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Na składowej. Jeżeli chodzi o mechanikę BMW, to Rataja 17. Wpiszesz w goglu adres z dopiskiem BMW i znajdziesz.
  2. Centrum motoryzacyjne na przeciwko Makro. Jeżeli ma być zrobione perfekcyjnie, to właśnie tam.
  3. Heh. Trafiłem :) Rób czym prędzej zanim ci się cylinder przytrze.
  4. Generalnie wiele osób wymienia olej, bo skrzynia już ledwo zipie i później piszą, że im się skrzynia rozsypała po wymianie oleju... Masz dwa wyjścia w twojej sytuacji. Albo skrzyni się poprawi i będzie jeszcze długo szczęśliwa, albo wykopyrtnie i będziesz szukał nowej. Poprawna wymiana oleju może tylko pomóc, kwestia tylko na jak długo..
  5. To sprawdź kable w takim razie.
  6. Sprawdź kompresję.
  7. I będziesz miał już wszystkie tuleje pozrywane. Zobaczysz sam czemu taka rzeźba.
  8. W Ostródzie był jeden, ale się zmył do ciepłych krajów. W Olsztynie mogę ci polecić tego: http://dobrymechanik.net/mechanicy/olsztyn/kuznia-automechanika-adrian-kowalski.html :wink:
  9. A jak kawałek nagaru się odlepi i poleci na bliskie spotkanie z łopatkami turbiny, to mamy nowy prezent na 10 :mrgreen:
  10. Osłona nie trzyma wiatraka. Wymieniasz bez ruszania chłodnicy. Zajrzyj dobrze pod maskę jeszcze raz. I tak. Spełnia rolę. Domyśleć się nie trudno. W skrócie chodzi o to żeby powietrze nie spieprzało. Nie chce mi się tłumaczyć. Niby można jeździć bez tego, ale to takie druciarstwo.
  11. ak105

    E39 zawor egr puszcza olej

    Że co? Że aż tak wielka była rozpacz, że musieli przypalać? :D *^żart^* Haha. Mistrz :mrgreen: Nie chce mi się znowu pisać wywodu, więc napiszę zwięźle. Zaślepienie EGR przynosi więcej dobrego niż złego. Po zaślepieniu samochód dalej pracuje w granicach tolerancji w każdym aspekcie - czy to temperatury spalin, czy to obrotów turbosprężarki. A gromadzący się syf powstający z połączenia spalin i oleju potrafi nieźle namieszać w silniku. Poszukaj sobie dobrze w internecie, a na pewno znajdziesz obszerniejsze wyjaśnienie. Pozdr.
  12. ak105

    E39 zawor egr puszcza olej

    Po prostu membrana w zaworze jest nieszczelna.
  13. Od generacji systemu, a co za tym idzie lepszego podziału wtryskiwanego paliwa na dawki odpowiedzialne za inicjację, spalanie, oraz dopalanie paliwa. Do tego dochodzi jeszcze mniejszy stopień sprężania.
  14. Sworznie do sprawdzania na odciążonych wahaczach. Konstrukcja mocowania zacisku w e39 uniemożliwia jakiekolwiek stuki.
  15. ak105

    BMW E39 LICZNIK

    Jak to do mnie to przeczytaj co poniżej i odpowiedz. Chętnie dowiem się czegoś nowego. Padnięty czujnik od ABS nie spowoduje, że głupieją zegary? Zgadzam się, prócz , prędkościomierza, ekonomizera i naliczania km wszystko jest ok przy padniętym czujniku ABS :mrgreen: W sumie działa temp cieczy i obrotomierz. Mi skakała wskazówka paliwa przy padniętym czujniku ABS. Co ma czujnik ABS do nawalającego wskaźnika temperatury i braku obrotomierza? Z mojego doświadczenia wynika, że nic. Za to sam sterownik potrafi tak namieszać. Dla mnie tok postępowania jest jasny: błędy do sprawdzenia, test zegarów, później ewentualnie obdzwonienie kabli i posprawdzanie komunikacji. Należy jeszcze zauważyć, że wszystkie wskazania nawalają jednocześnie. W momencie wystąpienia usterki należałoby sprawdzić czy ABS w ogóle działa - czy to za pomocą INPY, czy poprzez hamowanie awaryjne. Ewentualnie można jeszcze zobaczyć jakie obroty widzi sam licznik i sterownik silnika. Wszystko można łatwo i przyjemnie posprawdzać INPĄ. Więcej się nie wypowiadam, bo wszystko dalej, to wróżenie i szkoda na to czasu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.